سه شنبه, ۲۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۱ / Tue, 17 May(5) 2022 /
           
فرصت امروز
بررسی پلتفرم های محبوب در میان کاربران

بازاریابی در شبکه های اجتماعی و مسئله زمان بارگذاری محتوا

1 سال پیش ( 1400/1/27 )

بهترین زمان برای بارگذاری محتوای بازاریابی در شبکه های اجتماعی کدام است؟ این پرسش برای بسیاری از بازاریاب ها مطرح است. متاسفانه هنوز پاسخ دقیق و مشخصی برای این پرسش ارائه نشده است. بسیاری از کارشناس های حوزه بازاریابی نسبت به تعیین زمان های حدودی برای بارگذاری محتوا در شبکه های اجتماعی توصیه هایی را مطرح کرده اند، با این حال عدم تعیین تفاوت های میان شبکه های اجتماعی و همچنین نامشخص بودن زمان دقیق در این رابطه مشکلات بازاریاب ها را پابرجا گذاشته است. 

استفاده از داده های معتبر برای بررسی وضعیت بازاریابی در شبکه های اجتماعی دارای اهمیت بسیار زیادی است. متاسفانه اغلب اوقات برندها به این نکته مهم توجه لازم را نشان نمی دهند بنابراین به طور مداوم با مشکلاتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف مواجه می شوند. هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از مهمترین نکات در زمینه زمان مناسب برای بارگذاری محتوا در شبکه های اجتماعی با استفاده از داده های معتبر است، با این حال پیش از پرداختن به موضوع اصلی باید به برخی از پرسش ها و تردیدهای مهم در این رابطه را پاسخ دهیم. 

آیا واقعا زمان مناسبی برای بارگذاری محتوا در شبکه های اجتماعی وجود دارد؟

تعیین زمان مناسب برای بارگذاری محتوا در شبکه های اجتماعی امر مهمی است. بسیاری از برندها به دنبال تعیین زمان مناسب برای انتشار محتوای شان هستند. اختصاص زمان و هزینه قابل ملاحظه از سوی کسب و کارها بحث انتخاب زمان را حساس می کند. انتشار محتوا یکی از گام های پایانی در زمینه بازاریابی محسوب می شود. با این حساب حساسیت برندها و تیم های بازاریابی نسبت به این نکته طبیعی خواهد بود. 

مطلب مرتبط: بازاریابی در شبکه های اجتماعی برای نسل جوان

امروزه تمام شبکه های اجتماعی از الگوریتم های دارای هوش مصنوعی استفاده می کنند. معنای این امر تغییر وضعیت برندها براساس نحوه واکنش کاربران به آن هاست. این امر حتی کوچک ترین بازخورد کاربران و همچنین فعالیت های برندها را نیز شامل می شود بنابراین برندها در وضعیت بسیار حساسی برای مدیریت سئو و بازاریابی در شبکه های اجتماعی قرار دارند. افزایش سطح رقابت بازاریابی در شبکه های اجتماعی نیز از سوی دیگر وضعیت برندها را دشوار می سازد. بارگذاری محتوای بازاریابی در زمان هایی که کاربران بیشتری آنلاین هستند، شانس تیم های بازاریابی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به شدت افزایش می دهد. 

نکته مهم درخصوص تعیین زمان مناسب برای بارگذاری محتوای بازاریابی مربوط به سختی تعیین اش است. معیارهای بسیار مهمی در این میان تاثیرگذار هستند. برخی از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف بر روی الگوهای رایج و توصیه های عمومی تاکید دارند. این امر شاید کاربردی نسبی داشته باشد، اما یک نکته مهم را به حاشیه می راند. نکته مهم در این میان وضعیت منحصر به فرد هر برند است. بدون تردید هیچ توصیه بازاریابی واحدی برای برندهایی با شرایط گوناگون وجود ندارد بنابراین در زمینه بارگذاری محتوا در زمان مناسب نیز امکان بیان زمان دقیق برای تمام کسب و کارها وجود ندارد. این امر شامل بیان تقریبی زمان مناسب برای بارگذاری محتواست. همچنین باید نسبت به تفاوت های شبکه های اجتماعی نیز دقت نظر داشته باشیم بنابراین مشکل تفاوت میان وضعیت کسب و کارها و همچنین شبکه های اجتماعی کار تعیین زمان دقیق برای انتشار محتوای بازاریابی را سخت خواهد کرد. 

بدون تردید چنین صحبت هایی در ابتدای یک مقاله مربوط به بررسی زمان مناسب برای بارگذاری محتوای بازاریابی عجیب خواهد بود. نکته مهم در این میان تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف براساس داده های معتبر است. این امر بیان چنین نکاتی در ابتدای مقاله را ضروری می ساخت. باتوجه به بحث های مطرح شده در این بخش در ادامه به بررسی وضعیت هر شبکه اجتماعی و همچنین توصیه هایی برای یافتن وضعیت برند به منظور شخصی سازی زمان انتشار محتوای بازاریابی را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

بهترین زمان برای بارگذاری محتوا در فیس بوک

فیس بوک هنوز هم یکی از پلتفرم های بسیار مهم برای بازاریاب ها محسوب می شود. دلیل این امر سابقه طولانی فیس بوک در حوزه شبکه های اجتماعی و همچنین شمار بالای کاربران فعالش است. براساس پژوهش تیم بازاریابی موسسه Hootsuite بهترین زمان برای بارگذاری محتوای بازاریابی در فیس بوک به طور کلی میان ساعت 6.15 دقیقه صبح تا 12.15 دقیقه نیمه شب است. ما در این میان با استفاده از نظرات و پیشنهادهای براید کوهن، کارشناس بازاریابی و طراحی محتوا، به توصیه های جالبی برای بازاریابی در این پلتفرم دست یافته ایم.

وقتی صحبت از فیس بوک می شود، توجه به زمان اوج فعالیت کاربران و همچنین عملکرد گذشته آن ها اهمیت پیدا می کند. کسب و کارها باید توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در بهترین شرایط را داشته باشند. در غیر این صورت شانسی برای جلب نظر مخاطب هدف نخواهند داشت. خوشبختانه فیس بوک در زمینه انتشار عملکرد کاربران به طور کلی و همچنین تفکیک داده های مختلف عملکرد بسیار مطلوبی دارد. این امر به معنای دسترسی اکانت های تجاری در فیس بوک به داده های بسیار مهمی است. استفاده از چنین داده هایی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف امر بسیار مهمی خواهد بود. 

اگر اکانت فیس بوک برند شما هنوز در حالت تجاری قرار ندارد، تا همین حالا نیز اطلاعات بسیار مهمی را از دست داده اید بنابراین باید نسبت به تغییر وضعیت اکانت تان در سریع ترین زمان ممکن اقدام نمایید. فیس بوک یکی از پلتفرم های مورد علاقه کارآفرینان است. بدون تردید میزان حضور کارآفرینان در این پلتفرم به طور تخصصی قابل مقایسه با لینکدین نیست، اما حجم بالای کاربران فضای مناسب برای تعامل میان کارآفرینان و مشتریان را فراهم کرده است. 

رونمایی فیس بوک از اپ موبایلی و همچنین مسنجر ویژه کار با این شبکه اجتماعی را ساده تر از هر زمان دیگری کرده است بنابراین کاربران نسبت به حضور در فیس بوک در هر زمانی اقدام می کنند. این امر به معنای امکان بارگذاری محتوای بازاریابی در این پلتفرم به صورت دوگانه است. زمان ظهر و شب برای بارگذاری محتوا در فیس بوک اهمیت ویژه ای دارد. کارمندان در طول روز به طور معمول یک ساعت وقت استراحت در ظهر را دارند. این امر به معنای امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف براساس استفاده از زمان استراحت میان روز است. 

اگر هدف اصلی تیم های بازاریابی انتشار محتوا در تعطیلات پایان هفته در فیس بوک است، باید با احتیاط بسیار بیشتری اقدام نمایند. این امر به دلیل تمایل کاربران فیس بوک برای استفاده از سایر شبکه های اجتماعی در پایان هفته است بنابراین شاید میزان استفاده از این پلتفرم در تعطیلات آخر هفته به شدت کاهش پیدا کند. این امر باید به طور ویژه ای مدنظر برندها قرار داشته باشد. 

بارگذاری محتوا برای مخاطب هدف در فیس بوک همیشه میان ظهر و شب در جریان است. نکته مهم در این میان بررسی وضعیت ساعت های ابتدایی صبح است. بدون تردید اغلب برندها نسبت به بارگذاری محتوا در این زمان احتیاط به خرج خواهند داد. دلیل این امر نیز تردیدها نسبت به مشاهده محتوای بازاریابی و به طور کلی مراجعه به شبکه های اجتماعی در ابتدای صبح است. وضعیت بازاریابی ایمیلی در این میان بسیار روشن است. اغلب مردم در ابتدای روز به سراغ وضعیت ایمیل های شان می روند، اما آیا چنین نکته ای در مورد شبکه های اجتماعی و به طور دقیق تر فیس بوک صحت دارد؟ پاسخ به این پرسش مثبت است، با این حال میزان مراجعه کاربران به فیس بوک در ساعت های ابتدایی صبح به اندازه ظهر و شب نیست بنابراین برندها باید این نکته مهم را مدنظر قرار دهند. 

مطلب مرتبط: بازاریابی در شبکه های اجتماعی برای کسب و کارهای کوچک

برخی از آمارهای کلیدی در مورد فیس بوک به شرح ذیل است:

•    براساس گزارش موسسه Pew Research، 74درصد از کاربران آمریکایی فیس بوک در طول روز دست کم یک بار به این پلتفرم سر می زنند.

•    براساس گزارش دیگری از همین موسسه 51 درصد از کاربران فیس بوک چندین بار در طول روز این پلتفرم را چک می کنند. 

•    براساس گزارش انجمن کارآفرینان ایالات متحده کاربران آمریکایی روزانه به طور میانگین 34 دقیقه در فیس بوک زمان می گذرانند. 

•    براساس گزارش فیس بوک، 80 درصد از کاربران این پلتفرم با استفاده از اپ های موبایلی اقدام به اتصال به سرورهای این شبکه اجتماعی می کنند. 

بهترین زمان برای بارگذاری محتوا در اینستاگرام

بازاریابی حرفه ای در اینستاگرام نیازمند ایجاد حساب پشتیبان در فیس بوک است، با این حال چنین امری به معنای شباهت های گریزناپذیر میان اینستاگرام و فیس بوک نیست. تفاوت های میان اینستاگرام و فیس بوک بسیار واضح است. اینستاگرام یکی از اپ های محبوب در زمینه به اشتراک گذاری محتوای بصری است بنابراین برندها باید به این نکته مهم توجه ویژه ای نشان دهند. براساس ارزیابی کلی تیم Hootsuite، بهترین زمان برای بارگذاری محتوا در این پلتفرم میان 12 ظهر و 4 تا 5 بعدازظهر است. بدون تردید زمان پایانی شب نیز برای بارگذاری محتوا در اینستاگرام مهم است، اما برتری نسبی در این میان با ساعت های پایانی صبح و ظهر است. 

اینستاگرام نیز یکی از پلتفرم های مناسب برای بازاریاب ها محسوب می شود. دلیل این امر امکان استفاده از داده های معتبر تیم اینستاگرام به طور رایگان از سوی اکانت های تجاری است بنابراین در اینجا نیز برندها باید نسبت به تبدیل وضعیت اکانت شان اقدام نمایند. 

اگر کسب و کارها نسبت به زمان مناسب برای بارگذاری محتوای بازاریابی تردید دارند، باید به داده های مناسب در زمینه ساعت های اصلی آنلاین بودن کاربران در اینستاگرام توجه نمایند. تیم بازاریابی Hootsuite در بررسی های دقیق اش ساعت های پایانی صبح تا 5-4 بعدازظهر را بهترین زمان برای انتشار محتوای بازاریابی ارزیابی کرده است. دلیل این امر شروع حضور گسترده کاربران در اینستاگرام از زمان های موردنظر است. اگر این امر مدنظر برندها قرار نداشته باشد، تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شدت دشوار خواهد شد. 

بدون تردید ساعت های پایانی شب نیز برای بازاریابی مهم است. این امر مدنظر بسیاری از برندها قرار دارد. نکته مهم در این میان اهمیت انتشار محتوا پیش از زمان موردنظر است. این امر امکان دریافت لایک و کامنت در بعدازظهر را فراهم می کند. امروزه الگوریتم اینستاگرام دیگر محتوای مختلف را براساس زمان بارگذاری برای کاربران نشان نمی دهد. میزان علاقه کلی کاربران به یک محتوای یکی از نکات مهم برای نمایش محتوای موردنظر است بنابراین یکی از توصیه های اساسی در این میان انتشار زودتر محتوای بازاریابی در این پلتفرم است. این امر امکان تاثیرگذاری اولیه بر روی کاربران و دریافت واکنش بسیار بهتر را فراهم خواهد کرد. 

اینستاگرام در طول یک دهه اخیر به طور مداوم در زمینه جذب کاربران موفق عمل کرده است. یکی از نکات مهم در این میان تفاوت میان وضعیت اکانت های سرگرمی در این شبکه اجتماعی و اکانت های مربوط به برندهاست. شاید اکانت های سرگرمی امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در هر ساعتی از نیمه شب را داشته باشند، اما وضعیت در مورد اکانت های مربوط به برندها متفاوت است. این برندها تمایل بالایی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دارند، اما در ساعت های پایانی شب در عمل بازدیدی دریافت نمی کنند بنابراین باید بر روی ساعت های دیگر سرمایه گذاری نمایند. در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهند داشت. 

متاسفانه بسیاری از برندها برای بازاریابی و انتشار محتوا ساعت های پایانی روز را انتخاب می کنند. این امر یکی از اشتباهات بزرگ در زمینه بازاریابی محسوب می شود بنابراین برندها باید نسبت به پرهیز از آن واکنش نشان دهند. در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهند داشت. این امر باید به طور دقیق از سوی برندها و تیم های بازاریابی مدنظر قرار داشته باشد. 
برخی از مهمترین نکات در مورد اینستاگرام براساس گزارش های تیم بازاریابی Hootsuite به شرح ذیل است:

•    63 درصد از کاربران آمریکایی دست کم یک بار در طول روز از اینستاگرام بازدید می کنند. 

•    42 درصد از کاربران اینستاگرام در طول روز چندین بار از این پلتفرم بازدید می کنند. 

•    کاربران اینستاگرام به طور میانگین در طول روز 30 دقیقه زمان در این پلتفرم صرف می نمایند. 

•    نکته جالب در مورد زمان حضور کاربران در اینستاگرام مربوط به حضور میانگین هفت دقیقه ای کاربران در این شبکه اجتماعی در سال 2019 است. با این حساب در طول سال 2020 و با توجه به وضعیت کرونایی میزان حضور کاربران در اینستاگرام به شدت افزایش پیدا کرده است. 

مطلب مرتبط: افسانه های بازاریابی در شبکه های اجتماعی

بهترین زمان برای بارگذاری محتوا در توییتر

توییتر به عنوان یکی از پلتفرم های متن محور در طول سال های اخیر شاهد توجه دوباره کاربران بوده است. ابتدای دهه گذشته برای توییتر یکی از بازه های زمانی بسیار دشوار بود. دلیل این امر کاهش استفاده کاربران از این پلتفرم نسبت به سال نخست تاسیس اش بود. همین امر تیم توییتر را نسبت به ایجاد تغییرات قابل ملاحظه در پلتفرم اش مجاب کرد. اکنون توییتر یکی از پلتفرم های جذاب برای بازاریابی و همچنین حضور کاربران محسوب می شود. نکته جالب در این میان بازنشر بسیاری از توییت های کاربران این پلتفرم در اینستاگرام در قالب اسکرین شات است. این امر نکته بسیار مهمی در رابطه با نفوذ توییتر بر اینستاگرام را نشان می دهد. 

بهترین زمان بارگذاری محتوای بازاریابی در توییتر به طور کلی مربوط به ساعت های ابتدایی صبح است. بارگذاری محتوای بازاریابی بین ساعت 6 تا 9 صبح برای برندها بیشترین تاثیرگذاری را به همراه خواهد داشت. بدون تردید این زمان برای بسیاری از برندها عجیب به نظر می رسد، اما در ادامه به تشریح این موضوع خواهیم پرداخت. 

توییتر یکی از پلتفرم های متن محور و محبوب در میان کاربران است. اگر به ماهیت توییت ها توجه نمایید، اغلب شان شامل پیامی کوتاه هستند بنابراین مشاهده شان از سوی کاربران در کمترین زمان ممکن صورت می گیرد. کسب و کارها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به انتخاب ساعت های پایانی روز ندارند. دلیل این امر تمایل بالای مردم برای مراجعه به توییتر در طول روز و ساعت های کاری است. این امر در زمان استراحت ظهرهنگام کارمندان به اوج خود می رسد بنابراین انتشار محتوا در ساعت های ابتدایی روز اهمیت بسیار زیادی دارد. این امر موجب مشاهده توییت ها از سوی کاربران در بهترین زمان ممکن خواهد شد. 

استفاده از محتوای بصری برای بازاریابی در توییتر ایده بدی نیست. مهمترین نکته در این میان تلاش برای ایجاد تمایز میان برندمان و اکانت های سرگرمی است. اغلب اکانت های سرگرمی در توییتر از ایده هایی نظیر استفاده از محتوای بصری سود می برند بنابراین برندها در صورت تمایل برای انتشار چنین محتوایی باید نسبت به ایجاد تمایزهای مشخص اقدام نمایند. در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهند داشت. کاربران توییتر به طور معمول در ساعت های پایانی شب اقدام به مشاهده محتوای مربوط به اکانت های سرگرمی می کنند بنابراین تلاش برای حضور بازاریابی برندمان در میان چنین صفحات جذابی ایده جالبی نخواهد بود. 

برخی از مهمترین نکات بازاریابی در مورد توییتر و آمارهای مهم در این رابطه به شرح ذیل است:

•    براساس گزارش موسسه Pew Research، 42درصد از کاربران آمریکایی توییتر در طول روز دست کم یک بار به این پلتفرم سر می زنند.

•    براساس گزارش همین موسسه، 25 درصد از کاربران توییتر به طور مداوم در طول روز محتوای این پلتفرم را چک می کنند. با این حساب توییتر یکی از پلتفرم های مهم برای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف محسوب می شود.

•    کاربران به طور میانگین 11 دقیقه در روز اقدام به حضور در توییتر می کنند. 

بهترین زمان برای بارگذاری محتوا در لینکدین

وضعیت لینکدین نسبت به دیگر پلتفرم های اجتماعی دارای تفاوت های بسیار زیادی است. این پلتفرم به طور انحصاری میزبان کارآفرینان از سراسر دنیاست. درست به همین خاطر بیشتر مدنظر بازاریاب های B2B قرار می گیرد. تفاوت های آشکار این پلتفرم با دیگر شبکه های اجتماعی موجب دشواری های زیادی برای بازاریابی می شود. بهترین زمان برای بارگذاری محتوای بازاریابی در این پلتفرم بین 8 تا 11 صبح است. دلیل این امر نیز حضور کارآفرینان در این پلتفرم در ساعت های اداری است. این امر باید به طور ویژه ای مدنظر برندها قرار داشته باشد. 

مطلب مرتبط: بازاریابی در شبکه های اجتماعی و چالش ترغیب مخاطب هدف

اگر کسب و کارها به دنبال بازاریابی B2C هستند، استفاده از لینکدین گزینه جذابی نخواهد بود بنابراین باید نسبت به شیوه بازاریابی در این پلتفرم ارزیابی دوباره ای صورت گیرد. یکی دیگر از نکات جالب در مورد لینکدین حضور گسترده کاربران آمریکای شمالی در آن است بنابراین برندهای سایر نقاط باید نسبت به فقدان کاربران گسترده از منطقه‎شان در این پلتفرم اطلاع داشته باشند. این امر تمایل بازاریابی برندها را به طور قابل ملاحظه ای تحت تاثیر قرار می دهد. 

اغلب برندها برای بازاریابی در لینکدین بیشتر به فکر جلوه حرفه ای شان هستند. این امر بدون تردید مشکلات بسیار زیادی برای برندها به همراه خواهد داشت. بنابراین کسب و کارها باید بیش از هر زمان دیگر در زمینه بازاریابی در لینکدین به نکات حرفه ای به جای تلاش برای ایجاد چهره ای جذاب از برندشان توجه نمایند. 

بازاریابی در لینکدین در تلاش برای جلب نظر کارمندان تازه ایده بسیار جذابی است بنابراین برندها باید با استفاده از این راهبرد اقدام به بازاریابی در پلتفرم موردنظر برای تکمیل تیم کاری شان نمایند در غیر این صورت شرایط برای بازاریابی این برندها به شدت دشوار خواهد شد. 

لینکدین در طول سال های اخیر دامنه بسیار زیادی از کاربران را به خود جلب کرده است. شاید این امر به معنای توسعه لینکدین باشد. بدون تردید توجه به این پلتفرم از سال ابتدایی تاسیس اش به شدت بیشتر شده است، با این حال نکته مهم تعداد بالای اکانت های غیرفعال در این پلتفرم است. بسیاری از کاربران عادی پس از ایجاد اکانت در این پلتفرم از سر کنجکاوی دیگر تمایلی برای مراجعه به آن نشان نمی دهند بنابراین نباید لینکدین را یک شبکه اجتماعی عمومی تلقی نماییم. این امر بزرگترین اشتباه برندها در مواجهه با لینکدین خواهد بود. 

برخی از نکات آماری مربوط به لینکدین به شرح ذیل است:

•    براساس گزارش موسسه Pew Research، 9 درصد از کاربران لینکدین دست کم روزی یک بار این پلتفرم را چک می کنند.

•    براساس گزارش همین موسسه، 12 درصد از کاربران لینکدین به طور روزانه چندین بار آن را چک می نمایند. 

•    57 درصد از کاربران لینکدین از طریق موبایل اقدام به جلب نظر مخاطب هدف می نمایند. 

مطلب مرتبط: نقش شبکه های اجتماعی در بازاریابی

بازاریابی در شبکه های اجتماعی دارای اهمیت بسیار زیادی است. هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از نکات اساسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در ساعت های مناسب بود. استفاده از توصیه های مورد بحث در این مقاله نقش مهمی برای بهبود عملکرد برندها به طور کلی خواهد داشت. 

منبع : blog.hootsuite
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/pbmXBTrY
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه