یکشنبه, 12 مرداد 1399 - 13:00

در حال حاضر اینستاگرام به مهمترین شبکه اجتماعی جهان تبدیل شده است. درواقع اکثر برندها، در این شبکه حضور دارند. با این حال تفاوت های زیادی میان یک صفحه تجاری با سایر صفحه ها وجود دارد. به همین خاطر شما باید موارد بیشتری را مورد توجه خود قرار دهید. در این راستا قصد بررسی 10 تکنیکی را داریم که منجر به کسب محبوبیت سریع تر و در نهایت افزایش میزان فروش خواهد شد.

1-امکان خرید

تکنیک فعالیت تجاری موفق اینستاگرام

اینستاگرام برای برندهای تجاری امکانات مختلفی را فراهم آورده است. تحت این شرایط عدم استفاده از آنها، اقدامی هوشمندانه نخواهد بود. یکی از این امکانات، امکان درج قیمت بر روی تصاویر است. با این اقدام مشتری به راحتی می تواند قیمت هر محصول را مشاهده کرده و مستقیما با چند کلیک، اقدام به خرید کند. نکته مهم دیگر این است که چنین اقدامی، باعث می شود تا در نظر مشتری، حرفه ای تر به نظر برسید. همچنین این موضوع صرفه جویی در زمان محسوب شده و باعث می شود تا فرآیند خرید، به مراتب ساده تر شود.

مطلب مرتبط:  12 فعالیت تجاری پربازده در اینستاگرام

2-قابلیت هایلایت

ماهیت بخش استوری به این صورت است که پس از 24 ساعت، نابود شود. با این حال شما می توانید با ایجاد هایلایت، آنها را ماندگار کنید. بدون شک این اقدام بسیار مهم بوده و باعث می شود تا دیگر نیازی به انجام اقدامات تکراری نباشد. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که به صورت میانگین، استوری ها از سرعت بازدید بالاتری برخوردار هستند. به همین خاطر باید تمرکز اصلی خود را بر روی آن قرار دهید. یکی از مواردی که باید حتما هایلایت شود، اطلاعات شما در رابطه با برند است. برای مثال این امر که چه سالی فعالیت خود را شروع کرده و چه اهدافی را در سر دارید، جزو مهمترین موارد محسوب می شود. همچنین به موضوعات مورد علاقه مخاطبان توجه داشته باشید. برای مثال در حال حاضر مسائل زیست محیطی، در صدر توجهات قرار دارد. تحت این شرایط شما می توانید با انجام چند اقدام در راستای حفظ محیط، توجهات را به سمت خود جلب کنید. برای مثال بسیاری از برندها، اقداماتی نظیر کاشت درخت، استفاده از بسته بندی های قابل بازیافت و تحویل سفارشات با وسایل نقلیه برقی، استفاده می کنند که بدون شک آسیب کمتری را به محیط وارد می سازد.

3-مطالب آموزشی

بخشی از اقدامات شما باید به تولید محتواهای آموزشی اختصاص داشته باشد. برای مثال اگر صاحب یک رستوران هستید، آموزش آشپزی، تکنیک ها و نکات بدون شک جذابیت بالایی را به همراه خواهد داشت. در این راستا فراموش نکنید که شما باید تعامل خوبی با مخاطبان خود داشته باشید تا در راستای نیاز آنها گام بردارید. در این رابطه نظرسنجی، یک اقدام کاملا حیاتی خواهد بود. برای مثال می توانید چند گزینه را برای آموزش بعدی خود انتخاب کرده و مورد منتخب را در دستور کار قرار دهید. در نهایت به هر میزان که مخاطب نسبت به حوزه کاری و محصولات شما آگاهی بالاتری را پیدا کند، احساس نیاز در آنها نیز تشدید خواهد شد. در این راستا بسیاری از برندها، به حدی در زمینه آموزش حرفه ای عمل می کنند که فروش پکیج ها و ایجاد انواع کلاس های حضوری و آنلاین، به بخش مهمی از درآمد زایی آنها تبدیل می شود. به همین خاطر میزان دستاورد شما از این بخش، کاملا به اقدامات خودتان بستگی خواهد داشت.

4-اعتمادسازی

آیا تاکنون برنامه ای برای اعتمادسازی در شبکه های اجتماعی داشته اید؟ آمارها در این رابطه حاکی از آن است که بیش از 70 درصد صفحه های تجاری، از این مورد غافل بوده و تصور می کنند که صرفا نمایش محصول و اقداماتی نظیر تولید مطالب آموزشی کافی خواهد بود. این امر در حالی است که مخاطب برای خرید، بیش از هر چیزی نیاز به اعتماد دارد. در این راستا ضروری است تا تمامی مدارک خود را نشان داده و از نمایش تصویر خود و کارمندان تیم شرکت، غافل نشوید. درواقع شما باید اقدامات متنوعی را در دستور کار خود قرار دهید تا مخاطب به این باور دست پیدا کند که هیچ گونه کلاهبرداری در جریان نیست. درواقع با توجه به این امر که میزان اقدامات سودجویانه در بستر اینترنت بسیار زیاد شده است، اعتمادسازی یک اصل حیاتی خواهد بود.

5-تنوع

شما باید در کار خود تنوع بالایی را داشته باشید. درواقع مخاطب شما ممکن است از هر قشری باشد. در این راستا عدم تنوع تنها باعث خواهد شد تا شانس رشد و جذب حداکثری را از دست بدهید. همچنین ضروری است تا ترندها را مورد توجه خود قرار دهید. برای مثال ممکن است در یک دوره زمانی، یک عامل بسیار محبوب شده باشد. تحت این شرایط عدم توجه به آن، به معنای از دست دادن یک موقعیت طلایی خواهد بود. در کنار این موضوع لازم است تا به جذابیت کار خود نیز توجه داشته باشید. برای مثال استفاده از موسیقی های گوش نواز، ابزارهای تصویربرداری باکیفیت و خلاقیت در ویرایش از جمله مواردی است که باعث خواهد شد تا جذابت بصری کار شما تامین شود.

مطلب مرتبط: تبلیغات در اینستاگرام: راهکارهای فروش کالا

6-معرفی محصول

متاسفانه هنوز هم در اینستاگرام، توجه به فیلم در مقایسه با عکس، به مراتب کمتر است. این امر در حالی است که بنا بر آمارهای منتشرشده، ویدئو در صدر علایق افراد قرار دارد. در این راستا یکی از موارد مهم این است که محصول خود را معرفی کنید. در این رابطه همه ما با ویدئوهایی مواجه شده ایم که فرد، درست به مانند یک مشتری عمل کرده و از مرحله بازکردن جعبه محصول، اقدام خود را شروع می کند. چنین فردی به خوبی محصول موردنظر را نشان داده و آن را امتحان می کند. این امر باعث خواهد شد تا مخاطب به نوعی بتواند نحوه کار با محصول و ویژگی های آن را به صورت مستقیم مشاهده کند. نکته مهم دیگر در تهیه چنین ویدئوهایی، رعایت اصل صداقت است. درواقع بهتر است که اقدام شما، همراه با ارائه توضیحات لازم باشد. با این حال در این رابطه نباید به دروغ، محصول را بهتر از آنچه که هست نشان دهید.

7-نمایش پشت صحنه

یکی از اشتباهات بزرگ این است که افراد تصور می کنند یک صفحه تجاری، صرفا باید محتواهایی در این راستا را تولید کند. این امر در حالی است که ماهیت شبکه های اجتماعی، بر روی تعامل و سرگرم بودن ایجاد شده است. در این راستا شما می توانید با نمایش پشت صحنه اقدامات خود، از بیش از حد تجاری بودن فاصله بگیرید. در نهایت نمایش پشت صحنه اقدامات، مخاطب را به شناخت بیشتری از برند شما خواهد رساند. در این رابطه فراموش نکنید که تمامی بخش ها نیز جذابیت لازم را ندارد. درواقع شما در این رابطه باید اصل اختصار را نیز مورد توجه قرار دهید. برای مثال به جای نمایش 5 دقیقه از پشت صحنه پست اخیر خود، سرعت پخش را بالا برده و آن را به یک ویدئو 30 ثانیه ای تبدیل کنید.

8-آموزش

با نگاهی به اینفلوئنسرها متوجه این امر خواهید شد که آنها معمولا از شکاف های موجود استفاده می کنند. برای مثال برندهای فعال در زمینه تولید تلفن همراه، معمولا در صفحه اینستاگرام خود از آموزش تکنیک های استفاده بهتر از محصولات غافل می شوند. همین امر نیز باعث می شود تا افرادی دیگر با تاکید بر روی این موضوع بتوانند به شهرت برسند. همچنین این امر درست اقدامی است که برای برندهای آرایشی نیز رخ می دهد. در این راستا توصیه می شود که ضمن معرفی محصول، نحوه استفاده بهتر از آنها و تکنیک های موجود را آموزش دهید. این امر باعث خواهد شد تا شانس موفقیت به مراتب بالاتری را داشته باشید.

9-خلق شگفتی

این امر که مخاطب بتواند روند کاری شما را حدس بزند و بیش از حد تکراری شوید، بدون شک وضعیت بسیار بدی را به وجود می آورد. درواقع ممکن است شما در زمینه ایجاد مخاطب، بسیار خوب عمل کرده باشید. با این حال این امر صرفا مدنظر نبوده و شما باید قدرت حفظ آنها را نیز پیدا کنید. در این راستا توصیه می شود که به صورت مداوم مخاطب خود را سورپرایز کنید. این امر باعث می شود که تمایل به کنار گذاشتن شما، تقریبا به صفر برسد. درواقع همواره بر طبق برنامه عمل کردن نیز سودمند نخواهد بود.

مطلب مرتبط: تأثیر اینستاگرام در تبلیغات و بازاریابی

10-پخش زنده

پخش زنده باعث خواهد شد تا شما به بالاترین ارتباط ممکن با مخاطبان خود دست پیدا کنید. در این راستا ضروری است تا به صورت مداوم در این رابطه اقدام کرده و با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. برخی از برندها در این رابطه پا را فراتر گذاشته و اقدام به مصاحبه با افراد برتر حوزه کاری خود نیز می کنند. این امر باعث خواهد شد تا یک دلیل جدید برای دنبال کردن شما شکل گیرد. همچنین این امر، شانس جذب مخاطبان جدید را نیز فراهم می آورد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید