شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

2021 سالی تاریخی برای شروع یک کسب و کار

2 سال پیش ( 1400/6/7 )
نویسنده : کلی وینگ   مترجم : امیر آل علی  

بسیاری از افراد به دنبال بهترین زمان برای شروع یک کسب و کار هستند که بنا به دلایلی به نظر می رسد که 2021، بهترین زمان برای تحقق این خواسته محسوب می شود. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که بنا بر آمارهای منتشرشده، کارآفرینی به عنوان رویایی ترین شغل در سراسر جهان محسوب می شود. دلیل اصلی آن نیز به این خاطر است که شما در راستای هدف خود و با مدلی که مدنظر دارید، اقدام خواهید کرد. این استقلال بدون شک جذابیت و در کنار آن سختی های بسیاری را به همراه دارد که همین کار باعث می شود تا بسیاری از افراد این خواسته را نادیده بگیرند. با این حال در سال جدید، لازم است تا ترس خود را کنار گذاشته و برای تحقق این خواسته اقدام نمایید. موقعیت سال 2021 به قدری طلایی است که برخی از تحلیلگران حتی آن را بهترین فرصت در 100 سال گذشته می دانند. در ادامه سه دلیل این ادعا را بررسی خواهیم کرد. 

1-رشد فوق العاده کاربران اینترنت 

افزایش بیش از 300 برابر کاربران اینترنت، آماری است که از زمان شیوع جهانی ویروس کرونا رخ داده و موجب حیرت بسیاری شده است. در این رابطه برندهایی نظیر آمازون که فروش آنلاین را مورد توجه جدی قرار داده بودند، حتی در شرایط بحرانی هم با سودهای فوق العاده مواجه شدند. درواقع بیشترین رشد تاریخ این شرکت در همین زمان بوده است. این امر باعث شده تا فرصت های شغلی زیادی نیز رخ دهد که البته به علت بحران در بسیاری از کسب و کارها، به از دست رفتن موقعیت شغلی بسیاری از افراد نیز منجر شده است. در این زمینه شروع یک کسب و کار هنگامی که تمرکز آن بر روی فروش آنلاین است، به مراتب ساده تر خواهد بود. درواقع در این شرایط شما به فروشگاه و حتی دفتر کار هم نیاز ندارید و همه چیز می تواند به صورت دورکاری صورت گیرد. این مسئله باعث کاهش بسیار بالای هزینه ها می شود. افزایش تعداد کاربران نیز باعث می شود تا شانس دیده شدن شما به مراتب بیشتر باشد. با این حال همچنان لازم است تا به دنبال شروعی حرفه ای و چشم نواز باشید. در این زمینه فراموش نکنید که مهمترین اقدام در زمینه بازاریابی اینترنتی، تولید محتوای حرفه ای، مفید و جذاب است. همچنین لازم است تا با تحلیل داده ‎ها، بازارهای موردنیاز حال حاضر مخاطبان را شناسایی نمایید. این آمار را همواره به خاطر داشته باشید که تجارت الکترونیک از زمان شروع کرونا، 40 درصد رشد داشته است.

مطلب مرتبط: چگونه یک کسب و کار را شروع کنیم

2-حضور رقبای کمتر

بسیاری از برندها به خاطر مشکلات به وجود آمده ناشی از کرونا کسب و کار خود را رها کردند. این امر باعث شده تا فضای رقابتی به مراتب کمتر شود. با این حال نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که برندهای باقی مانده، آنهایی هستند که خود را به خوبی با شرایط وقف داده اند. به همین خاطر ابدا نباید کار را ساده تصور نمایید. همچنین با توجه به این امر که شروع یک کسب و کار با هزینه به مراتب کمتر امکان پذیر شده، دیگر نیاز به بودجه کلان و سرمایه گذاری عظیم نخواهید داشت. این موضوع ریسک کار را به مراتب کمتر خواهد بود. عدم نیاز به رعایت ساعت کاری نیز بنا بر آمارهای منتشرشده، به افزایش خلاقیت در کار کمک کرده که می تواند منجر به راهکارهای جدید در عرصه کاری شما شود. در این زمینه بهتر است که هر روز زمانی را صرف آموزش خود و تیم شرکت نمایید و سعی کنید که از اقدامات خلاقانه برندهای دیگر، آگاهی پیدا کنید. یک ایده موفق در کشوری دیگر، می تواند در منطقه فعالیت شما هم همان نتایج را به همراه داشته باشد. این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که در هر زمانی، یکسری از فعالیت ها مورد نیاز عمومی است. برای مثال تا قبل از شیوع کرونا، استفاده از ماسک تنها به بیماران اختصاص داشت. با این حال اکنون نیاز همگانی است. با تحلیل نیازها، می توانید حوزه های سودآور را شناسایی نمایید که بدون شک می تواند نتایج خوبی را به همراه داشته باشد. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما در شرایط حال حاضر که اکثر کسب و کارها با رکود مواجه هستند، می توانید شروعی آهسته و بدون مشکل داشته باشید. این امر در حالی است که در شرایط عادی، به سادگی از بازار حذف خواهید شد. 

3-کاهش بودجه عمومی مردم 

یک بحران تنها به افراد اختصاص ندارد و فشارهای ناشی از آن مردم عادی را حتی بیشتر تحت فشار قرار می دهد. تحت این شرایط طبیعی است که تمایل به برندها که بخش اعظمی از قیمت محصولات آنها صرفا به خاطر شهرت است، کمتر مورد توجه قرار خواهد گرفت. در این راستا برندهای تازه کار دیگر نباید نگران باشند. درواقع با تلاش در راستای کاهش هزینه ها، می توانید سریعا محبوب شوید. این امر درست اقدامی است که برندهایی نظیر هوآوی و شیائومی، به کمک آن موفق شدند تا ابرقدرت هایی نظیر سامسونگ و اپل را با چالشی جدی مواجه کنند. این نکته را فراموش نکنید که قیمت مناسب، خود باعث خواهد شد تا افراد به صورت طبیعی اقدام به تبلیغ برند شما نمایند که خود نتایج فوق العاده ای را دربر دارد. این نکته را فراموش نکنید که شما به عنوان یک برند تازه کار، با هزینه های به مراتب کمتری مواجه هستید که باعث می شود که حتی چند ماه بدون درآمد نیز بتوانید به کار خود ادامه دهید. با این حال این امر برای برندهای کوچک، ابدا امکان پذیر نخواهد بود.

مطلب مرتبط: الزامات شروع یک کسب و کار

در نهایت فراموش نکنید که در بازار حال حاضر، هیچ چیز به اندازه داشتن دانش و مهارت نمی تواند ضامن موفقیت شما باشد. به همین خاطر توصیه می شود که بیشترین سرمایه گذاری بودجه و زمان خود را به این بخش اختصاص دهید. 

منبع : entrepreneur
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/4Hp5aCKf
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه