جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

اگر فقط یک نکته در طول سال 2012 به خوبی اثبات شده باشد، آن امکان وقوع اتفاقات مختلف در مدت زمانی اندک است. شاید یک سال از نظر عددی فقط 12 ماه داشته باشد، اما در سال 2021 اتفاقات و تغییرات بسیار زیادی در حوزه بازاریابی روی داد. در این سال شرایط ناامیدکننده ای که از زمان همه گیری کرونا بر دنیای کسب و کار سایه افکنده بود، به آرامی جای خودش را به نشانه های امیدوارکننده داد. 

در طول سال گذشته بسیاری از بازاریاب ها شیوه فعالیت شان را با توجه به تغییر مداوم ترندها و نوآوری های تازه در این حوزه تغییر دادند. این امر با توجه به شرایط فعالیت برندها بسیار طبیعی به نظر می رسد. نکته مهم اینکه کسب و کار شما برای تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف نیازمند سازگاری با تغییرات صورت گرفته در طول سال اخیر است. به علاوه، بسیاری از اتفاقات پیش رو در سال 2022 نیز هنوز ناشناخته باقی مانده است. بنابراین برند شما باید تلاش قابل ملاحظه ای برای درک اتفاقات پیش رو صورت دهد، در غیر این صورت شاید خیلی زود از کورس رقابت برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان جا بماند. 

پیش بینی بازاریاب ها از چشم انداز سال 2022

سال 2021 به دلیل بازگشت شرایط سخت پس از کرونا به وضعیت عادی برای بسیاری از برندها همراه با هیجان های بسیار زیادی بود. این امر کسب و کار شما را از نقطه نظر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با چالش های بسیار زیادی رو به رو می سازد. نکته مهم در این بین پیش بینی دقیق از رویدادهای احتمالی و تغییراتی است که در سال پیش روی منتظرتان است. با این حساب اگر شما برنامه ریزی درستی برای این امر نداشته باشید، وضعیت تان به طور قابل ملاحظه ای به هم خواهد ریخت. در ادامه برخی از مهمترین پیش بینی های بازاریاب ها از وضعیت عرصه بازاریابی در طول سال 2022 را با هم بررسی خواهیم کرد. این امر به شما برای فعالیت بهینه در این حوزه و تاثیرگذاری بر روی مشتریان به شیوه ای مناسب با تغییرات پیش رو کمک خواهد کرد. 

مطلب مرتبط: توصیه های بازاریابی برای سال 2022

اهمیت بیشتر بازاریاب های متخصص در حوزه شبکه های اجتماعی

دوران شیوع کرونا و قرنطینه در بسیاری از کشورهای دنیا به بازاریاب ها اهمیت روزافزون شبکه های اجتماعی را ثابت کرد. این امر اهمیت بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دارد. اگر برند شما پیش از دوران کرونا سرمایه گذاری بر روی عرصه بازاریابی را صرفا نوعی فعالیت دلبخواهانه تلقی می‎کرد، اکنون شرایط به طور کامل فرق کرده است. شما باید به زودی خودتان را برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان به بهترین شکل ممکن آماده سازید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای جلب نظر مشتریان و تاثیرگذاری بر روی شان نداشته باشید. شبکه های اجتماعی در این میان تقریبا جایگزین ارتباطات و تعاملات روزمره مردم شده است. درست به همین خاطر شما باید توجه ویژه ای به وضعیت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان داشته باشید. 

همکاری با بازاریاب هایی که به طور تخصصی در زمینه تولید محتوا در شبکه های اجتماعی فعالیت دارند، امر بسیار مهمی برای هر تیم بازاریابی در طول سال پیش رو خواهد بود. این امر به برند شما امکان تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مشتریان را می دهد. وقتی شما درست در پلتفرم هایی باشید که مورد علاقه مشتریان تان است، مگر جایی هم برای ناتوانی به منظور تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باقی خواهد ماند؟ 

متاسفانه بسیاری از تیم های بازاریابی و به خصوص مدیران ارشد برندها هنوز به اهمیت بازاریاب های متخصص در حوزه شبکه های اجتماعی پی نبرده‎اند. درست به همین خاطر شما باید برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان اول از همه به دنبال یک فرد حرفه ای در زمینه تولید محتوا در شبکه های اجتماعی باشید. چنین بازاریابی می تواند فعالیت برندتان در پلتفرم های مختلف را ساماندهی کرده و فرآیند تاثیرگذاری بر روی مشتریان را ساده تر از هر زمان دیگری سازد. نکته مهم در این میان تلاش برای همکاری با افرادی است که سابقه کاری درخشانی دارند. این امر می تواند برای شما مزیت مهمی به حساب آید. 

تیم های تک نفره بازاریابی دیگر وجود نخواهند داشت

تیم های تک نفره بازاریابی که محبوبیت بسیار زیادی در میان کسب و کارهای تازه تاسیس یا کارآفرینان مستقل دارد، دیگر کم کم جای خودش را به تیم های پرتعداد و کاملا حرف های خواهد داد. درست به همین خاطر شما باید برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان تمام شرایط را مدنظر قرار دهید، در غیر این صورت شاید تیم تک نفره بازاریابی تان هرگز توانایی تولید محتوای جذاب برای کاربران را نداشته باشد. این امر می تواند شما را در رقابت با دیگر برندها حسابی عقب انداخته و مشتریان را به سوی رقبای تان هدایت کند. 

بدون شک تیم های بازاریابی تک نفره از نظر اقتصادی برای بسیاری از برندها مناسب است. این امر به طور ویژه ای برای برندهای تازه تاسیس اهمیت دارد. با این حال شما در زمینه استفاده از چنین تیم هایی باید به نکات متعددی توجه نشان دهید. یکی از نکات مهم در این میان ضرورت به روز رسانی وضعیت بازاریابی برند به طور مداوم است. این امر اهمیت بسیار زیادی برای تیم بازاریابی شما خواهد داشت. اگر یک برند در طول دوران فعالیت بازاریابی اش به طور مداوم از ترندهای قدیمی استفاده کند، بدون تردید در مدت زمانی کوتاه تمام مشتریانش را از دست خواهد داد. این امر می تواند شرایط فعالیت و بازاریابی برای برند را به طور قابل ملاحظه ای دشوار سازد. درست به همین خاطر شما باید به بهترین شکل ممکن در تلاش برای به روز رسانی وضعیت تان در زمینه تشکیل تیم های بازاریابی باشید. 

یکی از نکات مهم در زمینه تشکیل تیم های بازاریابی توجه به نیاز هر برند برای اطلاع از آخرین ترندها و پیش بینی رویدادهای مهم است. این امر فقط در صورتی روی می دهد که برخی از اعضای تیم بازاریابی مانند یک گروه توسعه و تحقیقات عمل کند. بنابراین شما باید همیشه استفاده از بازاریاب های متعدد در تیم بازاریابی تان را مد نظر قرار دهید. توصیه ما در این بخش اضافه کردن افرادی از بخش های مختلف با مهارت های گوناگون به تیم تان است. اینطوری تیم بازاریابی تان سطح تاثیرگذاری بسیار بالاتری بر روی مخاطب هدف خواهد داشت. این امر در نهایت توانایی شما برای تولید محتوای جذاب و جلب نظر مشتریان در بازار را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. 

افزایش تعداد استخدام در زمینه پشتیبانی آنلاین 

پیش بینی بازاریاب ها از چشم انداز سال 2022

وقتی کرونا بدل به مهمانی ناخوانده برای مردم سراسر دنیا شد، یکی از مهمترین کانال های ارتباطی که برای برندها باقی ماند، شبکه های اجتماعی بود. اغلب کسب و کارها در طول چند سال اخیر در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور مداوم راهکارهایی برای حضور در شبکه های اجتماعی و ارائه خدمات از این طریق را مورد ارزیابی قرار دادند. امروزه شمار بالایی از برندها برای ارائه خدمات مربوط به پشتیبانی از مشتریان در شبکه های اجتماعی فعالیت دارند. این امر مورد استقبال گسترده مشتریان نیز قرار گرفته است. با این حساب شما باید عملکرد خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان داشته باشید. 

یکی از نیازهای اساسی برای ارائه خدمات پشتیبانی خوب به مشتریان استخدام افرادی حرف های در این حوزه است. این امر برای برندهای بزرگ در قالب استخدام افراد حرفه ای در زمینه خدمات مشتریان و کار با شبکه های اجتماعی صورت می گیرد. در حالت بعدی برخی از برندها به جای استخدام نیروی کار تازه اقدام به همکاری با برخی از موسسه های حرف های در این زمینه می کنند. چنین امری شامل واگذاری مسئولیت ارائه خدمات پشتیبانی به طور آنلاین از سوی یک برند به چنین موسسه هایی است. شاید چنین کاری در نگاه نخست بسیار عجیب باشد، اما از نظر مالی برای بسیاری از کسب و کارهای تازه تاسیس مزیت بالایی به همراه دارد. پس اگر شما هم با بودجه بسیار محدودی مواجه هستید، باید این نکته را به بهترین شکل ممکن مدنظر قرار دهید، در غیر این صورت شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا خواهد کرد. 

یکی از نکات امیدوارکننده برای برندها درباره بازاریابی در شبکه های اجتماعی و ارائه خدمات پشتیبانی به مشتریان مربوط به استقبال کاربران از تعامل با برندها در چنین پلتفرم هایی است. با این حساب شما وقتی رضایت و انگیزه کافی مشتریان را نیز پشت سرتان دارید، دیگر دلیلی برای عدم تعامل کافی با مشتریان باقی نخواهد ماند. 

مطلب مرتبط: ترندهای برتر شبکه های اجتماعی برای بازاریابی در سال 2022

نقش محوری مشتریان برند

سال 2022 بیش از هر زمان دیگری شاهد بازگشت مشتریان برندها به عنوان بازیگرانی فعال در سرنوشت آنها خواهد بود. معنای این امر اهمیت فعالیت مشتریان در همراهی با برندها به منظور کسب سود بالا و فروش عالی از سوی کارآفرینان است. با این حساب اگر شما از زمان شیوع کرونا برنامه های تعامل با مشتریان وفادار یا حفظ مشتریان ثابت را کنار گذاشته اید، باید هرچه زودتر دوباره دست به کار شوید. دلیل این امر نیز کاملا واضح است. شما در طول سال پیش رو بیش از هر زمان دیگری به حمایت مشتریان از برندتان نیاز پیدا خواهید کرد. این امر می تواند سرنوشت برند شما را به طور کامل تغییر دهد. بنابراین باید از همین حالا به دنبال استفاده از فرصت های پیش رو برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان باشید. 

یکی از ساده ترین نقش آفرینی های مشتریان درباره تعامل با برندتان مربوط به استفاده از محتوای تولیدی کاربران است. این امر در طول دوران کرونا برای بسیاری از برندها بدل به نوعی آرزو شده بود. خبر خوش اینکه شما دیگر نیازی به صبر و انتظار برای دسترسی به محتوای تولیدی کاربران ندارید. در طول ماه های اخیر با کاهش وضعیت بحرانی کرونا بسیاری از مشتریان دوباره مانند گذشته اقدام به خرید کرده اند. این امر خبر بسیار خوبی برای برندها محسوب می شود. دست کم شما در این وضعیت دوباره می توانید نسبت به فروش بالای برندتان امیدوار شوید. 

یکی دیگر از نکات مهم در سال 2022 بازگشت کانون مشتریان وفادار برندها به وضعیت سابقش است. اغلب برندها در سراسر دنیا سود اصلی شان را از فروش محصولات شان به مشتریان وفادار به دست می آورند. با این حساب شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان باید اول از همه مشتریان وفادار را مدنظر قرار دهید. این دسته از مشتریان در صورت رضایت از برندتان می توانند مانند سفیر شما عمل کنند. به این ترتیب وضعیت تاثیرگذاری تان بر روی مشتریان به طور قابل ملاحظه ای بهبود پیدا خواهد کرد. در این میان شما می توانید به سادگی هرچه تمام تر بدل به یک برند نوآور در بازار شوید. 

تعیین ترندها از سوی مشتریان

مشتریان در طول دو سال اخیر نقش زیادی در تعیین ترندهای بازاریابی نداشتند. دلیل این امر نیز کاهش شدید میزان خرید از سوی آنها و به عبارتی صرفه جویی های مالی گسترده بود. در این میان اگر شما به دنبال کسب سود در سال 2022 هستید باید از همین حالا نسبت به نقش مهم مشتریان در تعیین ترندهای بازاریابی در طول سال پیش رو توجه نشان دهید، در غیر این صورت هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان نخواهید داشت. این امر اهمیت بسیار ویژه ای برای برندها به همراه دارد. 

دوران طراحی ترند از سوی تیم های بازاریابی دیگر به پایان رسیده است. اکنون شما باید رفتار و وضعیت مشتریان را به بهترین شکل ممکن مورد ارزیابی قرار دهید، در غیر این صورت شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا خواهد کرد. این امر برای جلب نظر مشتریان بسیار مهم محسوب می شود. بنابراین اگر شما هنوز هم به دنبال طراحی ترندها در تیم بازاریابی تان هستید، باید تجدیدنظر اساسی در نحوه فعالیت تان صورت دهید. 

استفاده از ابزارهای حرفه ای بازاریابی برای ارزیابی ترندها در طول سال 2022 بار دیگر در کانون توجه قرار خواهد گرفت. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان کمک زیادی خواهد کرد. به این ترتیب شانس تان برای جلب نظر مشتریان به طور چشمگیری افزایش پیدا می کند. این امر می تواند شما را برای جلب نظر مشتریان به بهترین شکل ممکن راهنمایی کرده و کارتان را به شدت ساده نماید. 

شاید شما در طول سال پیش رو نیاز به یادگیری نحوه رفتار مشتریان در بازار داشته باشید. بی شک بسیاری از بازاریاب ها به طور عمومی دوره هایی در این رابطه گذرانده اند، اما به دلیل ایجاد وقفه ای طولانی در زمینه استفاده از این شیوه ها باید تجدیدنظر اساسی در این رابطه صورت گیرد، در غیر این صورت شما فرصت کافی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان را پیدا نخواهید کرد. 

حرفه ای شدن در زمینه تولید محتوا از راه دور

پیش بینی بازاریاب ها از چشم انداز سال 2022

هنوز هم برای بازگشت کار تیمی بازاریاب ها در کنار هم خیلی زود است. معنای این امر ضرورت ادامه روند فعالیت برندها در قالب دورکاری است. اگر شما امید زیادی برای بازگشت به دفتر کارتان داشته اید، باید اندکی ناامیدتان کنیم. این امر هنوز هم زمان زیادی لازم دارد. بنابراین شما باید به وضعیت کنونی به خوبی عادت کنید. این امر به شما برای جلب نظر مشتریان و فعالیت بهتر در بازار کمک خواهد کرد. 

بی شک بسیاری از برندها در طول سال های اخیر با فعالیت دورکاری اعضای تیم بازاریابی شان به خوبی کنار آمده اند. پس اگر شما هم در این رابطه مهارت بالایی کسب کرده اید، بد نیست دوباره راهکارهای مناسب در این رابطه را پیش خودتان مرور کنید. این امر به شما برای تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مشتریان کمک خواهد کرد. به این ترتیب هیچ مشکلی پیش روی شما برای جلب نظر مشتریان قرار نمی گیرد. 

استفاده از نرم افزارهای مدیریت پروژه به شما برای پیشبرد کار تیم بازاریابی در طول سال 2022 کمک خواهد کرد. همچنین فراهم سازی انواع امکانات برای ارتباط آنلاین میان اعضای تیم نیز امر مهمی خواهد بود. این نکات می تواند وضعیت شما در حوزه بازاریابی را به طور قابل ملاحظه ای مناسب سازد. بنابراین هیچ دلیلی برای نگرانی بابت وضعیت بازاریابی تان در ادامه سال جاری نخواهد بود. 

مطلب مرتبط: ترندهای بازاریابی B2C برای سال 2022

تفاوت فزاینده میان اینفلوئنسرها و تولیدکنندگان محتوا

شاید در نگاه نخست بازاریاب ها هیچ تفاوتی میان اینفلوئنسرها و تولیدکنندگان محتوا قائل نشوند. با این حال در طول سال 2022 این تفاوت به طور معناداری افزایش پیدا می کند. بر این اساس اینفلوئنسرها که به طور کلی در تلاش برای پروموت کردن محتوای برندها هستند با رقبای جدی مواجه می شوند که کارشان تولید محتوای تخصصی در حوزه های مختلف است. بی شک هر دو گروه فوق همکاری تبلیغاتی با برندها خواهند داشت، اما تولیدکنندگان محتوا تمایل کمتری برای چنین کاری از خودشان نشان خواهند داد. یکی از دلایل اصلی در این میان سیستم پرداخت حق تبلیغات در برخی از پلتفرم های اجتماعی مانند یوتیوب است. این امر نقش مهمی در بهینه سازی فعالیت تولیدکنندگان محتوا دارد. به این ترتیب چنین افرادی از نظر مالی دیگر نیاز چندانی به همکاری تبلیغاتی با برندها نخواهند داشت و با وسواس بیشتری همکاران‎شان را انتخاب خواهند کرد. 

بی شک در طول سال 2022 بازاریاب ها برای همکاری با اینفلوئنسرها و تولیدکنندگان محتوا مسیر بسیار دشوارتری را پیش رو خواهند داشت. این امر باید توجه شما را به طور قابل ملاحظه ای جلب کند، در غیر این صورت شاید خیلی زود از سایر رقبای تان عقب بمانید. اگر شما پیش از این همکاری بلندمدتی با انواع اینفلوئنسرها و تولیدکنندگان محتوا در شبکه های اجتماعی داشته اید، باید از این ارتباط برای تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف تان سود ببرید. این امر می تواند وضعیت شما را در مدت زمانی اندک حسابی تغییر دهد. 

بدون تردید در طول سال 2022 عرصه بازاریابی تغییرات بسیار زیادی پیدا خواهد کرد. نکته مهم در این میان تلاش برای هماهنگی با تغییرات مورد نظر و بهبود وضعیت برند است. استفاده از نکات مورد بحث در این مقاله می تواند شروع خوبی برای شما در این مورد باشد. 

منبع : sproutsocial
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/xNZyk5f4
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه