دوشنبه, ۴ مرداد(۵) ۱۴۰۰ / Mon, 26 Jul(7) 2021 /
           
فرصت امروز

شخصی سازی محتوای بازاریابی یک گزینه جذاب یا حتی اختیاری برای برندها نیست، بلکه ضرورتی اجتناب ناپذیر محسوب می شود. اگر شما به فکر شخصی سازی محتوای بازاریابی تان به بهترین شکل ممکن نباشید، شاید خیلی زود مخاطب هدف تان را از دست بدهید. این امر برای بسیاری از برندها مشکلات جدی ایجاد می کند. یکی از چالش های اصلی در زمینه شخصی سازی محتوای بازاریابی چگونگی انجامش است. اگر شما تجربه ای در این زمینه نداشته باشید، حسابی به دردسر خواهید افتاد. 

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از توصیه های حرفه ای برای شخصی سازی محتوای بازاریابی است. اگر شما هم در این زمینه مشکلات زیادی دارید، در ادامه با ما همراه باشید. 

شخصی سازی محتوای بازاریابی

برنامه ریزی برای شخصی سازی

شما باید برنامه مشخصی برای شخصی سازی محتوای بازاریابی تان داشته باشید. اگر بدون هرگونه برنامه مشخصی اقدام به تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نمایید، شانس تان برای جلب نظر کاربران به طور قابل ملاحظه ای کاهش خواهد یافت. به هر حال امروزه کمتر کسی به برندهای بدون برنامه کوچک ترین اعتمادی خواهد کرد. 

مهمترین گام در راستای برنامه ریزی برای شخصی سازی محتوا شامل شناخت درست از مشتریان است. شاید شما مشتریان تان را گروهی دارای سلیقه ای یکپارچه تصور کنید، اما واقعیت خلاف این نکته را نشان می دهد. مشتریان هر برندی دارای گروه های زیادی بوده و سلیقه متفاوتی دارند. شما برای شخصی سازی محتوای تان باید به سلیقه تمام کاربران توجه نمایید در غیر این صورت هیچ شانسی برای جلب نظر مخاطب هدف و تاثیرگذاری بر روی آنها نخواهید داشت. 

مطلب مرتبط: فراشخصی سازی محتوای بازاریابی در کسب و کار

امروزه بسیاری از برندها برای شخصی سازی محتوای بازاریابی شان فقط از یک برنامه استفاده می کنند. این امر نه تنها موفقیتی برای آنها به همراه ندارد، بلکه اعتبارشان در نگاه مشتریان را نیز به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. بنابراین شما با دسته بندی مشتریان تان در گروه های مختلف براساس سلیقه شان به بهترین شکل ممکن امکان شخصی سازی محتوا را پیدا خواهید کرد. 

استفاده از تگ های مختلف

وقتی شما یک محتوا را برای گروه خاصی از مشتریان تان شخصی سازی کرده اید، باید از عبارت‎ها و تگ های مناسب در تیتر آن استفاده نمایید. این امر موجب جلب نظر هرچه بهتر مخاطب های موردنظر و پرهیز از مراجعه سایر کاربران به آن می شود. بدون تردید اگر کاربران به محتوایی که بدان علاقه ندارند، مراجعه کنند فقط نسبت به شما دلسرد خواهند شد. این امر بدترین نتیجه ممکن از نظر بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهد بود. 

بسیاری از برندها به قوانین مربوط به استفاده از تگ های مختلف آگاهی ندارند. ساده‏ ترین کار در این میان شروع کار با استفاده از چند هشتگ در متن محتواست. سپس برای تیتر یا کپشن امکان استفاده از تگ هایی مرتبط با موضوع را خواهید داشت. به عنوان مثال، اگر در پست اینستاگرامی تان یک اینفلوئنسر مشهور را تگ کنید، اگر مشتریان به خوبی با وی آشنا باشند خیلی ساده ماهیت محتوای شما را درک خواهند کرد. این امر به بهترین شکل ممکن کاربران را نسبت به حال و هوای محتوای تان راهنمایی خواهد کرد بنابراین دیگر نیازی برای نگرانی بیش از اندازه نخواهد بود. 

بازآفرینی محتوای قدیمی

محتوای قدیمی شما امکان تبدیل شدن به محتوایی تازه و شخصی سازی شده را دارد. مهمترین مسئله در این میان شناسایی محتوای قدیمی و موفق برند است. برخی از کسب و کارها پس از پایان کمپین بازاریابی شان تمام محتوای در دسترس را نابود می کنند. این امر هیچ توجیه منطقی ندارد بنابراین شما باید همیشه نسبت به ذخیره سازی محتوای تان اقدام نمایید. دست کم استفاده از یک آرشیو مناسب شما را در این مسیر حسابی جلو خواهد انداخت. 

پس از پایان اجرای کمپین بازاریابی و گذشت مدت زمانی اندک امکان بازآفرینی آن وجود دارد. شما اگر مطمئن شدید که محتوای موردنظر محبوبیت کافی در میان کاربران را داشته است، دیگر دلیلی برای معطلی ندارید. مهمترین مسئله در این میان استفاده از داده های تازه برای به روز رسانی محتوای قدیمی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهد بود.

اگر شما در خلال به روز رسانی محتوای تان نیم نگاهی به شخصی سازی اش براساس سلیقه مخاطب هدف تان داشته باشید، فرآیند تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن دنبال خواهد شد. این امر برای بسیاری از برندها نوعی غافلگیری مهم محسوب می شود. به  هر حال کمتر کاربری انتظار به روز رسانی یک محتوای قدیمی از سوی یک برند و در عین حال شخصی سازی اش را دارد. 

استفاده از نظرات کارمندان

کارمندان هر برند اغلب اوقات نظرات بسیار مناسبی درباره بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دارند. اگر شما از نظرات کارمندان تان برای بازاریابی بهتر استفاده می کنید، شاید استفاده از نظرات شان برای شخصی سازی محتوای بازاریابی هم ایده بدی نباشد. شما با این کار به سادگی هرچه تمام تر شانس تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را خواهید داشت. 

ایده های کارمندان برند شاید در نگاه نخست خام و به درد نخور باشد، اما هرچه تعامل شما با آنها بیشتر شود، نظرتان نسبت به این امر تغییر خواهد کرد. بسیاری از کارمندان در بخش‏ هایی به جز بازاریابی ارتباط خوبی با مشتریان دارند و همین امر ایده های شان را مهم خواهد کرد. مهمترین نکته در این میان تلاش برای استفاده از چشم انداز کارمندان برند در زمینه شخصی سازی محتوای بازاریابی است. شما به عنوان مدیر یک کسب و کار شاید ارتباط نزدیک و از همه مهمتر مستقیمی با مشتریان نداشته باشید. درست به همین خاطر نیازتان برای استفاده از نظرات کارمندان تان به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا خواهد کرد. 

استفاده از ایده های کارمندانی که دارای رابطه ای مناسب و قوی با مشتریان هستند، همیشه تاثیرگذار است. آنها به هر حال شناخت بهتری از مشتریان در طول دوران کاری شان پیدا کرده اند بنابراین باید به نظرات آنها اعتماد بالایی داشته باشید در غیر این صورت شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و شخصی سازی محتوا به طور قابل ملاحظه ای کاهش خواهد یافت. 

مطلب مرتبط: آینده تبلیغات و ضرورت شخصی سازی محتوا

امروزه برخی از برندها از کارمندان شان نه در ابتدای فرآیند شخصی سازی محتوا، بلکه در پایان کار استفاده می کنند. این امر شامل شخصی سازی محتوا و سپس نظرخواهی از کارمندان است. این امر درست مانند پیش نمایش محتوای شخصی سازی شده برای دامنه محدودی از مشتریان عمل می کند. شما با این کار به بهترین شکل ممکن امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را خواهید داشت. 

ارزیابی تاثیر محتوای شخصی سازی شده

شما پس از اینکه محتوایی را شخصی سازی کردید، باید نظرات کاربران در مورد آن را به بهترین شکل ممکن گردآوری نمایید. این امر به طور ویژه ای برای کسانی که نخستین بار در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با چنین شیوه ای هستند، دارای اهمیت است. متاسفانه بسیاری از کارآفرینان به این نکته مهم توجه لازم را نشان نمی دهند بنابراین همیشه مشکلاتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهند داشت. 

ارزیابی نتیجه شخصی سازی محتوا فقط شامل توجه به نظرات مشتریان نیست، بلکه شما باید نظرات موردنظر را به بهترین شکل ممکن پردازش کنید. این امر امکان آگاهی هرچه بهتر از سلیقه کاربران را به همراه دارد. بدون تردید هر برندی در زمینه بازاریابی مشکلاتی دارد. اگر شما به خوبی نکات و انتقادات مخاطب هدف تان را مدنظر قرار دهید، در نهایت شانس بالایی برای تاثیرگذاری بر روی آنها پیدا خواهید کرد. در غیر این صورت شاید مخاطب هدف تان خیلی زود به سراغ یک برند جذاب تر و بهتر از شما برود. 

شخصی سازی تخصصی 

گاهی اوقات شما نیازمند جلب نظر یک مخاطب هدف در عرصه کسب و کار هستید. این امر اغلب اوقات در حوزه B2B روی می دهد. اگر شما قصد شخصی سازی محتوا مثل شرایط عادی را داشته باشید، هیچ برندی در این حوزه به شما توجه نخواهد کرد بنابراین باید راهکار دیگری را مدنظر قرار دهید. توصیه ما در این بخش تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف مهم تان براساس شخصی سازی تخصصی است. این امر شامل شناسایی ویژگی های مختلف مخاطب موردنظر و تولید محتوا به طور تخصصی برای وی است. شاید این امر در نگاه نخست بیش از اندازه سخت به نظر برسد، اما در صورت موفقیت تان تاثیرگذاری بسیار مطلوبی بر روی مخاطب هدف به همراه خواهد داشت. 

مهمترین مسئله در زمینه شخصی سازی تخصصی محتوای بازاریابی توجه به سایر مشتریان است. شما نباید با چنین کاری حسادت سایر مشتریان تان را برانگیزید بنابراین مدیریت مشتریان در این میان اهمیت زیادی خواهد داشت در غیر این صورت شاید به دست آوردن یک مشتری به قیمت از دست دادن بخش قابل ملاحظه ای از مشتریان ثبات تان تمام شود. 

رعایت سادگی در شخصی سازی محتوا

شخصی سازی محتوای بازاریابی اگر بسیار سخت و دشوار باشد، کمتر کسی را جلب خواهد کرد. امروزه بسیاری از برندها برای بازاریابی به دنبال ایده های ساده هستند بنابراین شما هم باید در شخصی سازی محتوای بازاریابی همین نکته را مدنظر قرار دهید. استفاده از ایده های ساده به معنای توهین به شعور مخاطب هدف نیست، بلکه فهم سریع ماهیت محتوا از سوی مخاطب هدف را به همراه دارد. اگر شما عملکرد دیگری را مدنظر قرار دهید، به احتمال زیاد برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان با مشکل مواجه خواهید شد. 

پیدا کردن ایده در زمینه بازاریابی همیشه امر مشکلی محسوب می شود. برخی از برندها در این میان به سرعت سراغ ایده های کلیشه‏ ای می روند. این امر هرگز راهکار مناسبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف محسوب نمی شود. بنابراین شما باید روش دیگری را مدنظر قرار دهید. شاید پیدا کردن ایده مناسب برای بازاریابی امری بسیار طولانی باشد، اما بدون تردید ارزشش را دارد بنابراین نیازی به عجله کردن در این زمینه نیست. 

مطلب مرتبط: نگارش محتوای بازاریابی با تکنیک‏ های طلایی

اگر شما پیش از شروع جست وجو برای پیدا کردن یک ایده بازاریابی به شخصی سازی آن نیز فکر کنید، ایده‎تان به احتمال زیاد سازگاری زیادی برای شخصی سازی برای مشتریان مختلف خواهد داشت. متاسفانه برخی از برندها به این نکته مهم توجه نشان نمی دهند بنابراین در پایان کار مجبور به پیدا کردن ایده های مختلف برای هر کدام از مشتریان شان خواهند شد. این امر به معنای ضرورت اختصاص زمان بسیار بیشتر برای بازاریابی و همچنین شخصی سازی محتواست. 

شخصی سازی محتوای بازاریابی یکی از کارهای به ظاهر ساده در میان بازاریاب ها محسوب می شود. با این حال اغلب افراد وقتی وارد این حوزه می شوند، مشکلات بسیار زیادی پیدا می کنند. اگر شما هم در این رابطه مشکلات بسیار زیادی دارید، استفاده از توصیه های مورد بحث در این مقاله برای شما راهگشا خواهد بود. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/q7hEBHg9
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه