جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تبریز ضمن اشاره بر ادامه روند صعودی قیمت خودروهای داخلی به سبب افزایش قیمت دلار، از رکود بازار در چند روز گذشته و احتمال تداوم این رکود در روزهای آتی خبر داد.

به گزارش فرصت امروز به نقل از دیجیاتو، با افزایش قیمت دلار از اوایل مهرماه، قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی به تدریج افزایش پیدا کرد. بسیاری از فروشندگان با این طرز فکر که قیمت ها همچنان به رشد خود ادامه می دهند، از معامله خودرو اجتناب می کنند و همین موضوع باعث رکود بازار شده است. قیمت خودرو رابطه مستقیمی با کاهش یا افزایش بهای دلار دارد، ولی نباید انتظار داشت خودرویی همانند دنا پلاس که با افزایش ۷۰ میلیونی به ۵۸۰ میلیون تومان رسیده است، در صورت کاهش نرخ دلار به همان قیمت ۵۱۰ میلیون تومان بازگردد.

ادامه روند صعودی قیمت خودروهای داخلی و تداوم رکود بازار

در حقیقت بسیاری از خودروهای داخلی در بازه قیمتی ۳۰۰ الی ۴۰۰ میلیون تومان به سبب افزایش نرخ دلار در روزهای اخیر بین ۵ الی ۱۵ درصد گران شده اند. ادامه روند صعودی قیمت خودروهای داخلی را می توان برای خودرویی نظیر ۲۰۶ تیپ ۲ نیز مشاهده کرد. با اینکه قیمت کارخانه ای این خودرو حدود ۱۵۰ میلیون تومان است، ولی در حال حاضر با قیمت ۳۳۰ میلیون تومان در بازار معامله می شود که نسبت به روز گذشته، حدود ۳۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشته است.

تفاوت قابل ملاحظه میان قیمت کارخانه ای و قیمت بازار آزاد، به سبب اجرای سیاست قیمت گذاری دستوری است که بارها از سوی انجمن خودروسازان مورد انتقاد قرار گرفته. حال که دولت از موضع خود جهت دخالت در تعیین قیمت خودرو عقب نشینی نمی کند، خودروسازان نیز به فکر عرضه محصولات در بورس کالا افتاده اند تا از طریق این رویکرد مزایده ای، قیمت گذاری دستوری را به نحوی دور زده و خودروها را با قیمت نزدیک به بازار آزاد به فروش برسانند تا شاید جلوی ضرر را بگیرند. 

از سوی دیگر، به نظر نمی رسد وعده وزارت صمت مبنی بر واردات خودرو در اواسط آذرماه به این زودی محقق شود. این موضوع باعث شده خریداران امید چندانی به کاهش قیمت ها نداشته باشند و افزایش تقاضا به نوبه خود، موجب گرانی بیشتر خودروها شده است.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/TbOyUH0F
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه