جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

چند ایده خوب سرمایه‌گذاری در سال 2016

8 سال پیش ( 1394/10/14 )
پدیدآورنده : سارا گلچین  

گزینش بهترین فرصت‌ها برای شروع یک کسب‌و‌کار همواره مثل راه رفتن بندبازها روی یک طناب در ارتفاع بالا است. اما بعضی فرصت‌ها هم هستند که اگر از آنها در زمان خود به‌خوبی استفاده شود، می‌توان امیدوار بود که راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار به موفقیت می‌رسد. هر سال براساس شرایط خود فرصت‌های یکتایی برای سرمایه‌گذاری در کسب‌و‌کارها دارد. شاید نام و نشان برخی از این فرصت‌های سرمایه‌گذاری چندان خاص یا نو نباشند، اما «در بورس بودن» ویژگی مشترک تمامی فرصت‌های سرمایه‌گذاری یک سال به‌خصوص است.

سال 2016 هم درست مثل سال‌های پیش و حتی پس از خود داستانی اینچنینی دارد. در این سال هم می‌توان در برخی حوزه‌ها برای سرمایه‌گذاری و پیامد آن رسیدن به سود خوب امید بیشتری داشت. آنچه پیش روی شماست نگاهی است گذرا به فرصت‌های سرمایه‌گذاری سالی که تازه از راه رسیده است. در سال 2016 اگر در حوزه‌هایی که در زیر درباره‌شان توضیحاتی داده می‌شود سرمایه‌گذاری کنید، احتمال موفقیت‌تان بیشتر خواهد بود:

1. سرمایه‌گذاری در تجارت الکترونیک برای صنایع غذایی

استفاده از ظرفیت تجارت الکترونیک اکنون در دنیا برای بسیاری از کسب‌و‌کارها و خرده‌فروشی‌ها به یک عادت تبدیل شده است. این ظرفیت دنیای مدرن اما هنوز آن‌طور که باید و شاید راهی به صنایع غذایی باز نکرده است. این ایده اما می‌تواند خیلی زود در میان مشتری‌ها و مردم در سراسر جهان جای خود را باز کند.بالاخره گرفتاری‌های زندگی امروزه باعث شده تا خیلی از مردم جهان به خرید آنلاین مواد‌غذایی و تحویل گرفتن آنها در خانه اقدام کنند.

سرمایه‌گذارانی که بتوانند نیاز مشتری را بدون اینکه مشتری از جایش تکان بخورد، فراهم کنند، فرصت طلایی‌ای دارند که به سود قابل‌توجهی از سرمایه‌گذاری خود برسند. نکته بسیار مهمی که سرمایه‌گذاران در این صنعت باید به آن توجه کنند، ارائه محصولات تازه و مرغوب به مشتری است. وقتی خرید آنلاین باشد، می‌توان عکس‌هایی دلفریب و زیبا از مواد‌غذایی گذاشت و عکس‌ها را فروخت! اما اگر می‌خواهید مشتری‌تان ثابت بماند و بیشتر شود، مواد‌غذایی مرغوب بفروشید نه عکس‌های خوش آب و رنگی را که به مدد نرم‌افزارها زیبا می‌شوند.

2. سرمایه‌گذاری در گیمیفیکیشن در ارائه خدمات و محصولات

برای واژه گیمیفیکیشن در فارسی معادل‌های زیادی استفاده شده که هیچ‌کدام دقیقا گیمیفیکیشن نیست.گیمیفیکیشن به معنای استفاده از المان‌ها و تفکرات بازی‌گونه در خدمات یا زمینه‌هایی است که هیچ ربطی به بازی ندارند. گیمیفیکیشن به‌ظاهر یک نیرنگ است اما استفاده از المان‌های بازی در زمینه‌ای که کمترین ربط به بازی را دارد، باعث می‌شود کارمندان انگیزه رشد و پیشرفت پیدا کنند و مشتری‌ها با سرعت بیشتر شوند.

سرمایه‌گذاری روی گیمیفیکیشن یکی از بهترین راه‌ها برای جذاب کردن زمینه‌های خشک کاری است. نکته کلیدی که سرمایه‌گذاران در گیمیفیکیشن باید به آن توجه کنند، سرمایه‌گذاری در توسعه نرم‌افزار و سایر محصولات مرتبط با آن است. اگر نرم‌افزارها درست طراحی شده و توسعه یابند کسب‌و‌کارها هم به‌خوبی از این فرصت برای جذاب شدن و لذت‌بخش کردن خدمات خود استفاده می‌کنند.

3. سرمایه‌گذاری در نرم‌افزارها در حوزه کشاورزی

شرکت‌های فعال در حوزه کشاورزی که از نرم‌افزار برای افزایش سود مزارع خود استفاده می‌کنند، اکنون در بسیاری از نقاط دنیا جای خود را به‌خوبی باز کرده‌اند. سرمایه‌گذاری در این نرم‌‌افزارها باعث می‌شود تا از هزینه‌های فرآیند ایجاد محصول کاسته شده و محصولات بیشتری نیز تولید شود. این نوع سرمایه‌گذاری در ایران خودمان هم انجام شده اما هنوز راه درازی تا اشباع شدن این بازار وجود دارد.

وجود این نرم‌افزارها دقت کار کشاورزان را بسیار بالا برده و از تلف شدن منابع جلوگیری می‌کند. در آمریکا پیش‌بینی شده که سرمایه‌گذاری در این بخش از 5/1‌میلیارد امروزی به 2‌میلیارد در سال 2019 برسد. تازه‌واردهای این حوزه باید خود را برای مواجهه با حجم سنگینی از اطلاعات آماده کنند و بتوانند آن را انتقال دهند، هرچند امروزه آگاهی کشاورزان بسیار بیشتر شده است.

4. سرمایه‌گذاری در راه‌اندازی باشگاه‌های ورزشی

یوگا، پیلاتس، زومبا و ورزش‌هایی از این قبیل این روزها طرفداران بی‌شماری دارند. انجام این ورزش‌ها برای رهایی از گرفتاری‌های روزانه است. شمار رو به افزایش مردمی که به فکر سلامتی خود افتاده‌اند، گواه‌دیگری بر محبوبیت این ورزش‌ها در این دوره و زمانه است. سرمایه‌گذاری برای تاسیس یک باشگاه ورزشی یکی از بهترین ایده‌های سرمایه‌گذاری برای سال 2016 است. تازه‌واردهای این کار، با توجه به رقبای زیادی که دارند، باید دقت کنند که اولویت اول‌شان ایجاد کلاس‌هایی باشد که سلامت افراد را در نظر می‌گیرند.

5. سرمایه‌گذاری در بازی‌های ویدئویی که براساس رقابت‌های ورزشی طراحی می‌شوند

اکنون بازی‌های ویدئویی بسیار متنوعی در جهان وجود دارد. رقابت این صنعت هم بسیار داغ است. اما نکته کمی فراموش شده در این بین استفاده از ظرفیت رقابت‌های ورزشی واقعی برای ساخت بازی‌های ویدئویی است. ساختن و ارائه بازی‌هایی که تمامی المان‌های یک لیگ واقعی را داشته باشند می‌تواند آن بازی را برای مردم یک کشور بسیار جذاب کند. مثلا برای ایرانی‌ها سرمایه‌گذاری برای ساخت بازی‌های ویدئویی لیگ والیبال ایران با حضور تمامی ستارگان این روزها می‌تواند یک سرمایه‌گذاری پرسود باشد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/NK7Mq3Wn
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه