شنبه, 14 تیر 1399 - 14:02

اگرچه همچنان درگیری با ویروس کرونا ادامه دارد و برای معرفی کامل نکاتی که به دست آمده است، بسیار زود است، با این حال برخی از موارد کاملا مشهود بوده و اکنون فرصتی مناسب برای برطرف کردن مشکلات موجود در رابطه با هر یک از آنها است. درواقع فراموش نکنید که این فهرست در آینده تکمیل خواهد شد و پس از آن شما به حجم بالایی از اقدامات مواجه می شوید. به همین خاطر بهتر است تا در این رابطه به صورت مرحله ای و با حجم کاری محدود شروع کنید. در ادامه سه درس تجاری مهم را بررسی خواهیم کرد.

1-آمادگی همه چیز است

کرونا درس تجاری مهم

اگرچه نمی توان پیش بینی کرد که ویروسی نظیر کرونا رخ دهد، با این حال می توان خود را برای انواع بحران ها آماده کرد. این امر باعث خواهد شد تا با غافلگیری مواجه شده و بتوان برطبق برنامه جلو رفت. درواقع این بحران نیز دیر یا زود کمرنگ و ناپدید خواهد شد. با این حال سوال مهم این است که بحران های احتمالی آتی چه خواهد بود. توصیه می شود که از فرصت حال حاضر برای پیش بینی آنها استفاده کرده و مقدمات لازم برای آماده کردن خود برای هر یک از آنها را ایجاد کنید. همچنین فراموش نکنید که تک محصولی بودن، بزرگترین ریسکی است که هر برند می تواند انجام دهد. نمونه واضح آن را در شرایط حال حاضر می توان مشاهده کرد که ویروس کرونا باعث شده است تا بسیاری از کسب و کارها به صورت کامل با توقف اقدامات خود مواجه شوند. تحت این شرایط ضروری است تا اقدامات و منابع درآمدی خود را متنوع کنید تا با کمترین آسیب، بتوانید شرایط سخت را سپری کنید.

مطلب مرتبط: کرونا چه درسی را به همگان آموخت

2-پول پادشاه است

با توجه به این امر که در هنگام بروز یک بحران، برندها با کاهش شدید سود خود مواجه می شوند، در صورتی که منابع مالی خوبی وجود نداشته باشد. شما نیز به صف برندهایی خواهید پیوست که به صورت کامل اعلام ورشکستگی کرده اند. درواقع اگر شما در شرایط سخت حداقل قادر به پرداخت دستمزد کارمندان خود نباشید، بدون شک باید صندوق اضطراری را برای خود ایجاد کنید. در نهایت فراموش نکنید که در شرایط بحرانی، نبود منابع مالی کافی خود به تشدید وخامت اوضاع کمک خواهد کرد. در این راستا به بودجه شرکت نگاهی انداخته و از توانایی پرداخت حقوق برای یک سال، اطمینان حاصل کنید. همچنین در کنار این مسئله توصیه می شود تا هزینه های خود را تا حد امکان در پایین ترین سطح قرار دهید تا در صورت کاهش شدید سود شرکت، درگیر هزینه های سنگین نباشید.

3-شهرت نجات بخش است

با نگاهی به شرایط حال حاضر، متوجه این امر خواهید شد که برندهای معتبر، همچنان به کار خود ادامه داده اند. برای مثال آمازون، گوگل، فیس بوک و تسلا از جمله این موارد محسوب می شود. با این حال شرایط برای برندهای ناشناخته بسیار سخت بوده است. درواقع در شرایط بحرانی حال حاضر با توجه به این امر که خرید اینترنتی اولویت اصلی قرار گرفته شده است، بسیار طبیعی است که افراد تمایل به خرید از برندهایی داشته باشند که کاملا معتبر محسوب می شوند. به همین خاطر شما نیز باید تلاش کنید تا در بین جامعه هدف خود، به برندی کاملا معتبر تبدیل شوید که این امر تنها زمانی میسر خواهد بود که سودهای موقتی را کنار گذاشته و بر روی آینده سرمایه گذاری کنید. در این رابطه حتی با نگاهی به برندهای مطرح منطقه خود، متوجه این امر خواهید شد که آنها با ورشکستگی مواجه نشده و در صورت تقاضای کمک، به علت سابقه درخشان خود با استقبال مواجه خواهند شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید