جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

اگرچه تاکنون مقالات متعددی در رابطه با ایجاد مخاطبان بیشتر منتشر شده است، با این حال این اقدام تنها نصف مسیر موفقیت بوده و لازم است تا برای حفظ آنها نیز برنامه ریزی داشته باشید. طی تحقیقاتی مشخص شده است که مدیران صرفا به چند روش بسیار محدود و حتی نادرست در این رابطه آگاه هستند. به همین خاطر ضعف شدید اطلاعاتی به چشم می خورد. در این رابطه انجمن کارآفرینان جوان تمامی اقداماتی که باید انجام شود را معرفی کرده است که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

1-از ویدئو های بیشتری استفاده کنید

حفظ مخاطبان در شبکه های اجتماعی

جذاب ترین بخش در زمینه تولید محتوا، ویدئو ها محسوب می شود. علت این امر به این خاطر است که بیشترین تعداد حواس را درگیر کرده و مشاهده آن سهولت بالایی را به همراه دارد. به همین خاطر هدف اصلی شما باید فعالیت در این زمینه باشد. در این رابطه تفاوتی ندارد که در چه شبکه ای فعال هستید، ضروری است تا ویدئو هایی را تولید کنید که از دو ویژگی اصلی برخوردار باشد. نخست آنکه محتوایی باکیفیت و مطابق نیاز مخاطب را شامل شود. دیگری دارابودن حد کافی از جذابیت بصری است. با فعالیت در این زمینه و نظرسنجی های متعدد پس از مدتی دقیقا متوجه موضوعاتی که باید بر روی آنها تمرکز کنید، خواهید شد.

مطلب مرتبط: شیوه‌ های جدید جذب مخاطب در دنیای مجازی

2-داستان سرایی داشته باشید

برای این امر که با مخاطب خود رابطه احساسی برقرار کنید، هیچ چیز به اندازه یک داستان منحصر به فرد تاثیرگذار نخواهد بود. به همین خاطر ضروری است تا تمامی اقدامات شما داستانی داشته باشد. نکته بسیار مهمی که باید در این بخش مورد توجه قرار دهید این است که داستان شما باید واقع گرایانه باشد. در غیر این صورت شانس درک و استقبال همگانی را از دست خواهید داد.

3-عملکردی فعالانه داشته باشید

این امر که هر روز در صفحه خود در شبکه اجتماعی فعالیت کنید، یکی از مواردی محسوب می شود که شانس موفقیت شما را افزایش خواهد داد. به همین خاطر نیز ضروری است تا حتما یک تیم را مسئول مدیریت آن کرده و فعالیت منظم و مداومی را داشته باشید. در نهایت وجود نظم در اقدامات کمک خواهد کرد تا مخاطب امکان هماهنگی با شما را پیدا کند. این نکته را همواره به خاطر داشته باشید که به علت وجود گزینه های متعدد حتی یک توقف کوتاه مدت نیز می تواند منجر به فراموشی کامل شما شود.

4-مخاطبان را دنبال کنید

اگرچه تقریبا تمامی برندها در این زمینه فعالیتی را انجام می دهند، با این حال توجه داشته باشید که شما باید در تلاش برای ایجاد یک ارتباط دوطرفه باشید. به همین خاطر نیز توصیه می شود تا تمامی افرادی که ارتباط لازم را با شما برقرار کرده اند دنبال کرده و حتی اقدام به مشاهده مطالب و لایک کردن آنها کنید. این امر خود به دلیلی برای حفظ شما تبدیل خواهد شد. در نهایت فراموش نکنید که اگر این اقدام سخت به نظر می رسد، می توانید از تمامی کارمندان خود بخواهید تا در این رابطه به تیم تخصصی کمک کنند. با این حال در این رابطه همواره امکان انجام کارهای خلاقانه تری نیز وجود دارد. برای مثال می توانید اعلام کنید که مشتریانی که از مدت زمان دنبال کردن صفحه شما بیش از دو ماه گذشته باشد، توسط صفحه رسمی شرکت دنبال خواهند شد.

5-مسابقه برگزار کنید

این امر که مخاطب را به انجام فعالیتی مرتبط با خود سوق دهید، به درگیر شدن هرچه بیشتر کمک خواهد کرد. به همین خاطر ضروری است تا مسابقات و چالش های متعددی را داشته و برای آنها جوایزی مناسب را تعیین کنید. در نهایت این نکته را به خاطر داشته باشید که تعداد جوایز کوچک ولی زیاد همواره بهتر از جوایزی بزرگ ولی بسیار محدود خواهد بود.

6-از پخش زنده استفاده کنید

پخش زنده باعث خواهد شد تا افراد خود را کاملا در کنار شما حس کنند. درواقع پخش زنده را باید یک مرحله بالاتر از ویدئو های از قبل تهیه شده دانست. این امر اوج صداقت شما را با مخاطب نیز نشان خواهد داد. به همین خاطر ضروری است تا از این اقدام نیز استفاده کنید، با این حال توجه داشته باشید که موضوع و زمان دقیق شروع هر یک از آنها باید از قبل اطلاع رسانی شده باشد. در غیر این صورت با موجی از اعتراض ها همراه خواهد بود. در این رابطه حتی موارد شخصی و کم اهمیت نیز اگر جذابیت لازم را برای مخاطب داشته باشد، بدون مانع خواهد بود.

7-برای وفاداری مشتریان جوایزی را تعیین کنید

این امر که مشتریان بدانند وفاداری آنها با قدردانی شما همراه خواهد بود، بدون شک نسبت به این قضیه جدی تر خواهند شد. به همین خاطر مثلا می توانید اعلام کنید که پس از گذشت یک سال، به افرادی که همراه شما بوده اند تخفیف ها و هدایای ویژه ای اعطا خواهد شد. بدون شک مزیت های وفاداری مخاطب و مشتری به حدی بالا است که این هزینه ها مشکلی را برای شما به همراه نداشته باشد.

8-صرفا اقدامات تجاری نداشته باشید

هیچ فردی تمایل ندارد که تبلیغات تجاری را مشاهده کند. به همین خاطر ضروری است تا اقدامات شما تنوع کافی را داشته باشد. در این رابطه تولید محتوا های ارزشمند و آموزشی، گزینه های کاملا مناسبی محسوب می شود. همچنین می توانید از محتواهای ایجادشده توسط مخاطبان خود نیز استفاده کنید. بدون شک این امر که صرفا نام آنها ذکر شود، جذابیت بالایی را به همراه خواهد داشت. به همین خاطر ابدا در این رابطه متحمل هزینه ای نخواهید شد که این امر به معنای تامین بخشی از نیاز از طریق اقدامی کاملا رایگان است. در نهایت برای مدیریت بهتر افراد، از اپلیکیشن ها و نرم افزارهای جانبی هر یک از شبکه های اجتماعی غافل نشوید.

9-کارمندان خود را نیز معرفی کنید

برای مثال اگر از اینستاگرام استفاده می کنید، توصیه می شود تا یک هایلایت استوری را به معرفی کامل تمامی کارمندان خود اختصاص دهید. این امر باعث خواهد شد تا مخاطب اطلاعات بیشتری را در رابطه با شما به دست آورده و کارمندان نیز رضایت بالاتری را داشته باشند. درواقع یکی از معضلات بزرگ که باعث کاهش انگیزه کارمندان می شود، این است که آنها معمولا دیده نمی شوند. به همین خاطر با این اقدام عملا با یک تیر دو هدف را نشانه خواهید گرفت.

10-شخصی سازی را جدی بگیرید

این امر که با تمامی کارمندان خود رفتاری یکسان را داشته باشید، یکی از بزرگ ترین اشتباهات ممکن محسوب می شود. به همین خاطر ضروری است تا برای ارتباط با مخاطبان خود، از پیام های کلی خودداری کنید. همچنین وجود یک پایگاه داده به شما کمک خواهد کرد تا اطلاعات مخاطبان خود را یادداشت کرده از آن برای ارتباط بهتر استفاده کنید.

11-تیک تاک و اسنپ چت را نیز مورد توجه خود قرار دهید

یکی از بزرگ ترین اشتباهات برندها این است که این دو شبکه را ابدا مناسب فعالیت تجاری نمی دانند، با این حال واقعیت این است که در هر مکامی که تعداد زیادی از افراد وجود داشته باشد، شرایط اقدام مهیا خواهد بود. به همین خاطر نباید به خاطر ماهیت متفاوت، آنها را کنار بگذارید. فراموش نکنید که این دو شبکه رشد فوق العاده-ای را داشته اند و با توجه به عدم توجه جدی برندها، فعالیت در آن شما را در بازاری تقریبا بدون رقیب وارد خواهد کرد. در این رابطه تنها کافی است تا ماهیت و امکانات آنها را درک کنید. تحت این شرایط بدون شک ایده های استفاده تجاری به ذهن شما خطور خواهد کرد. همچنین این امر که شبکه های اجتماعی و مستعد رشد را سریعا شناسایی کنید، کمک خواهد کرد تا جزو برندهای باسابقه آن محسوب شوید.

مطلب مرتبط: چگونه در شبکه های اجتماعی مشتری واقعی جذب کنیم

12-اقدامات سایر برندها را مورد بررسی قرار دهید

این امر باعث خواهد شد تا از تجربیات برندهای دیگر به صورت رایگان استفاده کنید. درواقع با یک تحلیل درست شما کاملا متوجه اقداماتی که باید و نباید انجام دهید، خواهید شد، با این حال بهتر است تا خلاقیت و نوآوری هایی را نیز داشته باشید تا برندی صرفا مقلد معرفی نشوید.

در نهایت توجه داشته باشید که در هر شهر و کشوری جامعه از ویژگی های خاص خود برخوردار است. به همین خاطر ممکن است ضمن رعایت این 12 اصل، نیاز به انجام کارهای دیگری نیز داشته باشید. به همین خاطر نباید اقدامات را به این مرحله محدود بدانید. این نکته را نیز فراموش نکنید که همواره فضا برای کارهای بیشتر وجود دارد.

منبع : allbusiness
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/89GDUV3g
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه