شنبه, ۱۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 4 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از تجارت نیوز، طبق نرخ های اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۸روز گذشته، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تعیین شد.

در بازار امروز قیمت طلا برای هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۳۰۵ هزار ۹۱۸ تومان اعلام شد.

نیم سکه، هفت میلیون و ۳۷۰ هزار تومان در بازار معامله شد. قیمت ربع  سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۵۸۰ هزار تومان بود.

قیمت طلا در بازارهای جهانی / پیش بینی قیمت سکه

یکی از مولفه های تاثیرگذار بر فضای طلای داخلی نوسانات انس جهانی است. درحال حاضر قیمت جهانی طلا در چه شرایطی به سر می برد؟

مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای ملی دراین خصوص به تجارت نیوز گفت: انس جهانی در محدوده ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۵ یک فضای مقاومتی مهم دارد. نرخ برابری طلا نسبت به دلار در محدوده ۱۹۷۰ است و در این فضا عکس العمل های بازار بسیار همیت دارد، درصورتیکه طلا در این فضا بخواهد تثبیت شود فعلا تا دو هزار دلار را شاهد خواهیم بود. اگر این عدد تثبیت شود نشان دهنده عدم قطعیت است.

او ادامه داد: از طرفی رشد دارایی ها معمولا توسط یکسری بحران های ژئوپولیتیکی تحریک می شود، در چندماه اخیر نیز اختلافات روسیه و اوکراین در این زمینه بسیار اثرگذار بوده است و باعث افزیش تورم در جهان شده است که مردم را به سمت خرید خرایی هایی مثل طلا سوق داد.

دیبا بیان کرد: اما به طور کلی از یک جایی بعد که جنگ در یک مسیر فرسایشی قرار می گیرد معامله گران از آن ترس اولیه خارج می شوند و به دنبال سرمایه گذاری های جایگزین می روند و از این باب رشد بالاتر طلا دچار نقصان می شود.

این کارشناس بازارهای مالی درمورد پیش بینی خود از باین بازار گفت: کشورهای بزرگی در این مدت سعی کردند با فروش طلا میزان طلای خود را تعدیل کنند. در این بین نکته اساسی سیاست های پولی انقباضی و تهاجمی فدرال رزرو برای مهار تورم است که باعث شده معامله گران انتظار داشته باشند قیمت درحالت کلی قرار است بالاتر رود. این دست اندازها ممکن است باعث عدم رشد طلا در آینده شود.

پیش بینی قیمت سکه

دیبا درمورد سکه نیز بیان کرد: اگر بخواهیم بازار سکه را از لحاظ تکنیکال بررسی کنیم محدوده ۱۳ میلیون و ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان فعلا یک سقف مقاومتی است و امکان پایین آمدن تا حدود ۱۲ میلیون را دارد که منوط به رفتار روزهای آینده دلار و انس جهانی است، بعد از آن می تونیم رشد بالاتری را برای سکه شاهد باشیم.

جدول کامل قیمت طلا و سکه

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/VyDpmh3r
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه