جمعه, ۳ بهمن(۱۱) ۱۳۹۹ / Fri, 22 Jan(1) 2021 /
           
فرصت امروز
توصیه های کاربردی برای تایید رسمی اکانت

چگونه در اینستاگرام تیک آبی دریافت کنیم؟

1 ماه پیش ( 1399/9/6 )
پدیدآورنده : علی آل علی   پدیدآورنده : پایجی کوپر   پدیدآورنده : کریستینا نیوبری  

فعالیت برندها در اینستاگرام پدیده تازه‎ ای نیست. امروزه بسیاری از برندها در اینستاگرام به دنبال تعامل با مخاطب هدف و تولید محتوای بازاریابی هستند. مسئله اعتبار و اصالت اکانت مرتبط به هر برند برای اینستاگرام و کاربرانش دارای اهمیت بسیار زیادی است. همین امر پای تیک آبی معروف را به این پلتفرم باز کرده است. مزیت اصلی تیک آبی امکان تشخیص اکانت های واقعی افراد معروف و برندها از نمونه ‎های فیک است. دریافت تیک آبی برای کسب و کارها جذابیت خاصی دارد. با این حال در عمل برخی از کسب و کارها توانایی دریافت این تیک را ندارند. این ناتوانی دلایل مختلفی دارد. هدف اصلی در این مقاله بررسی گام به گام دریافت تیک آبی تایید هویت اکانت برای کسب و کارهاست. پیش از بررسی دقیق این مسئله باید آگاهی درستی از تیک آبی معروف در اینستاگرام داشته باشیم.

اینستاگرام برای مقابله با فعالیت افراد سودجو و کلاهبردار اقدام به تایید هویت رسمی برخی از اکانت ها می‎کند. نکته مهم در این میان ضرورت شهرت یا اعتبار بالای اکانت ها برای تایید رسمی است. بر این اساس اکانت های عادی هرگز توانایی دریافت تیک آبی را نخواهند داشت. اگر به دقت وضعیت اینستاگرام در طول چند سال اخیر را بررسی کرده باشید، اغلب برندها و سلبریتی ‎ها دارای تیک آبی هستند. این امر به معنای تایید هویت واقعی آنها در اینستاگرام از سوی تیم فنی این پلتفرم است.

توصیه کاربردی برای تایید رسمی اکانت اینستاگرام دریافت تیک آبی

بدون تردید تیک آبی فقط محدود به اینستاگرام نیست. اغلب شبکه های اجتماعی دارای تیک آبی مشهور هستند. توییتر، فیس ‎بوک و برخی دیگر از شبکه های تازه تاسیس اقدامات مفیدی در این راستا برداشته ‎اند. مسئله اصلی در این میان محدود ساختن فعالیت غیرقانونی و تقلب در زمینه ادعای هویت دیگران است. با این حساب کاربران به راحتی امکان شناسایی اکانت اصلی افراد مشهور را خواهند داشت. این امر در مورد برندها نیز صحت دارد. یکی از دردسرهای اصلی برندها در زمینه بازاریابی در شبکه های اجتماعی اثبات هویت اصلی ‎شان است. دریافت تیک آبی نقش مهمی در ایجاد اعتماد در میان مشتریان خواهد داشت.

مشاهده اهمیت تیک آبی برای کسب و کارها کار سختی نیست. بسیاری از برندها به دنبال نمایش اصالت و اعتبارشان از طریق این تیک هستند. شاید در نگاه نخست استفاده اینچنینی از تیک آبی غیرمنطقی به نظر برسد، اما برندها سرمایه گذاری ویژه‎ای در این حوزه می کنند. شناسایی افراد دارای صلاحیت برای استفاده از تیک آبی از سوی اینستاگرام و اغلب شبکه های اجتماعی دیگر مشخص شده است. با این حساب هر کاربری توانایی اخذ چنین تیکی را ندارد. بررسی افراد و اکانت های مجاز برای دریافت تیک آبی در بخش بعد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مطلب مرتبط: همه آنچه در مورد تیک آبی پر دردسر اینستاگرام باید بدانیم / چگونه در اینستاگرام از اکانت تأیید شده استفاده کنیم؟

چه اکانت هایی مجاز به دریافت تیک آبی هستند؟

توصیه کاربردی برای تایید رسمی اکانت اینستاگرام دریافت تیک آبی

امروزه هر اکانتی امکان درخواست برای دریافت تیک آبی را دارد. این امر به معنای تایید قطعی درخواست از سوی اینستاگرام نیست. تیم بررسی صلاحیت اینستاگرام در اغلب موارد درخواست اکانت ها را رد می ‎کند. بسیاری از کارشناسان روند بررسی و تایید صلاحیت اکانت ها برای دریافت تیک آبی را پر از ابهام خوانده ‎اند. همین امر تلاش ‏ها برای دریافت این تیک از سوی برخی از برندها را دشوار کرده است.

برخی از اکانت های رسمی در توییتر یا فیس‏ بوک دارای تیک آبی هستند. اغلب چنین برندها یا افرادی به هنگام حضور در اینستاگرام نیز به دنبال دریافت تیک آبی هستند. نکته مهم در این میان عدم ارائه تیک آبی به صورت خودکار در اینستاگرام است. حتی اگر برندهای معتبر نیز در این فضا فعالیت داشته باشند، باز هم نیاز به بررسی هویت اصلی ‎شان وجود خواهد داشت بنابراین ارائه تیک آبی از سوی اینستاگرام فرآیند منحصر به فردی دارد.

براساس اعلام رسمی اینستاگرام فقط سازمان‎ های عمومی، سلبریتی ‎ها و برندهای دارای صلاحیت لازم برای دریافت تیک آبی هستند. این امر به معنای دریافت تیک موردنظر از سوی اکانت های محبوب در میان کاربران عادی است. بنابراین یک برند تازه تاسیس و ناشناخته توانایی دریافت تیک موردنظر را نخواهد داشت.

بدون شک وقتی پای تایید یک اکانت در میان باشد، معیارهای مشخصی باید مدنظر قرار گیرد. اگرچه برخی از کارشناس ‎ها نسبت به عدم قطعیت شیوه‎ های تایید اکانت از سوی اینستاگرام اعتراض دارند، اما برخی از معیارهای اصلی در این زمینه قابل شناسایی است. در این زمینه به موارد ذیل توجه نمایید:

توصیه کاربردی برای تایید رسمی اکانت اینستاگرام دریافت تیک آبی

• اعتبار: اعتبار اکانت ها معطوف به بازنمایی هویت اصلی شخص حقیقی یا یک برند است. سلبریتی‎ ها به طور معمول بسیار ساده ‎تر از برندها احراز هویت می ‎شوند. درست به همین خاطر فرآیند دریافت تیک آبی برای سلبریتی ‎ها سریع ‎تر است.

مطلب مرتبط: اقداماتی ساده برای افزایش فالوور در اینستاگرام

• منحصر به فرد بودن: وضعیت اکانت شما باید منحصر به فرد باشد. این امر در مورد اکانت های غیرتجاری و به طور کلی سازمان‎ های عمومی کاربرد دارد. سازمان‎ های عمومی دارای شرایط منحصر به فرد شانس دریافت تیک آبی را دارند. این امر به طور معمول شامل سازمان ‎های خیریه می ‎شود.

• عمومی بودن: اکانت های خصوصی هرگز شانسی برای دریافت تیک آبی ندارند. تمام اکانت های تاییدشده از سوی اینستاگرام باید باز باشند. اگر یک اکانت پس از دریافت تیک آبی اقدام به تغییر وضعیت اکانتش به خصوصی نماید، در کوتاه مدت تیک تایید هویتش پس گرفته خواهد شد.

• کامل بودن پروفایل: پروفایل اکانت های متقاضی تیک تایید هویت باید کامل باشد. درج اطلاعات دقیق از سوی برندها شانس‎ شان برای دریافت تیک آبی را افزایش خواهد داد. این امر در اغلب حوزه‎ ها باید مدنظر برندها قرار گیرد. در غیر این صورت مشکلات بسیار زیادی به همراه خواهد داشت. اشتباه برخی از برندها تکمیل ناقص پروفایل ‎شان است بنابراین به طور مداوم با رد درخواست ‎شان از سوی اینستاگرام مواجه می ‎شوند.

اگر اکانت یک برند در مواجهه با معیارهای فوق امکان دریافت بخش قابل توجهی از امتیازهای مثبت را دارد، به احتمال زیاد تیک آبی را دریافت خواهد کرد. نکته جالب اینکه گاهی اوقات اینستاگرام بدون ثبت درخواست از سوی اکانت ها اقدام به اعطای تیک آبی می ‎کند. این امر بیشتر در مورد برندها و سلبریتی ‎های بسیار مشهور مصداق پیدا می‎ کند. برخی از برندهای بزرگ از همان ابتدای تاسیس اکانت رسمی در اینستاگرام با اطلاع ‎رسانی در سایت رسمی ‎شان فالوورهای میلیونی جذب می ‎کنند بنابراین دیگر نیازی به پیگیری تیم اینستاگرام برای احراز هویت این اکانت ها نخواهد بود. بدون شک وضعیت بسیاری از برندها در اینستاگرام برای دریافت تیک آبی به این صورت نیست بنابراین برندها باید اقدام به طی مراحل ثبت درخواست برای دریافت تیک موردنظر نمایند.

چگونه درخواست دریافت تیک آبی را ثبت کنیم؟

توصیه کاربردی برای تایید رسمی اکانت اینستاگرام دریافت تیک آبی

دریافت تیک آبی فرآیند پیچیده‎ ای نیست. بسیاری از برندها در طول بازه‎ های زمانی کوتاه موفق به دریافت تیک موردنظر می‎ شوند. نکته مهم در این میان تلاش برای رعایت اصول اساسی در این زمینه است. فرآیند ثبت درخواست ‎شان مراجعه به بخش تنظیمات، انتخاب گزینه اکانت و سپس بخش درخواست تایید (Request Verification) است.

پس از درخواست تایید کادرهای مشخصی برای دریافت اطلاعات کسب و کار یا هویت حقیقی افراد باز می ‎شود. شما باید به دقت کادرهای موردنظر را پر نمایید. کسب و کارها برای تایید رسمی باید حوزه فعالیت، بازارهای تحت پوشش، زمینه تخصصی و همچنین شماره پروانه فعالیت دولتی‎ شان را ذکر نمایند. در غیر این صورت به عنوان یک کسب و کار معتبر شناخته نخواهند شد.

مطلب مرتبط: خرید فالوور چه تاثیری بر روی برندمان دارد؟

یکی از اشتباهات کسب و کارها در زمینه دریافت تیک آبی مربوط به بی ‎توجهی به کادرهای درج اطلاعات برند است. این امر موجب کاهش اعتبار کسب و کار از نگاه اینستاگرام می ‎شود بنابراین همیشه باید توجه ویژه ‎ای به وضعیت برندمان و پر کردن بخش‎ های مربوط به برند داشته باشیم. در غیر این صورت شرایط بسیار دشواری پیش روی ما قرار خواهد گرفت.

اگر درخواست تایید هویت اکانت از سوی اینستاگرام تایید شود، پس از چند روز پیامی مبنی بر تایید هویت اکانت و نمایش تیک آبی برای آن دریافت خواهید کرد. این امر به معنای موفقیت فرآیند ثبت برند به عنوان یک اکانت رسمی در اینستاگرام است. اگر هم معیارهای موردنظر شامل برند شما نشود، اینستاگرام پیامی کوتاه مبنی بر عدم دریافت حداقل معیارهای موردنیاز برای ثبت رسمی و دریافت تیک آبی برای شما ارسال خواهد کرد.

توصیه های کاربردی برای دریافت تیک آبی

بدون تردید فرآیند دریافت تیک آبی دارای روند مشخصی است، با این حال برخی از توصیه ها امکان افزایش شانس برندها را فراهم می ‎کند. اشتباهات رایج در این میان برای بسیاری از برندها روشن است، اما به دلیل فقدان آگاهی از شیوه ‎های دیگر کسب تیک آبی همان اشتباهات به طور مداوم تکرار می ‎شود. هدف بخش کنونی بررسی هرچه دقیق ‎تر فرآیند دریافت تیک آبی از سوی اکانت های تجاری است. در این میان توصیه های ذیل کمک شایانی به برندها خواهد کرد.

خریدن تیک آبی ممنوع

بسیاری از برندها تیک آبی را نیز مانند لایک یا کامنت قابل خرید می‎ دانند. این امر بسیار تعجب ‎برانگیز است. برخی از کسب و کارها و حتی اکانت های عادی پیام‎ هایی از سوی کاربران ناشناس مبنی بر امکان خرید تیک آبی دریافت می ‎کنند. این پیام ‎ها اغلب تقاضای مقدار مشخص پول در ازای ارائه تیک آبی می ‎کنند. نکته مهم در این میان ادعای غیرواقعی چنین اکانت هایی است. اینستاگرام هیچ فرآیندی برای خرید تیک آبی پیش ‎بینی نکرده است. همچنین تا به حال هیچ گزارشی مبنی بر خرید تیک آبی از سوی اکانت ها گزارش نشده است. با این حساب ادعاهای موردنظر به معنای کلاهبرداری خواهد بود.

کسب و کارهای کوچک به طور مداوم پیام ‎هایی برای خرید تیک آبی دریافت می ‎کنند. این امر در صورت گزارش به اینستاگرام امکان مسدودسازی فروشندگان تقلبی تیک‎ ها را به همراه خواهد داشت. نکته جالب اینکه برخی از برندها به دنبال خرید تیک آبی می ‎روند. نتیجه این اقدام از قبل مشخص است. اغلب برندها در این فرآیند با کلاهبرداری و از دست دادن بخشی از بودجه ‎شان مواجه می ‎شوند.

مراقب اکانت های جعلی باشید

برندها به طور معمول دارای شمار بالایی از اکانت های مربوط به طرفدارها یا حتی افراد سودجو هستند. این امر فرآیند فعالیت چنین برندهایی را بسیار دشوار خواهد کرد. اینستاگرام به طور مداوم در تلاش برای حذف اکانت های جعلی در پلتفرمش است. نکته جالب اینکه برخی از اوقات اینستاگرام اقدام به حذف اکانت های واقعی برندها نیز می ‎کند. این امر در صورت ناتوانی یک برند برای تایید ارتباطش‎ با یک اکانت صورت می ‎گیرد. اعتراض برندها نسبت به این روند یکی از دلایل اصلی رونمایی از تیک آبی محسوب می ‎شود.

اینستاگرام برای بهبود پلتفرمش اقدام به حذف اکانت های جعلی می ‎کند. این امر به معنای ضرورت انتساب یک اکانت به شخصیتی حقیقی یا حقوقی است. برندها در این میان با مشاهده اکانت های جعلی یا مربوط به طرفداران درباره خود امکان درخواست برای دریافت تیک آبی را خواهند داشت. اینستاگرام به وجود اکانت های جعلی پیرامون برندها حساسیت بسیار زیادی نشان می ‎دهد. بنابراین در صورت داشتن چنین وضعیتی از سوی برندتان شانس بالایی برای دریافت تیک آبی خواهید داشت.

سالانه شمار بالایی از کلاهبرداری‎ ها از طریق اکانت های غیرواقعی صورت می گیرد بنابراین اینستاگرام به سرعت در تلاش برای مشخص ساختن وضعیت هویت اکانت های مشهورش است. این امر شانس تعامل نزدیک با مخاطب هدف از طریق دریافت تیک آبی را به همراه دارد.

مطلب مرتبط: چگونه تعداد فالوور های برندمان در اینستاگرام را افزایش دهیم؟

جذب فالوورهای واقعی بیشتر

وقتی صحبت از دریافت تیک آبی می‎ شود، یکی از معیارهای عمومی در این زمینه مقدار فالوورهای اکانت است. بسیاری از برندها برای دریافت تیک تایید اقدام به افزایش فالوورهایشان می‎ کنند. این امر نکته مثبتی از نظر تعامل با مخاطب هدف خواهد بود. برخی از برندها برای افزایش تعداد فالوورهایشان به دنبال خرید آنها هستند.

اینستاگرام خرید و فروش فالوور را ممنوع اعلام کرده است. سالانه شمار بالایی از اکانت ها در ارتباط با این موضوع مسدود می‎ شود بنابراین خرید اکانت یکی از نکات ضروری در این زمینه مربوط به رعایت فرآیند توسعه ارگانیک از سوی برندهاست. این امر به معنای سرمایه گذاری در حوزه بازاریابی و تعامل با مخاطب هدف است. اگر این امر مدنظر برندها قرار نگیرد، بخش قابل ملاحظه ‎ای از تلاش‎ های‎ شان بی‎ نتیجه باقی خواهد ماند. بسیاری از برندها در فرآیند جلب نظر اینستاگرام برای دریافت تیک آبی در عمل اکانت شان حذف شده ‎اند. این امر رعایت نکات مربوط به امنیت اکانت در فرآیند کسب تیک آبی را پیش می‎ کشد. اگر برندها به این نکته مهم توجه نداشته باشند، شرایط بسیار دشواری از نظر جلب نظر اینستاگرام پیش روی خواهند داشت.

جست ‎وجوی فراوان از سوی کاربران

شبکه های اجتماعی فضایی برای جست ‎وجوی محتوای مورد علاقه کاربران است. در این میان اگر یک برند به طور گسترده‎ ای مورد پسند کاربران قرار گیرد، شانس بالایی برای دریافت تیک آبی خواهد داشت. دلیل این امر ارزیابی اینستاگرام از اکانت موردنظر به عنوان یک تولید کننده اصلی محتواست. چنین ارزیابی موجب ساده سازی فرآیند دریافت تیک رسمی می ‎شود. نکته مهم در این میان ضرورت تولید محتوای جذاب و قرار گرفتن در لیست جست ‎وجوی کاربران وسیعی است. اگر این هدف به دست آید، بخش قابل ملاحظه ‎ای از مسیر تایید هویت برند طی شده است.

استفاده از داده‎ های معتبر برای تولید محتوای جذاب همیشه ضرورت داشته است. بسیاری از برندها در این مسیر به طور مداوم به داده ‎های معتبر بی ‎توجهی می ‎کنند. این امر در صورت ادامه یافتن از سوی برندها مشکلات وسیعی را ایجاد خواهد کرد. بهترین ایده در این میان تلاش برای بهبود وضعیت برند براساس داده‎ های معتبر گوگل یا اینستاگرام است. استفاده از داده‎ های معتبر شانس برندها برای تولید محتوای هماهنگ با سلیقه کاربران را افزایش می‎ دهد بنابراین دیگر دلیلی برای نگرانی در مورد وضعیت برند وجود نخواهد داشت.

ثبت درخواست به هنگام مشاهده نام برند در اخبار

وقتی در اخبار نام یک برند به طور مداوم ذکر می ‎شود، اعتبارش به طور انکارناپذیری افزایش خواهد یافت. یکی از نگرانی ‎های گوگل در زمینه تایید هویت برندها ماهیت فیک‎ شان است بنابراین در صورت اعطای تیک آبی براساس معیارهای اشتباه صلاحیت اینستاگرام نیز زیر سوال خواهد رفت.

بسیاری از رسانه ‎های محلی و بین ‎المللی در صورت مواجهه با برندهای تازه تاسیس اقدام به پوشش خبری آنها می ‎کنند. نکته مهم در این میان ضرورت فعالیتی جالب توجه برای رسانه ‎هاست. این امر شامل معرفی یک محصول تازه یا نوآوری قابل ملاحظه است. در غیر این صورت دلیلی برای توجه رسانه‎ ها به وضعیت برند وجود نخواهد داشت. این امر اغلب اوقات مورد بی‎ توجهی برندها قرار می ‎گیرد بنابراین طولانی شدن فرآیند دریافت تیک آبی از سوی چنین برندهایی امری طبیعی محسوب می ‎شود.

نقش بخش روابط عمومی برند برای جلب نظر رسانه ‎ها بسیار مهم است. بخش روابط عمومی وظیفه هماهنگی رابطه برند با سازمان‎ های مختلف و مشتریان را دارد. اگر یک برند به طور مداوم با ناتوانی برای جلب نظر رسانه‎ ها مواجه است، بخش روابط عمومی باید استراتژی ‎های تازه ‎ای را در دستور کار قرار دهد. در غیر این صورت هیچ پیشرفتی در زمینه دریافت تیک موردنظر حاصل نخواهد شد.

همکاری با آژانس ‎های حرفه ‎ای

آژانس‎ های حرفه ‎ای در زمینه کمک به برندها برای دریافت تیک رسمی فعالیت قابل ملاحظه ‎ای دارند. اگر کسب و کار شما توانایی دریافت تیک موردنظر بدون کمک دیگران را ندارد، باید به دنبال همکاری با معتبرترین آژانس‎ ها باشند. نکته مهم در این میان فعالیت برخی از سودجویان در این حوزه است بنابراین باید مراقب سطح همکاری میان برندمان و دیگران باشیم. در غیر این صورت توانایی کسب تیک موردنظر از سوی کسب و کارمان به شدت کاهش خواهد یافت.

اگر یک آژانس در زمینه دریافت تیک آبی ادعاهای عجیب و غریبی کرد، باید نسبت به صحت ادعاهای موردنظر تردید داشت. برخی از برندها در زمینه همکاری با آژانس ‎های بازاریابی و مشاوره ‎ای به دنبال تحقیق بیشتر نیستند. همین امر مشکلات بسیار زیادی برای آنها ایجاد خواهد کرد. هرچه توانایی یک برند برای تحقیق درباره موسسه‎ های دیگر بیشتر باشد، در نهایت روند بهتری از همکاری را تجربه خواهد کرد. این نکته در فرآیند تلاش برای کسب تیک آبی نیز مصداق پیدا می ‎کند.

صادق باشید

بدون شک توصیه کنونی برای همه کارآفرینان و برندها واضح است. ثبت درخواست دریافت تیک آبی باید همراه با ادعاهای درست باشد. اگر یک برند در این زمینه مهارت لازم برای بیان دقیق اطلاعاتش به صورت حرفه ‎ای را داشته باشد، به احتمال زیاد موفق به کسب تیک آبی خواهد شد. مشکل اصلی در این میان تلاش برخی از برندها برای بیان نکات غیرواقعی است. این امر موجب تردیدهای بسیار زیادی از سوی تیم اینستاگرام می ‎شود. برخی از برندها به دلیل ادعاهای غیرواقعی در زمینه کسب و کارشان برای مدتی مشخص از ثبت درخواست تایید هویت محروم می ‎شوند. این امر ضربه سختی به اعتبار کسب و کارها محسوب می‎ شود. اگر یک کسب و کار موفق به ثبت هویتش به سرعت هرچه بیشتر نشود، در بلندمدت مشکلات بسیار زیادی پیش روی خواهد داشت.

مطلب مرتبط: چگونه برند خود در اینستاگرام را به شهرت برسانیم

بیان صادقانه نکات در مورد کسب و کار یکی از نکات ضروری در زمینه رفتار حرفه ‎ای محسوب می‎ شود. بسیاری از برندها این نکته را مدنظر دارند. برخی از شایعات در زمینه امکان کسب تیک آبی با بیان برخی ادعاهای غیرواقعی در مورد کسب و کار همیشه وسوسه ‎کننده به نظر می ‎رسد. نکته مهم در این میان توجه به اعتبار برند فراسوی چنین ایده‎ هایی است. حفظ وجهه حرفه ‎ای برند بهترین توصیه برای فعالیت کسب و کارها خواهد بود.

جمع بندی

دریافت تیک آبی فقط نقطه شروع برای برندها محسوب می ‎شود. حفظ تیک موردنظر دشواری بسیار بیشتری دارد. فعالیت مناسب در زمینه بازاریابی و تعامل با مخاطب هدف یکی از شروط اصلی برای حفظ تیک موردنظر است. همچنین پس از دریافت تیک آبی باید نسبت به رفتار حرفه ‎ای ‎تر برند نیز توجه نشان دهیم. در غیر این صورت با مشکلات بسیار زیادی در این زمینه مواجه خواهیم شد.

منبع : blog.hootsuite
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/KesUapNx
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه