معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران از تغییر دستورالعمل خطوط سفید در پایتخت در قالب طرح «خط سفید» خبرداد. مهندس سیدجعفر تشکری هاشمی، در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به توجه ویژه شهرداری تهران به موضوع خطوط سفید در معابر شهری اظهارکرد: برخی دستورالعمل‌ها در اجرای خط‌کشی‌ها تغییر کرده است.

 در تقاطع‌ها به جای خط‌کشی نردبانی از کانال عابر پیاده استفاده خواهد شد، به طوری که خط‌کشی در مسیر تردد عابران نباشد و دو خط موازی در عرض خیابان مسیر تردد عابران را مشخص کند تا در فصول بارش با مشکل لغزندگی مواجه نشویم. براساس تغییر دستورالعمل خطوط سفید متعبر شهر در اقدامی که به تازگی و در سال جاری آغاز شده، خط ایست توقف خودروها در گذرگاه‌های عابر پیاده با فاصله 2.5 متر از گذرگاه کشیده خواهد شد تا عابران پیاده با ایمنی بیشتری از گذرگاه عابر پیاده تردد داشته باشند. 

وی با تاکید بر اینکه حرکت بین خطوط، عبور از محل گذرگاه‌های عابر پیاده و احترام به حقوق رانندگان از سوی عابران و احترام به حقوق عابران از سوی رانندگان می‌تواند شهر را به لحاظ فرهنگ ترافیکی ایمن و منظم کند، گفت: انتظار می‌رود شهروندان برای حفظ ایمنی سایر شهروندان و خودشان، قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت و به خط‌کشی‌های معابر توجه داشته باشند.