سه شنبه, ۴ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Tue, 23 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

راهنمای جامع خرید قفل برقی

1 سال پیش ( 1401/4/4 )
 

در تمام ساختمان های مسکونی و اداری که دارای تعداد واحد زیادی هستند، مشکل یکسانی وجود دارد؛ و آن مشکل تعدد خرابی های مداوم سیستم درب بازکن است. اکنون پرسش اینجاست که علت اصلی بروز این اتفاق چیست؟ آیا مشکل بی توجهی و سهل انگاری تعمیرکار و یا نصاب قفل درب بازکن است؟ اگرچه ممکن است اینطور باشد اما همواره نمی توان این مشکل را به گردن نصاب ها انداخت. شاید قفل درب مرغوب نباشد و یا نحوه استفاده ساکنین از قفل صحیح نبوده است. عموما این گونه است که ساختمان های تک واحدی و یا کم طبقه، از قفل درب های زنجیری استفاده می کنند. این نوع قفل ها با ولتاژ ۱۲ ولت Ac فعال می شوند. از طرفی از لحاظ قیمت، در رده پایینی قرار می گیرند و در نهایت اگر به روش استاندارد و صحیحی نصب و تنظیم شوند، از طول عمر بالایی برخوردار خواهند بود. اما باید بپذیریم که این نوع قفل های درب بازکن، برای ساختمان هایی که میزان تردد بالایی دارند، اصلا مناسب نیستند و عموما پس از مدت زمان کوتاهی دچار خرابی می شوند. بنابراین علت خرابی پی در پی قفل های زنجیری در ساختمان های پرتردد عدم تطابق کیفیت و کارایی این قفل ها با میزان تردد در این نوع ساختمان ها می باشد. چاره کار این است که یک قفل برقی درب حیاط خریداری کنید. توصیه ما خرید قفل گله گاوی است. اما در ادامه با بررسی جزییات انواع قفل های برقی راهنمای جامعی در این باره به خوانندگان ارائه خواهیم.

راهنمای جامع خرید قفل برقی

 

چرا باید از قفل برقی استفاده کنیم؟

دلایل زیادی می توان ذکر کرد که در مقایسه با قفل های دیگر، برتری را نصیب قفل های برقی خواهد نمود‌. در ادامه به سرفصل برخی از مهم ترین مزایای قفل های برقی خواهیم پرداخت.

  • قفل های برقی در قیاس با انواع دیگر طول عمر بالاتری دارند. بنابراین مناسب برای ساختمان های پر واحد هستند.
  • قفل های برقی عموما از نظر قیمت مقرون به صرفه هستند، زیرا نیازی به قفل باز کن زنجیری نخواهند داشت.
  • قفل های برقی نیاز به تنظیمات دوره ای و ریگلاژ کردن نخواهند داشت، بنابراین هزینه‌ تعمیر و نگهداری آنها نزدیک به صفر است.
  • قفل های برقی برای مکان ها و فروشگاه های حساس و پر خطری مانند جواهرفروشی ها و امثال آنها ‌که همواره باید درب ورودی را قفل نگه دارند و بعد اجازه ورود بدهند بسیار مناسب است.
  • قفل های برقی در داخل محفظه کوچک خود یک قفل باز کن دارند بنابراین در پشت درب ورودی فضای بسیار کمتری را اشغال می کنند.

آشنایی با انواع قفل برقی

قفل برقی مانند هر محصول دیگری در انواع گوناگونی تولید و در بازار عرضه می شود. در ادامه به شکلی اجمالی انواع قفل برقی را معرفی خواهیم کرد.

قفل برقی درب خارج خانه

این نوع از قفل های برقی عموما به منظور استفاده بر روی درب ورودی ساختمان انتخاب می شوند. ساکنین ساختمان می توانند با نصب قفل برقی، خیال شان بابت سلامت و طول عمر بالای درب بازکن ساختمان آسوده باشد.

قفل برقی درب داخل خانه

عموما اگر در ساختمانی فاصله درب ورودی آپارتمان زیاد باشد از این نوع قفل برقی که قفل برقی آپارتمانی است استفاده می شود. این نوع قفل برقی به شما امکان می دهد از راه دور و از هر جای داخل آپارتمان‌ تان مثل اتاق خواب و غیره، درب را به روی اشخاص باز کنید.

قفل برقی ویژه‌ مکان های حساس: این قفل ها اصولا برای مشاغل حساس ساخته می شوند. طلافروش ها، آرایشگاه های زنانه، صرافی ها و مشاغلی از این دست، عموما از این نوع قفل های برقی استفاده می کنند. در واقع سازکار آنها به این صورت است که برای باز و بسته شدن درب نیاز به اجازه متصدی دارند و به صورت دستی باز و بسته نخواهند شد.

چگونه قفل‌ برقی کله گاوی را نصب کنیم؟

در این قسمت از راهنمای خرید قفل برقب بهتر است اجمالا اشاره ای هم به نحوه نصب این نوع قفل های برقی داشته باشیم. قفل کله گاوی اصولا توسط جوشکار بر روی درب ورودی ساختمان سوار می شود. این نوع قفل ها یک زبانه ثابت دارند که بر روی درب جوشکاری می شود و در عین حال دارای یک زبانه متحرک هستند که بر روی قفل جای دارد و روی درب متحرک جوشکاری می شود. توجه کنید که هنگام جوشکاری باید قفل و زبانه کاملا در راستای هم قرار بگیرند و این یک نکته حیاتی و طلایی در فرآیند نصب قفل برقی خواهد بود. نکته بعدیاین است که پس از جوشکاری ابتدایی باید توجه کنید که آیا درب به راحتی باز و بسته می شود یا خیر؟

راهنمای جامع خرید قفل برقی

هنگام خرید قفل برقی به چه نکاتی توجه کنیم؟

قاعدتا اولین نکته در خرید هر محصولی برای خریدار، قیمت آن محصول است. بنابراین بهتر است پیش از اقدام به خرید قفل برقی، میزان هزینه مد نطدتان را تعیین کرده باشید تا بهترین محصول را انتخاب کنید؛ در واقع بهترین‌ محصول متناسب با هزینه پیش بینی شده شما.

در گام بعدی باید به نوع قفل برقی که انتخاب خواهید کرد توجه کافی نشان بدهید. قفل برقی انواع مختلفی دارد؛ بنابراین باید با توجه به محل و درب مورد نظرتان، بهترین و کارآمدترین گزینه را انتخاب کنید. مثلا برای درب فلزی خانه یا درب چوبی آپارتمان یا درب محل کارتان باید قفل برقی از نوع مناسب را انتخاب کنید. برای این منظور با فروشنده کارشناس مشورت کنید.

نکته بعدی برای خریدی موفق در این زمینه، توجه به جنس قفل برقی است. انواع قفل برقی با توجه به قیمت های متنوعی که دارند، دارای جنس های مختلفی نیز هستند. در این رابطه، قیمت بالای قفل ها و با کیفیت جنس آنها رابطه مستقیمی دارد و انتخاب آن بسته به توان مالی خریدار خواهد بود.

کیفیت و تعداد بوبین نیز از جمله ویژگی هایی است که باید در هنگام خرید قفل برقی به آن توجه کنید. در واقع هرچقدر کیفیت بوبین بالاتر باشد طول عمر قفل نیز بیشتر خواهد شد. بنابراین در مدل هایی که دو عدد بوبین در کنار هم قرار دارند کیفیت بالاتر است و این نوع قفل ها کمتر دچار سوختگی بوبین می شوند.

کیفیت زبانه نیز نکته بعدی است که باید به آن اشاره کنیم. اصولا به سبب امنیت بالای خانه ها باید به کیفیت زبانه قفل های برقی نیز توجه شود. توصیه ما این است که در یک قفل با کیفیت بهترین جنس زبانه فولادی و برنجی می باشد.

یکی دیگر از نکات مهم، کیفیت مغزی قفل های برقی است. به طور کلی برای خرید هر نوع قفلی باید به مغزی آن توجه کنید؛ قاعدتا مغزی هایی که دارای کلید دو شیار هستند بهتر از مغزی های کلید تک شیار عمل می کنند و دارای امنیت بیشتری نیز می باشند. 

نتیجه گیری و خرید قفل برقی درب

تمام نکاتی که پیرامون خرید قفل برقی گفته شد، می تواند در خرید موفق قفل مورد نظر شما موثر باشد. به عنوان پایان‌ بندی این راهنمای خرید قفل برقی، بهترین برندهای تولید کننده قفل برقی را فهرست خواهیم کرد:
قفل برقی یوتاب، مارک سیزا ، مارک کاویان، مارک پنج ستاره، مارک تسا، مارک ویرو که شما می توانید متناسب با نیاز خود هرکدام از این برندها را انتخاب نمایید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/oDxftKXv
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه