دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 29 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

رموز برندهای سوپراستار

9 سال پیش ( 1393/11/5 )
پدیدآورنده : حسین بهبودی  

ضرب‌المثل معروفی می‏گوید: «خیلی‏ها معروفند ولی محبوب نیستند.» با عنایت به ضرب‌المثل فوق پی می‏بریم در کسب‏و‏کار دنیای مدرن، رسیدن به جایگاه محبوبیت یا تبدیل شدن به برند سوپراستار کار چندان ساده‏ای نیست، زیرا اگر بخواهیم ملاک محبوبیت یک برند را میزان افزایش فروش آن در‌نظر بگیریم کاملا به خطا رفته‏ایم، زیرا در‌حال‌حاضر خیلی از بنگاه‏ها و شرکت‏های موجود درکشورمان شاید فروشی کهکشانی هم داشته باشند، ولی اگر از خریداران آنها راجع به کیفیت و نحوه ارائه محصول، جویا شوید به یقین پی خواهید برد که آنها به هیچ وجه از خرید خود راضی و خرسند نیستند به‏ عنوان مثال برخی از شرکت‏های خودرو‌سازی، دارو‌سازی، صنایع غذایی و...»

برابر تحقیقی که اخیرا نشریهMarketing week انجام داده، برندها به چهار گروه اصلی طبقه‏ بندی شده‏ اند که به عقیده بنده این اصل تاکنون مورد بی‏ مهری و بی‏ توجهی تعدادی از مدیران صنایع داخلی قرار گرفته است. اصلی که می‏توان به وسیله آن ضمن آزمایش و محک قرار دادن مجموعه خویش، به جایگاه واقعی خود نیز پی برد: 

- برند‏های سوپراستار
- برندها یا ستاره‏های در حال توسعه و رشد
- برندها یا ستاره‏های موجود و فعال
- برندها یا ستاره‏های به افول رسیده

برندهای سوپراستار از معروفیت، محبوبیت، خلاقیت و انرژی فراوانی در تجارت برخوردارند و به تغییرات موجود واکنش سریع، معقول و منطقی نشان می‏دهند. برندها یا ستاره‏های در حال توسعه و رشد با اینکه تمام تلاش‌شان را جهت حرکت سریع به جلو انجام می‏دهند، اما هنوز به محبوبیت و مقبولیت ایده‌آل در نزد مشتریان دست نیافته ‏اند. برندها یا ستاره‏های موجود و فعال که بر‌خلاف برندهای قبلی از محبوبیت خوبی برخوردارند، اما فاقد انرژی و انگیزه لازم جهت سرعت بخشیدن به تغییرات فرا‏روی بازار هستند و تعدادی از آنها علاوه‌ بر کندی در حرکت، معمولا به عارضه و بیماری خود‌شیفتگی مدیریت نیز دچار شده ‏اند.

برندها یا ستاره‏های به افول رسیده نیز شامل شرکت‏هایی می‏شود که دیگر محبوبیت و انرژی خود را جهت پیشرفت و توسعه از دست داده و بی‏رمق یا به دیار باقی شتافته‏اند یا به‏زودی به سیل عظیم برندهای مرده خواهند پیوست. لذا برای دستیابی به اوج موفقیت و قدرت در بازار کسب‏و‏کار دنیای پرتلاطم امروزی و تبدیل شدن به یک برند سوپر‌‌استار، مسیری طولانی و علمی در پیش روی صاحبان صنایع و مدیران قرار گرفته است.

با کمی تامل و دقت پی می‏بریم که برندهای محبوب و سوپراستار در خود ژنی دارند که در صورت شناسایی و تشخیص، برای شرکت‏های هدفمندی که در طراحی اهداف استراتژیک سازمانی خود به سوپر‌استار شدن برند‌شان می‏اندیشند، قابل تکثیر و دستیابی است.

این ژن‏ها شامل موارد زیر می شود:
- میزان وابستگی برند به ارتباطات حسی، عاطفی و منطقی و در نهایت کیفی محصولات خود با انبوهی از مشتریان موجود و بالقوه.
- آنها بین میزان توزیع فیزیکی محصول و میزان قرار گرفتن در دید مشتریان با هدف یادآوری ذهنی و توزیع مناسب و معقول به همراه تبلیغات با محتوا، رابطه منطقی برقرار می‏کنند.
- میزان صداقت، درست‌گویی، کیفیت و شفافیت آنها همواره موجب تمایزشان نسبت به دیگر رقبای‌شان می‏شود.
- در آخر یکی از رموز سوپراستار و جاودانه شدن آنها، میزان استقامت و پایداری‌شان در تولید و توزیع حرفه‏ای و باکیفیت محصول یا ارائه خدمات به نحو شایسته است.

لذا از یاد نبریم تفاوت اصلی برندهای سوپراستار با ستاره‏های موجود در بازار کسب‏و‏کار کنونی، در این اصل نهفته شده که آنها خیلی سریع و چابک به‌روز می‏شوند و در برای رویارویی با هر شرایطی، آمادگی هرگونه تغییری را در سیستم و کارکنان خود ایجاد کرده و با استفاده از ابزار قدرتمند تبلیغات هدفمند، خلاق و بامحتوا با سرعتی شگفت‌انگیز در این مسیر گام‏های سریعی برمی‏دارند و ایمان دارند که یکی از مهم‏ترین مفاهیم در زمینه رشد و توسعه در قرن حاضر، توجه به نکات به ظاهر کوچک و بی‏اهمیت در توانمندی و قابلیت‏ها است که آنها را قادر خواهدکرد تفاوت‏های عظیمی را به نفع خود در نتایج، حاصل کنند. پس باید به این اصل پایبند بود که اگر بخواهید در عصر شتاب و سرعت در برابر تغییرات و تحولات بازار مقاومت کنید، شما نیز خیلی سریع به پایان خط خواهید رسید.

* کارشناس ارشد تبلیغات و ارتباطات

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Ywu7DjBb
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
زهره یجادیان :
2 سال پیش
سلام ببخشید یه سوال برند سوپراستار مال چه کشوری هست؟
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوست
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه