سه شنبه, ۴ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Tue, 23 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

چالش های مالی توسعه کسب و کار با حق امتیاز دیگر برندها

3 سال پیش ( 1399/6/12 )
پدیدآورنده : جیمز ویترانو   پدیدآورنده : دنی کاتان   پدیدآورنده : علی آل علی  

صنعت فست فود و مواد غذایی یکی از حوزه‎های پر از رقابت در کسب و کار محسوب می‎ شود. براساس گزارش مجله FSR، سالانه 60 درصد از فست فودهای تازه تاسیس با شکست مواجه می ‎شوند بنابراین اگر شما در صنعت مواد غذایی تازه کار هستید، شانس ورشکستگی ‎تان بسیار زیاد خواهد بود. یکی از راهکارهای مناسب برای پرهیز از شکست و مواجه با مشکلات مالی در عرصه کسب و کار استفاده از حق امتیاز مدل کسب و کار دیگر برندهاست. امروزه بسیاری از برندها تمایل به همکاری با کسب و کارهای نوپا دارند. دلیل این امر امکان تفویض اختیار فعالیت در یک بازار خاص به کسب و کاری کوچک بدون نیاز به سرمایه گذاری قابل ملاحظه خواهد بود. بسیاری از کسب و کارهای کوچک در سال‎ های نخست فعالیت‎ شان به عنوان برند اقدام به استفاده از حق امتیاز برندهای بزرگ می ‎کنند.

شاید در نگاه نخست استفاده از حق امتیاز مدل کسب و کار دیگر برندها حاشیه امن مناسبی برای کسب و کارهای نوپا ایجاد کند. نکته مهم در این میان امکان مواجهه با شکست در هر صورت، حتی استفاده از مدل کسب و کار دیگران، است بنابراین شما باید هوشمندانه نسبت به مدیریت وضعیت کسب و کارتان اقدام نمایید. در غیر این صورت مشکلات عمده‎ ای پیش روی شما قرار خواهد گرفت.

چالش مالی توسعه کسب و کار حق امتیاز دیگر برندها

بررسی مشکلات مالی پیش روی کسب و کارهای تازه تاسیس همیشه اهمیت بالایی داشته است. در ادامه برخی از مهم ‎ترین مشکلات کسب و کارهای تازه تاسیس در زمینه استفاده از حق امتیاز کسب و کارهای دیگر و مشکلات مالی احتمالی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مطلب مرتبط: چگونه کسب و کار کوچک مان را توسعه دهیم؟

پیچیدگی‎ های مالی

افراد در زندگی شخصی باید مدیریت مالی‎ شان را برعهده بگیرند. این امر اغلب اوقات موجب بروز سوء تفاهم برای کارآفرینان می ‎شود. اگر شما در زندگی شخصی‏تان مدیر مالی خوبی هستید، هیچ دلیلی برای تکرار این امر در حوزه تجاری نیز نیست بنابراین همیشه باید نسبت به بهبود وضعیت کسب و کار با استفاده از کارشناس ‎های مالی اقدام نمایید.

وقتی شما با استفاده از حق امتیاز یک شرکت دیگر مشغول به فعالیت هستید، فقط در قبال کسب و کارتان مسئولیت ندارید. شکست شما موجب بروز بحران مالی برای شرکت مادرتان نیز خواهد شد بنابراین با احتیاط نسبت به اخذ تصمیم‎ های فنی اقدام نمایید.

گاهی اوقات برخی از برندهای زیرشاخه با سود مناسبی مواجه می ‎شوند. نکته مهم در این میان توجه به سهم شرکت صاحب حق امتیاز است. اگر شما نسبت به این نکته توجه نداشته باشید، با مشکلات بسیار زیادی مواجه خواهید شد. برخی از برندها در صورت مواجهه با بدحسابی شرکت‏‎ های بهره‏ مند از حق امتیاز مد کسب و کارشان نسبت به فسخ آن اقدام می‏ کنند بنابراین در حوزه مالی باید دقت و توجه بسیار زیادی به خرج دهید.

پیچیدگی در حوزه مدیریت امور مالی امری طبیعی محسوب می ‎شود. بسیاری از برندها در زمینه مدیریت این حوزه با مشکلات وسیع مواجه هستند. بهترین راهکار در این میان همکاری با برخی از حسابدارها و کارشناس‎ های امور مالی حرفه ‎ای است. چنین امری خیال شما را نسبت به وضعیت مالی کسب و کارتان تا حد زیادی رفع خواهد کرد.

آگاهی از فرآیندهای کاری

شما باید شناخت مناسبی از درون و بیرون کسب و کارتان داشته باشید. این امر فقط شامل شناخت دقیق مخاطب هدف یا کارمندان شرکت نیست. برخی از شرکت ‎ها پس از کسب حق امتیاز بهره‎ مندی از مدل کسب و کار برندهای بزرگ با چالش فقدان آگاهی دقیق از حوزه موردنظر مواجه می‎ شوند. اگر شما نیز با چنین مشکلی مواجه هستید، باید پیش از اخذ مجوزهای لازم برای استفاده از حق امتیاز موردنظرتان اندکی آگاهی دقیق پیرامون برند موردنظر کسب نمایید. در غیر این صورت همکاری با برندهای بزرگ هیچ سودی برای کسب و کار شما نخواهد داشت.

همکاری با کارآفرینان دیگر یا درخواست کمک از برندهای بزرگ ایده مناسبی محسوب می‎ شود. شما باید در کوتاه‎ ترین زمان ممکن نسبت به یادگیری نکات مختلف اقدام نمایید. در غیر این صورت طرف مقابل در زمینه ادامه همکاری با شما دچار تردیدهای بسیار زیادی خواهد شد.

انتخاب ‎های ضعیف در حوزه استخدام

شاید در نگاه نخست استخدام افراد حرفه ‎ای گزینه ساده ‎ای به نظر برسد. بسیاری از برندها نسبت به ضرورت همکاری با نیروی کار حرفه ‎ای آگاهی دارند، اما تعداد اندکی از آنها در عمل توانایی جذب نیروی دلخواه‎ شان را پیدا می‎ کنند. وقتی شما کارمندان مناسبی در اختیار نداشته باشید، وضعیت کسب و کارتان به شدت دشوار خواهد شد. اغلب کسب و کارهای تازه تاسیس به سرعت نسبت به استخدام نخستین فرد داوطلب برای همکاری اقدام می‎ کنند. شما باید جلوه حرفه ‎ای برندتان را رعایت کنید بنابراین برگزاری جلسات استخدامی امری ضروری برای برند شما خواهد بود. در غیر این صورت فرصت کافی برای یافتن بهترین گزینه استخدامی را نخواهید داشت.

استخدام در حوزه کسب و کارهای تازه تاسیس باید معطوف به رفع نقاط ضعف‎ شرکت باشد. شاید چند بخش مختلف امکان مدیریت از سوی شما یا کارمندان فعلی را داشته باشد بنابراین بی‏جهت هزینه اضافی برای کسب و کارتان ایجاد نکنید. استخدام افراد مناسب در بخش هایی که واقعا بدان ‎ها نیاز دارید، امری ضروری خواهد بود. سایر ایده‎ ها برای استخدام در حوزه‏ های کم‎ اهمیت نباید مورد توجه قرار گیرد.

شکست‎ های در کمین

برخی از مدیران با جهت ‎گیری به سوی همکاری با برندهای بزرگ و بهره ‎مندی از برنامه مدیریت مالی دیگر نگرانی پیرامون مواجهه با شکست ندارند. این امر شاید در نگاه نخست منطقی به نظر برسد، اما همیشه موجب غافلگیری کسب و کارها می ‎شود. شما باید همیشه در انتظار وقوع شکست ‎های احتمالی باشید. این امر تمام سازمان شما را هوشیار نگه می ‎دارد. امروزه بیشترین شکست‎ های کاری در زمینه سهل ‎انگاری ‎های ساده کسب و کارها رخ می‎ دهد، با این حساب توجه به وضعیت کسب و کار همیشه از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

هدف اصلی این بخش ایجاد حالت ترس دائمی در میان مدیران کسب و کار نیست. نکته مهم توجه به جایگاه حساس کسب و کارتان است. شما از یک سو در تلاش برای مدیریت کسب و کار و از سوی دیگر مورد اعتماد برندهای بزرگ هستید بنابراین باید از اعتماد موردنظر بیشترین بهره را ببرید.

مطلب مرتبط: توسعه کسب و کار با 6 ایده ساده

بهبود مهارت ‎های سازمانی

برندها در دنیای کسب و کار باید همیشه به دنبال بهبود سطح توانایی ‎های ‎شان باشند. در غیر این صورت در رقابت با دیگر برندها با شکست مواجه خواهند شد. یکی از نکات مهم در این میان استفاده از دوره ‏‏‏‎‏‎‎‎های آموزشی و به طور کلی تلاش برای ارتقای مهارت هاست. شاید شما در حوزه کسب و کار یک یا دو کار را به خوبی انجام دهید. این امر به احتمال فراوان برای بسیاری از کارمندان شرکت ‎تان نیز به همین ترتیب است. نکته مهم در اینجا ضرورت بهبود مهارت ‏‎های سازمانی مدیران و کارمندان است. اگر شما به این نکته توجه داشته باشید، وضعیت کسب و کارتان در بلندمدت بسیار بهتر خواهد شد.

اغلب برندهای بزرگ ابتدا به عنوان زیرمجموعه دیگر برندها شروع به فعالیت کرده ‎اند. نکته مهم در این میان استفاده از تجربیات برندهای دیگر برای بهبود وضعیت کسب و کارمان است بنابراین استفاده از حق امتیاز مدل کسب و کار برندهای بزرگ در راستای توسعه بلندمدت کسب و کار گزینه منطقی خواهد بود. هدف اصلی مقاله کنونی ارائه راهکارهایی برای مقابله با مشکلات مالی در این مسیر بود. با رعایت نکات مورد بررسی احتمال مواجهه با شکست از سوی کسب و کار شما به شدت کاهش خواهد یافت.

منبع : entrepreneur
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/S3tbXoVk
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه