یکشنبه, ۲۳ آذر(۹) ۱۴۰۴ / Sun, 14 Dec(12) 2025 /
           
فرصت امروز

هزینه به دست آوردن یک مشتری جدید بسیار بیشتر از حفظ یک مشتری موجود است با این حال تمام مشتریان یکسان خلق نمی شوند. برخی نیاز به توجه بیشتری از دیگران دارند، بعضی نیاز به پیگیری و راهنمایی های مداوم دارند و برخی علاقه ای ندارند که بابت هر چیز پیش پا افتاده ای مزاحم شان شوید.

با به دست آوردن بینش درمورد نیازها، ترجیحات و رفتار مشتری می توان سفر مشتری را در نقاط حساس بهینه کرد. ارائه مداوم تجارب مثبت به ایجاد روابطی پایدار منتهی می شود و روابط قوی کمک به ایجاد وفاداری، رشد و سودآوری می کند.

مدیریت تجربه مشتری (CEM) بر ایجاد تجارب متفاوت در مرحله ای که مشتری تصمیم به تعامل با شرکت می گیرد تمرکز دارد و از طرفی تمرکز روی CEM به عنوان یک استراتژی کمک می کند تا قابلیت ارائه خدمات، هم تراز و منطبق با تغییرات رفتاری مخاطبان هدف شما شود. در این شرایط مزایای حاصله فراتر از بهبود در رضایت مشتری است.

شما یک وفاداری پایدار در مشتریان تان خلق کرده اید، مشتریان وفادار خرید بیشتری انجام می دهند و تجربه خود را با دوستان و خانواده به اشتراک می گذارند. آنها همچنین به توسعه افزایشی فروش از طریق توصیه کردن شما به مخاطبان در شبکه های اجتماعی و حرفه ای کمک می کنند. به عبارتی آنها تجارب شان با شما را در شبکه ها به اشتراک خواهند گذاشت.

در فضای کسب و کار امروز، سرعت نوآوری و شدت رقابت، کار را برای عموم شرکت ها برای سبقت گرفتن از رقبا براساس دیدگاه صرفا محصول گرا سخت تر کرده است زیرا آنچه در بازار امروز اتفاق می افتد کپی برداری از ویژگی های محصول و معرفی محصول مشابه در بازار توسط رقباست هر چقدر هم که این ویژگی ها جدید باشد.

به بازارهای لوازم خانگی، موبایل، پوشاک و بسیاری از بازارهای دیگر دقت کنید در چنین شرایطی است که کیفیت تجربه مشتری از اهمیت بیشتری برخوردار می شود و حتی در برخی موارد کیفیت تجربه می تواند به توجیه قیمت گذاری اولیه شما نیزکمک کند.

مدیریت تجربه مشتری می تواند یک پروسه طولانی باشد. هر نقطه تماسی از کمپین های تبلیغاتی تا پشتیبانی پس از خرید می تواند بر ادراک مشتری و وفاداری او تاثیر بگذارد. برای تحت تاثیر قرار دادن این تعاملات، سازمان ها اغلب نیاز به ایجاد تحول در خود، تطبیق سیستم ها، فرآیندها و زیرساخت های شان دارند برای اینکه مشتری را در مرکز تمامی فعالیت های شان قرار دهند.

لذا این تلاش واقعا ارزش سرمایه گذاری دارد چراکه تجربه مثبت مشتری می تواند باعث یک انرژی حرکتی بسیار بالا برای هر دو طرف سازمان و مشتری شود،  ایجاد یک اکوسیستم از حسن نیت که اتفاقا هزینه نسبتا کمی برای حفظ و نگهداری لازم دارد، اما می تواند با همراه کردن طرفداران وفادار به یک بازخورد ملموس رو به رشد برای سازمان شما منتج شود.

اما چرا مدیریت تجربه مشتری سخت است؟

اگرچه بسیاری از سازمان ها سیستم پیگیری و ثبت داده های مشتری و اندازه گیری رضایت مشتری دارند، اما تعداد کمی از سازمان ها یک دیدگاه جامع و کلی نگر از تجربه مشتری را در اختیار دارند. برنامه های صدای مشتری قادرند شاخص امتیاز خالص ترویج کنندگان (NPS) را تعیین کنند ولی معمولا این سنجش ها عملگرایانه نیست.

ابزارهای هوش تجاری نیز بینش و دیدی را روی ماهیت پویای رفتار مشتری ارائه می دهند، اما بدون پشتیبانی فناوری اطلاعات و تفسیرهای تحلیلگران آمار قابل بهره برداری و اثربخش نخواهد بود.

از سوی دیگر مسئولیت ابتدا تا انتهای سفر مشتری در کارکردهای کسب وکاری متعددی در یک شرکت توزیع شده که اغلب اوقات ارسال پیام ها و ارائه خدمات برنامه ریزی نشده و غیرهماهنگ به یک چالش مداوم برای مشتری و حتی سازمان بدل می شود و دقیقا در چنین شرایطی مشکل زمانی حادتر خواهد شد که اطلاعات مشتریان در طول چرخه عمر مشتری انباشته شود.

علاوه براین زمانی که شرکت ها توسعه یافته و رشد می کنند، اغلب سیستم های جدید، برنامه های کاربردی و فرآیندهای آنان تنها تا حدی با زیرساخت های موروثی و به جا مانده از قبل یکپارچه هستند  و در اکثر مواقع منجر به تکه تکه و جزیره ای شدن داده ها، طبقه بندی متناقض از آنها و گزارش های نادرست می شود.

مالکیت فرآیند تجربه مشتری نیز در بسیاری از سازمان ها معمولا بین واحد مهندسی محصول، بازاریابی و گروه های فروش تکه تکه می شود یا ممکن است حتی از انسجام کمی در میان این دپارتمان ها برخوردار باشد. در چنین شرایطی است که بهره برداری از پیاده سازی مدیریت تجربه مشتری صرفا برای پرداختن به فروش و تجزیه و تحلیل اطلاعات مشتری مورد استفاده قرار می گیرد و خلق تجربه ای خیال انگیز برای مشتری در تمامی طول سفرش و نقاط تماس آن به فراموشی سپرده خواهد شد.

ارتباط با نویسندهEmail: [email protected]

رئیس هیأت علمی اتاق مدیریت ارتباط با مشتری ایران

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/y8fu5LJF
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
نقشه سفر مشتری (Customer Journey Map): صفر تا صد طراحی تجربه مشتری از برند شماره 2842 روزنامه فرصت امروز استارتاپ Serval با جذب ۷۵ میلیون دلار به ارزش گذاری ۱ میلیارد دلاری رسید معامله ۷۲ میلیارد دلاری نتفلیکس برای Warner Bros Discovery زیر ذره بین ضدانحصار ادغام در بازار پوشاک سایز فراگیر؛ Destination XL و FullBeauty دست به یکی کردند عبور از ترس هوش مصنوعی: راهنمایی برای مدیران قیمت طلا و سکه در آخرین معاملات بازار / ۲۲ آذر ۱۴۰۴ لولو لمون در آستانه تغییر مدیرعامل؛ واکنش بازار مثبت شد WHSmith دوباره گزارش مالی را عقب انداخت؛ فشار حسابرسی و پیامدهای حکمرانی شرکتی کوتی در آستانه تغییرات مدیریتی؛ فشار سهام دار عمده برای بازآرایی رهبری بحث IPO برای OpenAI و Anthropic داغ تر شد؛ فرصت طلبی یا زمان سنجی هوشمند؟ وِلت فرانت در نخستین روز حضور در نزدک، ۲.۶۳ میلیارد دلار ارزش گذاری شد قیمت دلار امروز شنبه ۲۲ آذر در کانال ۱۲۸ هزار تومان راهنمای ریبرندینگ موفق در شبکه های اجتماعی قیمت طلا و سکه امروز شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۴
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکامیونت فورسخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایرهارد باکسخرید تاج گل ارزانسرور مجازیکد تخفیف فیلیموبیمه شک دار نگیر!نرم افزار بهای تمام شده شُماران سیستمنرم افزار cmmsآزمون آنلاینپت شاپ آنلاینکمپرسور اسکروقرص لاغریاستند خیریهحرف تو: مرجع مقایسه برند و بررسی کسب کارهاکاپشن مردانه
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه

https://www.ceats.org/

https://blog.mocelin.ind.br/

https://nrims.uncst.go.ug/

toto togel

https://alcaldiasancristobal.gob.ve/

Situs toto

https://pkmmuka.cianjurkab.go.id/

slot pulsa

situs togel

situs toto

situs 5k

situs gacor

situs toto

situs toto

slot777

deposit 5000

slot 5k

toto togel

Kembangtoto

slot qris

situs toto

deposit 5000

slot gacor qris

slot deposit 5000

situs kembangtoto

toto togel

Link slot dana

slot qris

situs toto

toto togel

slot depo 5k

situs kembangtoto

kembangtoto

slot qris

situs togel

toto togel

situs togel

situs toto

slot qris

situs toto

situs toto

situs toto

toto 4d

situs togel

situs toto

slot777

deposit 5000

link slot gacor

situs toto

situs toto

slot 5000

Situs toto

slot777

situs toto

slot 5000

slot pulsa

situs toto

toto togel

Situs toto

kembangtoto

situs toto

situs toto

situs toto

situs 5000

situs toto

situs toto

situs togel

slot88

bandar togel

bandartoto

https://collegiogeometri.mb.it/

https://lavorain.seval.it/

https://personal.cofadena.gob.bo/

situs togel

toto 4d