4 مرحله برای ترغیب مشتریان به خرید آنلاین (قسمت اول) - فرصت امروز

چهارشنبه, 01 دی 1395 - 12:15

4 مرحله برای ترغیب مشتریان به خرید آنلاین (قسمت اول)

همه ما از اهمیت بسیار زیاد بازاریابی دیجیتال آگاه هستیم. از آنجایی که این روزها بسیاری از مردم به واسطه استفاده از اینترنت و اپلیکیشن ها به حجم وسیعی از اطلاعات دسترسی دارند، بازاریابی دیجیتال تبدیل به یکی از موثرترین روش های جذب مشتریان جدید شده است. با این حال و به رغم اهمیت بسیار زیاد این روش بازاریابی، بسیاری از ما هنوز درک صحیحی از شبکه های اجتماعی و تاثیر آنها بر فرآیند بازاریابی و جذب مشتری نداریم.

جلب توجه مخاطبان نسبت به برند و محصولات تان نکته بسیار مهمی است، اما به هیچ عنوان کافی نیست چرا که در صورت عدم توجه شما به مبحث جذب مشتری و ایجاد مسیری برای خرید مشتریان از برندتان و در نهایت افزایش میزان فروش، فرصت بسیار بزرگی را برای رشد و توسعه کسب و کارتان از دست خواهید داد.

در ادامه در چهار مرحله نحوه تشویق مشتریان به خرید اینترنتی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

1- مردم را از حضور خود مطلع سازید

پیش از هرچیز لازم است مخاطبان را از حضور خود آگاه کنید. استراتژی های بسیار زیادی برای حضور فعال در فضای آنلاین و ایجاد آگاهی نسبت به برند و محصولات تان وجود دارد. بنرهای تبلیغاتی و همچنین ارسال مطالب تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی از جمله روش هایی است که می توان از آن برای آگاه سازی مخاطبان استفاده کرد.

در این میان مطالب تبلیغاتی ارسال شده در شبکه های اجتماعی از اثرگذاری بیشتری برخوردار هستند چراکه شبکه های اجتماعی با استفاده از امکاناتی که در اختیار دارند مخاطبان را هدف گذاری کرده و آگهی های تبلیغاتی را برای آنها ارسال می کنند. با این حال این روش ممکن است چندان کارساز نباشد چراکه بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی تمایلی به مشاهده آگهی های تبلیغاتی در صفحه شخصی شان ندارند.

حتما تاکنون با پست های تبلیغاتی در اینستاگرام یا اپلیکیشن هایی که از آنها استفاده می کنید روبه رو شده اید، در این مواقع کاربران با بی حوصلگی و ناراحتی این پست ها را مشاهده کرده و به سرعت از آنها عبور می کنند. بسیاری بر این باورند که این روزها تبلیغات در شبکه های اجتماعی اثرگذاری خود را از دست داده و کاربران به هنگام مواجهه با این تبلیغات حس بدی نسبت به برند شما و کالاهای تان پیدا می کنند.

راهکار مناسب: با استفاده از مشارکت استراتژیک می توانید به اهداف خود دست یابید. در این مسیر بهترین راه استفاده از افراد و حتی سایر برندهای مشابه با برند شماست که برای آگاه سازی مشتریان و مخاطبان موثر است. فراموش نکنید که مشارکت صحیح با سایر برندها و افراد موثر موضوع مهمی بوده و در صورت اجرای صحیح این روش می توانید پایگاه مشتریان خود را به میزان قابل توجهی گسترش دهید.

2- الهام بخش مخاطبان خود باشید

با تولید محتوای نفیس و ارزشمند مخاطبان و دنبال کنندگان تان را به خرید کالاها و خدمات تان تشویق کنید. هدف استفاده از محصولات تولید شده توسط شما، نحوه استفاده از آن و اینکه در نهایت این کالاها چه ارزش افزوده ای برای مشتریان به دنبال خواهند داشت از جمله موضوعاتی است که می تواند در محتوای تولید شده توسط شما به آن پرداخته شود.

چنانچه محتوای تولید شده توسط شما خوب و اثر گذار باشد حس خوبی در مخاطبان تان ایجاد کرده و آنها با لایک کردن و به اشتراک گذاری آن به بخشی از فرآیند تبلیغاتی تان بدل می شوند.

راهکار مناسب: با تولید محتوای ارزشمند و مفید ارتباط مستحکمی با مخاطبان خود برقرار کرده و احساس نیاز به کالاها و خدمات تان را در آنها ایجاد کنید. محتوای موثر و قدرتمند تولید کرده و مخاطبان و مشتریان تان را ترغیب کنید که آن را با دوستان و آشنایان شان به اشتراک بگذارند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

info@Forsatnet.ir

شبکه های اجتماعی