سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Tue, 14 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

دنـیای اینترنت، دنیای فرصت آفرینی های خلاقانه است و صنعت گردشگری، ظرفیت های ممتازی در این فضا خلق و بیش از پیش برای توسعه زیرساخت های گردشگری ارزش و اهمیت ایجاد کرده است.

در دنیایی که گردشگر به راحتی می تواند نیازهای اطلاعاتی خود را تنها با یک کلیک در تعداد بی شمار وب سایت های تخصصی مشاهده و برطرف کند، آرامش خیال و آگاهی بیشتر انتخاب گزینه های پیش روی فرآیند سفر را آسان تر و سریع تر می سازد و امروز بیش از هر زمان دیگر افراد برای کسب اطلاعات روزمره خود از پهنه جهانی وب استفاده می کنند.

ایرانی ها در فضای مجازی با ۴۰میلیون مخاطب و تولید محتوای گسترده و حضور فعال در شبکه های اجتماعی موبایلی و غیرموبایلی از تلگرام و فیس بوک گرفته تا اینستاگرام و توییتر، از فعال ترین کاربران فضای مجازی هستند و همین امر نشان از علاقه و آگاهی آنها در استفاده از فضای مجازی برای کسب و انتقال اطلاعات دارد.

در همین ارتباط محتوای تولیدی بسیاری به زبان فارسی در مورد جاذبه های گردشگری، فرصت های اقامتی، ظرفیت های حمل و نقل و... برای گردشگران ایرانی فراهم شده و نیازهای اولیه بسیاری از مسافران از این طریق برطرف می شود. در این بین، وب سایت های بی شماری، اطلاعات هتل ها را به تفکیک شهر و موقعیت شان در شهرهای مقصد درج و مسافران را راهنمایی می کنند.

به این ترتیب می توان چند هتل را با هم مقایسه کرد و اطلاعات و امکانات شان را بررسی کرد و به نتیجه ای مفید برای انتخاب مکان اقامتی رسید. با اینکه محتوای فارسی برای معرفی هتل های داخلی بسیار است و اغلب این هتل ها دارای وب سایت های خود هستند، این امکانات زمینه های شکل گیری کسب وکارهایی را در حوزه آنلاین فراهم کرده است. اما در این میان مشکلاتی نیز وجود دارد که گاه مورد انتقاد مسافران قرار می گیرد که در صورت تداوم، حیات چنین کسب وکارهایی را با اشکال مواجه خواهد کرد.

یکی از این مسائل به مغایرت اطلاعات درج شده در سایت های اینترنتی رزرو هتل با آنچه مسافران با آن مواجه می شوند، برمی گردد. از آنجایی که هزینه های محل اقامت هم در زمان ثبت نام دریافت می شود، در صورت وجود چنین مغایرتی، ضرر و زیان ها متوجه مسافران خواهد بود.

نشان اعتماد الکترونیک؛ راهی برای رسیدن به حق و حقوق

رضا الفت نسب، دبیر انجمن کسب وکارهای اینترنتی ایران در این زمینه و در ارتباط با مرجعی که مسافران می توانند شکایات خود را مطرح کنند، به «فرصت امروز» می گوید: اگر سایت اینترنتی که مسافران هتل خود را از آن طریق انتخاب می کنند، دارای نشان اعتماد الکترونیک باشد، مسافران در صورت مشاهده مغایرت واقعیت هتل با عکس ها و تصاویری که در سایت دیده اند و نبود کیفیت مورد نظرشان، می توانند به انجمن، شکایات و انتقادات خود را منتقل کنند.

وی همچنین اضافه می کند: بهترین راهکار این است که مسافران در همان لحظه نخست از قبول اتاق و امکاناتی که مورد تاییدشان نیست، سر باز بزنند نه اینکه بعد از استفاده انتقاد خود را مطرح کنند. وی همچنین اتحادیه هتلداران را نیز به عنوان یکی از مراجع مورد نظر برای طرح شکایات مسافران معرفی می کند.

الفت نسب در ادامه و در پاسخ به این پرسش که در صورت تایید شکایت مسافران، آیا وجه پرداختی مسترد می شود یا نه، می گوید: به مسافران خسارت پرداخت می شود نه اینکه همه وجوه پرداختی اش برگشت داده شود.

وی اضافه می کند که در این زمینه حتی به مراجع قانونی نیز می توان مراجعه کرد. دبیر انجمن کسب وکارهای اینترنتی ایران همچنین می گوید: وجود چنین مغایرت هایی در نهایت به از رونق افتادن کسب وکارهایی آنلاینی منجر می شود که بر پایه رزرو هتل یا سایر خدمات مورد نیاز مسافران شکل گرفته اند. بنابراین صاحبان چنین کسب وکارهایی برای ادامه حیات خود از کارشناسان متخصص برای بررسی هتل ها و امکاناتی که دارند، استفاده کنند.

هزینه ها را برمی گردانیم

محمدرضا طاهری، بنیانگذار سایت  «جاباما» نیز در گفت وگو با  «فرصت امروز» می گوید: ما اطلاعات را از خود هتل ها دریافت می کنیم و امکان چک کردن همه اطلاعات را هم نداریم اما مسافران در صورت مشاهده هرگونه مغایرت امکانات و کیفیت با آنچه در سایت ما دیده اند، می توانند با ما تماس بگیرند و رزرو خود را کنسل کنند.

در این صورت بدون هیچ کسری هزینه ای، پول شان عودت داده می شود، نظرشان در سایت درج شده و در کمترین زمان در همان شهر برای شان هتل دیگری رزرو می شود. وی همچنین اضافه می کند: هتل هایی که اطلاعاتی مغایر با امکانات واقعی خود ارائه دهند و شکایتی از مسافران به دست جاباما برسد، از لیست این سایت خارج شده و اطلاعات مربوط به آنها حذف یا اصلاح می شود.

وی در ادامه اضافه می کند که کسب وکارهایی از نوع جاباما براساس اعتماد مشتری شکل می گیرند و براساس اعتماد مشتری هم تداوم می یابند. بنابراین در دنیای الکترونیک امروزی که مسافران به سایت های مختلفی برای دریافت خدمات دسترسی دارند، مهم ترین راه برای بقا جلب هر چه بیشتر اعتماد مشتریان و ارائه اطلاعات دقیق به آنهاست.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/B5WA0TYv
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگان
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه