یکشنبه, 06 بهمن 1398 - 16:29

با بیش از 2 میلیارد کاربر از سراسر جهان، شبکه های اجتماعی به بهترین بستر برای فعالیت تجاری تبدیل شده است، با این حال تنها برخی از برندها موفق می شوند تا در زمینه جذب مخاطب کاملا موفق ظاهر شوند. این امر باعث مطرح شدن این پرسش شده است که چگونه می توان نرخ تعامل و مشارکت خود را افزایش داد؟ در این رابطه استفاده از نظر کارآفرینان موفقی که برند آنها در این زمینه کاملا درخشان ظاهر شده است، یک انتخاب کاملا حرفه ای خواهد بود. در همین راستا به بررسی راهکارهای کاملا عملی خواهیم پرداخت.

1-ارزشمند باشید

نرخ مشارکت بیشتر در شبکه های اجتماعی

این امر که اقدامات شما برای مخاطب ارزش بالایی را داشته باشد، بهترین اقدامی است که برای افزایش تعامل آنها می توانید انجام دهید. در این رابطه فراموش نکنید که در کنار کیفیت، ضروری است تا تنوع کار بالایی را نیز داشته باشید تا تقریبا تمامی نیاز مخاطب از طریق شما تامین شود. به همین خاطر پوشش اخبار، مقالات، ترجمه و آموزش از جمله مهم ترین ها محسوب می شود. همچنین در رابطه با هر یک از آنها لازم است تا تنوع کار بالایی را رعایت کنید. بدون شک اگر مطلبی ارزش بالایی را داشته باشد، مخاطب به صورت طبیعی آن را با دیگران به اشتراک خواهد گذاشت.

مطلب مرتبط: موفقیت در شبکه های اجتماعی چیست؟

2-مخاطبان فعال خود را بشناسید

این امر که مخاطبان فعال خود را شناسایی کنید، باعث خواهد شد تا امکان برنامه ریزی درست فراهم شود. به همین خاطر ضروری است تا برای هر یک از آنها یک پوشه تعیین کرده و در تلاش برای کسب اطلاعات بیشتر باشید. علت اهمیت این افراد به این خاطر است که به خاطر مشاهده مداوم مطالب شما، از آمادگی لازم برای تبدیل شدن به مشتری برخوردار هستند، به همین خاطر تمرکز بر روی آنها می تواند با نتایج بسیار خوبی همراه باشد. همچنین این امر که از کارمندان مستعد خود برای تبدیل شدن به اینفلوئنسر حمایت کنید، بدون شک یک مزیت رقابتی فوق العاده محسوب خواهد شد.

3-اعتبار به دست آورید

بسیاری از برندها اقدامات نادرستی را با هدف جذب حداکثری مخاطب انجام می دهند، با این حال شما باید به حفظ اصالت و افزایش اعتبار خود فکر کنید. به همین خاطر رفتار شما در شبکه های اجتماعی باید کاملا بیانگر فرهنگ سازمانی باشد. به همین خاطر هر اقدامی را مفید تلقی نکنید. همچنین فراموش نکنید که شبکه های اجتماعی مکانی برای تعامل بیشتر محسوب شده و صرفا مکانی برای فروش محصول نیست.

4-در رابطه با اهداف خود صحبت کنید

این امر که در رابطه با اهداف خود با مخاطبان صحبت کنید باعث خواهد شد تا افرادی که موافق شما هستند، به طرفدارانی جدی تبدیل شوند. برای مثال ممکن است هدف شما قطع هرگونه نیاز به استفاده از پلاستیک و کاغذ باشد. تحت این شرایط بسیاری از موسسات و افراد طرفداران محیط زیست مشتری ها و کمک رسان های شما خواهند شد. به همین خاطر نیز ضروری است تا اهداف خود را برای افراد مشخص کنید.

5-نسبت به اقدامات افراد واکنش داشته و مشکلات آنها را برطرف کنید

هیچ چیز بدتر از آن نخواهد بود که مخاطب حس کند که ارتباط یک طرفه ای با شما دارد. به همین خاطر ضروری است تا برنامه ریزی ای برای پاسخ دادن به تمامی پیام ها داشته باشید. همچنین این امر که سوالات و مشکلات افراد را رفع کنید، همان خدمت رایگانی محسوب می شود که باعث محبوب شدن برند شما خواهد شد. این امر نوعی نمایش قابلیت ها نیز محسوب می شود. در این رابطه بهتر است تا پرسش های محبوب را به صورت همگانی پاسخ دهید تا با مواردی تکراری مواجه نباشید.

6-سرگم کننده باشید

برای افزایش تعامل و نرخ مشارکت ایجاد سرگرمی بسیار مهم خواهد بود. به همین خاطر نیز ضروری است تا مسابقات و چالش های مختلفی را ایجاد کنید. برای مثال چالش عکاسی با محصول، نه تنها باعث درگیر شدن افراد خواهد شد، بلکه نوعی تبلیغ شما و تامین کننده بخشی از نیاز شما به محتوا است.

7- ارتباطی عاطفی برقرار کنید

به هر طریقی که می توانید باید احساسات مخاطب را با خود درگیر کنید. شاید یکی از دلایل این امر که واینرها (کمدین های شبکه های اجتماعی) بسیار محبوب هستند این است که آنها حس خنده و شادی فرد را افزایش می دهند. در این رابطه هر شرکت باید با توجه به نوع کسب و کار و اقدامات خود در این زمینه فعالیت کند. همچنین این نکته را به خاطر داشته باشید که شما می توانید از اینفلوئنسرها و سلبریتی ها نیز استفاده کنید.

8-تبلیغ خود را فراموش نکنید

فراموش نکنید که تمامی اقدامات باید مبلغ یکدیگر باشند. برای مثال شما در شبکه اجتماعی اینستاگرام باید سایت رسمی و دیگر شبکه ها را نیز معرفی و ترویج کنید. از این بخش تحت عنوان حمایت نام برده می شود.

مطلب مرتبط: چطور در شبکه های اجتماعی فعالیت کنیم؟

9-به تفاوت سن، جنسیت و فرهنگ در تولید محتواهای خود توجه داشته باشید

این اقدام باعث خواهد شد تا شانس تبدیل همه افراد را به مخاطبان خود داشته باشید. به همین خاطر ضروری است تا به صورت شخصی نیز برای هر گروه، مطالبی را اختصاص دهید. فراموش نکنید که این دسته بندی ها باعث می شود تا در نهایت رشدی فوق العاده را داشته باشید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید