شاخص کیفیت هوای تهران دیروز126 و برای گروه‌های حساس در شرایط ناسالم قرار داشت. براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران بر میزان غلظت آلاینده‌های دی اکسیدگوگرد، ذرات معلق کمتر از 10 میکرون و ذرات معلق کمتر از 2/5 میکرون نسبت به روز یکشنبه افزایش یافته و از میزان غلظت آلاینده‌های منواکسیدکربن و ازن کاسته شده است. گزارش هواشناسی و پیش‌بینی آن حاکی از آسمانی نیمه ابری در پاره‌ای نقاط غبارمحلی به تدریج افزایش ابر در اواخر وقت بارش پراکنده است.

به این ترتیب انتظار می‌رود، شاخص کیفیت هوا برای گروه‌های حساس در شرایط باقی بماند. براساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق کمتر از 2/5 میکرون در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس، افزایش احتمال علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری قلبی و ریوی، مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی، ریوی و افراد مسن را به دنبال دارد و توصیه می‌شود در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس افراد مبتلا به بیماری‎های قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت‌های طولانی مدت را در فضای باز کاهش دهند.