جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

در جهان امروز بازاریابی اینترنتی به مهمترین بستر فروش تبدیل شده که مهمترین چالش آن جلب اعتماد مخاطبان است تا به مشتری و مهمتر از آن مشتری دائمی برند شما تبدیل شوند. این موضوع به حدی مهم است که باعث شده تا شاهد انواع مقالات و دوره های آموزشی تخصصی باشیم. با این حال یک نکته مهم این است که اگر اصول اولیه را رعایت نکنید، باقی اقدامات با بالاترین سطح نتایج همراه نخواهد بود. در این رابطه پنج راهکار طلایی و بنیادی را بررسی خواهیم کرد. 

1-بر روی تولید محتوای باکیفیت سرمایه گذاری نمایید 

مهمترین فعالیت در زمینه فروش اینترنتی، تولید محتوا است. این امر اقدامی محسوب می شود که تقریبا تمامی برندها انجام می دهند با این حال تنها برخی از آنها به نتایج دلخواه دست پیدا می کنند. دلیل این امر نیز به این خاطر است که کیفیت محتواها بسیار متفاوت است. در این رابطه بسیاری از برندها حتی برنامه و استراتژی مشخصی در زمینه تولید محتوای خود ندارند. آمارها در این زمینه حاکی از آن است که بیش از 77 درصد مشتریان، قبل از خرید خود محتواها را مطالعه می کنند. به همین خاطر این موضوع ایجاد انگیزه خرید کاملا تاثیرگذار است. در این زمینه در کنار توجه به تنوع و شیوه بیان مطالب، لازم است تا نسبت به ارزشمندبودن آنها نیز توجه داشته باشید. درواقع یکی از نکات منفی فعالیت بسیاری از برندها این است که صرفا از تیترهای جذاب استفاده می کنند و این امر در حالی است که محتوای آنها خالی از کیفیت های لازم است. بدون شک چنین اقدامی با یک نفر امکان پذیر نخواهد بود. به همین خاطر نیز ضروری است تا یک تیم حرفه ای در این زمینه داشته باشید. تحلیل اقدامات انجام شده از سوی سایر رقبا، کمک می کند که شما به ایده های بهتری دست پیدا کنید. با این حال فراموش نکنید که یک اقدام خلاقانه و جدید، سکوی پرتاب شما خواهد بود. در این زمینه بر روی آموزش نیز سرمایه گذاری نمایید تا توانایی تیم شما همواره رو به بهبود باشد. 

مطلب مرتبط: فروش بیشتر با اعتمادسازی در میان مشتریان

2-به دنبال ایجاد تعامل باشید 

اشتباه بسیاری از برندها در زمینه تولید محتوا این است که تنها به لایک کردن توجه دارند. این امر در حالی است که شما باید به دنبال ایجاد تعامل و ارتباط برای تبدیل مخاطب به مشتری باشید. نمونه ساده این امر مطرح کردن یک سوال است. این موضوع باعث می شود تا افراد به واکنش نشان دادن متمایل شوند. آمارها در این زمینه حاکی از آن است که چنین اقداماتی، باعث ماندگاری بیشتر برند در ذهن افراد خواهد شد و تحت این شرایط بعید است که مخاطب، دیگر شما را دنبال نکند. با این حال مطرح کردن سوال تنها یک اقدام بسیار ساده محسوب شده و ابدا نباید خود را محدود به آن تصور نمایید. در این زمینه برخی از برندها حتی در زمینه تولید محتوا نیز از مخاطبان خود کمک می گیرند و در این زمینه جوایزی را تعیین می کنند. با این حال یکی از استراتژی های مفید در این رابطه، تبدیل کردن مشتری به سفیر برند است. این امر باعث خواهد شد تا مشتری، خود را عضوی از تیم شرکت تصور نماید. در این زمینه می توانید برای هر فروش، درصدی را هم مشخص نمایید. با اقداماتی نظیر ارسال ایمیل، می توانید آن دسته از مخاطبان خود که فعال و علاقه مند هستند را شناسایی کرده و برای آنها برنامه ریزی جداگانه ای داشته باشید.

3-از پخش زنده استفاده نمایید 

یکی از نکات مهم این است که مخاطب تا زمانی که با شما به خوبی آشنا نشود، اعتماد لازم را نخواهد داشت. درواقع ممکن است محتواهای شما کپی شده از یک برند دیگر باشد. به همین خاطر بسیار مهم است که چهره خود و افراد تیم شرکت را نشان دهید. در این زمینه می توانید هر هفته، زمانی را صرف پاسخ دادن به پرسش های منتخب نمایید. درواقع امروزه دیگر محصول به تنهایی نمی تواند جذابیت لازم را برای مخاطب به همراه داشته باشد. درواقع مخاطب امروز خواهان کسب اطلاعات و آگاهی بیشتر است. همین امر باعث می شود که حتی نمایش پشت صحنه اقدامات نیز بسیار جذاب باشد. نکته دیگری که لازم است تا به آن توجه نمایید، نمایش افتخارات و مجوزها است. همچنین با مشتریان خود لایو مشترک برگزار نمایید تا افراد کیفیت محصول و خدمات را از زبان مشتری بشنوند. در این زمینه حتی برخی از برندها اقدام به ایجاد گروه های مختلف از مشتریان می کنند. این موضوع شفافیت و صداقت شما را به خوبی نشان می دهد. درواقع یکی از مهمترین اقدامات افراد قبل از خرید، مطالعه نظرات مشتریان است. با این حال حتی در این رابطه نیز ارتباط لازم شکل نمی گیرد. درواقع مخاطب ممکن است سوالات به مراتب بیشتری را داشته باشد که تمایل دارد در کمترین زمان به پاسخ آنها دست پیدا کند. یکی دیگر از اقدامات مهم این است که لایو خود را در چند بستر به اشتراک بگذارید. این موضوع امروزه با ابزارهای مختلف، امکان پذیر شده است. برای مثال شما می توانید به صورت همزمان لایو اینستاگرام را در فیس بوک و سایر شبکه ها پخش نمایید. 

4-برنامه وفاداری داشته باشید 

این نکته را همواره به خاطر داشته باشید که شما باید مشتری را نگه دارید در غیر این صورت هر لحظه ممکن است برندی دیگر را انتخاب کنند. با این حال تا زمانی که آنها را در یک گروه قرار ندهید و تسلط نداشته باشید، این امر عملا امکان پذیر نخواهد بود. به همین خاطر لازم است تا برنامه ای را ایجاد نمایید تا گروه های مختلف ایجاد شود. برای مثال مشتریان یک سال قبل باید تفاوت فاحشی با مشتریان تازه کار داشته باشند. این امر باعث خواهد شد تا مشتری به سمت وفادار ماندن سوق پیدا کند. برای درک بهتر این موضوع توصیه می شود که به اقدامات انجام شده از سوی برندهای مختلف، توجه داشته باشید. 

مطلب مرتبط: چگونه اعتماد مشتریان به برندمان را جلب کنیم؟

5-خدماتی فراتر از انتظار مشتری را ارائه دهید 

اشتباه بزرگ بسیاری از برندها این است که تصور می کنند باید سطح معمول خدمت را داشته باشند. این امر در حالی است که هدف شما رسیدن به سطحی بالاتر در مقایسه با سایر برندها است. تحت این شرایط طبیعی است که خدمت رسانی شما نیز سطحی بالاتر را داشته باشد. در این راستا توصیه می شود که در این زمینه فراموش نکنید که برای نیاز افراد هیچ نقطه پایانی وجود ندارد. به همین خاطر ضروری است تا در کنار توجه به نیاز حال حاضر، در زمینه پیش بینی موارد آتی نیز اقدامات لازم را انجام دهید. به صورت کلی برندهایی که فراتر از انتظار مشتری ظاهر می شوند، به خوبی اعتماد مشتری را جلب می کنند و تاثیر اولیه فوق العاده ای را دارند که از اهمیت بالایی برخوردار است.

منبع : business2community
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/S0pVCjDk
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه