پنج شنبه, 12 تیر 1399 - 14:49

یکی از جذاب ترین محتواهای رایج، اینفوگرافی ها می باشند. علت این امر به این خاطر است که آن ها ترکیب عکس و متن بوده و همین امر باعث می شود تا مطالعه آن بسیار جذاب باشد. با این حال آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که چگونه می توان از موفقیت آمیز بودن اینفوگرافی خود اطمینان داشت؟ درواقع درست به مانند هر اقدام دیگری، اگر کیفیت کار در سطح خوبی قرار نداشته باشد. نتیجه لازم را به دست نیاورده و این امر می تواند باعث شود تا دیگر به سراغ تولید اینفوگرافی نروید. در ادامه به بررسی 8 توصیه کاربردی خواهیم پرداخت.

1-از معجزه تیتر غافل نشوید

راز اینفوگرافی موفق

تیتر مرز میان موفقیت و یا شکست هر محتوایی را تعیین خواهد کرد. در این رابطه باید توجه داشته باشید که نوع انتخاب تیتر برای اینفوگرافی با سایر محتواها، با تفاوت هایی همراه است. درواقع بهتر است که این امر همراه با ذکر اعداد و به نحوی باشد که به خوبی پیام اصلی منتقل شود. برای مثال در رابطه با موضوع ایجاد برند شخصی، بهترین تیتر ممکن به این صورت "10 گام ایجاد برند شخصی" خواهد بود. درواقع شما باید اولویت خود را در انتخاب جمله ای قرار دهید که در آن امکان استفاده از عدد وجود داشته باشد.

مطلب مرتبط: دلایل اهمیت اینفوگرافی ها

2-فواصل را رعایت نمایید

این امر که اینفوگرافی بیش از حد شلوغی داشته باشید، باعث گیج شدن مخاطب خواهد شد. همچنین رعایت فواصل، باعث جذابیت بیش تر کار می شود. در این رابطه بهتر است تا تنها به دنبال یک هدف در هریک از اینفوگرافی ها باشید. این امر از بیش از حد طولانی شدن شما نیز جلوگیری خواهد کرد. در نهایت توجه داشته باشید که توجه به روان شناسی رنگ های به کار رفته، تاثیر پیام شما را افزایش خواهد داد.

3-به ویژگی های مخاطب هدف خود توجه داشته باشید

ممکن است روش کار یک نفر را به عنوان مبنای کار خود قرار دهید. این امر تنها زمانی بدون مشکل خواهد بود که میان مخاطبان هدف فرد مذکور با شما، شباهت هایی زیادی وجود داشته باشد. در غیر این صورت لازم است تا به دنبال ایجاد شیوه ای باشید که براساس ویژگی های جامعه هدف شما است. این امر باعث خواهد شد تا امکان ارتباط گرفتن، افزایشی چشمگیر را پیدا کند. در نهایت از این نکته غافل نشوید که پیام اینفوگرافی کاملا باید شامل موارد مورد نیاز افراد و ترندهای شکل گرفته باشد. درواقع کار کردن بر روی یک موضوع قدیمی و یا مواردی که ضرورت لازم را ندارد، احتمالا منجر به شکست شما خواهد شد.

4-میزان متن خود را به حداقل برسانید

اشتباه بزرگی که بسیاری از افراد انجام می دهند این است که به تفاوت اینفوگرافی با مقالات توجهی نداشته و این امر باعث می شود تا از متن های طولانی استفاده نمایند. این امر در حالس است که ماهیت این نوع از محتواها برپایه استفاده از جملات کوتاه می باشد. درواقع رعایت اصل اختصار، باعث خواهد شد تا شانس دیده شدن شما افزایشی چشمگیر را پیدا کند. برای ارائه اطلاعات تکمیلی می توانید یک مقاله را به پایین اینفوگرافی خود اضافه کرده و از مخاطبان بخواهید در صورت علاقه به کسب اطلاعات بیش تر، از لینک درج شده استفاده کنند.

5-یک موضوع خاص داشته باشید

اگر تنها یک هدف اصلی نداشته باشید، این احتمال وجود دارد که اینفوگرافی شما بیش از حد طولانی شود. همچنین چنین تلاشی تنها باعث نادیده گرفتن شما خواهد شد. این نکته را فراموش نکنید که حتی یک اینفوگرافی غیر حرفه ای، ولیل کافی برای کنار گذاشتن کامل شما خواهد بود. به همین خاطر توصیه می شود که قبل از شروع کار، حتما چند مورد موفق موجود را مشاهده نمایید.

6-اصول روایت را رعایت نمایید

اینفوگرافی شما باید شامل مقدمه، مراحل و در نهایت پایان باشد. عدم رعایت نظم باعث خواهد شد تا درک پیام شما بیش از حد سخت شود. همچنین توصیه می شود که لحنی دوستانه را داشته باشید تا جذابیت اقدام شما تا آخرین لحظه حفظ شود.

7-از تکنولوژی استفاده نمایید

همواره نیاز به طراحی بخش های مختلف وجود نداشته و امروزه ابزارهای مختلفی وجود دارد که اینم اقدام را برای شما در مدت زمانی کوتاه انجام خواهد داد. این امر باعث می شود تا سرعت کار شما افزایش پیدا کرده و بیش از حد درگیر این بخش نشوید. همچنین فراموش نکنید که منابع خود را در متن و یا پایین صفحه، ذکر کنید. این امر باعث افزایش اعتبار اقدام شما خواهد شد.

8-از یک فونت استفاده کنید

استفاده از فونت های مختلف ابدا ایده جالبی نخواهد بود. درواقع ممکن است برای ایجاد تنوع، تصمیم به این اقدام بگیرید. با این حال این امر نتیجه ای جز شکست نخواهد داشت. همچنین ضروری است تا آدرس سایت و یا آرم برند خود را در تصویر نهایی درج نمایید. علت این امر به این خاطر است که همواره احتمال دارد که سایت های دیگری از محتوای شما استفاده کنند و بنا به هر دلیل منبع را ذکر نکرده باشند. این اقدام باعث خواهد شد تا همه افراد تعلق اقدام انجام شده به شما را مشاهده کرده و در نهایت به شمت شما جذب شوند. این امر خصوصا در رابطه با ترجمه اینفوگرافی ها رخ می دهد. به همین خاطر شما باید خود را ایمن نمایید.

مطلب مرتبط: چرا باید از اینفوگرافی در فرآیند بازاریابی استفاده کنیم / بازاریابی با تولید اینفوگرافی

در نهایت توجه داشته باشید که شما باید به اصل تعامل نیز توجه نمایید. به همین خاطر از افراد سوال پرسیده و نظر آن ها را جویا شوید. برای مثال در رابطه با مثال 10 گام ایجاد برند شخصی، می توایند از افراد بخواهید تا موارد بیش تری را معرفی نمایند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید