پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 9 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

سئو نیز در دسته عوامل متأثر از هوش مصنوعی قرار گرفته است. اخیراً موتورهای جست وجو از هوش مصنوعی برای بهینه سازی نتیجه جست وجو استفاده می کنند.

فهمیدن سئو اولین گام برای بهینه سازی سایت و محتوای آن است. زمانی که یک کاربر محصول یا خدمات مورد نیاز خود را جست وجو می کند، موتور جست وجو لیستی از سایت های مرتبط را به او نشان می دهد. سایت هایی که در ابتدای نتیجه جست وجو نشان داده می شوند رتبه بهتری از طرف موتور جست وجو کسب کرده اند یعنی سئوی بهتری دارند. همانطور که می دانید الگوریتم موتورهای جست وجو دائم در حال تغییر است و سایت هایی که می خواهند رتبه بهتری کسب کنند باید از قوانین جدید پیروی کنند. این یعنی باید با مفاهیم اولیه هوش مصنوعی آشنا شوند.

هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی (artificial intelligence) یا به اختصارAI یک پیشرفت تکنولوژی است که با ترکیب نرم افزار و سخت افزار عملکرد مغز انسان را منهای معایب ذاتی منطق و کم بودن ظرفیت حافظه شبیه سازی می کند. هوش مصنوعی حجم وسیعی از داده ها را تحلیل کرده و آن ها را تبدیل به اطلاعات مفید می کند. به عبارتی هوش مصنوعی قادر است اطلاعات را سریع تر، بهتر و در حجم وسیع تری نسبت به انسان ها تحلیل کند.

هوش مصنوعی به مرور زمان خودش را تقویت می کند و یاد می گیرد. این یعنی استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی به عملکرد بهتر موتورهای جستجو کمک می کند. به عنوان مثال زمانی که تعداد کافی از عکس هایپلاتیپوس (جانداری شبیه به اردک) را در شبکه ی عصبی هوش مصنوعی وارد کنید، سیستم به مرور زمان عکس های این جاندار خاص را تشخیص می دهد. یا اگر به اندازه ی کافی کدهای کامپیوتری malware به او نشان داده شود، ویروس های کامپیوتری را تشخیص می دهد. درنهایت اگر به اندازه ی کافی کلمات و عبارات یک زبان را دریافت کند، عبارات جستجو شده را بهتر درک می کند و بهتر به آن ها پاسخ خواهد داد.

مطلب مرتبط: سئو / باورهای غلط همیشگی

هوش مصنوعی به طور کلی به سه دسته تقسیم بندی می شود:

۱- هوش مصنوعی محدود (Artificial Narrow Intelligence) یا به اختصار ANI: این مدل از هوش مصنوعی روی یک عملکرد خاص تمرکز می کند؛ مانند بازی شطرنج یا فیلتر کردن اسپم.

۲- هوش مصنوعی عمومی (Artificial General Intelligence) یا به اختصار AGI: هوش مصنوعی با عملکرد عمومی یعنی سیستمی که از توانایی معادل یک انسان برخوردار است.

۳- سوپر هوش مصنوعی (Artificial Superintelligence) یا به اختصار ASI: توانایی آن فراتر از هوش مصنوعی عمومی است یعنی شبکه ی عصبی آن ظرفیت بسیار بیشتری نسبت به هوش مصنوعی عمومی دارد.

الگوریتم RankBrain گوگل نوعی از ANI است. این سیستم خاص مبتنی بر اتصال است و شیوه ی یادگیری افراد را تقلید می کند. به آن یادگیری عمیق یا deep learning نیز گفته می شود. ارتباط گر ANI از رویکرد بازگشت به عقب برای تشخیص معایب در خروجی بهره می برد (به عنوان مثال تشخیص اشتباه اردک به عنوان پلاتیپوس) و از این اطلاعات برای نتایج کوئری های آینده استفاده می کند.

آپدیت جدید الگوریتم RankBrain گوگل

این الگوریتم از سال ۲۰۱۵ پیاده سازی شد و هنوز هم از آن استفاده می شود. تا پیش از این گوگل از الگوریتم های نوشته شده توسط انسان ها استفاده می کرد اما سیستم موتور جستجوی جدید از هوش مصنوعی برای پیدا کردن مرتبط ترین سایت ها استفاده می کند. RankBrain به مرور زمان جایگزین تکنولوژی مبتنی بر الگوریتم شده است. امروزه تکنولوژی موتور جستجو بر روش های قدیمی غالب شده و روند کار آن هر روز تغییر می کند.

تغییر جهت بازاریابی

RankBrain در حال حاضر قوانین سئو را تغییر داده اما نتایج آن خطی نبوده است. الگوریتم قدیمی گوگل هنوز هم استفاده می شود اما روش استفاده از متدهای آن تغییر کرده است. RankBrain از یادگیری ماشین استفاده می کند تا متوجه شود کدام ترکیب از الگوریتم ها بهترین نتیجه را در جستجوی کاربر دارد.

به عنوان مثال RankBrain در یک جستجوی خاص یاد می گیرد عنوان متا عامل مهمی در رتبه بندی سایت است. درنتیجه به سایت هایی که عنوان متای مشابه با عبارت جستجو شده دارند رتبه ی بهتری می دهد. اما این موضوع ممکن است در مورد سایر جستجوها صادق نباشد و کاربر نتیجه ی خوبی دریافت نکند. درنتیجه RankBrain برای سایر مدل های جستجو تأثیر الگوریتم دیگری را افزایش می دهد.

در هر جستجویی ترکیب الگوریتم ها متفاوت است. RankBrain دنبال پیدا کردن بهترین ترکیب از الگوریتم ها نیست بلکه دنبال پیدا کردن سایت های خوب و سایت های بد است.

چه عواملی باعث خوب بودن سایت می شود

RankBrain به مرور زمان یاد می گیرد کدام سایت ها به نتایج جستجو بهتر پاسخ می دهند و سپس ویژگی مشترک آن ها را تحلیل می کند. همان طور که می دانید استفاده از کلمات کلیدی و حجم استفاده از آن ها مهم است اما کافی نیست. RankBrain همچنین به ساختار سایت نیز اهمیت می دهد. به عنوان مثال وب سایتی که هیچ موضوع خاصی ندارد به عنوان یک وب سایت بد در نظر گرفته می شود و رتبه ی خوبی کسب نخواهد کرد. RankBrain به لینک های خارجی نیز اهمیت می دهد. به عنوان مثال اگر وب سایتی که در مورد کفش فعالیت می کند به وب سایت مرتبط با پوشاک لینک دهد کاملا طبیعی است. اما اگر به یک وب سایت مرتبط با کامپیوتر لینک دهد امتیاز خوبی کسب نمی کند.

برای جلوگیری از کسب امتیاز منفی بهتر است با پارامترهایی که RankBrain برای وب سایت های خوب در نظر می گیرد آشنا شوید و آن ها را روی وب سایت خود اعمال کنید.

ویژگی وب سایت های خوب

وب سایت های خوب به مرور زمان به عنوان معیار سنجش قرار می گیرند و این روی قوانین سئو تأثیر می گذارد. به عنوان مثال استفاده از لینک های داخلی و خارجی مرتبط بسیار مفید است اما چگونه می توان با سایر عوامل تأثیرگذار آشنا شد؟ بهترین راه، فهمیدن نحوه ی کار RankBrain است.

۱- اولویت بندی کیفیت

پیش از هر کاری کیفیت سایت را بالا ببرید. گرافیک و محتوایی که در سایت استفاده می شود مهم است پس کیفیت محتوای تصویری و متنی خود را افزایش دهید. این کار میزان درگیری کاربران و تعداد سایت هایی که به شما لینک می دهند را بالا می برد. RankBrain به این موضوع اهمیت زیادی می دهد و سایت را بر اساس آن رتبه بندی می کند.

مطلب مرتبط: 5 اشتباه رایج در سئو

۲- تجربه ی کاربر

تجربه ی کاربری نیز بسیار مهم است. اینکه کاربر بتواند با گرافیک وب سایت ارتباط برقرار کند و به راحتی وارد بخش مورد نظر شود از نظر RankBrain اهمیت دارد. برای درک بهتر این موضوع وب سایت هایی که در صنعت مرتبط با شما کار می کنند و رتبه ی خوبی دارند را شناسایی کنید و طراحی مشابهی داشته باشید.

۳- مرتبط بودن محتوا

زمانی که شخصی برای خرید تی شرت وارد وب سایت می شود نباید به صفحه ی مد لباس های پاییزی هدایت شود. کلمات کلیدی باید به لینک های مرتبط متصل باشند تا کاربر به راحتی وارد قسمت مورد نظر شود. بنابراین مرتبط بودن محتوا به کلمه ای که به آن لینک می شود بسیار مهم است.

این روزها سئو تبدیل به بازی موش و گربه شده است و گوگل به طور مرتب قوانین بازی را تغییر می دهد. هوش مصنوعی و تحلیل داده های حجیم نقش پررنگی در سئو بازی کرده اند و درک مفاهیم آن در بهبود سئوی سایت بسیار مهم است.

منبع : ENTREPRENEUR/zoomit
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/1zAxops2
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آباد
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه