دوشنبه, 17 شهریور 1399 - 14:00

فعالیت بازاریابی در دنیای کسب و کار مزیت های واضحی دارد. بسیاری از برندها برای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیازمند اطلاعات دست اول هستند. گردآوری اطلاعات به صورت سنتی نیازمند صرف هزینه و اختصاص زمان بالایی است بنابراین جست ‎وجوی راهکارهای جایگزین همیشه یکی از گزینه‎ های جذاب برای بازاریاب‎ ها بوده است. استفاده از گوگل برای گردآوری اطلاعات دقیق و شناخت بهتر مخاطب هدف یکی از بهترین راهکارها برای بازاریاب‎ ها محسوب می ‎شود. در ادامه برخی از نکات اساسی در زمینه شناسایی بهتر مخاطب هدف با کمک گوگل مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

شناخت بهتر مخاطب هدف با کمک گوگل

1. مرور نمودارها و گزارش ‎های رسمی

گوگل در زمینه تعیین رفتار کاربران در اینترنت الگوریتم ‎های پیشرفته ‎ای دارد. بسیاری از برندها برای استفاده از داده‎ های خام کاربران نیاز به ابزارهای حرفه ای دارند. گوگل با استفاده از امکانات گسترده ‎اش اقدام به پردازش داده های متعدد پیرامون کاربران و تبدیل آنها به اطلاعاتی کاربردی در قالب نمودار و گزارش ‎های رسمی کرده است. اگر شما نیز در زمینه شناخت مخاطب هدف برندتان با مشکل مواجه هستید، استفاده از اطلاعات و گزارش‎های گوگل گزینه مناسبی خواهد بود.

2. فهم الگوریتم رتبه‎ بندی گوگل

کسب رتبه ‎های برتر در جست‎ وجوهای گوگل آرزوی هر برندی است. گاهی اوقات برخی از برندها بدون اطلاع از دلیل موفقیت در گوگل به رتبه‎ های برتر این موتور دسترسی پیدا می‎ کنند. این امر نوعی چالش بزرگ برای ادامه موفقیت در گوگل را به همراه دارد. امروزه الگوریتم گوگل به طور مداوم در حال به روز رسانی است. شاید این امر به معنای ناتوانی برندها برای شناسایی معیارهای رتبه‎ بندی سایت ‎ها در گوگل باشد، اما معیارهای اصلی الگوریتم گوگل بسیار واضح است. شما باید بیش از هر نکته‎ ای بر روی تولید محتوای جذاب برای مخاطب هدف، افزایش سرعت سایت و در نهایت پاسخگویی سریع به کاربران سرمایه گذاری نمایید. توجه به نکات فوق تا حد زیادی دلیل کسب رتبه‎ های برتر از سوی سایت‎ های مختلف را روشن می ‎سازد.

مطلب مرتبط: همه آنچه در مورد شناخت مخاطب هدف باید بدانیم

3. سرمایه ‎گذاری بر روی صفحات اصلی

استفاده از اطلاعات گوگل برای شناخت مخاطب هدف بدون تبدیل آنها به اقدامات موثر بی ‎فایده خواهد بود. برخی از برندها در زمینه بازاریابی به طور مداوم مشغول گردآوری اطلاعات هستند، با این حال کمترین استفاده ‎ای از اطلاعات موردنظر نمی ‎کنند. شما به جای گردآوری اطلاعات مختلف، باید از آنها به بهترین شکل استفاده نمایید. در غیر این صورت حضورتان در عرصه بازاریابی بدون نتیجه خواهد بود.

یکی از اقدامات مهم برای بازاریابی بهتر با استفاده از اطلاعات گوگل مربوط به طراحی صفحات اصلی سایت رسمی برند براساس اطلاعات موردنظر است. این امر در صورت اجرای درست همراه با افزایش قابل ملاحظه رتبه سایت در نتایج جست ‎وجوی گوگل خواهد بود.

4. مقایسه کاربران گوشی و رایانه

نحوه استفاده کاربران گوشی همراه و رایانه از گوگل تفاوت قابل ملاحظه ‎ای دارد. اگر شما به این نکته توجه نداشته باشید، شناخت مخاطب هدف با مشکل مواجه خواهد شد. یکی از نکات مهم در این زمینه استفاده شدید کاربران گوشی ‎های همراه از فرآیند جست ‎وجوی صوتی است. چنین امری به طور مشابه از سوی کاربران رایانه مشاهده نمی ‎شود بنابراین اگر شما قصد تاثیرگذاری بر روی کاربران گوشی همراه را دارید، باید استراتژی‎ های متفاوتی نسبت به فرآیند بازاریابی برای کاربران رایانه ‎های شخصی اجرا نمایید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید