پنجشنبه, ۲۷ خرداد(۳) ۱۴۰۰ / Thu, 17 Jun(6) 2021 /
           
فرصت امروز

13 نکته مدیریتی از موسس شرکت Zoom

1 ماه پیش ( 1400/2/16 )
نویسنده : جیسون نزار   مترجم : امیر آل علی  

بهترین اقدام در زمینه یادگیری، توجه به افرادی است که بهترین عملکردها را داشته اند. در این زمینه از زمان شیوع جهانی ویروس کرونا، توجه به پلتفرم های برگزاری وبینار، رشدی چندبرابری را داشته که در این بین هیچ شرکتی به اندازه Zoom موفق ظاهر نشده است. همین امر باعث شده است تا مدیرعامل آن آقای اریک یوان، گزینه انتخابی ما باشد. وی اگرچه 10 سال قبل این شرکت را ایجاد کرده است، با این حال امسال را باید شروع دوران طلایی آن به حساب آورد. در رتبه بندی الکسا، این شرکت در جایگاه 30 قرار دارد که رشد آن در مقایسه با سال های قبل، فوق العاده بوده است. درواقع با توجه به این امر که zoom از سال 2017 به ارزش یک میلیارد دلاری رسیده است، هم اکنون آن را باید یک شرکت تک شاخ، به حساب آورد. در رابطه با ایده این شرکت، مدیرعامل چینی آن اعلام کرده است که از زمان دانشجویی، به این فکر بوده که چگونه می توان ارتباط موثری با دوستان خود در حین سفرها داشته باشد. درواقع مهاجرت به آمریکا، این ایده را در ذهن او پررنگ تر کرد. سهولت استفاده از این پلتفرم باعث شد که در سال نخست فعالیت آن، به بیش از یک میلیون کاربر دست پیدا کند که در زمان خود، یک رکورد جدید محسوب می شود. در رابطه با تاثیر کرونا بر این شرکت تنها کافی است بدانید که کاربران روزانه آن در سال 2019 که تنها 10 میلیون نفر بوده، در سال 2020 به بیش از 200 میلیون نفر رسید. در ادامه 13 مورد منتخب از توصیه های مدیریتی آقای اریک یوان را بررسی خواهیم کرد. 

13 نکته مدیریتی از موسس شرکت Zoom

1-منتظر پاسخ مثبت نباشید 

یکی از ویژگی های اکثر افراد این است که نظرات دیگران برای آنها بسیار مهم است. همین امر باعث می شود تا زمانی که تایید خصوصا اطرافیان خود را نداشته باشند، دست به اقدامی نزنند. این امر در حالی است که هر فردی، جهان بینی و اهداف مخصوص به خود را دارد. تحت این شرایط طبیعی است که اهداف شما حتی برای نزدیک ترین افراد نیز قابل درک نباشد. نکته جالب این است که آقای یوان قبل از ایجاد شرکت خود، در یکی از شرکت های حوزه فناوری فعال بوده و امنیت شغلی داشته است. این امر بدون شک برای بسیاری از افراد، یک رویا و نقطه پایان محسوب می شود، با این حال وی از کار خود، رضایت نداشته و در آن شاد نبوده است. همین امر باعث شد تا در سن 41 سالگی، به دنبال تاسیس شرکت خود برود. این امر در حالی است که هیچ فردی در بین اطرافیان او، با این طرح موافق نبوده است. وی همواره توصیه کرده است که اگر تا 10 سال آینده برای خود زمینه رشدی را در شغل فعلی تصور نمی کنید، وقت آن رسیده که زمان را از دست نداده و شغل رویایی خود را ایجاد کنید. 

مطلب مرتبط: 30 نکته طلایی مدیریتی

2-از دوستان خود غافل نشوید 

بسیاری از کسب و کارهای موفق حال حاضر، حاصل تلاش یک تیم دوستانه بوده است. در این راستا فراموش نکنید که شما نمی توانید به تنهایی در بازار به شدت رقابتی حال حاضر دوام بیاورید. به همین خاطر نیز ضروری است تا به دنبال ایجاد تیمی موفق برای خود باشید. درواقع بودجه اولیه برای تاسیس شرکت، از طریف دوستان آقای یوان تامین شد. این امر در حالی است که بدون شک هیچ سازمانی حاضر به سرمایه گذاری بر روی ایده او نبود، با این حال وی پاسخ این اعتماد را به بهترین شکل داد و سرمایه آنها طی تنها سه سال، 10 برابر شد. در این راستا فراموش نکنید که دوستان تنها برای تامین بودجه نبوده و می توان با کمک آنها اقدامات بسیاری را انجام داد. 

3-به دنبال پیدا کردن فرصت های جدید باشید 

یکی از سخنرانی های بیل گیتس، باعث شد تا در زندگی آقای یوان تغییری بزرگ رخ دهد. وی در این سخنرانی به این نکته پی برد که اینترنت قرار است جهان را متحول نماید. همین امر باعث شد تا وی به سراغ این فناوری جدید برود. در این مسیر وی با بیش از 10 بار شکست مواجه شد، با این حال به علت اعتقادی که به طرح خود داشته، اکنون صاحب یکی از موفق ترین شرکت ها است. درواقع کارآفرینی بیش از هر چیزی به یک روحیه تسلیم ناپذیری نیاز دارد. به همین خاطر هر روز و هر اتفاقی را تمرینی در مسیر دست پیداکردن به استقامت بدانید. 

4-صبر عاملی حیاتی است

بسیاری از کارآفرین ها به علت نداشتن همین یک ویژگی، به دستاوردهای مناسب دست پیدا نمی کنند. در این مسیر اگر تصور می کنید که در سال های اول فعالیت خود، می توانید یک امپراتوری با سود بسیار بالا را داشته باشید، بدون شک ناامید خواهید شد. درواقع رسیدن به این مرحله برای آقای یوان، به 10 سال زمان نیاز داشت. درواقع یک کارآفرین باید صبر کافی را داشته باشد و به صورت گام به گام عمل نماید تا در نهایت بتواند بالاترین سطح نتایج را به دست آورد. برای مثال موسس Zoom  در همان سال اول تصمیم داشت تا با اختصاص بودجه ای قابل توجه، بهترین های حوزه کاری خود را استخدام نماید، با این حال این امر برای شرکتی تازه تاسیس، عملا غیرممکن و با هزینه ای بیش از حد زیاد بود. همین امر باعث شد که وی متوجه این امر شود که لازم است تا به ترتیب پیش برود. درواقع مسیر موفقیت به مانند طی کردن یک نردبان است که ابدا نمی توان به یک باره چند تا را با هم طی کرد. 

5-بهتر از تصورات باشید 

بسیاری از برندها تنها در سطح مورد انتظار ظاهر می شوند. این امر ابدا برای شما مزیت رقابتی را به همراه نخواهد داشت. در این زمینه توصیه می شود که به دنبال اقداماتی باشید که تاکنون مورد توجه قرار نگرفته و یا سایر برندها، جسارت پرداختن به آنها را ندارند. این موارد تصمین‎ کننده مشتری های بسیار برای شما است. درواقع سرعت به مراتب بیشتر زوم در مقایسه با رقبا در کنار کاربری ساده، از جمله دلایل اصلی موفقیت شبکه Zoom محسوب می شود. به صورت کلی شما باید به دنبال حداقل یک مزیت رقابتی برای خود باشید.

6-استفاده از کاربران را بهترین شیوه بازاریابی بدانید 

در شرایطی که بسیاری از برندها تصور می کنند بدون تبلیغات نمی توان به موفقیت دست پیدا کرد، زوم بدون توجه به این موضوع امپراتوری خود را ایجاد کرده است. درواقع آنها به جای اختصاص بودجه برای این بخش، تلاش کرده اند تا رضایت کاربران خود را به بالاترین حد ممکن برسانند. همین امر باعث شده تا آنها، اقدام به معرفی این شبکه به اطرافیان خود نمایند. نکته جالب این است که تاثیر توصیه های یک دوست، تاثیری به مراتب بیشتر در مقایسه با حتی بهترین تبلیغات را دارد. این امر درست نکته‏ ای است که بهترین های حوزه بازاریابی به آن تاکید داشته و وقت آن رسیده که تمرکز اصلی خود را بر روی مشتری های فعلی قرار دهید. این امر باعث می شود تا نسبت به کسب مشتری های جدید، اطمینان داشته باشید. 

7-کسب درآمد به داشتن مشتریانی شاد وابسته است

هنگامی که شرکت Zoom سال های اولیه فعالیت خود را طی می کرد، مدیرعامل آن عقیده داشت که هنوز به کسب درآمد قابل توجهی دست پیدا نکرده اند. درواقع وی عقیده داشت که اگر سطح شادبودن و خوشحالی از انتخاب این برند افزایش پیدا کند، درآمد نیز به مراتب بیشتر خواهد شد. همین امر باعث شد تا آنها به دنبال پیدا کردن راهکارهایی باشند که باعث خواهد شد تا تجربه استفاده از زوم، کاملا رضایت بخش و حتی سرگرم کننده باشد. این امر باعث شد تا آنها در سال بعد، با تعداد زیادی ایمیل از طرف مشتریان خود مواجه شوند که در آن از طرح بالای رضایت خود گفته اند. به همین خاطر اگر شما هم تمرکز خود را از سمت کسب سود بیشتر به سمت خوشحال سازی مشتریان تغییر دهید، بدون شک به سودآوری فراتر از حد تصور خود دست پیدا خواهید کرد. 

8-حوزه فعالیت شما فراتر از مدیریت تیم شرکت است

تا حالا به اقداماتی که یک مدیر باید انجام دهد فکر کرده اید؟ در این زمینه بسیاری از افراد تصور می کنند که کارآفرینی به معنای مدیریت درست تیم شرکت است. با این حال این حوزه عملا به هیچ بخشی محدود نمی شود. درواقع شما باید هر اقدامی برای بهبود وضعیت شرکت خود انجام دهید. تحت این شرایط محدود کردن خود به تنها چند اقدام، تنها باعث عدم امکان کسب بالاترین حد نتایج است. در این زمینه اگر بالاترین حجم کاری در شرکت را ندارید، لازم است تا به شایستگی های خود شک کنید. در این راستا همواره از خود بپرسید که طی هفته ای که گذشت، چه اقدام جدیدی برای بهبود وضعیت شرکت خود انجام داده اید؟ 

9-مثال بارز ارزش های شرکت باشید 

بسیاری از مدیران در ایجاد ارزش های شرکت، بیش از حد ایده ‎آل گرا هستند. در این زمینه برای سنجش درستی موارد، تنها کافی است که خود نخستین عمل کننده به آنها باشید. درواقع اگر شما بتوانید پایبند به تمامی موارد باشید، بدون شک کارمندان نیز می توانند آن را رعایت نمایند. در این زمینه فراموش نکنید که شما در مرکز توجهات قرار دارید و لازم است که الگوی مناسبی باشید. درواقع تا زمانی که در عمل اقدامی را انجام ندهید، نمی توانید انتظار داشته باشید که افراد تیم به آن توجهی داشته باشند. 

10-فلسفه استخدام برای خود ایجاد نمایید

هیچ تفاوتی نباید برای استخدام ها وجود داشته باشد. درواقع نباید تصور کنید که اصول تنها برای کارمندان رده پایین است. در این زمینه همه در برابر قانون باید مساوی باشند. در این راستا اولویت اصلی استخدامی شرکت Zoom افرادی است که امکان رشد بالایی را دارند. تحت این شرایط ممکن است رزومه حال حاضر آنها درخشان نباشد، با این حال آنها می توانند به مراتب بهتر شوند. در این زمینه از جمله سوال های جالب در آزمون استخدامی شرکت این است که نسبت به کتاب هایی که افراد می خوانند، از آنها سوال می شود. این موضوع باعث می شود تا نسبت به وضعیت و میزان تلاش فرد برای بهترشدن، به جمع بندی بهتری رسید. به صورت کلی شما هم باید به دنبال ایجاد اصولی برای استخدام های خود باشید. در این زمینه تنها به نیاز خود توجه داشته باشید. درواقع کپی برداری از اقدامات سایر شرکت ها، هوشمندانه ترین انتخاب نخواهد بود. 

11-همواره در مسیر پیشرفت باشید

برای بسیاری از افراد رسیدن به صندلی مدیریت، نقطه پایان محسوب می شود. درواقع آنها تصور می کنند که دیگر تنها کافی است تا آموخته های قبلی خود را به مرحله اجرا درآورند. این امر در حالی است که برای پیشرفت، ابدا نقطه پایانی وجود ندارد. در جهان به شدت متغیر حال حاضر، دانسته های حتی یک سال قبل شما ممکن است دیگر کاربرد لازم را نداشته باشد. به همین خاطر شما باید شرایطی را مهیا نمایید که بخشی از زمان روزانه شما به مطالعه و یادگیری اختصاص پیدا کند. برای به دست آوردن این زمان، بازنگری نسبت به اقدامات حال حاضر خود داشته باشید. درواقع بسیاری از اقدامات وجود دارد که می توان به دیگران محول کرد. به صورت کلی تا زمانی که تبدیل شدن به مدیری بهتر دغدغه شما باشد، می توانید از قرار داشتن در مسیر درست اطمینان داشته باشید. 

12-استراتژی مراقبت از مشتری ایجاد نمایید 

این امر یک واقعیت است که اگرچه ایجاد مشتری جدید سخت محسوب می شود، با این حال از دست دادن آنها کاملا ساده است. در این زمینه حتی اگر بهترین عملکرد را هم داشته باشید، بازهم ممکن است با ریزش مشتری مواجه شوید. علت این امر نیز به این خاطر است که شما استراتژی برای حفظ مشتریان خود ندارید. به همین خاطر شما باید تلاش کنید که مشتری را در مسیری قرار دهید تا آنها همواره احتمال به دست آوردن مزیت های بیشتری را حس نمایند. درواقع برای حفظ آنها شما باید برنامه های مشخص و مداومی را داشته باشید. در نهایت فراموش نکنید که عملکرد شما نسبت به خدمت رسانی مشتری باید هر ساله بهبود داشته باشد. در غیر این صورت رقبایی که به صورت مداوم به تعداد آنها افزوده می شود، جایگاه شما را تصاحب خواهند کرد. در این زمینه فراموش نکنید که بسیاری از امپراتوری ها نظیر نوکیا، به یک باره نابود شده اند. به همین خاطر ابدا تصور نکنید که این موضوع برای شما تکرار نخواهد شد. 

مطلب مرتبط:  10 نکته مدیریتی برای مدیران تازه کار

13-همواره کار درست را انجام دهید

تفاوتی ندارد که وضعیت بازار چگونه است و یا رقبای شما چه اقداماتی را انجام می دهند. شما همواره باید به اصول خود پایبند باشید. برای مثال در زمانی که سایر رقبا به دنبال افزایش سود خود بودند، برند Zoom امکان استفاده رایگان از امکانات خود را برای مراکز آموزشی مهیا کرد. این امر باعث شد که امکان استفاده از این برنامه مفید در زمان همه گیری ویروس کرونا، مهیا باشد. همچنین آنها امکان مکالمه رایگان 40 دقیقه را برای تمامی کاربران مهیا کردند تا افراد در این دوران سخت بتوانند با یکدیگر ارتباط داشته باشند. بدون شک این اقدام به معنای کاهش سودآوری شرکت است، با این حال از نظر اخلاقی کاملا مهم بوده و تاثیر روانی بالایی را دارد. در این زمینه فراموش نکنید که حتی در سخت ترین شرایط نیز اصول اخلاقی خود را فراموش نکنید. 

منبع : entrepreneur
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/GO8BvI18
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه