پنجشنبه, ۹ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

بالاخره پس از ماه ها بلاتکلیفی، تعرفه واردات خودرو به کشور مشخص شد و کار گروه اقتصادی واردات خودرو جزئیات تعرفه های جدید را در وزارت صمت مشخص کردند.

به گزارش فرصت امروز به نقل از تجارت نیوز، تعرفه های جدید واردات خودرو به امضای وزیر صمت و وزیر اقتصاد رسید و قرار است تا در دور جدید واردات، سود بازرگانی علی الحساب بین شش تا ۳۱ درصد محاسبه شود. بر اساس این مصوبه واردات اصلی خودرو برای خودروهای تا ۲۰۰۰ سی سی است و در موارد خاص در صورت واردات خودروهای بیش از ۲۰۰۰ سی سی، خودروهای برقی، خودروهای هیبریدی و… تعرفه ها بر اساس قوانین کتاب مقررات سال ۱۴۰۱ محاسبه می شود.

تعرفه واردات خودرو مشخص شد / قیمت خودروهای وارداتی پایین نخواهد بود

در جدول های زیر تعرفه واردات خودرو در دو گروه خودرویی کمتر از ۱۰ هزار یورو و بالاتر از ۱۰ هزار یورو تعیین شده است. همچنین جزئیات تعرفه و سود بازرگانی واردات خودرو، بر اساس حجم موتور مشخص گردیده است. در جدول های زیر از عبارت “فوب” (FOB) استفاده شده که به معنی قیمت خالص کالا در کشور مبدا بدون محاسبه هزینه های باربری، عوارض داخلی کشور مبدا، بیمه داخلی و سود واسطه هاست.

خودروهای وارداتی با چه قیمتی به دست مردم می رسند؟

کارشناسان معتقدند که با توجه به هزینه های حمل ونقل، تعرفه، سود بازرگانی و… قیمت خودروها پایین نخواهد بود.

در این زمینه، عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو، در گفتگو با تجارت نیوز گفت: خودروهای تولید کشور در بازار آزاد با سه برابر قیمت به فروش می رسد، حال خودرویی که قرار است وارد شود و 20 هزار دلار قیمت داشته باشد، با هزینه های حمل و نقل، تعرفه، سود واردکننده و احتساب دلار 40 هزار تومانی نیز کمتر از سه میلیارد تومان به دست مردم نمی رسد.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: اگر عرضه خودروهای وارداتی به بورس کالا مانند عرضه خودروهای تولید داخل قطره چکانی باشد، با قیمتی باورنکردنی به فروش می رسند. برای مثال، خودرویی مانند دیگنیتی که 930 میلیون تومان قیمت داشت در بورس کالا با قیمت دو میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت. حال تصور کنید که خودروهای وارداتی که بازار مدت هاست منتظر آن هاست و متقاضی زیادی برای آن ها وجود دارد با چه قیمتی در بورس کالا عرضه می شود؟
جعفری افزود: با روشی که وزارت صمت برای عرضه خودروها در واردات خودرو پیش گرفته است، خودروها با قیمت بالاتری به دست مشتریان می رسد. در بحث فروش خودروهای تولید داخل، سود به جیب خودروسازان می رود. اما در عرضه خودروهای وارداتی در بورس کالا، سود به جیب دولت می رود. در نتیجه انتظار می رود که خودروهای وارداتی با قیمت بالاتری به دست مشتری ها برسد.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Duke5skL
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه