دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 20 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

یک مطالعه که دانشگاهی در انگلیس آن را منتشر کرده سقوط جوامع را تا حدود سال 2040 پیشگویی کرده است. از این پس اطلاعیه‌های هشدار‌دهنده از هر دست شیوع پیدا خواهد کرد اما این اخبار حاکی از این است که اگر هیچ اتفاقی نیفتد باز هم آینده‌ای تاریک در انتظار ماست. در ادبیات هم مانند سینما آینده انسان به ندرت خوشبینانه ترسیم شده. جنگ‌هایی برای به‌دست آوردن آب و غذا، نابرابری‌هایی که فراگیر می‌شوند و در آخر نابودی جوامع... تابلویی است که دانشگاه «آنگلیا روسکن» با انجام مطالعه‌ای در مورد آینده بشریت ترسیم کرده است و بنابر توضیح مجله Insurge intelligence، دنیا تا افق سال 2040 اینچنین به سر خواهد رسید. چشم‌اندازی هشداردهنده اما قابل پیشگیری، به شرط آنکه عادات خود را تغییر دهیم.

تغییر آب و هوا و واکنش پیگیرانه

الگوهای جدید علمی که دانشگاه آن را طراحی کرده و اعضای دولت بریتانیا از‌جمله وزیر کشاورزی از آن حمایت کرده‌اند و به واکنش پیگیرانه انسان و تحول محیط‌زیست او امید بسته‌اند. شرکت انگلیسی Lloyd’s، متخصص در مشاوره به شرکت‌های بیمه و شریک اصلی در حمایت از کار موسسه پا را فراتر گذاشته و با ارائه گزارشی به مشتریانش آنها را در جریان خطرات سقوط جوامع و به تبع آن از بین رفتن درآمد آنها در اثر شوک حاصل از سیستم غذایی جهانی قرار داده است.  از دیدگاه آنها رخ دادن سه فاجعه آب و هوایی کافی است تا تولید کاهش پیدا کرده و قیمت‌ها افزایش یابد، آنچه باعث وارد آمدن فشار بر دنیا و برهم خوردن ثبات دولت‌ها می‌شود.

این موسسه می‌نویسد: «هرج و مرج و گرسنگی در حوزه‌های شهری در خاورمیانه، آفریقای شمالی و آمریکای لاتین شیوع پیدا خواهد کرد. ارزش یورو کاهش می‌یابد و بازار بورس اروپا و آمریکا هر یک به نوبه خود به 10 و 5 درصد سقوط خواهد کرد.»

دولت‌ها امکانات را بررسی می‌کنند

پس از تحقیقات دانشگاه ملبورن در مورد محدودیت‌های رشد و توسعه، گزارش‌های بدبینانه شکل می‌گیرند. موضوعی که نزدیک 40سال پیش در کتاب معروف دانشجویان دانشگاه ماساچوست مطرح شده بود یا بررسی انجام شده در دانشگاه‌های آمریکایی «استنفورد»، «پرینستون»، و «برکلی» که بنا بر آن ششمین نابودی دسته‌جمعی حیوانات در حال وقوع است. دولت‌ها با سفارش طرح‌های همه‌جانبه در مورد وقوع بحران‌های احتمالی در جهان خودشان را برای بدترین اتفاقات ممکن اقتصادی و ژئوپولیتیک آماده می‌کنند.

رفتاری پیشگیرانه و تقریبا منطقی در جهانی که در آن تا سال 2050 جمعیتی در حدود 10 میلیارد نفر نیاز به غذا دارند یا در برابر تغییرات آب و هوایی که در دهه اخیر در اروپا دیده می‌شود. با این‌حال همه این گزارشات قطعی نیست. همان‌طور که Insurge intelligence جزییات را بازگو می‌کند، این مدل‌ها بر رفتار کنونی اجتماعات استوار است. بدون آنکه واکنش احتمالی حکومت‌ها و مردم را برای پیشگیری از این پایان در نظر گرفته باشد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/28iNxYs3
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینچک صیادیدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه