جمعه, ۱۴ آذر(۹) ۱۳۹۹ / Fri, 4 Dec(12) 2020 /
           
فرصت امروز

اشتباهات رایج برندها در شبکه های اجتماعی

2 هفته پیش ( 1399/8/28 )
پدیدآورنده : امیر آل علی   پدیدآورنده : کارن رپالی  

بدون هیچ گونه تردیدی، شبکه های اجتماعی بخش بسیار مهمی از بازاریابی در جهان امروز محسوب می شوند. در این راستا شاهد فعالیت گسترده ای هستیم، با این حال آیا تمامی برندها، موفق ظاهر می شوند؟ درواقع برای بسیاری از برندها، فعالیت در هر یک از شبکه ها با نتیجه لازم همراه نبوده و به همین خاطر باید به دنبال رفع این معضل بزرگ باشیم. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که برای تمامی برندها، استخدام یک تیم تولید محتوا امکان پذیر نبوده و این موضوع نباید باعث ناامیدی آنها شود. درواقع با آگاهی از اشتباهات رایج، تا حدود زیادی با مشکلات کمتر مواجه خواهید شد. در این راستا 10 مورد منتخب را بررسی خواهیم کرد.

1-عدم توجه به مقوله جلب اعتماد

اشتباهات رایج برندها شبکه های اجتماعی

روش کاری رایج برندها این است که بلافاصله پس از ایجاد یک صفحه، اقدام به تبلیغ محصولات خود می ‎کنند، با این حال قبل از فروش، لازم است تا اعتماد لازم را جلب کرده باشید. در این راستا نمایش مجوزهای فعالیت، تصاویری از محل شرکت و کارمندان، کاملا ضروری خواهد بود. همچنین لازم است تا منتقد محصولات باشید. در کنار این موضوع نمایش دلایل اهمیت خرید از شما نیز بسیار مهم خواهد بود. درواقع شما نباید صرفا به کیفیت توجه داشته باشید. در این راستا می ‎توان از طرح ‎هایی نظیر اختصاص بخشی از بودجه به سازمان ‎های حفاظت از محیط زیست، خود دلیل خوبی را برای خرید از شما به وجود می ‎آورد. در این راستا فراموش نکنید که اعتمادسازی مقطعی نبوده و لازم است تا همواره برای آن راهکارهای جدیدی داشته باشید.

مطلب مرتبط: 4 اشتباه رایج در استفاده تجاری از شبکه های اجتماعی

2-عدم ایجاد اهداف مناسب

آیا تنها هدف شما از فعالیت در شبکه های اجتماعی صرفا نمایش محصولات است؟ اگر پاسخ شما به این پرسش مثبت است بدون شک نتیجه‏ ای را به دست نخواهید آورد. درواقع رعایت نکاتی نظیر تولید محتوا، از جمله الزامات موفقیت شما خواهد بود. در این راستا شما باید چند هدف را تعیین کرده و برای هر یک از آنها، چندین سیاست را انتخاب نمایید. درواقع توانایی کوچک کردن و مرحله ‎ای ساختن اهداف بزرگ و نحوه انجام آنها، یک مهارت مهم خواهد بود. با این حال در صورتی ک با مشکل مواجه هستید، می ‎توانید با تحلیل اقدامات انجام شده از سوی برندهای موفق، به نظم فکری لازم دست پیدا کنید.

3-عدم توجه به ایجاد ارتباط دوستانه

آیا با مخاطب خود ارتباط خوبی را ندارید؟ درواقع اشتباه بزرگ بسیاری از برندها این است که تصور می ‎کنند باید منتظر واکنشی از سوی مخاطبان خود باشند. این امر در حالی است که شما بایدآنها را ترغیب به ایجاد یک رابطه اقتصادی مناسب نمایید. در این راستا وجود چندین برنامه الزامی خواهد بود. برای مثال نظرسنجی‎ های مداوم در کنار پیام دادن به مخاطبانی که فعال هستند، مسیر موفقیت شما را هموارتر خواهد ساخت.

4-ارسال محتواهای کم ‎ارزش

در رابطه با محتواهای بی ‎ارزش تکلیف کاملا مشخص بوده و شما ابدا نباید به سراغ چنین موضوعاتی بروید. درواقع اقدام شما باید ارزش مشاهده بالایی داشته باشد. با این حال مشکل اصلی در این بخش، عدم تشخیص محتواهای کم‎ ارزش با اولویت ‎ها است. در این راستا شما باید با تحلیل شرایط بازار و نظر جامعه هدف، به اولویت ‎بندی موضوعات بپردازید. درواقع یک موضوع ممکن است کم ‎اهمیت ‎تر باشد. این امر به معنای کنار گذاشتن آن نبوده و تنها مسئله زمان مطرح است.

5-عدم توجه به بهترین زمان انتشار محتوا

آیا از زمان طلایی در شبکه های مختلف آگاهی دارید؟ در این راستا تنها بستر اشتراک‎ گذاری مهم نبوده و لازم است تا به خصوصیات مخاطبان خود نیز توجه داشته باشید. برای مثال اگر جامعه هدف شما نوجوان‏ ها هستند، بدون شک شرایط با زمانی که به دنبال جذب کارمندان هستید، تفاوت‎ هایی را خواهد داشت. در این رابطه با یک جست و جوی ساده و تحلیل شیوه کاری برندهای رقیب، به زمان ‎های مناسب دست پیدا خواهید کرد.

6-محدود شدن به یک شبکه

یکی دیگر از اشتباهات رایج این است که افراد خود را بیش از حد به یک شبکه محدود می‏ کنند. این امر باعث خواهد شد تا زمینه رشد شما بیش از حد محدود شود. این امر در حالی است که در صورت وجود چند شبکه و تبلیغ هر یک از آنها، می ‎توانید به رشد خود سرعت بیشتری را بدهید. برای مثال فعالیت در لینکدین اگرچه ضروری است، با این حال حضور در شبکه های دیگری نظیر یوتیوب و اینستاگرام نیز کاملا کاربردی خواهد بود. در کنار این موضوع مهمترین بخش اقدام شما، وجود یک سایت رسمی با ظاهری حرفه ‎ای خواهد بود.

7-عدم توجه به ضرورت جذابیت اقدامات

ممکن است تصور نمایید که صرفا پرداختن به موضوعات مهم و ارزشمند، به معنای موفقیت شما خواهد بود، با این حال این امر تنها یک بخش از کار بوده و شما باید به دنبال شیوه ‎ای برای جذاب کردن اقدام خود باشید. از این بخش به عنوان سواد روایت نام برده می ‎شود. در این رابطه تنها کافی است که چند محتوا در رابطه با یک موضوع را نگاه بیندازید. با این اقدام شاهد شیوه روایت ‎های مختلفی خواهید بود که احتمالا تنها چند مورد از آنها با موفقیت بالا همراه بوده است. در این راستا شما باید در کنار رعایت مواردی نظیر درگیر کردن احساسات مخاطب، به دنبال یک شیوه جدید باشید تا جذابیت اولیه لازم را به همراه داشته باشد. برای مثال عدم توهین مستقیم، یکی از اصول اولیه در زمینه روایت محسوب می‎ شود. با این حال صرفا رعایت این قوانین به معنای موفقیت شما نخواهد بود.

8-تاکید بیش از حد بر روی فروش

یک قانون بسیار مهم در بازاریابی وجود دارد که برطبق آن تاکید بر خرید، با نتیجه عکس همراه خواهد بود. درواقع شما باید مخاطب را نسبت به خرید قانع کرده و در تصمیم نهایی آزاد بگذارید. بدون شک اگر این مرحله را به خوبی طی کرده باشید، احتمال خرید بالا خواهد بود، با این حال تاکید بیش از حد، تنها باعث خواهد شد تا تمامی تلاش ‎های شما بی‎ نتیجه باقی بماند. در این راستا یک اصل طلایی وجود دارد که هیچ‎ گاه نباید مخاطب را تحت فشار قرار دهید.

9-عدم توجه به اصل برندینگ

اگر از اصول برندسازی آگاهی ندارید، لازم است تا مقالات مرتبط با آن را مشاهده کنید. در غیر این صورت توانایی ایجاد ارتباط لازم میان شبکه های مختلف را نخواهید داشت. نکته پایانی این بخش، توجه به ضرورت متفاوت بودن اقدامات در هر یک از شبکه ها است. درواقع بدترین اقدام که کاملا رایج نیز محسوب می‎ شود این است که تمامی شبکه ها، محتواهای یکسانی را داشته باشند. اگرچه بازنشر برخی از مطالب می‎ تواند سیاست خوبی باشد، با این حال این امر نباید باعث تشابه بالای اقدامات شود. به صورت کلی هر شبکه باید برنامه خاص خود را داشته باشد.

مطلب مرتبط: اشتباهات رایج ولی مرگبار برندها در شبکه های اجتماعی

10-عدم توجه به نرخ ROI

درواقع شما باید بدانید که اقدامات شما تا چه حد نتیجه ‎بخش بوده است. این امر نکته ‎ای است که اکثر برندها در شبکه های اجتماعی فراموش می ‎کنند. این موضوع باعث خواهد شد تا زمان و هزینه آنها، صرف بهترین اقدامات نشود. در این راستا شما باید برای هر یک از اقدامات خود، امتیازی را تعیین کرده و در صورتی که مواردی بیش از حد ضعیف هستند، آنها را با اقدامات جدید، جایگزین نمایید.

منبع : business2community
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/jKmcJlL3
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
استعلام قیمت های روز
آخرین مطالب
پیشنهاد سردبیر
بهترین کتاب های تاریخ در زمینه دورکاری
همکاری بازاریابی با اینفلوئنسرها در دوران کرونا
چگونه رابطه برندمان با مشتریان را بهبود بخشیم
بهترین کتاب های تاریخ برای ایجاد تعادل میان کار و زندگی شخصی
ترندهای بازاریابی محتوایی در سال 2021
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه