جمعه, ۱۴ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 3 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

سال جدید به زودی از راه می رسد و بازار کسب و کار تحت تاثیر تحولات آن قرار خواهد گرفت. معمولا هر سال که می گذرد، رفتار مشتریان در بازار کمی تغییر می کند. خب هرچه باشد آنها یک سال به تجربه شان اضافه کرده اند و حالا آماده تصمیم گیری بهتر در بازار هستند. خبر بد برای کارآفرینان اینکه سال جدید همیشه همراه با انتشارات و توقعات تازه مشتریان است. بنابراین باید خودتان را برای رویارویی با این توقعات آماده سازید. وگرنه خیلی راحت مشتریان تان را یکی پس از دیگری از دست خواهید داد.

افزایش انتظارات مشتریان از برندها تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. یکی از این موارد رقابت فزاینده میان خودِ برندهاست. فرض کنید شما مدیرعامل یک برند تولید پوشاک هستید که سال هاست با قیمت های معمولی مشتریان برای خودش پیدا کرده است. حالا اگر یک برند تازه وارد سر و کله اش پیدا شود که همان محصولات را با نصف قیمت به مشتریان دهد، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ بی شک انتظارات مشتریان از شما هم بی نهایت افزایش می یابد.

انتظارات مشتریان از برندها در سال ۲۰۲۴

ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم کارآفرینان نباید خودشان را برای مقابله با انتظارات فزاینده مشتریان خسته کنند. بی شک هر انتشاری هم مورد تایید ما نیست. خب در نهایت هر برندی توان خاص خودش را دارد. پس نباید خیلی به آن فشار آورد. نکته کلیدی در این میان تلاش شما برای توسعه و پیشرفت سال به سال کسب و کارتان است. اینطوری شانسی برای اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب تان پیدا می کنید.

مطلب مرتبط: پازل انتظارات مشتریان: راهنمایی برای جلب رضایت خریداران

ما در ادامه قصد داریم به برخی از مهمترین انتظارات مشتریان از برندها در سال ۲۰۲۴ بپردازیم. اگر دوست دارید در سال جدید نه تنها مشتریان تان برند شما را ترک نکنند، بلکه بر تعداد آنها افزوده هم شود، با ما همراه باشید.

ارزش محوری: کلید جلب رضایت مشتریان

ارزش محوری، کلید جلب رضایت مشتریان

دورانی که کسب و کارها فقط با تولید محصولات خوب در بازار به موفقیت های بزرگ دست پیدا می کردند، دیگر به پایان رسیده است. این روزها تولید محصول خوب با قیمت مناسب دیگر یک اصل مقدماتی برای ورود به رقابت کارآفرینی محسوب می شود. به همین خاطر مشتریان علاوه بر این موضوع بر روی ارزش محوری برندها نیز تاکید دارند.

وقتی درباره ارزش محوری صحبت می کنیم، در واقع به رعایت برخی اصول مهم در جامعه و بنیان های اخلاقی اشاره داریم. مثلا بحث احترام به مشتریان را در نظر بگیرید. این بحث فقط به رعایت آداب اجتماعی از سوی کارمندان محدود نمی شود. در عوض کارهایی مثل خدمات مشتری اصولی و خدمات پس از فروش متنوع را نیز دربر می گیرد.

یک مثال دیگر در این رابطه انتظار مشتریان از برندها با منظور رعایت مسئله حفاظت از محیط زیست است. شما نمی توانید کاملا بی توجه به این نکات دست به تولید محصول زده و انتظار موفقیت های تکرارنشدنی هم داشته باشید.

بی شک دو انتظار بالا در طول زمان کمابیش امتداد داشته اند، اما در سال ۲۰۲۴ یک ارزش اساسی به این موارد اضافه می شود. این مسئله توجه به کودکان یا به عبارت دقیق تر آموزش آنهاست. ما در دنیایی زندگی می کنیم که خیلی از کودکان هنوز آموزش های مناسب را دریافت نکرده اند. به علاوه، در برخی از نقاط دنیا بچه ها امکانات اولیه مثل مدرسه را ندارند. توجه کلی به این موضوع یکی از انتظارات مهم مشتریان در سراسر دنیا محسوب می شود. پس شما باید برای آن برنامه ای دقیق داشته باشید.

عملکرد شفاف: کلیدی ترین بخش کار

عملکرد شفاف، کلیدی ترین بخش کار

مشتریان همیشه دوست دارند سر از کار برندها دربیاورند. فرقی ندارد شما در چه موقعیتی قرار دارید، در هر صورت توضیحات شفاف به مشتریان کمک بزرگی به توسعه برندتان خواهد کرد. این وسط هرچه گزارش های دقیق تری به مشتریان دهید، واکنش های بهتری خواهید گرفت.

مشتریان در سال ۲۰۲۴ می خواهند بدانند که برندها چه چیزی را به آنها می فروشند و چگونه آن را تولید کرده اند. آنها به دنبال برندهایی هستند که در مورد مواد اولیه، فرآیندهای تولید و تاثیرات زیست محیطی خود شفاف هستند.

باور کنید یا نه، بسیاری از کسب و کارها هنوز هم درباره محصولات شان با مشتریان روراست نیستند. این امر فضای بی اعتمادی میان برندها را روز به روز بدتر می کند. به همین خاطر استراتژی شما باید کمی تغییر کند.

برای مثال، مشتریان ممکن است بخواهند بدانند که لباس های آنها از چه موادی ساخته شده ‎اند، لوازم الکترونیکی آنها چگونه تولید می شوند و غذاهای آنها از کجا می آیند. حالا در این میان ماموریت شما کاملا روشن است. باید کاری کنید که مشتریان احساس کنند شما کاملا با آنها روراست هستید.

خوشبختانه این روزها ابزارهای زیادی برای تعامل میان شما و مخاطب تان در دسترس قرار دارد. بنابراین اصلا لازم نیست نگران باشید. تنها کاری که باید به خوبی انجام دهید، تلاش برای استفاده از شبکه های اجتماعی برای ارائه گزارش های کسب و کارتان است. اینطوری با یک تیر دو نشان می زنید، هم در شبکه های اجتماعی شهرتی برای خودتان به هم می زنید، هم اینکه حسابی انتظارات مشتریان را برآورده می سازید.

شخصی سازی: ترندی همیشه مهم

شخصی سازی، ترندی همیشه مهم

تجربه مشتریان در طول سال های اخیر از کسب و کارها چندان جذاب نبوده است. در حالی که بسیاری از استارت آپ ها هنوز در قالب مفاهیمی مثل خدمات ارزان وارد بازار می شوند، انتظارات مشتریان حسابی تغییر کرده است. این روزها مشتریان دوست دارند بیشتر از هر نکته دیگری به محتوا و محصولات کاملا شخصی سازی شده دسترسی داشته باشند. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و کمی اوضاع را به سود خودتان تغییر دهید.

مطلب مرتبط: چطور انتظارات مشتریان را برآورده کنیم؟

مشتریان در سال ۲۰۲۴ دنبال برندهایی هستند که مهارت ویژه ای در شخصی سازی تجربه مشتریان داشته باشند. اگر شما چنین نکته کلیدی به مشتریان ارائه دهید، کارتان حسابی بهبود پیدا می کند؛ چراکه رقبای تان حسابی در این مورد به خواب فرو رفته اند.

اجازه دهید از یک مثال ساده استفاده کنیم،؛ مشتریان ممکن است بخواهند محصولاتی را خریداری کنند که متناسب با سبک زندگی آنها باشد یا خدماتی را دریافت کنند که براساس نیازهای خاص آنها شخصی ‎سازی شده باشد. اگر شما نتوانید چنین ماموریتی را با موفقیت پشت سر بگذارید، حسابی به دردسر خواهید افتاد. 

بی شک برای شخصی سازی درست محصولات باید درک دقیقی از رفتار مشتریان داشت. آیا مشتریان شما رفتارشان در طول سال های اخیر تغییر کرده است؟ اگر جواب‎تان مثبت است، بد نیست کمی دقیق تر رفتار آنها را زیر ذره بین ببرید؛ چراکه تا همینجا هم همه چیز را به براساس شانس مدیریت کرده اید. 

مطالعه بازار به شما کمک می کند تا درک بهتری از مخاطب تان داشته و اوضاع را بهتر مدیریت کنید. برای این کار اول از همه باید سراغ معیارهای درست برای پیگیری امور بروید. مثلا کمی درباره متغیرهای مهم در تغییر رفتار مشتریان فکر کنید. این امر ایده های خوبی به شما درباره موقعیت کلی تان خواهد داد. به علاوه، گفت وگوی مستقیم با مشتریان هم همیشه راهگشا خواهد بود. خب هرچه باشد، خود مشتریان انتظارات دقیق در قبال انتظارات شان دارند. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و انتظارات مشتریان تان را واکاوی کنید . 

در دسترس بودن: به وقت حضور کنار مشتریان

در دسترس بودن، به وقت حضور کنار مشتریان

آیا برندی که هیچ وقت در دسترس نیست و برای یک گفت وگوی کوتاه با یکی از دپارتمان های آن باید از هفت خان رستم عبور کرد، قابل اعتماد است؟

بی شک همه ما دوست داریم وقتی پول مان را پای یک کسب و کار خرج می کنیم، خروجی به درد بخوری از آن داشته باشیم. حالا اگر برندی پیدا شود که هیچ ارزشی برای وقت و دغدغه های مشتریان قائل نباشد، چه حسی پیدا خواهید کرد؟ احتمالا کمترین واکنش شما در قبال این سناریو کنار گذاشتن کامل برند مورد نظر خواهد بود.

مشتریان در سال آینده دوست دارند درباره تمام جزییات مربوط به یک برند اطلاعات دقیق کسب کنند. به همین خاطر شما باید خودتان را از هر نظر آماده کرده و از همه مهمتر دائما در دسترس باشید. تا وقتی مشتریان به شما نگاه دور از دسترس داشته باشند، توسعه تان در بازار همیشه همراه با اما و اگر خواهد بود. پس کمی به فکر خودتان باشید و اوضاع را به سود خود تغییر دهید.

برای مثال، مشتریان ممکن است بخواهند بتوانند با برندها از طریق رسانه های اجتماعی، تلفن، ایمیل یا وب سایت ارتباط برقرار کنند. آنها همچنین می خواهند بتوانند به راحتی محصولات و خدمات موردنظر خود را پیدا کنند و سفارش دهند.

مسئولیت پذیری اجتماعی: سال جدید با توقعات جدید 

مسئولیت پذیری اجتماعی، سال جدید با توقعات جدید 

مشتریان در سال ۲۰۲۴ می خواهند از برندهایی حمایت کنند که برای ایجاد یک جهان بهتر تلاش می کنند. آنها به دنبال برندهایی هستند که در زمینه هایی مثل حفاظت از محیط زیست، آموزش و توسعه اجتماعی حرفی برای گفتن دارند. به همین خاطر اگر به شیوه کلاسیک وارد بازار شده و کارتان را دنبال کنید، خیلی زود مشتریان از دست تان ناامید خواهند شد.

برای مثال، مشتریان ممکن است به دنبال برندهایی باشند که محصولات و خدماتی را ارائه می دهند که کمترین تاثیر را بر محیط زیست دارد. شاید هم دنبال برندهایی بروند که برای آموزش کودکان در مناطق محروم فعالیت می کنند. در هر صورت مشتریان دوست دارند تلاش شما برای ساخت جهانی بهتر را مشاهده کنند. بنابراین اگر هنوز برای این نکته کلیدی برنامه دقیقی ندارید، باید سریعا دست به کار شوید؛ چراکه تا همینجا هم کلی از فرصت های پیش رو را سوزانده اید.

مطلب مرتبط: چالش افزایش شدید انتظارات مشتریان

آیا اطلاعی از مهمترین نکات و ترفندها در حوزه مسئولیت اجتماعی برندها دارید؟ این نکته ای است که برای بسیاری از کسب و کارها حسابی مسئله ساز شده است. به طوری که با گذشت چند ماه از کارشان کاملا کمبود این نکته را حس می کنند. ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم شما برای بهبود وضعیت تان نیاز به دغدغه اجتماعی دارید. به زبان ساده، نباید نسبت به محیط اطراف تان بی تفاوت باشید. در عوض سعی کنید کمی بیشتر مته به خشخاش گذاشته و از موقعیت برندتان برای حل مشکلات مشتریان سود ببرید.

خلاقیت و نوآوری: کلید رسیدن به مشتریان

خلاقیت و نوآوری کلید رسیدن به مشتریان

چه کسی برندی که دائما محصولات خلاقانه روانه بازار می کند، دوست ندارد؟ برندهایی مثل تسلا به خاطر محصولات انقلابی شان شناخته شده اند. این محصولات در مدت زمانی کوتاه به فروش می روند و اعتبار زیادی هم برای برند مورد نظر به همراه دارند. نکته کلیدی تلاش برای معرفی کردن کسب و کارمان به مثابه یک برند نوآور است. این دقیقا همان کاری است که خیلی از برندها در اجرای آن شکست می خورند.

مشتریان در سال ۲۰۲۴ می خواهند برندهایی را انتخاب کنند که محصولات و خدمات جدید و نوآورانه ارائه می دهند. آنها به دنبال برندهایی هستند که با سرعت با تغییرات فناوری و نیازهای مشتریان سازگار می شوند. شما لازم نیست همیشه نوآوری های تکنولوژیک را رقم بزنید. 

در عوض باید توانایی ارتباط گرفتن با فناوری های مدرن و استفاده از آنها در کسب و کارتان را داشته باشید. اینطوری همیشه یک برند خلاق و جذاب برای مشتریان خواهید بود. 

اگر کسب و کارتان مدت هاست هیچ فناوری تازه ای برای مشتریان رو نکرده، بد نیست در سال آینده کمی روند کارتان را تغییر دهید. اینطوری سال جدید را با یک شگفتی تازه شروع خواهید کرد. 

سعی کنید گاهی اوقات کارهای روزمره و تکراری را به شیوه ای تازه انجام دهید. این امر شاید برای تان کمی سخت باشد، اما دست کم نگاه مشتریان به برندتان را حسابی عوض خواهد کرد. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا تمرین تان را شروع کرده و بدون توقف به سوی توسعه کسب و کارتان بروید.

نتیجه گیری

پاسخگویی به انتظارات مشتریان در سال ۲۰۲۴

انتظارات مشتریان از برندها در حال تغییر است. مشتریان به دنبال برندهایی هستند که علاوه بر ارائه محصولات و خدمات باکیفیت، به مسائل اجتماعی و محیطی اهمیت می دهند و در زمینه نوآوری نیز پیشگام باشند.

بی شک یافتن برندی که تمام نکات مورد بحث در این مقاله را رعایت کند، خیلی سخت است. به همین خاطر در دنیای واقعی همیشه برندها با شکست های متعدد رو به رو می شوند. اگر دوست دارید حساب تان از بقیه برندها سوا شود، بد نیست توصیه های این مقاله را جدی گرفته و اجرا کنید.

برندهایی که قادر به پاسخگویی به انتظارات مشتریان در سال ۲۰۲۴ باشند، شانس شان برای دستیابی به موفقیت دوچندان خواهد شد. آنها می ‎توانند با ایجاد تجربه‎ ای بهتر برای مشتریان، وفاداری آنها را جلب کنند و سودآوری خود را افزایش دهند. این در حالی است که تعلل بی مورد شما کار دست تان خواهد داد. 

مطلب مرتبط: چگونه انتظارات مشتریان را مدیریت کنیم

یادتان نرود، هر جا در اجرای توصیه ها و نکات مقاله به مشکل خوردید، ما همیشه آماده کمک به شما هستیم. پس تعارف را کنار گذاشته و با ما در ارتباط باشید.

منابع:

https://blog.kale.bismart.com

https://webflow.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/iOh2rycm
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه