سه شنبه, ۲۵ آذر(۹) ۱۴۰۴ / Tue, 16 Dec(12) 2025 /
           
فرصت امروز

تابستان امسال شرکت استون مارتین اعلام کرد « Daimler AG » با خرید 5درصد از سهام استون مارتین، قصد دارد در آینده پیشرانه‌های AMG 8سیلندر را جهت استفاده در خودروهای استون مارتین در اختیار این شرکت قرار دهد. از آن زمان تاکنون استون مارتین اطلاعات چندانی در ارتباط با این همکاری در اختیار رسانه‌ها قرار نداده است. در جریان دیدار از خط تولید و محصولات جدید این شرکت خودروسازی بریتانیایی، فرصتی ایجاد شد تا با جان کارس مهندس ارشد برنامه‌ریزی استون مارتین در رابطه با آینده محصولات این شرکت به گفت‌وگو بپردازیم.

کارس با گفتن این جمله که «استون مارتین در زمینه همکاری با شرکت‌های دیگر و نحوه واکنش جهان به این موضوع بسیار حساس است.» اعلام کرد این شرکت به هیچ عنوان حاضر نیست با واگذاری فرآیند تصمیم‌سازی به AMG، از تسلط بر پروژه‌های طراحی و ساخت خودرو دست بکشد. کارس ادامه داد: «درجه‌بندی پیشرانه‌ها همچنان در اختیار ما قرار دارد چرا که این همکاری و سرمایه‌گذاری دو جانبه نبوده و دو شرکت استون مارتین و AMG قصد ندارند به‌صورت مشترک خودرو تولید کنند.»

در واقع روابط AMG با استون مارتین شامل سه بخش است: توسعه پیشرانه‌های هشت سیلندر، سیستم تعلیق و معماری الکتریکی پیشرانه‌های برقی. لازم به ذکر است که AMG در هر سه حوزه مذکور از تجربه و امکانات بسیار خوبی برخوردار بوده و محصولاتی با کیفیت به بازار عرضه می‌کند که این موضوع از هر نظر برای استون سودمند خواهد بود.

اما جان کارس و متیو کلارک مدیر ارتباطات برند شرکت استون مارتین معتقدند، قرارداد اخیر با شرکت AMG به معنای استفاده و بهره‌برداری از قطعات از پیش طراحی شده این شرکت نیست، بلکه به معنای فراهم شدن زمینه دسترسی استون به حجم قابل توجهی از ابزارها و امکاناتی است که مرسدس بنز در اختیار دارد. گفتنی است که تمامی اجزای خارجی خودرو مانند سیستم اگزوز بر طبق قرارداد دو شرکت، توسط استون مارتین توسعه خواهد یافت.

سوالی که در اینجا مطرح می‌شود آن است که از همکاری با استون مارتین چه سودی عاید AMG خواهد شد؟ کارس مهندس ارشد برنامه‌ریزی استون در این رابطه می‌گوید: « AMG می‌تواند با فرآیند ساخت خودروهای سوپر اسپورت در یک مجموعه صنعتی کوچک آشنا شود.» کارس ادامه داد: «با نگاهی به سابقه AMG متوجه می‌شوید که این شرکت از شرایط بسیار مشابهی با استون مارتین برخوردار بوده اما در حال حاضر به یک شرکت تجاری کاملا متفاوت بدل شده است. من معتقدم AMG در کنار همکاری با استون می‌تواند از نزدیک با فرآیند تولید خودروهای اسپورت در این شرکت آشنا شود.»

همزمان با انتشار خبر همکاری AMG و استون مارتین، نگرانی‌هایی مبنی بر جایگزین شدن صدای آشنای پیشرانه‌های استون با صدای منحصر به فرد پیشرانه‌های AMG از سوی هواداران و کارشناسان حوزه خودرو ایجاد شد. جان کارس ضمن رد این نگرانی اعلام کرد، یک مشتری استون مارتین به خوبی می‌تواند صدای پیشرانه‌های مخصوص این شرکت را از صدای سایر پیشرانه‌های موجود در جهان تشخیص دهد.

از این رو نیازی به اغراق در این زمینه وجود ندارد چرا که صدای مخصوص پیشرانه‌های استون مارتین باید فنی و تکنیکی بوده و از سوی مشتریان با استقبال مواجه شود. پس از انتشار خبر همکاری استون با AMG در زمینه توسعه و بهبود موتورهای هشت سیلندر، از مدیر بخش ارتباطات برند استون در رابطه با وضعیت موتورهای 12 سیلندر این شرکت پرسیدیم که کلارک در پاسخ گفت: ما به دنبال آن هستیم که پیشرانه‌های 12سیلندر خود را تا جایی که ممکن است حفظ کنیم.»

کلارک ادامه داد: «استراتژی آینده ما می‌تواند به‌صورت کاهش قدرت پیشرانه‌های‌مان از 12 سیلندر به هشت، از هشت به شش و از شش به چهار سیلندر باشد و ما خود را از این طریق با استانداردهای زیست محیطی مطابقت دهیم، یا اینکه پیشرانه‌های 12 سیلندرمان را با میزان آلایندگی نزدیک به صفر تولید و به بازار عرضه کنیم.»

با این وجود همچنان معرفی یک خودروی 12 سیلندر جدید به بازار از سوی استون در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. گفتنی است که AMG تاکنون پیشرانه‌های 12 سیلندر خود را در اختیار شرکت پاگانی قرارداده که در مدل‌های زوندا این شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما کلارک و کارس اطلاعاتی در این زمینه که آیا قرار است این اتفاق برای استون نیز بیفتد، در اختیار ما قرار ندادند. 

زمانی که پرسیدیم آیا استون قصد دارد به پیشرانه‌های تنفس طبیعی خود پایبند باقی بماند یا اینکه می‌خواهد از پیشرانه‌های توربوشارژ و سوپرشارژ برای تولید نیروی مورد نیاز خودروهای خود و تطابق با استانداردهای زیست محیطی استفاده کند؟ مدیر ارتباطات برند استون مارتین در پاسخ گفت: «ما به پیشرانه‌های 12‌سیلندر علاقه بسیار زیادی داریم!»

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/rvEFxbfK
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکامیونت فورسخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایرهارد باکسخرید تاج گل ارزانسرور مجازیکد تخفیف فیلیموبیمه شک دار نگیر!نرم افزار بهای تمام شده شُماران سیستمنرم افزار cmmsآزمون آنلاینپت شاپ آنلاینکمپرسور اسکروقرص لاغریاستند خیریهحرف تو: مرجع مقایسه برند و بررسی کسب کارهاکاپشن مردانه
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه

https://www.ceats.org/

https://blog.mocelin.ind.br/

https://nrims.uncst.go.ug/

toto togel

https://alcaldiasancristobal.gob.ve/

Situs toto

https://pkmmuka.cianjurkab.go.id/

slot pulsa

situs togel

situs toto

situs 5k

situs gacor

situs toto

situs toto

slot777

deposit 5000

slot 5k

toto togel

Kembangtoto

slot qris

situs toto

deposit 5000

slot gacor qris

slot deposit 5000

situs kembangtoto

toto togel

Link slot dana

slot qris

situs toto

toto togel

slot depo 5k

situs kembangtoto

kembangtoto

slot qris

situs togel

toto togel

situs togel

situs toto

slot qris

situs toto

situs toto

situs toto

toto 4d

situs togel

situs toto

slot777

deposit 5000

link slot gacor

situs toto

situs toto

slot 5000

Situs toto

slot777

situs toto

slot 5000

slot pulsa

situs toto

toto togel

Situs toto

kembangtoto

situs toto

situs toto

situs toto

situs 5000

situs toto

situs toto

situs togel

slot88

bandar togel

bandartoto

https://collegiogeometri.mb.it/

https://lavorain.seval.it/

https://personal.cofadena.gob.bo/

situs togel

toto 4d