دوشنبه, ۱۷ بهمن(۱۱) ۱۴۰۱ / Mon, 6 Feb(2) 2023 /
           
فرصت امروز
بررسی برخی از ترندهای کاربردی

بازاریابی موبایلی با ترندهای تازه

1 سال پیش ( 1400/3/7 )
مترجم : علی ‌آل ‌علی  

بازاریابی عرصه بسیار گسترده ای را شامل می شود. امروزه بسیاری از کسب و کارها با توجه به تغییر فناوری های در دسترس مردم به سوی استفاده از ابزارهای تازه روی آورده اند. توسعه فناوری اینترنت به عنوان مهمترین نکته در این میان نقش مهمی در تغییر و تحول الگوهای بازاریابی داشته است. بازاریابی موبایلی از یکسو حاصل توسعه فناوری اینترنت و همچنین پیشرفت های شگفت انگیز در زمینه تولید گوشی های هوشمند است. امروزه کمتر برندی به بازاریابی موبایلی به عنوان یک گزینه غیرضروری نگاه می کند و تقریبا همه برندها به دنبال موفقیت در این حوزه هستند. 

بدون تردید صحبت از موفقیت در بازاریابی موبایلی بسیار ساده تر از انجام دادن آن است. بسیاری از برندها در این مسیر با مشکلات بسیار زیادی مواجه می شوند. اگر شما هم مشکلات زیادی برای بازاریابی موبایلی دارید، چندان جای نگرانی نیست. هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از ترندهای برتر در زمینه بازاریابی موبایلی است. وقتی بازاریاب ها از ترندهای برتر برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف استفاده نمایند، همیشه توانایی تاثیرگذاری بسیار بالاتری بر روی مخاطب هدف خواهند داشت. در ادامه به بررسی برخی از تازه ترین ترندها در این زمینه خواهیم پرداخت. 

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی بخش قابل ملاحظه ای از عرصه کسب و کار را به خودش اختصاص داده است. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به دنبال صرفه جویی در هزینه های شان هستند. در این میان بهترین گزینه ممکن هوش مصنوعی است. شما با استفاده از چنین فناوری ای امکان کاهش هزینه ها و افزایش سرعت تولید محتوا و تعامل با مخاطب هدف را خواهید داشت. 

مهمترین تاثیر هوش مصنوعی در عرصه بازاریابی موبایلی مربوط به دستیارهای هوشمند است. دستیارهایی نظیر الکسا، سیری، کورتانا و دستیار گوگل مهمترین نمونه های موجود در بازار هستند. امروزه شمار هرچه بیشتری از کاربران به سراغ استفاده از چنین دستیارهایی می روند بنابراین آشنایی با آن برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف امری طبیعی خواهد بود. شما برای کمپین های بازاریابی موبایلی تان باید حساب ویژه ای بر روی هوش مصنوعی باز کنید. این امر با استفاده از کلیدواژه های صوتی و در نظر گرفتن نحوه تاثیرگذاری مخاطب هدف امکان پذیر خواهد شد. 

مطلب مرتبط: بازاریابی موبایلی برای جلب نظر مخاطب هدف

فناوری مکان محور

بازاریابی موبایلی با ترندهای تازه

امروزه اغلب مردم برای پیدا کردن آدرس از اپ هایی نظیر گوگل مپ استفاده می کنند. شاید این امر یکی از گزینه های ساده و عادی به نظر برسد، اما برای بازاریاب ها موقعیت عالی فراهم کرده است. شما امکان سرمایه گذاری بر روی الگوی نوینی از بازاریابی دیجیتال یعنی بازاریابی مکان محور را دارید. این الگو براساس موقعیت مکانی هر کاربر محتوای بازاریابی خاصی برای وی به نمایش می گذارد. به این ترتیب دیگر خبری از دردسرهای بازاریابی و نمایش محتوای غیرمرتبط با سلیقه کاربران نخواهد بود. 

اگر کاربران در نزدیکی فروشگاه برند شما هستند، نمایش محتوای تبلیغاتی برای آن تاثیرگذاری بسیار بیشتری در مقایسه با کاربران دورتر دارد بنابراین فناوری مکان محور فرصت ویژه ای به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف می دهد. 

واقعیت افزوده

بازاریابی موبایلی با ترندهای تازه

واقعیت افزوده یکی از فناوری های محبوب در میان کاربران شبکه های اجتماعی است. فیلترها و افکت های مختلف در پلتفرم های اجتماعی براساس همین فناوری در دسترس قرار گرفته است. اگر شما هم در زمینه بازاریابی موبایلی با مشکل ویرایش محتوای بصری مواجه هستید، فیلترهای مختلف در شبکه های اجتماعی کار شما را به شدت ساده کرده است. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف اقدام به استفاده از چنین ابزارهایی می کنند. 

بدون تردید همه برندها میزان علاقه بالای کاربران به اپ هایی نظیر پوکمن گو را به خوبی به یاد دارند. اگر شما امکان تکرار این موفقیت در زمینه طراحی اپ یا حتی نمایش محتوای بازاریابی در اپ های مشابه را داشته باشید، بخش قابل ملاحظه ای از کاربران به سمت شما جلب خواهند شد. این امر به معنای جلب نظر مشتریان بدون دردسرهای فراوان و فقط با انتخاب یک پلتفرم مناسب است. 

مطلب مرتبط: 4 شیوه برای موفقیت در بازاریابی موبایل محور

گجت های پوشیدنی

گجت های پوشیدنی در طول چند سال اخیر محبوبیت بسیار زیادی در میان کاربران پیدا کرده است. شاید شما هم از ساعت هوشمند اپل یا دیگر نمونه های موجود در بازار استفاده می کنید. نکته مهم در این میان کاربردهای بسیار زیاد گجت های پوشیدنی در زمینه بازاریابی است. شما امکان نمایش محتوای تبلیغاتی برای کاربران در صورت اتصال گجت های مورد نظر به اینترنت را دارید. 

بسیاری از برندها برای تعامل هرچه بهتر با مشتریان اقدام به طراحی محتوای بازاریابی اختصاصی برای گجت های پوشیدنی شان می کنند. این امر سطح تعامل میان آنها و مشتریان شان را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد بنابراین شما باید همیشه این نکته را مدنظر قرار دهید. در غیر این صورت مسیر دشواری برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان پیش رو خواهید داشت. 

همگام سازی گوشی های هوشمند با خانه ها

امروزه بسیاری از ابزارهای هوشمند در خانه ها وجود دارد. برخی از معمارهای بزرگ حتی از مفهوم خانه هوشمند نیز در این میان صحبت می کنند. نکته مهم در این میان همگام سازی میان گوشی های هوشمند و برخی از ابزارهای دیگر در خانه هاست. یکی از ساده ترین مثال ها در این رابطه اتصال گوشی های هوشمند به تلویزیون های هوشمند است. این امر امکان پخش موسیقی، تجربه جذاب از گشت و گذار در اینترنت و چندین کار دیگر را فراهم می سازد. 

بسیاری از برندها از این نکته برای نمایش محتوای بازاریابی ترکیبی استفاده می کنند. منظور ما در این بخش محتوای بازاریابی برای نمایش همزمان در دستگاه های متصل به هم است. این امر تجربه بی نظیری از مشاهده محتوای بازاریابی برای کاربران به همراه دارد. 

افزایش امنیت گوشی های هوشمند

بازاریابی موبایلی با ترندهای تازه

وقتی بازاریاب ها به سوی استفاده از گوشی های هوشمند برای نمایش محتوای بازاریابی شان هجوم می آورند، بسیاری از کاربران نسبت به امنیت اطلاعات شان احساس خطر می کنند. شاید این امر بسیار غیرعادی به نظر برسد، اما سابقه درز اطلاعات کاربران از سوی شبکه های اجتماعی تردیدها نسبت به بازاریابی موبایلی را نیز افزایش داده است. 

نخستین وظیفه شما در مواجهه با نگرانی کاربران نسبت به سرقت اطلاعات شان باید ارائه اطمینان دقیق به آنها مبنی بر عدم سوءاستفاده از اطلاعات شان باشد. این امر فضای صمیمی میان شما و مخاطب هدف ایجاد خواهد کرد. عملکرد شفاف در زمینه بازاریابی هر کاربری را جلب می کند بنابراین شما باید گزارش نحوه دسترسی به اطلاعات موردنیازتان برای تولید محتوای بازاریابی و دیگر نکات جانبی را به طور دقیق اعلام نمایید.

بسیاری از برندها نسبت به عملکرد شفاف در زمینه بازاریابی بی توجه هستند و همین نکته دردسرهای زیادی برای آنها به همراه دارد بنابراین شما باید نسبت به تغییر وضعیت موردنظر اقدام نمایید. در غیر این صورت کاربران نگاه همراه با تردیدی به کسب و کار شما خواهند داشت. 

مطلب مرتبط: بازاریابی موبایلی / چگونه به مشتریان دارای مشغله زیاد دسترسی پیداکنیم؟

اپ های اختصاصی برند

امروزه هر برند دارای اپ اختصاصی برای کسب و کارش است. این امر تعامل با مشتریان را ساده تر از هر زمان دیگری می کند. اگر کسب و کار شما هنوز دارای اپ رسمی نیست، هنوز هم دیر نشده است. شما باید همین حالا اقدام به راه اندازی اپ رسمی برای کسب و کارتان نمایید، در غیر این صورت توانایی رقابت موثر با دیگر برندها را از دست می دهید. 

اپ رسمی فقط مخصوص برندهای خرده فروشی نیست. بسیاری از کسب و کارها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به استفاده از چنین تکنیکی دارند. این امر به شما برای ایجاد فضایی مناسب و صمیمی با مشتریان تان کمک خواهد کرد. همچنین شاید انگیزه ای مضاعف برای خریداران برای تکرار خرید و تبدیل شدن به مشتریان وفادارتان باشد. 

طراحی درگاه پرداخت سازگار با اپ های موبایلی

بازاریابی موبایلی با ترندهای تازه

بسیاری از کسب و کارها برای تعامل با مشتریان به دنبال راهکارهای ساده و بی دردسر هستند. برندها و کارآفرینان بزرگ همیشه قصد ساده سازی فرآیند خرید و تعامل مشتریان با کسب و کارشان را دارند بنابراین شما هم باید همین کار را انجام دهید. 

یکی از نکات مهم در رابطه با کاربران گوشی های هوشمند تمایل شان برای خرید آنلاین با گوشی و پرداخت به همین شیوه است. اگر درگاه پرداخت کسب و کار شما سازگاری مناسبی با گوشی های هوشمند نداشته باشد، کاهش تمایل کاربران برای خرید امری طبیعی خواهد بود. این نکته با توجه به وضعیت کسب و کارها کاملا طبیعی به نظر می رسد. 

امروزه بهینه سازی درگاه های پرداخت برای تجربه کاربری گوشی های هوشمند کار سختی نیست. مهمترین مسئله در این میان تلاش برای انتخاب بهترین درگاه پرداخت است. به هر حال هیچ کسب و کاری خودش درگاه پرداخت را طراحی نمی کند، بلکه از بانک ها یا موسسه های مالی معتبر استفاده می کند. هرچه گزینه موردنظر شما دارای سازگاری بیشتری با کاربران گوشی همراه و محیط کاربری ساده تری باشد، واکنش بهتری از سوی مشتریان دریافت خواهید کرد. 

توسعه استفاده از اپ های محافظتی

همانطور که پیش از این نیز گفتیم، بسیاری از کاربران دیگر به فضای آنلاین اعتماد زیادی ندارند. همین امر موجب استفاده از اپ های امنیتی بسیار زیادی برای جلوگیری از درز اطلاعات شان شده است. شاید شما با عملکرد شفاف تا حدودی اعتماد مشتریان را به دست بیاورید، اما این تمام ماجرا نیست. شما باید عملکرد بسیار مناسبی در زمینه تعامل با مشتریان به منظور تامین امنیت شان داشته باشید. 

مطلب مرتبط:بازاریابی موبایلی دنیایی جدید و نوآورانه

هرگونه اختلالی که از سوی محتوای بازاریابی یا اپ شما از سوی نرم افزارهای محافظتی کاربران شناسایی شود، اعتبارتان را زیر سوال خواهد برد بنابراین باید پیش از هر نکته دیگری به دنبال تامین اعتبار کسب و کارتان باشید. این امر نیازمند همکاری نزدیک با موسسه های توسعه نرم افزارهای امنیتی و حفاظت از اطلاعات است. اگر چنین موسسه هایی اپ رسمی شما را تضمین نمایند، دیگر نگرانی از سوی کاربران وجود نخواهد داشت در غیر این صورت باید همیشه نگران وضعیت بازاریابی برندتان باشید. 

بسیاری از کسب و کارها حتی پیش از رونمایی رسمی از اپ شان اقدام به کسب تاییدیه موسسه های توسعه نرم افزارهای امنیتی و آنتی ویروس می کنند. این امر کمک شایانی به آنها برای جلب نظر مشتریان به بهترین شکل ممکن می کند. به هر حال هیچ کس حاضر به نصب یک اپ با مشکلات امنیتی نیست. 

واقعیت مجازی

واقعیت مجازی روی دیگر سکه واقعیت افزوده است. کاربران در واقعیت افزوده شاهد اضافه شدن المان های دیجیتال یا انیمیشنی به محیط واقعی هستند، اما در واقعیت افزوده کاملا دنیای مجازی و انیمیشنی پیش روی کاربران است. این امر اهمیت بسیار زیادی برای بازاریاب ها دارد. 

شاید تا چند سال پیش تعداد کاربران دارای هدست واقعیت مجازی خیلی کم بود، اما اکنون شرایط به طور کامل متفاوت شده است. حالا شمار بسیار زیادی از کاربران دارای چنین هدست هایی هستند بنابراین سرمایه گذاری بر روی چنین فناوری برای بازاریابی بهتر گزینه جذابی خواهد بود. 

هدست های واقعیت مجازی اغلب اوقات با دستگاه های هوشمند خیلی راحت همگام می شوند. این امر اهمیت بسیار زیادی برای برندها دارد. با این حساب شما به راحتی امکان بازاریابی برای مخاطب هدف با سرمایه گذاری بر روی تولید محتوای جذاب را دارید. 

برندهای بزرگ تولید گوشی هوشمند در دنیا اغلب به سراغ تولید هدست واقعیت مجازی نیز آمده اند. این امر انگیزه بالایی در میان کاربران گوشی های هوشمند برای خرید این هدست ها ایجاد کرده است بنابراین آینده این عرصه روشن تر از هر زمان دیگری است. 

اپ های ترکیبی

بازاریابی موبایلی با ترندهای تازه

اپ های ترکیبی یکی از تازه ترین ترندها در زمینه بازاریابی موبایلی محسوب می شود. امروزه بسیاری از کاربران برای استفاده از خدمات مختلف کسب و کارها تمایل به استفاده از یک اپ واحد دارند. این امر اپ های ترکیبی با خدمات مختلف را بدل به گزینه ای جذاب برای بازاریاب ها و کسب و کارها کرده است. بنابراین شما باید به دنبال طراحی چنین اپ هایی برای جلب نظر مخاطب هدف تان باشید. در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت. 

برخی از کسب و کارها برای ارائه خدمات مختلف اقدام به طراحی اپ های مختلف می کنند. این امر نه تنها مشتریان را سردرگم می سازد، بلکه انگیزه شان برای نصب و استفاده از هر اپ را نیز به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. شما با طراحی یک اپ ترکیبی امکان غلبه بر تمام مشکلات موردنظر را خواهید داشت. 

گوشی هوشمند در محل کار

امروزه بسیاری از کسب و کارها اجازه استفاده از گوشی های هوشمند در محل کار را می دهند. این امر فقط جنبه سرگرمی برای کارمندان ندارند، بلکه اطلاعات مهم و نکات اساسی در رابطه با پروژه ها نیز از طریق گوشی های هوشمند دست به دست می شود. 

 

با توجه به توسعه فناوری اینترنت دیگر دوره استفاده از رایانه یا نسخه های چاپی برای اطلاع رسانی گذشته است. کسب و کارها در عوض به دنبال راهکارهای ساده تر برای همکاری هرچه بهتر میان کارمندان شان هستند. این امر برای بسیاری از کسب و کارها به معنای آغاز دوره تازه ای از مدیریت کسب و کار است. 

وقتی مردم استفاده بیشتری از گوشی های هوشمند، حتی در محل کار، دارند، شما باید به این نکته به مثابه یک فرصت بازاریابی نگاه کنید. تولید محتوای بازاریابی برای کاربران موبایلی بیش از هر زمان دیگری سودآور است بنابراین شما باید به بهترین شکل ممکن از این الگو برای جلب نظر مخاطب هدف استفاده نمایید. 

بسیاری از کسب و کارها به توسعه استفاده از گوشی های هوشمند به اندازه کافی توجه نشان نمی دهند. این امر مشکلات زیادی پیش روی آنها قرار می دهد. اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مشتریان کسب و کارتان هستید، باید به افزایش استفاده از گوشی های هوشمند توجه نشان دهید. در غیر این صورت شانسی برای موفقیت در عرصه رقابت با دیگر برندها نخواهید داشت. 

سرمایه گذاری بر روی اپ های سرگرمی

امروزه بسیاری از اپ های موبایلی در حوزه سرگرمی و بازی قرار دارد. بازی های بسیار زیادی برای کاربران موبایلی در دسترس قرار گرفته است. این امر تمایل کاربران برای استفاده از گوشی های هوشمند را به طور قابل ملاحظه ای افزایش داده است. یکی از نکات مهم در این میان نمایش محتوای بازاریابی در اپ های سرگرمی یا بازی های پرطرفدار است. این امر شاید در نگاه نخست عجیب به نظر برسد، اما دارای جذابیت بسیار زیادی برای کاربران است. 

مطلب مرتبط:بازاریابی موبایل محور برای کسب وکارهای کوچک

مهمترین مسئله درخصوص نمایش محتوای بازاریابی برای کاربران طراحی مناسبش است. اگر محتوای شما بخش قابل ملاحظه ای از صفحه را اشغال نماید، کاربران واکنش بسیار تندی نسبت به عملکرد شما خواهند داشت بنابراین همیشه به دنبال راهکارهای ساده و مطمئن برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان باشید. در غیر این صورت دردسرهای زیادی پیش روی تان قرار خواهد گرفت. 

جمع بندی

بسیاری از برندها برای بازاریابی موبایلی دارای انگیزه بالایی هستند. مسئله مهم در این میان استفاده از ترندهای برتر و کاربردی برای تاثیرگذاری قطعی بر روی مشتریان است. هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از ترندهای تازه و کاربردی برای بازاریابی موبایلی بود. این امر به شما برای تجربه ای هرچه بهتر از بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک خواهد کرد. اگر در صورت امکان تمام ترندهای مورد بحث در این مقاله را به طور یکجا یا در کنار هم اجرا نمایید، نتیجه نهایی بسیار تاثیرگذار خواهد بود. 

منبع : quicksprout
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/CplIyNDv
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه