سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Tue, 7 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

چه زمانی مشاور استخدام کنیم

5 سال پیش ( 1397/8/3 )
پدیدآورنده : سهیل خواجوند  

مشاوران خوب هزینه بالایی دارند، اما بهره مندی از آنها ارزش این هزینه را دارد.

استخدام یک مشاور کسب وکار به اندازه کافی پرهزینه است، حال تصور کنید که شما مشاور نامناسب را انتخاب کرده باشید.

زمانی فرا خواهد رسید که شما و کسب وکارتان نیاز به مشاوره پیدا می کنید. ممکن است به اطلاعاتی در مورد بازار، مشورت، مهارت ها و روش هایی احتیاج پیدا کنید که در سازمان شما وجود ندارند. مشاوران می توانند راه حل هایی را برای طیف گسترده ای از مسائل مرتبط با کسب وکار ارائه دهند. انواع مختلف مشاوران ایده های متفاوتی را پیش روی شما قرار خواهند داد، اما باید بدانید در چه زمانی و چرا از آنها استفاده کنید.

مشاور کسب و کار به طور کلی در مورد استراتژی، برنامه ریزی و حل مشکل با شما همکاری می کند. وی ممکن است به شما در توسعه و رشد کار کمک کند و شما نیز شاید به یادگیری چگونگی طراحی یک مدل کسب وکار، ایجاد طرح بازاریابی یا تعیین نوع روش های بازاریابی و چگونگی استفاده از آنها نیاز داشته باشید.

مشاوران در قالب های مختلف ظاهر می شوند. بسیاری افراد با بزرگان این حوزه مانند پرایس واترهاوس کوپرز (PricewaterhouseCoopers)، دیلویت (Deloitte)، ارنست اند یانگ (Ernst & Young) و یا کی پی ام جی (KPMG) آشنا هستند، اما مؤسسات و افراد بسیار زیاد دیگری نیز در این حوزه فعالیت دارند.

شرکت ها، به ویژه شرکت های بزرگ، جزییات دستمزد خود را به اشتراک نمی گذارند. دستمزدها یک راز تجاری محسوب و به شدت مخفی نگاه داشته می شوند. علاوه بر این، دستمزدها براساس مناطق، مشتری، خدمات و ... متغیر هستند. با توجه به مواردی که بیان شد، گزارش شده است که اجرت شرکت های بزرگ از حدود 3200 دلار تا بیش از 6600 دلار در هر ساعت شروع می شود. طبق یک مطالعه میدانی که توسط روزنامه کانسالتینگ ساکسز (Consulting Success) در سال 2017 از مشاوران فردی صورت گرفت، 14درصد از مشاوران دستمزدی بیش از 50.000دلار از هر پروژه کسب کرده بودند.

مطلب مرتبط: آیا به یک مشاور اقتصادی در مدیریت کسب و کار خود نیاز دارید؟

مشاوران به پنج دسته تقسیم می شوند.

1. مشاوران استراتژی و مدیریت

این شرکت ها یا افراد درک عمیقی از بازار هدف شما خواهند داشت و از بهترین راهکار برای کسب وکارتان آگاه هستند. آنها می توانند در افزایش تأثیر بر بازار، گسترش ارائه محصول، بازاریابی برای بازدهی و صرفه جویی در هزینه، افزایش قابلیت های شرکت، خرید تجهیزات بزرگ یا خرید سهام شرکت های دیگر به شما کمک کنند.

2. مشاوران عملیاتی

این شرکت ها بر فرآیند افزایش کیفیت و کارایی شما تمرکز می کنند. ممکن است از آنها زمانی استفاده کنید که به دنبال برنامه ریزی فرآیندهای موجود، آنالیز فرآیندها برای ارائه پیشنهادات/توصیه ها به منظور بهبود کیفیت، کاهش مراحل کاری یا اشتباهات و افزایش حاشیه سوددهی و کاهش هزینه هستید.

3. مشاوران فناوری اطلاعات

احتمالاً فناوری اطلاعات بزرگترین بستر برای رشد در حوزه مشاوره است. با رشد سریع تکنولوژی و نیاز به پشتیبانی فنی، اکثر شرکت ها در برهه ای از زمان برای کمک به تکمیل و بهبود سیستم های کامپیوتری یا ارتباطی و یا فضای ذخیره سازی، ارتقای سرور و . . .، مشاور استخدام کرده اند.

4. مشاوران منابع انسانی

این مؤسسات به طور خاص براساس نیازهای کارکنان فعالیت می کنند. شما می توانید از آنها برای جذب استعدادهای برتر استفاده کنید، ابقای کارکنان در شغل را افزایش دهید، جبران خسارت را برای تطبیق با اهداف شرکت تعیین کنید و از آنها در توسعه راهبردی و ارتباطی نیز بهره ببرید.

5. مشاوران بازاریابی و فروش

در این حوزه شرکت ها اغلب در قالب ایجاد طرح های بازاریابی، بازارگرمی، توسعه یک نام تجاری، راه اندازی کمپین های تبلیغاتی، ایجاد استراتژی های رسانه اجتماعی، بنیان نهادن فرآیند فروش و بهبود آن، یا طراحی آموزش فروش و مربیگری فعالیت دارند.

بنابراین چرا باید یک نفر را از میان این گروه ها استخدام کنید؟

تخصص: ممکن است منابع داخلی و مجموعه مهارت های کافی را در شرکت خود برای عملی کردن پروژه، هدف یا آنچه می خواهید انجام دهید در اختیار نداشته باشید. استفاده از یک مشاور یا مهره قدرتمند در کار شما می تواند نتایج شگفت انگیزی داشته باشد.

عامل تغییر رویه: به عنوان هدایت کننده سیاست های محل کار و ملامت شونده به دلیل کاهش تعداد پرسنل یا دیگر اقدامات به منظور کاهش هزینه، مشاوران متخصصان اعمال تغییر هستند و می توانند به عنوان عامل بیرونی موانع پیش رو را از بین ببرند و وقوع اتفاقات را میسر سازند.

بهبود فرآیند: مشاور در حیطه فعالیت خود متخصص یا کارشناسی خبره است و در موضوعی که شما می خواهید برای اولین بار آن را مرتفع سازید، تجربیات زیادی در اختیار دارد. چرا می خواهید یک راهکار جدید ابداع کنید در حالی که مشاور این راهکار شما را احتمالاً تا به حال چندین بار به اجرا گذاشته است؟

ایده پرداز: مشاور می تواند جلوه تازه ای به کسب وکار شما ببخشد. وی می تواند تصویر بزرگتری از بازار را ببیند و می داند چگونه شرکت شما با وجود تازه وارد بودن می تواند در این بازار به فعالیت بپردازد. بصیرتی که مشاوران دارند می تواند نگرش تیم داخلی شما را نسبت به روش های جدید تفکر و برخورد با مشکلات تقویت کند.

مربی: با توجه به ماهیت کاری که مشاوران انجام می دهند، می توان گفت آنها مربیان ذاتی هستند. کار مشاوران اشتراک گذاری دانش، نگرش و تجربه است. آنها می توانند برای انجام یک دوره آموزشی و ارائه یا انجام آموزش یک به یک یا تیمی انتخاب مناسبی باشند.

مطلب مرتبط: استخدام مشاور؛ راهی برای ارتقای سطح مدیریت

مشاوران منبع خوبی هستند، اما یکی از بزرگترین نقاط ضعف می تواند حصول اطمینان از این موضوع باشد که استفاده از آنها نتایج قابل اجرا و قابل مشاهده به همراه خواهد داشت. تأثیر این نتایج را می توانید به وضوح بر سود و زیان خود مشاهده کنید.

در بسیاری مواقع مشاور ممکن است راهکار یا طرحی برای چگونگی انجام کاری به شما ارائه دهد، اما هیچ پیگیری به منظور اطمینان از پیاده سازی و بررسی نتایج آن صورت ندهد. این اتفاق لزوماً تقصیر مشاور نیست. آنها ممکن است تنها برای برپایی و انجام وظایف خاصی استخدام شده باشند. مشاوره همچنین بسیار پرهزینه و زمانبر است. شرکت های بزرگ می توانند صدها هزار دلار خرج کنند و پس از یک سال هیچ دستاوردی مرتبط با نتیجه آن هزینه برای ارائه نداشته باشند.

منبع : entrepreneur
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/GorLObhs
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه