یکشنبه, ۱۳ آذر(۹) ۱۴۰۱ / Sun, 4 Dec(12) 2022 /
           
فرصت امروز

انتشار بیانیه های مطبوعاتی یکی از کارهای عادی در دنیای کسب و کار محسوب می شود. این ترفند به طور معمول برای اطلاع رسانی گسترده و عمومی درباره یک اتفاق یا رویداد صورت می گیرد. درست به همین دلیل بسیاری از برندها به جای اینکه برای بیان اتفاق ها به خودشان زحمت داده و در تک تک شبکه های اجتماعی پیام شان را بارگذاری کنند، به یک بیانیه حرفه ای مطبوعاتی اکتفا خواهند کرد. 

بیانیه مطبوعاتی در صورتی که به درستی طراحی و منتشر شود، تاثیرگذاری بسیار زیادی بر روی مخاطب هدف به همراه خواهد داشت. این امر به شما برای بهینه سازی شرایط تان کمک کرده و موقعیت تان را نیز بهینه سازی خواهد کرد. یادتان باشد شما برای بهبود وضعیت فعالیت برندتان باید همیشه مشتریان را در کانون توجه قرار داده و تازه ترین رویدادها را نیز به نظر آنها برسانید، در غیر این صورت شاید خیلی زود با مشکلات عمده ای رو به رو شده و شانس تان در این میان به طور چشمگیری کاهش پیدا کند. 

بسیاری از برندها توانایی بیان نقطه نظرات شان به طور دقیق و به اشتراک گذاری یک پیام مطبوعاتی درست را ندارند. درست به همین دلیل همیشه از سوی مشتریان مورد بی توجهی قرار می گیرند. این امر می تواند برای آنها دردسر بسیار زیادی به همراه داشته و توانایی شان در این میان را نیز به طور چشمگیری کاهش دهد. نکته مهم در این میان تلاش برای یادگیری شیوه های نگارش یک بیانیه یا گزارش مطبوعاتی است. چنین امری بسیاری از دردسرهای شما به عنوان یک کارآفرین را کاهش داده و فرصت تمرکز بر روی کارهای مهمتر را به شما می دهد. 

طراحی بیانیه مطبوعاتی برند و اشتباهات رایج مربوط به آن

هدف اصلی در این مقاله بررس برخی از مهمترین نکات برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و تلاش برای بهینه سازی فعالیت تان به طور حرفه ای است. این امر شما را در کانون توجه مشتریان قرار داده و شرایط تان را نیز به طور قابل توجهی در زمینه ارتباط با مشتریان بهینه سازی خواهد کرد. یادتان باشد شما در روند تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید همیشه کارتان را به بهترین شکل ممکن دنبال کنید، در غیر این صورت همیشه مشکلاتی در راستای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و بیان نقطه نظرات تان به ساده ترین شکل ممکن خواهید داشت. انتشار بیانیه مطبوعاتی به طور حرفه ای شما را در کانون توجه برندها قرار داده و شانس رقابت با برندهای بزرگ را به شما می دهد. از همه مهمتر، گاهی اوقات شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید روند کاری تان را به طور چشمگیری تغییر دهید. این امر به طور قابل ملاحظه ای در موقعیت های بحرانی به چشم می خورد. اگر شما توانایی بیان نقطه نظرات به طور مناسب را داشته باشید و مهارت خوبی هم برای طراحی بیانیه های مطبوعاتی دارید، مشکلی از نظر مدیریت بحران به بهترین شکل ممکن نخواهید داشت. 

مطلب مرتبط: چطور یک گزارش مطبوعاتی جذاب برای برندتان بنویسید؟

اگر شما هم دوست دارید با روش های تهیه گزارش های مطبوعاتی یا به عبارت بهتر بیانیه های حرفه ای در این راستا آشنا شوید، مقاله کنونی نکات متعددی برای شما دارد. البته در این مقاله به جای اکتفا به شیوه های سنتی بررسی روش های نگارش بیانیه مطبوعاتی به سراغ برخی از روش های نوین رفته ایم. به بیان ساده، ما در این مقاله برخی از اشتباهات رایج در زمینه نگارش بیانیه های مطبوعاتی را مرور کرده ایم. در ادامه نگاهی به برخی از مهمترین اشتباهات در این میان خواهیم انداخت. 

بی توجهی به لینک ها 

امروزه بیانیه های مطبوعاتی دیگر در روزنامه های چاپی یا حتی با استفاده از شیوه های سنتی منتشر نمی شود. در دنیایی که اینترنت تمام جزییات زندگی انسان را دربر گرفته است، شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف چاره ای به غیر از تلاش برای سازگاری با این شرایط ندارید. نکته مهم اینکه شما برای بهینه سازی کارتان در دنیای کسب و کار باید همیشه کارتان را به بهترین شکل ممکن دنبال کنید. توصیه اول ما هم در این مقاله استفاده از اینترنت برای انتشار بیانیه های مطبوعاتی است. این امر شانس شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور چشمگیری افزایش داده و دسترسی کاربران به گزارش تان را توسعه می دهد. 

نکته مهم دیگر در انتشار بیانیه مطبوعاتی مربوط به استفاده از لینک های مناسب است. به عبارت دقیقتر، شما نیازمند اثبات ادعاها یا توصیه های تان در پیام تان برای مشتریان هستید. درست به همین خاطر استفاده از ارجاعات درست و لینک هایی که صحت ادعاهای تان را تایید کند، امری ضروری خواهد بود. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شما را در کانون توجه مشتریان قرار می دهد. به این ترتیب دیگر شک و تردیدی درباره ادعاها و حتی نکات به کار رفته در گزارش تان نخواهد بود. 

یکی از اشتباهاتی که بسیاری از کارآفرینان در بیان نکات و نقطه نظرات شان در بیانیه های مطبوعاتی انجام می دهند، مربوط به فراموش کردن لینک های درست و ارجاعات دقیق است. این امر گزارش مورد نظر را نامعتبر ساخته و باورپذیری آن برای مخاطب هدف تا حد زیادی کاهش پیدا می کند. در این صورت دیگر هیچ کس به گزارش های شما توجهی نشان نداده و توانایی تان در این میان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور چشمگیری از بین می رود. 

بی توجهی به سئو

همانطور که بیان شد، بیانیه های برندها امروزه به طور آنلاین در دسترس مخاطب هدف قرار می گیرد. درست به همین دلیل شما باید همیشه سئو را نیز در یاد داشته باشید، در غیر این صورت شاید بیانیه مطبوعاتی برندتان هرگز به دست دامنه وسیع مشتریان تان نرسد. اینطوری اقدامات بعدی شما برای تمام مشتریان نوعی غافلگیری بوده و همیشه بابت ارتباطات نامناسب تان با مشتریان سرزنش خواهید شد. این امر می تواند توانایی شما را به طور چشمگیری کاهش داده و حتی مشکلات تان در دنیای کسب و کار را نیز دو برابر سازد. 

بسیاری از کارشناس ها در زمینه سئو اطلاعات کافی دارند. اگر شما در این رابطه نیاز به کمک دارید، می توانید همیشه روی توصیه های تیم بازاریابی برندتان حساب کنید. این امر شما را بدل به یک برند حرفه ای در زمینه بیان نقطه نظراتش خواهد کرد. 

بی تردید نگارش یک بیانیه یا گزارش مطبوعاتی از سوی برندها استرس بسیار زیادی به همراه دارد. درست به همین خاطر شما باید خودتان را برای هر نتیجه احتمالی آماده کرده و شانس تان در این میان را امتحان نمایید، در غیر این صورت به احتمال زیاد مشکلات تان در این راستا به طور تصاعدی افزایش پیدا کرده و دیگر شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان پیدا نخواهید کرد. 

یادتان باشد شما همیشه می توانید نکات سئو کاربردی درباره تهیه بیانیه های مطبوعاتی را به طور ساده از دیگر برندها یاد بگیرید. برای این کار باید ابتدا یک گزارش دقیق و حرفه ای برای تعامل با مخاطب هدف داشته باشید، در غیر این صورت وضعیت تان به طور قابل ملاحظه ای دشوارتر از هر زمان دیگری خواهد شد. 

بارگذاری دیرهنگام محتوا

محتوای پیام شما باید خیلی زود در دسترس کاربران قرار گیرد، در غیر این صورت شما مشکلات بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیدا کرده و دیگر شانسی برای تعامل با آنها نخواهید داشت. زمانی که یک بحران مهم برای برند شما روی می دهد، باید همیشه آمادگی لازم برای برخورد با آن به بهترین شکل ممکن را داشته باشید، در غیر این صورت خیلی زود توانایی تان برای مهار رقبا با مشکلات اساسی رو به رو می شود. بی شک در بازار یک عالمه برند دیگر نیز منتظر شکست یا مواجهه شما با بحران هستند تا خیلی زود جای تان در بازار را بگیرند. 

مطلب مرتبط: اشتباهات برندسازی در کسب و کارهای کوچک

توانایی شما برای تعامل مستقیم با مشتریان در دنیای کسب و کار امر بسیار مهمی محسوب می شود. امروزه برخی از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف همیشه مشکل دارند. این امر از یکسو مطابق با روند فعالیت برندها نبوده و از سوی دیگر در شرایط بحرانی همیشه عدم آمادگی اعضای شرکت موجب واکنش های بی نهایت ساده می شود. 

توصیه ما برای مواجهه مناسب با بحران های مختلف در دنیای کسب و کار تلاش برای استفاده از یک برنامه دقیق به منظور انتشار به موقع بیانیه های مطبوعاتی است. این امر به شما کمک می کند تا در همان ساعت های اولیه بروز مشکل به سادگی مسئله را با دیگران در میان گذاشته و به هیچ وجه فرصت را از دست ندهید. یادتان باشد در موقعیت های بحرانی هر ساعت برای برند شما اهمیت داشته و باید هرچه سریع تر گزارش یا بیانیه تان در این رابطه را منتشر نمایید، در غیر این صورت شاید هرگز موقعیتی برای بهینه سازی کارتان پیدا نکنید. 

بی توجهی به اضافه کردن اطلاعات تماس

وقتی شما بیانیه ای پیش روی مخاطب هدف قرار می دهید، باید راهکارهای ارتباطی نیز برای آنها در نظر بگیرید، در غیر این صورت بیانیه شما ارزش خودش را از دست داده و کسی بدان توجهی نخواهد کرد. این امر در بلندمدت برای شما به شدت ناگوار خواهد بود. درست به همین دلیل برخی از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان در بخش پایانی بیانیه مطبوعاتی اقدام به درج اطلاعات تماس شان می کنند. این نکته اهمیت بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف داشته و شانس تان را به طور قابل ملاحظه ای بهینه سازی خواهد کرد. 

اطلاعات تماس به طور معمول فقط شامل شماره تماس برند نیست. شما در این بخش باید یک ایمیل و همچنین آدرس سایت رسمی تان را نیز درج نمایید. در غیر این صورت شاید تعامل تان با مخاطب هدف بی نهایت سخت شده و توانایی تاثیرگذاری بر روی آنها را به سادگی هرچه تمام تر از دست بدهید. این نکته شرایط را برای شما بی نهایت سخت و دشوار خواهد کرد. 

توصیه ما برای فعالیت بهینه در بازار تلاش برای چک کردن دوباره یک متن پیش از انتشار رسمی اش است. این امر شاید در نگاه نخست بسیار ساده به نظر برسد، اما در صورتی که به طور مداوم از سوی شما دنبال شود، همراه با مزایای بسیار زیادی خواهد بود. این نکته می تواند به شما فرصت بسیار خوبی برای تعامل با مشتریان داده و شما را تبدیل به برندی دوست داشتنی برای مشتریان کند. به علاوه، در موقعیت های بحرانی شما به سادگی با یک بیانیه امکان آرام کردن شرایط را پیدا کرده و موقعیت دیگر از دست تان درنمی رود. 

بی توجهی به بخش «درباره برند ما»

همانطور که در سایت رسمی یک برند بخش «درباره ما» وجود دارد، در بیانیه های مطبوعاتی که به طور آنلاین منتشر می شود، باید یک بخش در این رابطه اختصاص پیدا کند. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و موقعیت تان را به بهترین شکل ممکن بهینه سازی خواهد کرد. یادتان باشد در دنیای امروز بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شرایط متنوعی را دنبال می کنند. این امر می تواند به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و حتی جایگاه تان در بازار را نیز توسعه دهد. نکته اساسی در این راستا تلاش برای پیدا کردن ساده ترین راه حل ها برای آشنایی مشتریان با برندتان است. 

بسیاری از اوقات کاربران در دنیای آنلاین بیانیه برندهای مختلفی را مشاهده می کنند، اما به دلیل ناآشنایی با برند مورد نظر خیلی راحت از کنار بیانیه مورد نظر عبور کرده و دیگر بدان توجهی نشان نمی دهند. یادتان باشد شما هرگز در بازار تنها نیستید. درست به همین خاطر باید همیشه به این فکر کنید که شاید مشتریان تا به حال اسم شما را نشنیده باشند. همین امر می تواند دلیل بسیار خوبی برای استفاده از بخش «درباره برند ما» در بیانیه های مطبوعاتی تان باشد. این امر به شما فرصت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف داده و شرایط شما را به بهترین شکل ممکن بهینه سازی خواهد کرد. 

وقتی شما در بیانیه مطبوعاتی تان درباره برند خود توضیح می دهید، بسیاری از افراد به طور طبیعی بدان جذب خواهند شد. همین امر برای بهینه سازی شرایط تان در بازار کافی بوده و به شما فرصت خوبی برای بهینه سازی شرایط تان می دهد. با این حساب دیگر نیازی به نگرانی نسبت به عدم آشنایی مشتریان با ماهیت کسب و کارتان نبوده و شما دست کم در کنار انتشار یک بیانیه مهم، اندکی مخاطب هدف را نیز با برندتان آشنا کرده اید. این امر در کنار بارگذاری اطلاعات مربوط به برند می تواند نقش مهمی در تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و بهینه سازی شرایط شما داشته باشد. درست به همین دلیل شما باید همیشه کارتان را به بهترین شکل ممکن در این راستا پیش برده و به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از بیانیه های حرفه ای همراه با توضیحات دقیق باشید. 

فراموشی دلیل انتشار بیانیه

دلیل انتشار بیانیه از سوی شما اهمیت بسیار زیادی دارد. امروزه بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شرایط بسیار دشوار و سختی دارند. این امر می تواند برند شما را در شرایط دشواری قرار داده و حتی فرآیند تاثیرگذاری بر روی مشتریان را نیز با مشکل رو به رو سازد. هر اقدامی از سوی برندها در دنیای کسب و کار باید با دقت تمام صورت گیرد، در غیر این صورت شاید شما هرگز فرصت تاثیرگذاری بهینه بر روی مشتریان تان را پیدا نکنید. این امر برای شما بی نهایت سخت و دشوار خواهد بود. درست به همین دلیل توصیه ما در روند نگارش بیانیه مطبوعاتی اشاره کوتاه و گذرا به دلیل این امر است. چنین نکته ای می تواند برای شما جذابیت بسیار زیادی به همراه داشته و توانایی شما در این میان را نیز به طور چشمگیری توسعه دهد. 

شما باید همیشه دلیلی دقیق و محکم برای انتشار بیانیه از سوی برندتان داشته باشید. یادتان باشد چنین بیانیه هایی به طور معمول خیلی دیر به دیر منتشر می شود. بنابراین قرار نیست شما هر روز یا هر ماه بیانیه تازه ای منتشر کنید. درست به همین دلیل تلاش برای بیان دلیل انتشار بیانیه امر مهمی خواهد بود. شما با این کار به سادگی امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را پیدا کرده و شانس تان در این میان بهبود پیدا می کند. 

یادتان باشد مشتریان در بازار هرگز منتظر برند شما باقی نخواهند ماند. این امر یعنی شما باید همیشه بهترین فرم برندتان را نشان دهید، در غیر این صورت خیلی زود از سوی مشتریان کنار گذاشته شده و دیگر رقبا در بازار جای شما را می گیرند. این نکته اهمیت بسیار زیادی برای برندها در دنیای امروز کسب و کار دارد. درست به همین دلیل شما باید دقت بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در این شرایط به خرج دهید. بیان دلیل انتشار بیانیه در این میان می تواند دلیل بسیار محکمی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در این شرایط باشد. این امر شما را در کوتاه ترین زمان ممکن بدل به برندی دوست داشتنی خواهد کرد. 

مطلب مرتبط: چرا برندها باید همایش تجاری برگزار کنند؟

استفاده از جملات عادی

شما در یک بیانیه مطبوعاتی باید تا جای ممکن از جملات انگیزشی بسیار جذاب و هیجان انگیز استفاده کنید. این امر می تواند برای شما جذابیت بسیار زیادی به همراه داشته و نظر مشتریان را نیز به سوی برندتان جلب کند. در این صورت شما کار بسیار ساده ای برای بهینه سازی موقعیت تان در بازار خواهید داشت. یادتان باشد جملات انگیزشی همیشه از نظر روانی تاثیر مثبتی بر روی مخاطب هدف دارد. این امر می تواند به شما امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را داده و شما را بدل به برندی حرفه ای در دنیای کسب و کار کند. 

بی تردید متن های ساده و جدی در دنیای کسب و کار به طور وسیعی یافت می شود. نکته مهم اینکه چنین متن هایی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف چندان کاربردی نیستند. شما نیاز دارید اندکی روحیه بیشتر به مشتریان داده و انگیزه شان برای همکاری با خود را افزایش دهید، در غیر این صورت شرایط تان به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده و دیگر شانسی برای بهینه سازی موقعیت تان در بازار پیدا نخواهید کرد. 

توصیه اساسی ما برای روحیه بخشی به مشتریان در قالب بیانیه های برند استفاده از تمرین و تکرار فراوان است. در وهله نخست شما باید چند نمونه از تمرین های حرفه ای را مرور کرده و در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شانس تان را توسعه دهید. در وهله بعدی شما نیاز دارید پس از هر بار نگارش متن بیانیه آن را مرور کرد و در صورت امکان نظرات مشتریان را جویا شوید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را پیدا نکرده و موقعیت تان در بازار نیز هیچ تغییری نکند. این امر شما را در موقعیت بسیار دشواری از نظر سطح تعامل با مخاطب هدف قرار می دهد. یادتان باشد در دنیای امروز کسب و کار بسیاری از برندها به دلیل رفتارهای کلیشه ای مورد انتقاد مشتریان هستند. درست به همین خاطر شما با تغییر جهت گیری و رفتارتان در بازار می تواند تاثیرگذاری بسیار زیادی بر روی مشتریان داشته باشید. استفاده از جملات انگیزشی در متن بیانیه مطبوعاتی برند می تواند یکی از این اقدامات باشد. 

تاکید بیش از اندازه بر روی برند

در بیانیه های استاندارد شما باید به اندازه ای که بر روی برندتان تاکید دارید، بر روی مشتریان، نیازهای و خواسته های آنها نیز تاکید داشته باشید، در غیر این صورت هرگز توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را پیدا نکرده و شانس تان در این میان نیز به شدت کاهش پیدا می کند. یادتان باشد شما برای بهینه سازی توانایی تان در این میان باید همیشه مشتریان را در کانون توجه قرار دهید. 

کاربران در شبکه های اجتماعی و فضای کلی اینترنت همیشه از برندهایی که به فکر مشتریان هستند، استقبال می کنند. این امر موجب تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف شده و توانایی شان را نیز به طور چشمگیری توسعه می دهد. پس سعی کنید در بیانیه های مطبوعاتی کمتر بر روی برندتان تاکید داشته و کمی هم به فکر مشتریان باشید. نتیجه این امر تاثیرگذاری بسیار مناسب بر روی مخاطب هدف بوده و شانس شما در بازار برای بهبود روابط تان با مشتریان را به طور چشمگیری افزایش می دهد. 

بی شک بسیاری از مشتریان در بازارهای کنونی به دنبال برندهای به فکر و دارای ارزش های قوی در رابطه با جلب رضایت مشتریان هستند. شما می توانید با نگارش یک متن حرفه ای در این راستا نظر مساعد تمام کاربران را جلب کنید. این امر شما را در مدت زمانی کوتاه بدل به یک برند حرفه ای و مناسب خواهد کرد. 

پروموت کردن بیانیه مطبوعاتی برند

وقتی شما یک بیانیه مطبوعاتی منتشر می کنید، نباید انتظار داشته باشید تمام مشتریان برای شما صف بکشند. این امر مشکلات پیش روی بسیاری از برندها را به طور تصاعدی افزایش داده و شانس شان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به شدت کاهش می دهد. شما باید خودتان دست به کار شده و برای جلب نظر مخاطب هدف اقدام به پروموت کردن بیانیه برندتان کنید. 

بی شک این روزها گزینه های بسیار زیادی برای پروموت کردن محتوا در دسترس برندها و تیم های بازاریابی قرار دارد. نکته مهم اینکه شما باید بیانیه تان را طوری پروموت کنید که فقط در دسترس مخاطب هدف تان قرار گیرد، در غیر این صورت موج گسترده ای از اعتراض ها علیه برندتان را به همراه خواهد داشت.

مطلب مرتبط: بزرگ ترین اشتباهات برندسازی و راهکارهای آن

صرف نظر از شبکه های اجتماعی با کاربران میلیاردی اش، شما باید بر روی فضای عمومی اینترنت نیز سرمایه گذاری کنید. این امر شامل همکاری با گوگل برای پروموت کردن لینک های مربوط به بیانیه برندتان است. چنین امری خیلی زود شما را بدل به برندی حرفه ای در بازار کرده که اتفاقا حرف های زیادی برای گفتن دارد و مشتریان نیز مشتاقانه منتظر گزارش ها و بیانیه های آن هستند. چنین نکته ای شما را در کانون توجه مشتریان قرار می دهد. به این ترتیب دیگر لازم نیست برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف سختی زیادی را تحمل کرده یا حتی مشکلات تان افزایش پیدا کند. تنها نکته مهم در این میان اختصاص بخشی از بودجه برند برای پروموت کردن بیانیه مطبوعاتی تان است. 

منبع : blog.hubspot
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/gkiWfqE5
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه