دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 6 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

شیوه فروش در سال 1370

9 سال پیش ( 1393/10/4 )
پدیدآورنده : سلطان حسین فتاحی  

در فروش تخصص زیادی نداشتم و هرچه تولید بالاتر می‌‌رفت، من بیشتر درگیر مسائل تامین و تولید می‌شدم و دیگر وقتی نداشتم که برای فروش بگذارم. به دنبال تاجری خوشنام و بامرام بودم تا اینکه بعد از مدت‌ها پرس‌وجو، اکثرا آقایی را به نام حاج‌آقا نمازی که صاحب شرکت تولیدی گلین‌گاز بود، تایید می‌کردند و می‌گفتند اگر ایشان قبول کند، دیگر مشکلی از بابت فروش نخواهی داشت؛ هم مشتری زیاد دارد و هم خداشناس است. پس از پیدا کردن آدرس ایشان، بدون هماهنگی به ملاقاتش رفتم. آدرس در خیابان جمهوری، پاساژ کاوه بود.

تعطیلات نوروز 1371 بود و پاساژ تعطیل بود. ولی در یکی از مغازه‌ها، عده‌ای مشغول بنایی بودند. جلو رفتم و به آقایی که سراپا گچی شده بود، گفتم: «ببخشید من می‌خواستم بعد از تعطیلات، با حاج آقا نمازی صحبت کنم، می‌شه مغازشو نشونم بدید؟» با لحن داش‌مشدی گفت: «سلام! داری باهاش صحبت می‌کنی! چی می‌خوای ازش؟» گفتم: «ببخشید، شما خود حاج‌آقا هستید؟» جواب داد: «چطور مگه؟ بهم نمی‌یاد؟ شوما کی هستین؟» با لکنت جواب دادم: «من هم خود فتاحی هستم.»

گفت: «به‌جا نمی‌آرم! کجا دیدمت؟» گفتم: «تولیدکننده یخچال فریزر امرسان هستم.» دستش را جلو آورد و گفت: «یا الله! عیدت مبارک!» و با دست دیگرش به پشتم زد و گفت: «خب تو هم مثل من تولید‌کننده‌ای، پس باید گچی بشی! حالا چی می‌خوای؟»

شرایط را گفتم و بعد از چند جلسه قبول کرد که نمایندگی انحصاری محصولات ما را بر عهده بگیرد و فروش ما بالا رفت. خیلی از مطالب فروش را از مرحوم حاج آقا نمازی یاد گرفتم؛ شیوه برخورد با مشتری، صداقت در گفتار و عمل، دادن سرویس‌های خارج از برنامه به مشتریان شهرستانی برای جذب آنها، برخورد بسیار صمیمانه با زیردستان و... 

اواسط سال 1373 تقاضا در بازار زیاد شده بود و دیگر با این روش تولید نمی‌شد تقاضای بازار را پاسخ داد. فضای موجود ما برای تولید و نگهداری کالا جوابگو نبود، بنابراین دو انبار در همان نزدیکی اجاره کردیم، یکی برای مواد اولیه و یکی هم برای محصول. اما این راهکار هم کافی نبود و مشکل فضا برای تولید همچنان احساس می‌شد.

تصمیم گرفتم تا جای بزرگ‌تری را بخرم و با مجهز کردن آن به ماشین‌آلات و تجهیزات جدید، شروع به تولید انبوه کنم. تا آخر سال، کارخانه‌ای را در شهرک صنعتی کمرد خریداری کردم و همزمان، ماشین‌آلات و تجهیزات کارخانه را به ماشین‌سازهای داخلی سفارش دادم.

ادامه دارد...

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/s6Y4cRLb
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه