پنجشنبه, ۹ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

3 راهکار برای افزایش میزان مطالعه در سال 2020

3 سال پیش ( 1399/7/16 )
پدیدآورنده : امیر آل علی   پدیدآورنده : جولیا مک کوی  

بدون شک یکی از الزامات موفقیت این است که مطالعه بالایی را داشته باشید. اگرچه تقریبا تمامی افراد نسبت به اهمیت این موضوع آگاه هستند، با این حال مشکل اصلی کمبود زمان بوده و نمی توان این موضوع را انکار کرد. درواقع مشغله کاری و خستگی افراد خود مانعی است که دیگر علاقه ای به این اقدام مهم وجود نداشته باشد. با این حال ذکر این نکته ضروری است که بیش از 90 درصد افراد موفق، مطالعه مداوم داشته و این امر اهمیت کار را به اثبات می رساند. در این راستا به بررسی 3 راهکاری خواهیم پرداخت که باعث خواهد شد تا نرخ مطالعه شما تا پایان سال 2020 در مقایسه با مشابه سال گذشته، رشدی چشمگیر را داشته باشد.

1-هنگام بیدار شدن و قبل خواب تلفن همراه را کنار بگذارید

راهکار افزایش میزان مطالعه سال 2020

یکی از عادت ‎های بسیار اشتباه افراد این است که بلافاصله پس از بیدار شدن اقدام به استفاده از تلفن همراه خود برای اقداماتی نظیر چک کردن شبکه ‎های اجتماعی می کنند. این موضوع در هنگام خواب افراد نیز رایج است. با این حال این دو زمان فرصت ‎های طلایی برای مطالعه محسوب می‎ شود. درواقع فردی نظیر وارن بافت، عادت دارد که بلافاصله پس از بیدار شدن، مطالعه داشته باشد. همچنین 1 ساعت قبل از خواب، می‎ توان این اقدام را انجام داد. اگرچه این امر در ابتدا ممکن است دشوار به نظر برسد، با این حال با تنها دو هفته رعایت آن، به عادت رفتاری شما تبدیل خواهد شد.

2-اهدافی را برای خود تعیین نمایید

این امر که کتاب خواندن به یک هدف در زندگی شما تبدیل شود باعث خواهد شد تا آن را یکی از اولویت‎ های زندگی خود بدانید. در این راستا توصیه می ‎شود که برای هر هدف خود، جایزه‎ ای را نیز تعیین نمایید. این امر باعث خواهد شد تا شانس پایبند ماندن به آن، افزایشی چشمگیر را پیدا کند. در کنار این موضوع، نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که در کنار وجود جایزه، تنبیه ‎هایی را نیز باید در نظر بگیرید. این موضوع باعث خواهد شد تا احتمال نادیده گرفتن و تنبلی، با کاهشی شدید همراه باشد. همچنین شما می‎ توانید یک تیم را نیز ایجاد نمایید. برای مثال با چند نفر کتاب خوان، چالش ‎هایی را برگزار نمایید. این موضوع باعث خواهد شد تا انگیزه شما افزایش پیدا کرده و به سمت انجام دقیق این طرح، متمایل شوید.

مطلب مرتبط: چگونه به قدرت مطالعه چندین کتاب در یک روز دست پیدا کنیم

3-تنوع داشته باشید

در آخر نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما باید در کار خود تنوع بالایی را داشته باشید. منظور از این امر تنوع بخشیدن به موضوعاتی که مطالعه می ‎کنید نبوده و به انواع فرمت ها اشاره دارد. درواقع مزیت عصر حال حاضر این است که به مانند گذشته صرفا به کتاب های چاپی محدود نیستیم. این موضوع باعث خواهد شد تا بتوانید در شرایط مختلف، مطالعه داشته باشید. در این راستا کتاب ‎های الکترونیکی، صوتی و موارد خلاصه می‎ تواند از جمله گزینه‎ های مطلوب باشد. با این حال شما باید نسبت به مکان مناسب استفاده از آنها نیز آگاهی داشته باشید. برای مثال یک کتاب صوتی، بهترین کاربرد را در هنگام انجام فعالیت ‎های معمولی نظیر رانندگی، شستن ظرف، پیاده ‎روی و... دارد. در کنار این موضوع اگر فضا برای حمل کتاب ‎های چاپی را ندارید، توصیه می ‎شود که از نسخه pdf آن استفاده نمایید. در نهایت فراموش نکنید که برخی از کتاب‎ ها، اولویت نبوده و اهمیت کمتری را دارند. در این رابطه شما می ‎توانید از سایت ‎هایی که در زمینه خلاصه کردن کتاب ‎ها فعالیت دارند، استفاده نمایید. این امر باعث خواهد شد تا مطالب اصلی را در کمترین زمان ممکن، دریافت نمایید.

در آخر بهتر است که در کنار رعایت این 3 اصل، از تجربیات شخصی افراد کتاب خوان نیز استفاده نمایید.

منبع : entrepreneur
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/AarF0YDO
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه