دوشنبه, ۲۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۱ / Mon, 16 May(5) 2022 /
           
فرصت امروز

دنیای پیرامون ما به سرعت در حال تغییر و تحول است. در این میان برندهایی که هماهنگی لازم با این تغییرات را پیدا نکنند، خیلی زود از عرصه رقابت حذف خواهند شد. همین امر بسیاری از کسب و کارها را به سوی تقویت ساز و کارهای مربوط به پیش بینی دنیای کسب و کار سوق داده است. در این میان پیش بینی های بازاریابی همیشه طرفدارهای خاص خودش را داشته است. البته پیش بینی های بازاریابی تمام اوقات صحیح از آب درنمی آید. گاهی اوقات به دلیل استفاده از پیشفرض های نادرست یا حتی اطلاعات غلط نتیجه کار کاملا متفاوت خواهد بود. این امر موضوع مقاله کنونی محسوب می شود. ما در این مقاله به دنبال بررسی برخی از پیش بینی های غلط بازاریاب ها در سال گذشته هستیم. در ادامه این پیش بینی ها را به طور دقیق تر مورد ارزیابی قرار خواهیم داد. 

پیش بینی های غلط بازاریاب ها در سال 2021

رسیدن تیک تاک به نقطه اوج محبوبیت

تیک تاک شبکه اجتماعی بسیار محبوب و مهمی برای بازاریاب ها محسوب می شود. این امر در طول دو سال گذشته نظر شمار بالایی از بازاریاب ها را به خودش جلب کرده است. درست به همین خاطر شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف چاره ای به غیر از سرمایه گذاری بر روی تیک تاک در کنار دیگر پلتفرم های اجتماعی ندارید. نکته مهم در این میان برخی از پیش بینی های اغراق آمیز بازاریاب ها محسوب می شود. اگرچه تیک تاک همین حالا نیز یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی دنیاست، اما هنوز فاصله زیادی تا تبدیل شدن به برترین پلتفرم دنیا دارد. فیس بوک و اینستاگرام در این میان با اختلاف معناداری از تیک تاک جلوتر هستند. بنابراین پیش بینی بازاریاب ها نسبت به سبقت این پلتفرم چینی از سایر رقبا در سال گذشته ارتباط چندانی با واقعیت نداشته است. 

مطلب مرتبط: پیش بینی بازاریاب ها از چشم انداز سال 2022

تیک تاک در طول سال های پیش رو شاید توانایی کنار زدن تمام رقبا را داشته باشد، اما هنوز فاصله زیادی با شرایط موردنظر دارد. به همین خاطر شما باید با احتیاط بسیار زیادی نسبت به تیک تاک و وضعیت بازاریابی اش صحبت کنید، در غیر این صورت مانند بسیاری از بازاریاب های دیگر دچار خطا در پیش بینی آینده بازار می شوید. 

پایان کار فیس بوک

فیس بوک در طول سال های اخیر با انتقادات بسیار زیادی رو به رو بوده است. این امر نقش مهمی در کاهش محبوبیت این پلتفرم قدیمی داشته است. همین امر در طول سال گذشته بسیاری از بازاریاب ها را به سوی پیش بینی پایان کار این برند سوق داد. بی شک تردید درباره کاهش محبوبیت فراگیر فیس بوک نیست، اما این شرکت هنوز فاصله زیادی با نابودی یا ورشکستگی کامل دارد. چنین پیش بینی ای بی تردید با استفاده از داده های غلط صورت گرفته و هماهنگی چندانی هم با واقعیت ندارد. بنابراین شما باید تجدیدنظر اساسی در نحوه پیش بینی با ارزیابی تان صورت دهید، در غیر این صورت هرگز شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان پیدا نخواهید کرد. 

بازگشت سرمایه عالی در پلتفرم های صوتی

پلتفرم های صوتی مانند کلاب هاوس اگرچه محبوبیت خیره کننده ای پیدا کرده اند، اما هنوز در حد و اندازه رقابت با پلتفرم های برتر دنیا نیستند. این امر باید به طور قابل ملاحظه ای مد نظر بازاریاب ها قرار داشته باشد. با این حساب اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف هستید، کلاب هاوس فقط به عنوان یک گزینه جانبی دارای محبوبیت خواهد بود. این امر باید برای شما به طور قابل ملاحظه ای یک زنگ خطر محسوب شود، در غیر این صورت شاید خیلی زود با سرمایه گذاری اشتباه بر روی مخاطب هدف تان شانس تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان را از دست بدهید. 

مطلب مرتبط: توصیه های بازاریابی برای سال 2022

کلاب هاوس و دیگر شبکه های اجتماعی که روی فرمت صوتی سرمایه گذاری کرده اند، هنوز بسیار نوپاتر از آن هستند که بتوانند به طور مستقل وضعیت برندها را تغییر دهند. به عبارت بهتر، چنین شبکه های اجتماعی هنوز در مرحله افزایش تعداد کاربران شان هستند و امکانات بازاریابی زیادی برای برندها در دست ندارند. به همین خاطر شما باید با هوشیاری کامل نسبت به سرمایه گذاری بر روی آنها اقدام کنید، در غیر این صورت خیلی زود سرمایه بازاریابی تان را از دست خواهید داد.

منبع : blog.hubspot
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/2IlGOAnE
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه