یکشنبه, ۱۷ اسفند(۱۲) ۱۳۹۹ / Sun, 7 Mar(3) 2021 /
           
فرصت امروز
بررسی الگویی کمتر مورد توجه در حوزه بازاریابی

آشنایی با مفهوم مبلغ برند در حوزه بازاریابی

1 ماه پیش ( 1399/11/4 )

بازاریابی به شیوه سنتی دیگر پاسخگوی نیازهای متعدد برندها نیست. همین امر نوآوری در عرصه بازاریابی را سرعت می بخشد. امروزه الگوهای بازاریابی و توسعه برند تنوع بسیار زیادی پیدا کرده است، با این حساب ناتوانی کسب و کارها برای آشنایی با تمام الگوهای مورد بحث امری طبیعی خواهد بود. کسب و کارها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به استفاده از شیوه های تاثیرگذاری و کارآمد بازاریابی دارند. الگوی همکاری با مبلغ های برند گامی اساسی در زمینه بهبود نگاه مشتریان به محتوای بازاریابی برندهاست. 

امروزه بسیاری از برندها از الگوی انتخاب مبلغ برای برند استفاده می کنند. این امر شاید در ابتدا عجیب باشد، اما همراه با مزیت های بسیار زیادی است. برخی از برندها در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف اقدام به همکاری با سلبریتی ها و اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی می کنند. شیوه های مورد بحث علی رغم مزیت هایی که دارند، نیازمند صرف هزینه گزاف و همچنین همراه با باورپذیری اندک از سوی مخاطب هدف است بنابراین فعالیت متفاوت در حوزه بازاریابی و تبلیغات امری ضروری خواهد بود. 

مبلغ برند

مبلغ های برند شامل افراد دارای شخصیت حقوقی مشخص نیستند. اغلب کسب و کارها در این حوزه بر روی مشتریان عادی و در برخی از موارد اینفلوئنسرهای محلی سرمایه گذاری می کنند. این امر موجب باورپذیری هرچه بیشتر محتوای بازاریابی برای مخاطب هدف می شود. 

مطلب مرتبط: راهکارهای جذب مشتریان با الگوی بازاریابی متفاوت

چرا همکاری با مبلغ های برند؟

همکاری با مبلغ های برند فاصله میان عرصه بازاریابی و فروش را پر می کند. بسیاری از برندها در زمینه بازاریابی ایده های جذابی دارند، اما فعالیت موردنظر در نهایت به فروش منجر نمی شود بنابراین بسیاری از برندها در عمل مشکل تعامل با مخاطب هدف در عرصه بازاریابی و ناتوانی برای تبدیل آن به فروش مواجه هستند. این امر اغلب اوقات نوعی معمای حل ناشدنی محسوب می شود. همکاری با مبلغ های برند امکان تعامل بهینه میان برندها و مشتریان شان در راستای فروش محصولات را فراهم می سازد. یکی از مهمترین مسائل در این میان ناتوانی برندها برای جلب نظر مشتریان به منظور تبدیل شان به مبلغ برند در قالب پرداخت مستقیم حقوق است. 

تفاوت میان مبلغ های برند با سلبریتی های طرف قرارداد کسب و کارها کاملا مشهود است. کسب و کارها باید توجه ویژه ای به وضعیت بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف داشته باشند. اگر یک برند در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از الگوی مبلغ محور است، باید در ابتدا اعتماد عمیق دامنه محدودی از مشتریان را جلب نماید. در غیر این صورت خبری از موفقیت در عرصه بازاریابی نخواهد بود. 

یکی از مزیت های مشخص استفاده از مبلغ های برند مربوط به بهبود وجهه کسب و کار است. بسیاری از برندها فقط با هدف بهبود وضعیت فعالیت برندشان اقدام به استفاده از این تکنیک بازاریابی می کنند. نکته مهم در اینجا توجه به تصویر بزرگتر برندمان در ذهن مشتریان است. امروزه مشتریان توصیه های کاربران عادی یا حتی دوستان شان در مورد یک برند را بسیار راحت تر از صحبت های مربوط به سلبریتی ها قبول می کنند. 

همکاری در زمینه تولید محتوا

سرمایه گذاری بر روی بازخورد مناسب مشتریان نسبت به محتوای بازاریابی دارای اهمیت بسیار زیادی است. برخی از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف بر روی تولید محتوای جذاب سرمایه گذاری می کنند. شاید این امر در نگاه نخست اقدامی کافی برای موفقیت بازاریابی باشد، اما امروزه دیگر کاربردهای سابق را ندارد. بسیاری از مشتریان در بازارهای مختلف دیگر توجهی به الگوهای سنتی بازاریابی ندارند. این امر شامل استفاده از ابزارهای مسدودسازی تبلیغات و همچنین بی توجهی به پیشنهادهای تبلیغاتی برندهاست بنابراین راهکاری تازه برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف موردنیاز است. راهکار موردنظر در قالب همکاری با افرادی تازه در زمینه تولید محتوای بازاریابی نهفته است. 

همکاری با مشتریان، سایت های خبری یا سرگرمی و همچنین گروه های مشاوره ای گزینه های جذابی برای ایجاد تغییرات اساسی در زمینه تعامل با مخاطب هدف محسوب می شود. امروزه بسیاری از برندها در عمل با رسانه های بزرگ و کوچک برای معرفی محصولات شان همکاری می کنند. این امر در قالب بخش های معرفی محصولات از سوی رسانه ها دنبال می شود. دلیل این امر پذیرش بسیار بهتر توصیه های مربوط به خرید محصولات از سوی مخاطب هدف در قالب چنین الگوهایی است. 

تعیین سفیر برند

امروزه برخی از کسب و کارها اقدام به تعیین سفیر برای برندشان می کنند. این امر اغلب اوقات در قالب همکاری با سلبریتی های مشهور صورت می گیرد، اما اخیرا برخی از برندها اقدامات تازه ای در این راستا صورت داده اند. همکاری با برخی از اینفلوئنسرهای محلی گزینه ای جذاب برای بازاریابی بهتر است. بسیاری از مردم در قالب بلاگر یا یوتیوبر در تلاش برای جلب نظر مخاطب هدف در شبکه های اجتماعی هستند. بدون تردید همکاری با اینفلوئنسرهای بزرگ و بین المللی نیازمند صرف هزینه بسیار زیادی است، اما نمونه های محلی و کمتر شناخته شده اینفلوئنسرها شرایط ساده  تری برای همکاری با برندها دارند. 

انتخاب برخی از اینفلوئنسرهای مناسب برای توسعه برند و جلب نظر مخاطب هدف اقدام بسیار جذابی خوهد بود. همچنین استفاده از برخی کارمندان مستعد شرکت نیز گزینه دور از ذهنی نخواهد بود. برخی از مشتریان نیز در صورت فراهم سازی شرایط مناسب دارای تمایل بالایی برای همکاری با برندها هستند. این امر نظر بسیاری از برندها را برای همکاری با مشتریان وفادارشان در زمینه تعیین سفیر برند جلب کرده است. مهمترین مسئله در این میان در اختیار داشتن دامنه مشخصی از مشتریان وفادار است. در غیر این صورت انتخاب یکی از مشتریان ریسک بسیار زیادی به همراه خواهد داشت. همچنین همیشه باید نسبت به علاقه فرد مورد نظر برای همکاری با برند نیز اطمینان حاصل کرد. در غیر این صورت شرایط همکاری به شدت دشوار خواهد شد. 

مطلب مرتبط: توجه؛ مسئله اصلی تبلیغات برند

امروزه برندها در تلاش برای بهبود وضعیت بازاریابی شان ایده های متنوعی را مدنظر قرار می دهند. بدون تردید انتخاب مبلغ برای برند ساده ترین گزینه پیش روی بازاریاب ها نیست، اما از نظر میزان تاثیرگذاری یکی از گزینه های بسیار جذاب محسوب می شود. این امر موجب گرایش بسیاری از برندها به سوی همکاری با مشتریان وفادار، اینفلوئنسرهای محلی و حتی دیگر برندها برای تاثیرگذاری بهتر بر روی مخاطب هدف شده است. استفاده از توصیه های مورد بحث در این مقاله به عنوان شروع مسیر تعیین مبلغ برای برند مناسب خواهد بود. 

منبع : clickz
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/HiQ4NDdO
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه