پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

کارآفرینان مستقل در میان ماهرترین نیروی کار موجود در بازار هستند. شاید در نگاه نخست فعالیت به عنوان کارآفرین مستقل برای بسیاری از افراد ترسناک و همراه با نگرانی مداوم باشد، اما در عمل این نوع فعالیت مزیت های خاص خود را نیز دارد. امروزه تمام حوزه های کسب و کار همراه با ریسک و نگرانی های متعددی است. برخی از مدیران در زمینه استخدام نیروی کار میان استخدام کارمندان یا همکاری با برخی از کارآفرینان مستقل دچار تردید می شوند. این امر برای مدیران، به ویژه مدیران تازه کار، امری طبیعی است. 

هزینه های استخدام نیروی کار برای بلندمدت بر هیچ مدیری پوشیده نیست. این امر فراتر از هزینه های مالی برای کسب و کارهاست. همکاری با نیروی کار مستقل یا به عبارت دیگر کارآفرینان مستقل از نقطه نظر مسئولیت شرکت ها در قبال شان ساده تر به نظر می رسد. چنین نکاتی تردیدهای مدیران را به شدت افزایش می دهد. هدف اصلی ما در این مقاله بررسی مزیت ها و برخی از معایب احتمالی همکاری با کارآفرینان مستقل است. این بررسی چشم انداز مناسبی در اختیار مدیران کسب و کارهای مختلف برای انتخاب هرچه بهتر قرار خواهد داد. 

مزیت ها و معایب همکاری با کارآفرینان مستقل

مزیت های همکاری با کارآفرینان مستقل

کارآفرینان مستقل اغلب اوقات برای همکاری با برندها اقدام به تهیه پیشنهاده  (پروپوزال) می کنند. این امر تمام جزییات پروژه و همچنین طرح های کارآفرینان مستقل را شامل می شود. درست به همین خاطر برای مدیران جذابیت زیادی دارد. کارمندان رسمی یک شرکت کمتر تمایل به استفاده از پیشنهاد های کاربردی برای پیشبرد پروژه ها نشان می دهند. همین امر وقوع انواع بی نظمی در فرآیند کسب و کار را محتمل می سازد بنابراین نخستین مزیت همکاری با کارآفرینان مستقل امکان پیگیری امور بدون نیاز به نگرانی از بی نظمی های احتمالی است. همچنین مقایسه پروپوزال های مختلف آنها فرصت مناسبی در اختیار برندها برای انتخاب بهترین گزینه ممکن قرار می دهد. 

مطلب مرتبط: چالش حفظ انگیزه به عنوان کارآفرین مستقل

در نقطه مقابل، همکاری با کارمندان رسمی شرکت مزیت ارتباط مداوم و نزدیک با آنها را به همراه دارد. بسیاری از مدیران تمایل به حضور در کنار کارمندان و در صورت امکان ارائه برخی از توصیه های کاربردی را دارند بنابراین برندها باید به طور مداوم این نکته را با توجه به وضعیت  کسب و کارشان مدنظر قرار دهند. آیا شما از نظر مدیریتی تمایل به حضور در کنار تیم شرکت تان دارید؟ اگر پاسخ تان به این پرسش مثبت باشد، به احتمال زیاد تمایلی برای همکاری با کارآفرینان مستقل نخواهید داشت. نکته مهم در این میان توجه به پیشرفت های فناوری در طول سال های اخیر است. با این حساب دیگر نیازی برای دورکاری به معنای سنتی از سوی کارآفرینان مستقل نیست. امروزه نرم افزارهای ارتباطی بسیار پیشرفت های به صورت عمومی و اختصاصی برای کسب و کارها طراحی شده است. استفاده از چنین نرم افزارهایی امکان پیگیری بهینه امور از سوی برندها را فراهم می سازد. با این حساب مسئله ناتوانی مدیران برای پیگیری در لحظه پروژه های کارآفرینان مستقل منتفی خواهد بود. 

مدیران در همکاری با کارآفرینان مستقل امکان استفاده از آمارهای دقیق به منظور تعریف وظایف تازه برای آنها را دارند. این امر اغلب اوقات در تعامل با کارمندان شرکت امکان پذیر نیست. بسیاری از کارمندان شرکت به طور مداوم تمایل به بحث و گفت وگو یا دست کم کمک گرفتن از مدیران دارند. این امر فرصت لازم برای ارزیابی وضعیت پروژه و ارائه ایده ها و دستورالعمل های جدید را از بین می برد بنابراین همکاری با کارآفرینان مستقل زمان اضافی در اختیار مدیران برای ارتقای سطح کیفی پروژه خواهد داد. 

مسائل مربوط به مدیریت پروژه و مسائل مالی

تعیین بودجه برای پیگیری کارهای مختلف برند امری ضروری محسوب می شود. بسیاری از کسب و کارها دارای بودجه مناسب به منظور استخدام دائمی و رسمی کارمندان نیستند. همین امر آنها را به سوی همکاری با کارآفرینان مستقل هدایت می کند. نکته مهم در این میان توجه به کیفیت خدمات هر کدام از دو نیروی کار فوق است. کارآفرینان مستقل در برخی از حوزه ها به دلیل تخصص بالای شان انتظار دریافت حقوق زیادی را دارند بنابراین برای کسب و کارها همکاری با چنین افرادی به معنای کاهش تضمینی هزینه ها نیست، با این حال استخدام رسمی کارمندان دارای سطح یکسانی از کیفیت با کارآفرینان مستقل برای برندها هزینه بیشتری در پی خواهد داشت. 

اگر کسب و کار شما به دنبال پیگیری امور با کمترین هزینه ممکن و بدون توجه به کیفیت کاری است، نباید به دنبال همکاری با کارآفرینان مستقل باشید. این امر فقط موجب پیچیده تر شدن مسئله می شود. بسیاری از برندها درست به همین خاطر تمایلی برای همکاری با کارآفرینان مستقل نشان نمی دهند. به طور خلاصه، در صورت تمایل برای پیگیری امور کسب و کار با کیفیت بالا باید به سراغ کارآفرینان مستقل رفت. 

مسئله اقتصادی 

کارآفرینان مستقل در مقایسه با کارمندان رسمی یک شرکت به طور معمول مزایای جانبی بسیار کمتری را طلب می کنند. این امر برای بسیاری از برندها جذابیت زیادی دارد. امروزه بسیاری از برندها برای پیگیری امور کسب و کارشان تمایل به کاهش هزینه های جانبی دارند. اگر این امر در قالب همکاری با کارآفرینان مستقل مدنظر قرار گیرد، مزیت های بسیار زیادی خواهد داشت. 

بدون تردید در همکاری با کارآفرینان مستقل امکان پرهیز از تعیین دستمزد مشخص و تغییر وضعیت پرداخت براساس میزان پیشرفت پروژه و همچنین درصدبندی سود ناشی از فروش وجود دارد. این امر اغلب اوقات موجب فعالیت دقیق تر کارآفرینان مستقل می شود. همچنین انگیزه مناسبی برای آنها به منظور فعالیت بهتر ایجاد خواهد کرد. 

بسیاری از کارآفرینان مستقل در زمان واحد با چندین شرکت همکاری دارند. این امر از نقطه نظر مالی برای آنها بسیار مهم است بنابراین کسب و کارها نباید انتظار اختصاص زمان گسترده از سوی چنین افرادی به برندشان را داشته باشند. شاید این امر بزرگترین نقطه ضعف همکاری با کارآفرینان مستقل باشد. اگر کسب و کار شما تمایل به همکاری با نیروی کار متمرکز بر روی پروژه های شرکت به طور اختصاصی دارد، باید به سراغ استخدام کارمندان برود. البته این امر همیشه تضمین کننده کیفیت بالاتر کارمندان رسمی شرکت در مقایسه با کارآفرینان مستقل نخواهد بود. 

مطلب مرتبط: 4 توصیه راهبردی برای کارآفرینان مستقل

اهمیت چشم انداز تجربی کسب و کارها

فراسوی تمام نکات مربوط به کارآفرینان مستقل و در نقطه مقابل کارمندان رسمی شرکت باید به چشم انداز تجربی برندها نیز توجه کرد. آیا کسب و کار شما پیش از این تجربه همکاری با کارآفرینان مستقل را داشته است؟ اگر پاسخ تان مثبت است، تجربه موردنظر چگونه بوده است؟ توجه به این نکته برای بهبود تجربه های بعدی برند امر بسیار مهمی خواهد بود. برخی از کسب و کارها در این میان از تجربه شان برای برنامه ریزی آینده برند استفاده نمی کنند. این امر بیشترین مشکلات برای کسب و کارها را به همراه خواهد داشت. 

تجربه برندها اغلب اوقات نکته بسیار مهمتری در مقایسه با سایر نکات رایج در حوزه کسب و کار محسوب می شود. توصیه ما در این میان تلاش برای ارزیابی شرایط برند و توجه به توصیه های مورد بحث در این مقاله و در نهایت رجوع به تجربه برند است. این امر اطمینان خاطر بالایی برای کسب و کارها ایجاد خواهد کرد. 

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/XqQXM6if
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه