شنبه, ۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

در بسیاری از سازمان‌های ایرانی به جز سازمان‌های بزرگ، واحدی به‌نام مدیریت بازاریابی وجود ندارد و در بهترین حالت، فعالیت‌های این حوزه را قسمت روابط عمومی بر‌عهده می‌گیرد. همچنین وظایف این واحد با واحد مدیریت تبلیغات همپوشانی دارد و در واقع بیشتر سازمان‌ها استراتژی‌های بازاریابی خود را تنها محدود به فعالیت‌های تبلیغاتی می‌کنند و از وظایف دیگر مدیر بازاریابی غافل‌اند. مدیر بازاریابی سمتی است که اکثر سازمان‌های خارجی دارای آن هستند، اما در ایران توجه چندانی به آن نمی‌شود. برای توسعه واحد بازاریابی باید گام‌هایی در جهت پرورش، جذب و استخدام مدیران این واحد در پیش گرفته شود. حال این پرسش مطرح می‌شود که یک مدیر بازاریابی موفق باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد؟ گزارش ما را دنبال کنید تا پاسخ سوالتان را دریابید.

نتایج پژوهش‌های خارجی نشان می‌دهد که مدیریت بازاریابی با پتانسیل رشد درآمد 48.8 درصد یکی از پردرآمد‌ترین مشاغل دنیاست. بسیاری از مدیران بازاریابی دوست دارند همیشه در حرفه‌شان اول باشند، اما باید بدانند دستیابی به این هدف نیازمند شور و علاقه و مسئولیت‌پذیری است.

لازم است چندین ویژگی که برای موفقیت در این حیطه لازم است را به یاد بسپارید.

1- فراگیری مهارت‌های فروش

به‌عنوان یک مدیر بازاریابی باید در مورد ایده‌ها، وظایف و تصمیمات فروش آگاه باشید. توسعه مهارت‌های فروش وظیفه‌ای حیاتی برای این شغل است. به‌عنوان یک مدیر بازاریابی نیاز است که گام‌های فروش را فرا‌ بگیرید و ارتباط تنگاتنگی با همکاران‌تان در بخش فروش داشته باشید. بنابراین زمانی را برای فراگیری هنر فروش صرف کنید. می‌توانید با ارتباط برقرار کردن با فروشندگان موفق، دیدگاه‌های ارزشمندی را بیاموزید و از آن در جهت ارتباط یا مشتریان استفاده کنید.

2- برون‌گرایی- درون‌گرایی

یک مدیر بازاریابی خوب فردی است که از نظر برون‌گرایی در سطح بالاتری باشد، افراد برون‌گرا، اجتماعی‌تر و فعال‌تر هستند، در ارتباطات اجتماعی موفق‌ترند و بهتر با افراد رابطه برقرار می‌کنند و از آنجایی که انرژی روانی خود را از بیرون دریافت می‌کنند، از برقراری ارتباطات و تعاملات پی‌در‌پی با افراد گوناگون خسته نمی‌شوند و حتی درصدد گسترش چنین روابطی هستند. به‌راحتی دوست پیدا می‌کنند و ارتباطات موثری با صاحبان مشاغل برقرار می‌سازند. با این‌حال برون‌گرایی کامل نیز برای چنین افرادی مناسب نیست، بلکه لازم است فرد شاغل در حیطه بازاریابی درون‌مایه‌هایی از درون‌گرایی نیز داشته باشد تا بتواند بر رفتار‌های خود کنترل بیشتری داشته باشد.

3- هوش هیجانی

هوش هیجانی یا هوش عاطفی در واقع یک ویژگی شخصیتی است که دارای مولفه‌هایی چون شناخت عواطف شخصی، به کار بردن درست هیجان‌ها، برانگیختن خود شناخت عواطف دیگران و برقراری رابطه با دیگران است. یکی از مهم‌ترین نیازهای یک مدیر بازاریابی موفق برقراری ارتباطات اجتماعی مناسب با دیگر شرکت‌ها و افراد است. تحقیقات نشان داده‌اند افرادی که هوش هیجانی بالایی دارند، ارتباطات موفقی برقرار می‌کنند، زیرا درک مناسبی از طرف مقابل و همچنین درک درست از احساسات و کنترل هیجانات خود دارند.

4- انتقال پروژه‌ها

مدیران موفق بازاریابی پروژه‌هایی را که لازم است انتقال یابند، باید انتقال دهند. آنها نباید نقش‌شان را محدود به هرگونه محدودیت‌های خاص بکنند. در صورت لزوم استخدام کنند و در هنگام تقاضا مسئولیت‌ها را به افراد واجد‌الشرایط بسپارند. حتی می‌توانید در این راه از برون‌سپاری نیز استفاده کنید.

5- انرژی‌تان را تقسیم کنید

افرادی که در شغل‌شان شور و حرارت داشته باشند، بسیار کم‌اند. سعی کنید در خود علاقه ایجاد کرده و آن را به دیگران نیز منتقل کنید و بدانید که آن مسری است، به همه افراد دور و بر شما نفع می‌رساند و موفقیت پروژه‌ها را بیشتر ممکن می‌سازد.

6- رضایت مشتری 

به‌عنوان یک مدیر شما مجبورید هم کارکنان اجرایی و هم مشتریان نهایی را راضی کنید. در واقع به نوعی رابط آنها باشید. برای رسیدن به مراحل بالاتر باید به اهداف مالی نیز توجه کنید. گاهی اوقات تقاضای بیشتر یا کمتری وجود دارد، در این حالت رهبری در حفظ تعادل کلید عبور از این مرحله است.

7- پیام زندگی آسان

یکی از بهترین روش‌های اطمینان مشتری، درک پیام تبلیغاتی شماست که در آن به مشتریان می‌گویید با این محصول یا خدمت زندگی‌اش را آسان کرده‌اید. تاثیرگذارترین برنامه بازاریابی در بسیاری از موارد برنامه‌ای متمرکز، ساده و شفاف است و پیام شما اغلب باید به روشی ساده که هضم و درکش آسان باشد به مخاطب منتقل شود. کار ساده و مشخص انجام شده توسط حوزه شما برای دیگران نیز ساده است که منجر به نتایج بهتری می‌شود، بنابراین می‌توانید مسیر زیادی برای رسیدن به این هدف بپیمایید که به مشتریان بگویید این محصول زندگی‌شان را راحت‌تر کرده است. مطمئن باشید که نتایج خوبی در بلند‌مدت عاید شرکت‌تان می‌شود.

8- تعامل با مشتری 

بهترین مدیران بازاریابی بازار را بهتر از رقبا درک و دنبال می‌کنند. یک رویکرد نوآورانه به همراه آینده نگری شما به ارتقا و توسعه محصول و خدمت به مشتریان‌تان و حتی رقبای‌تان کمک می‌کند. این امر می‌تواند هم در مشتریان بازار و هم در مشتریان سطح اجرایی اعمال شود. برای این کار یک تیم اجرایی ضروری است.

9- شناسایی داده‌ها و چگونگی ارائه آنها

بازاریابی نوین پر از تحلیل و آمار است، بنابراین مدیریت بازاریابی موثر وابسته به دقت زیاد در آمارهای کمی شرکت است. داده‌ها می‌توانند یک نقشه موثر بدون مرز فراهم کنند. اهمیت آن را هنگام ارائه نتایج کاری و درآمدهای به‌دست آمده متوجه می‌شوید.

10- حیطه خود را بشناسید

هیچ مشتری‌ای به محصول یا خدمت شما توجه نمی‌کند، مگر اینکه به آن نیاز پیدا کند. بنابراین ایجاد یک پل میان محصولات و توجه به نیاز مشتری نیازمند دانش در هر دو زمینه است. این گام را در مورد مشتریان سازمان خود اعمال کنید.

11- جذابیت‌های فیزیکی و مهارت‌های کلامی

ظاهر خوب و جذاب در جذب افراد بسیار موثر است. افراد جذاب عاطفه مثبت را برانگیخته می‌کنند و عاطفه مثبت منجر به جاذبه می‌شود. از طرفی افرادی که جذاب‌تر به‌نظر می رسند مهارت‌های بین فردی بهتری دارند و احساس بهتری درمورد خودشان دارند، بنابر‌این ارتباطات بهتری ایجاد می‌کنند. همچنین بیان صریح و قاطع، نسبت به بریده‌بریده صحبت کردن یا استفاده از مکث زیاد در صحبت، برای مشـــتری متـقاعد‌کنــنده‌تر خواهد بود. اگر فرد در کلام خود اطمینان و قدرت کافی داشته باشد، در جذب مخاطب خود بسیار موفق‌تر عمل خواهد کرد. علاوه بر توانایی کلامی ماهرانه یک مدیر بازاریابی خوب، از اصول اساسی و نشانه‌های غیر‌کلامی (زبان بدن) نیز آگاهی لازم را دارد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/JN7e6okr
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه