یکشنبه, ۳۰ آذر(۹) ۱۴۰۴ / Sun, 21 Dec(12) 2025 /
           
فرصت امروز

شناخت بهتر مخاطب هدف با کمک گوگل

5 سال پیش ( 1399/6/17 )
پدیدآورنده : علی آل علی   پدیدآورنده : کریس کریستوف  

فعالیت بازاریابی در دنیای کسب و کار مزیت های واضحی دارد. بسیاری از برندها برای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیازمند اطلاعات دست اول هستند. گردآوری اطلاعات به صورت سنتی نیازمند صرف هزینه و اختصاص زمان بالایی است بنابراین جست ‎وجوی راهکارهای جایگزین همیشه یکی از گزینه‎ های جذاب برای بازاریاب‎ ها بوده است. استفاده از گوگل برای گردآوری اطلاعات دقیق و شناخت بهتر مخاطب هدف یکی از بهترین راهکارها برای بازاریاب‎ ها محسوب می ‎شود. در ادامه برخی از نکات اساسی در زمینه شناسایی بهتر مخاطب هدف با کمک گوگل مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

شناخت بهتر مخاطب هدف با کمک گوگل

1. مرور نمودارها و گزارش ‎های رسمی

گوگل در زمینه تعیین رفتار کاربران در اینترنت الگوریتم ‎های پیشرفته ‎ای دارد. بسیاری از برندها برای استفاده از داده‎ های خام کاربران نیاز به ابزارهای حرفه ای دارند. گوگل با استفاده از امکانات گسترده ‎اش اقدام به پردازش داده های متعدد پیرامون کاربران و تبدیل آنها به اطلاعاتی کاربردی در قالب نمودار و گزارش ‎های رسمی کرده است. اگر شما نیز در زمینه شناخت مخاطب هدف برندتان با مشکل مواجه هستید، استفاده از اطلاعات و گزارش‎های گوگل گزینه مناسبی خواهد بود.

2. فهم الگوریتم رتبه‎ بندی گوگل

کسب رتبه ‎های برتر در جست‎ وجوهای گوگل آرزوی هر برندی است. گاهی اوقات برخی از برندها بدون اطلاع از دلیل موفقیت در گوگل به رتبه‎ های برتر این موتور دسترسی پیدا می‎ کنند. این امر نوعی چالش بزرگ برای ادامه موفقیت در گوگل را به همراه دارد. امروزه الگوریتم گوگل به طور مداوم در حال به روز رسانی است. شاید این امر به معنای ناتوانی برندها برای شناسایی معیارهای رتبه‎ بندی سایت ‎ها در گوگل باشد، اما معیارهای اصلی الگوریتم گوگل بسیار واضح است. شما باید بیش از هر نکته‎ ای بر روی تولید محتوای جذاب برای مخاطب هدف، افزایش سرعت سایت و در نهایت پاسخگویی سریع به کاربران سرمایه گذاری نمایید. توجه به نکات فوق تا حد زیادی دلیل کسب رتبه‎ های برتر از سوی سایت‎ های مختلف را روشن می ‎سازد.

مطلب مرتبط: همه آنچه در مورد شناخت مخاطب هدف باید بدانیم

3. سرمایه ‎گذاری بر روی صفحات اصلی

استفاده از اطلاعات گوگل برای شناخت مخاطب هدف بدون تبدیل آنها به اقدامات موثر بی ‎فایده خواهد بود. برخی از برندها در زمینه بازاریابی به طور مداوم مشغول گردآوری اطلاعات هستند، با این حال کمترین استفاده ‎ای از اطلاعات موردنظر نمی ‎کنند. شما به جای گردآوری اطلاعات مختلف، باید از آنها به بهترین شکل استفاده نمایید. در غیر این صورت حضورتان در عرصه بازاریابی بدون نتیجه خواهد بود.

یکی از اقدامات مهم برای بازاریابی بهتر با استفاده از اطلاعات گوگل مربوط به طراحی صفحات اصلی سایت رسمی برند براساس اطلاعات موردنظر است. این امر در صورت اجرای درست همراه با افزایش قابل ملاحظه رتبه سایت در نتایج جست ‎وجوی گوگل خواهد بود.

4. مقایسه کاربران گوشی و رایانه

نحوه استفاده کاربران گوشی همراه و رایانه از گوگل تفاوت قابل ملاحظه ‎ای دارد. اگر شما به این نکته توجه نداشته باشید، شناخت مخاطب هدف با مشکل مواجه خواهد شد. یکی از نکات مهم در این زمینه استفاده شدید کاربران گوشی ‎های همراه از فرآیند جست ‎وجوی صوتی است. چنین امری به طور مشابه از سوی کاربران رایانه مشاهده نمی ‎شود بنابراین اگر شما قصد تاثیرگذاری بر روی کاربران گوشی همراه را دارید، باید استراتژی‎ های متفاوتی نسبت به فرآیند بازاریابی برای کاربران رایانه ‎های شخصی اجرا نمایید.

منبع : business
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/765qAJ2k
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
شماره 2847 روزنامه فرصت امروز صفر تا صد طراحی خبرنامه برای برند تغییر استانداردهای سوخت آمریکا؛ آیا واقعاً به نفع خودروساز و مصرف کننده است؟ قیمت طلا و سکه در آخرین معاملات بازار / ۲۹ آذر ۱۴۰۴ دیجئو دارایی کلیدی شرق آفریقا را می فروشد؛ تمرکز بر ترازنامه و «خروج انتخابی»  «Nothing» با سرمایه گذاری مردمی ۸ میلیون دلار گرفت؛ رشد برند با جامعه، نه فقط VC بانک مرکزی روسیه نرخ را ۱۶٪ کرد؛ پیامش برای کسب وکارها: «پول هنوز گران است»  ترامپ مدیا با شرکت فیوژن ادغام می شود؛ وقتی «روایت» جای «تناسب کسب وکار» را می گیرد قیمت دلار امروز بازار آزاد شنبه ۲۹ آذر در کانال ۱۳1 هزار تومان تزریق هوش هیجانی به فرهنگ سازمان قیمت طلا و سکه امروز شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴ ویزا و مسترکارت ۱۶۷.۵ میلیون دلار برای پرونده کارمزد ATM پرداخت می کنند شاخص کل بازار بورس به دنبال فتح کانال 4 میلیون واحد برنامه ریزی هوش مصنوعی در ایران؛ چگونه در شرایط تحریم تصمیم درست بگیریم؟ قیمت خودرو های پر تیراژ داخلی در اولین روز هفته شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکامیونت فورسخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایرهارد باکسخرید تاج گل ارزانسرور مجازیبیمه شک دار نگیر!نرم افزار بهای تمام شده شُماران سیستمنرم افزار cmmsآزمون آنلاینپت شاپ آنلاینکمپرسور اسکروقرص لاغریاستند خیریهحرف تو: مرجع مقایسه برند و بررسی کسب کارهاکاپشن مردانهکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه