یکشنبه, ۲۳ آذر(۹) ۱۴۰۴ / Sun, 14 Dec(12) 2025 /
           
فرصت امروز

نقشه سفر مشتری از چند مرحله تشکیل شده است که با نیازسنجی، تحلیل رفتار مخاطب و بازخورد گرفتن از آنها در هر مرحله همراه است.

با گذشت زمان نقش مشتری ها در موفقیت برند بیشتر شده است و روز به روز به تعداد شرکت هایی که برای جلب رضایت مشتری تلاش می کنند افزوده می شود. این یعنی کسب و کارها باید سعی کنند ظرفیت همدلی با مشتری را افزایش دهند و انتظارات آنها را به واقعیت تبدیل کنند. اما انجام چنین کاری چگونه ممکن است؟ یکی از راه حل ها ترسیم نقشه سفر مشتری است. 

نقشه سفر مشتری حاصل تجربه مرحله به مرحله مشتری از محصول یا خدمات مورد نظر است. نقشه سفر مشتری منبع حیاتی است که وضعیت کنونی مشتری را نشان می دهد و طیف وسیعی از خدمات مرتبط با سلامتی، امور مالی، تحصیلی و. . . را شامل می شود.

در ادامه این مقاله با نگاه دقیق تری به نقشه سفر مشتری و اجزای آن می پردازیم. این نقشه از پنج مرحله تشکیل شده است که می توانید هرکدام از آنها را داخل یک دایره ترسیم کرده و سپس آنها را با خط به یکدیگر متصل کنید. البته این موضوع کاملا سلیقه ای است و می توان از هر شکل دیگری برای کشیدن نقشه مسیر استفاده کرد. کشیدن دایره و خط از این جهت بهتر است که یادآوری می کند نقشه سفر مشتری حلقه ای از مراحل و بازخوردها است.

۱- جذب کردن (Entice)

پیش از اینکه مشتری به طور اتفاقی با وب سایت شما آشنا شود، بهتر است خودتان اقدام کنید. فراموش نکنید که مشتری برای امتحان کردن محصول یا خدمات برند باید انگیزه داشته باشد. شما از چه روشی برای جذب کردن آنها استفاده می کنید؟ در چه شرایطی مشتری نسبت به امتحان کردن محصول کنجکاو می شود؟ از طریق بازاریابی دهان به دهان یا تبلیغ مستقیم برند؟ در این مرحله باید لیستی از راه های ممکن برای جذب مخاطب تهیه کنید.

مطلب مرتبط: 5 ویژگی کلیدی از نقشه سفر مشتری مؤثر

۲- وارد شدن (Enter)

تصور کنید تعطیلات آغاز شده است و می خواهید در هتلی اقامت کنید. اینکه مورد استقبال میزبان قرار بگیرید از چه زمانی آغاز می شود؟ آیا در فرودگاه به دنبال تان می آیند؟ یا میز پذیرش هتل اولین برخورد رسمی شما با میزبان است؟ در اولین برخورد چه عواملی (مانند نور، صدا، بو و طرز برخورد) توجه شما را جلب می کنند؟ اولین تجربه ورود مشتری به برند نیز به همین اندازه مهم است. درواقع نحوه برخورد کارمندان برند است که تعیین می کند مخاطب به مشتری تبدیل شود یا خیر.

۳- درگیر شدن (Engage)

در این مرحله مشتری تصمیم به خریداری محصول یا خدمات برند شما گرفته است. خدمات می تواند شامل هر چیزی مانند ثبت نام در دوره آموزشی باشد و محصول نیز هر چیزی مانند تلفن همراه هوشمند را شامل می شود. کیفیت محصول و خدمات ارائه شده باید در تمام مراحل حفظ شده و در صورت بروز مشکل توسط تیم پشتیبانی رسیدگی شود. این کار در تیم پشتیبانی برند چگونه انجام می شود؟ آیا خدمات پس از فروش به خوبی نیازهای احساسی مشتری را برطرف می کنند؟ درواقع تمام مراحل نقشه سفر مشتری باید با سه معیار عملکرد، روابط اجتماعی و احساسی سنجیده شود.

۴- خارج شدن (Exit)

حال تصور کنید تعطیلاتی که برای آن برنامه ریزی کرده بودید به پایان رسیده یا مشتری خرید مورد نظر را انجام داده است. تجربه ای که داشته اید چگونه بود؟ تا این مرحله داده های با ارزشی از مشتری در اختیار برند قرار گرفته است که می تواند در مراحل بعدی مورد استفاده قرار بگیرد. اکنون نوبت آن رسیده است که برند با تحلیل رفتار مشتری و تکنولوژی که در اختیار دارد، پیشنهادهای سفارشی سازی شده خود را به مشتری ارائه دهد.

۵- گسترش دادن (Extend)

اغلب کسب وکارها در این مرحله متوقف می شوند، اما فرصت های زیادی در این مرحله پنهان شده اند که تنها کافی است شناخته شوند. این مرحله نیازمند تلاش و تفکر زیاد برای حفظ ارتباط با مشتری و بازخورد گرفتن از تجربه های آنها است. واکنش آنها نسبت به برند مستقیما با چهار مرحله گذشته در ارتباط است و هرقدر تجربه هر مرحله بهتر باشد احتمال بازگشت آنها بیشتر خواهد بود.

حفظ صداقت در تمام مراحل بسیار مهم است. بنابراین اگر هنوز برای مرحله ای آماده نشده اید آن را خالی بگذارید. برای بهبود هر مرحله توفان فکر داشته باشید و با امتحان کردن و سنجیدن ایده های جدید بهترین تجربه را برای مشتری رقم بزنید. رفتار مخاطبان را به دقت در نظر بگیرید، با آنها صحبت کنید و نظرشان را در هر مرحله جویا شوید. هنگام طراحی نقشه سفر مشتری به یاد داشته باشید فهمیدن و درک کردن کارمندان برند نیز به اندازه درک کردن مشتری مهم است. گاهی اوقات کارمندان اولین مشتری های برند هستند و شناخت آنها و تجربه ای که از کار دارند می تواند فرهنگ برند را تغییر دهد.

منبع : inc/zoomit
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ZElvIoVp
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
اختلاف نظر در فدرال رزرو بر سر تورم؛ بازارها از «مکث» می ترسند، مدیران از «هزینه پول» تیک تاک شاپ در بریتانیا «بزرگ شد»؛ وقتی خرده فروشی سنتی با فروش زنده آشتی می کند بی ام و مدیر تولید را به عنوان CEO آینده انتخاب کرد؛ پیام روشن به بازار خودرو: «عملیات» دوباره مهم شد هزارتوی انتخاب بهترین رهبران تجاری مدیرعامل کوپانگ بعد از رخنه بزرگ داده استعفا داد؛ هزینه واقعی بحران های امنیتی برای برندها قیمت خودرو های داخلی و مونتاژی در بازار / ۲۳ آذر ۱۴۰۴ «هارنس» ۲۰۰ میلیون دلار جذب کرد؛ سرمایه گذاری بانک ها روی ابزارهای توسعه نرم افزار ادامه دارد قیمت دلار امروز بازار آزاد یکشنبه ۲۳ آذر در کانال ۱۲۸ هزار تومان یونیورسال برای عبور از سد اتحادیه اروپا در خرید «Downtown» عقب نشینی کرد؛ جنگ پشت پرده بر سر حق نشر موسیقی قیمت طلا و سکه امروز یکشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۴ اگر موسسه آموزشی ثبت نکنید، چه فرصت‌هایی را از دست می‌دهید؟ شاخص کل بازار بورس در کانال سه میلیون و ۶۵۶ هزار واحد سرویس ناو در آستانه خرید «آرمیس»؛ معامله ای که می تواند نقشه امنیت سایبری سازمان ها را تغییر دهد قیمت خودرو های پرفروش ایران خودرو و سایپا یکشنبه ۲۳ آذرماه ۱۴۰۴ چگونه کلمات به جای توضیح، رهبری می کنند؟
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکامیونت فورسخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایرهارد باکسخرید تاج گل ارزانسرور مجازیکد تخفیف فیلیموبیمه شک دار نگیر!نرم افزار بهای تمام شده شُماران سیستمنرم افزار cmmsآزمون آنلاینپت شاپ آنلاینکمپرسور اسکروقرص لاغریاستند خیریهحرف تو: مرجع مقایسه برند و بررسی کسب کارهاکاپشن مردانه
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه

https://www.ceats.org/

https://blog.mocelin.ind.br/

https://nrims.uncst.go.ug/

toto togel

https://alcaldiasancristobal.gob.ve/

Situs toto

https://pkmmuka.cianjurkab.go.id/

slot pulsa

situs togel

situs toto

situs 5k

situs gacor

situs toto

situs toto

slot777

deposit 5000

slot 5k

toto togel

Kembangtoto

slot qris

situs toto

deposit 5000

slot gacor qris

slot deposit 5000

situs kembangtoto

toto togel

Link slot dana

slot qris

situs toto

toto togel

slot depo 5k

situs kembangtoto

kembangtoto

slot qris

situs togel

toto togel

situs togel

situs toto

slot qris

situs toto

situs toto

situs toto

toto 4d

situs togel

situs toto

slot777

deposit 5000

link slot gacor

situs toto

situs toto

slot 5000

Situs toto

slot777

situs toto

slot 5000

slot pulsa

situs toto

toto togel

Situs toto

kembangtoto

situs toto

situs toto

situs toto

situs 5000

situs toto

situs toto

situs togel

slot88

bandar togel

bandartoto

https://collegiogeometri.mb.it/

https://lavorain.seval.it/

https://personal.cofadena.gob.bo/

situs togel

toto 4d