یکشنبه, ۳۰ آذر(۹) ۱۴۰۴ / Sun, 21 Dec(12) 2025 /
           
فرصت امروز

با وجود اثربخشی ابزار پرقدرت موبایل، از جانب مدیران توجه كمی به عوامل موثر بر پذیرش فناوری‌ موبایل به‌خصوص بازاریابی موبایلی توسط مشتریان وجود دارد. امروزه درك عوامل موثر بر پذیرش یا رد این فناوری یك ضرورت محسوب می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد بین عوامل موثر بر بازاریابی موبایلی و گرایش مشتریان به استفاده از آن محصول ارتباط مثبتی وجود دارد.

تاریخ تولید و بازاریابی نشان می‌دهد که در ابتدا فرآیند فروش و بازاریابی به‌صورت سفارش محصول بوده است و پس از انقلاب صنعتی، تولید و بازاریابی انبوه به وجود آمد. در این دوره به‌‌جای کالاهای سفارشی و براساس نیازهای خاص مشتری، محصولات را در قالب استانداردهای تعریف‌شده تولید کردند. برای معرفی این محصولات هم از رسانه‌های عمومی استفاده می‌شد. پس از شکل‌گیری اینترنت وارد دوران جدیدی از بازاریابی شده و امروزه شاهد تکمیل این روند توسط موبایل‌های هوشمند هستیم. امروز با کمک موبایل می‌توانیم سفارش‌گیری اختصاصی و به دنبال آن تولید سفارشی انبوه را خیلی بهتر انجام دهیم.

ضمن اینکه با موبایل می‌توانیم خصوصیات، رفتارها و درخواست‌های یک مشتری را شناسایی کنیم و متناسب با آن پیشنهادهای خود را ارائه دهیم و به این صورت فعالیت‌های بازاریابی‌مان را کاملا سفارشی و فرد‌به‌فرد انجام دهیم. با کمک این تکنولوژی پیشرفته، قادریم هم پیام‌های‌مان را به مخاطبان مشخص منتقل کنیم و هم نظرات‌ آنها را دریافت داریم.

در‌حال‌حاضر موبایل در دستان ما تبدیل به وسیله‌ای شده که جای بسیاری از وسایل گذشته را در زندگی ما گرفته است؛ وسایلی مانند ساعت، رادیو، دوربین عکاسی و فیلمبرداری، تقویم، اتصال به اینترنت و بسیاری از وسایل قابل‌استفاده روزانه هر فرد. بنابراین این دستگاه شگفت‌انگیز قدرتی باورنکردنی در زندگی هر فرد دارد و این تاثیر روزبه‌روز در حال افزایش است. امروزه با توجه به بالا رفتن هزینه‌های بالای تبلیغات و بازاریابی، ورود به بازاریابی از طریق موبایل از یک گزینه برای صاحبان کسب‌و‌کار در حال تبدیل شدن به یک اجبار است.

زمانی تنها برای مکالمات تلفنی و در نهایت ارسال پیامک از تلفن‌همراه استفاده می‌شد، اما روز‌به‌روز بر میزان استفاده از تلفن همراه افزوده می‌شود و در همین حال دامنه کاربردهای تلفن‌های همراه هوشمند نیز بسیار وسیع می‌شود. این روزها از کارهای بانکی گرفته تا تماشای برنامه‌های تلویزیونی و خرید کردن همگی به‌راحتی و از طریق گوشی موبایل قابل انجام است.

از آنجا که هزینه‌های بازاریابی موبایلی نسبتا پایین است، برای بیشتر کسب‌و‌کارها قابل پرداخت است. آن‌ دسته از کسب‌و‌کارهایی که تاکنون وارد بازاریابی موبایل نشده‌اند، اکنون شاید زمان مناسبی برای قدم نهادن در این عرصه باشد. در واقع تبلیغات و گسترش بازار از طریق موبایل همچون تبلیغات تلویزیونی نیست که نیازمند هزینه‌ای زیاد باشد بلکه با شیوه‌هایی هوشمندانه و با خرجی نه‌چندان زیاد، می‌توان از طریق بازاریابی موبایل نیز به نتیجه قابل‌قبولی دست یافت.

عواملی مانند تلاش در جهت افزایش آگاهی از منافع و مزایای حاصل از بازاریابی موبایلی و نیز آگاهی از منافع و مزایای آن، تسهیل و آسان کردن استفاده از بازاریابی موبایلی از طریق ایجاد زیرساخت‌های مخابراتی، همخوان کردن سیستم‌های ارائه شده در بازاریابی موبایلی با نیاز شغلی مشتریان، ایجاد تصویر مثبت از استفاده‌کنندگان خدمات بازاریابی موبایلی، ارائه تبلیغات از طریق گروه‌های مرجع مانند دوستان و آشنایان برای افزایش تمایل به استفاده از بازاریابی موبایلی و در نهایت آزمون‌پذیری و اختیاری بودن استفاده از خدمات بازاریابی موبایلی، می‌توانند به گسترش بازاریابی موبایلی کمک کنند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/aHiQ5ckd
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
شماره 2847 روزنامه فرصت امروز صفر تا صد طراحی خبرنامه برای برند تغییر استانداردهای سوخت آمریکا؛ آیا واقعاً به نفع خودروساز و مصرف کننده است؟ قیمت طلا و سکه در آخرین معاملات بازار / ۲۹ آذر ۱۴۰۴ دیجئو دارایی کلیدی شرق آفریقا را می فروشد؛ تمرکز بر ترازنامه و «خروج انتخابی»  «Nothing» با سرمایه گذاری مردمی ۸ میلیون دلار گرفت؛ رشد برند با جامعه، نه فقط VC بانک مرکزی روسیه نرخ را ۱۶٪ کرد؛ پیامش برای کسب وکارها: «پول هنوز گران است»  ترامپ مدیا با شرکت فیوژن ادغام می شود؛ وقتی «روایت» جای «تناسب کسب وکار» را می گیرد قیمت دلار امروز بازار آزاد شنبه ۲۹ آذر در کانال ۱۳1 هزار تومان تزریق هوش هیجانی به فرهنگ سازمان قیمت طلا و سکه امروز شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴ ویزا و مسترکارت ۱۶۷.۵ میلیون دلار برای پرونده کارمزد ATM پرداخت می کنند شاخص کل بازار بورس به دنبال فتح کانال 4 میلیون واحد برنامه ریزی هوش مصنوعی در ایران؛ چگونه در شرایط تحریم تصمیم درست بگیریم؟ قیمت خودرو های پر تیراژ داخلی در اولین روز هفته شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکامیونت فورسخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایرهارد باکسخرید تاج گل ارزانسرور مجازیبیمه شک دار نگیر!نرم افزار بهای تمام شده شُماران سیستمنرم افزار cmmsآزمون آنلاینپت شاپ آنلاینکمپرسور اسکروقرص لاغریاستند خیریهحرف تو: مرجع مقایسه برند و بررسی کسب کارهاکاپشن مردانهکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه