دوشنبه, ۱۵ آذر(۹) ۱۴۰۰ / Mon, 6 Dec(12) 2021 /
           
فرصت امروز

آینده پیش روی کسب و کارها و به ویژه خرده فروشی های در دوران پساکرونا بسیار روشن به نظر می رسد. براساس گزارش فدراسیون ملی خرده فروشی ایالات متحده، در تعطیلات سال نوی پیش رو میزان فروش برندها بین 8.5 تا 10.5 درصد افزایش خواهد داشت. این امر به معنای توانایی کسب و کارها برای فروش بالاتر و عبور از دوران بحرانی کروناست. 

بدون تردید هر کارآفرینی بحران کرونا را در طول دو سال گذشته به خوبی به یاد می آورد. این بحران عظیم به غیر از ضررهای مالی هنگفت برای برندها موجب از دست دادن 400 هزار فرصت شغلی در عرض سه ماه شد. اگرچه در طول سال 2021 خبرهای بسیار خوبی در زمینه بهبود وضعیت برندها به گوش می رسد، اما بسیاری از کسب و کارها هنوز هم نیازمند تجربه شرایط بهتر برای عبور کامل از وضعیت کرونایی هستند. همین امر تعطیلات سال نوی میلادی در سال پیش رو را بدل به گزینه ای اساسی برای برندها کرده است. 

توصیه های کاربردی برای برندها در تعطیلات سال نو

هدف اصلی در این مقاله بررسی راهکارهایی برای استفاده بهینه از فرصت پیش آمده در تعطیلات سال جدید میلادی است. اگر شما هم در زمینه مدیریت یک بنگاه تجاری و به ویژه خرده فروشی فعالیت دارید، نکات مورد بحث در این مقاله می تواند افق روشنی پیش روی تان قرار دهد. در ادامه برخی از نکات برای آمادگی فوق العاده برندتان برای تعطیلات پیش روی را بررسی خواهیم کرد. 

مطلب مرتبط: چالش حفظ خلاقیت تیم فروش در تعطیلات کریسمس

تعیین اهداف

شما برای اینکه از فرصت طلایی تعطیلات سال نو بهترین استفاده را ببرید، باید از همین حالا یک برنامه کامل و جامع داشته باشید. متاسفانه بسیاری از کسب و کارهای کوچک هرگز به این نکته مهم توجه لازم را نشان نمی دهند. درست به همین خاطر همیشه با مشکلات متعددی در راستای تاثیرگذاری بر روی مشتریان رو به رو هستند. 

مهمترین مسئله درباره تعطیلات پیش رو برنامه ریزی برای توسعه کسب و کار است. بسیاری از کارآفرینان در طول دو سال اخیر از هر فکری درباره توسعه کسب و کارشان منصرف شده اند. این امر برند آنها را در وضعیت به شدت ناگواری قرار داده است. اگر شما فرصت پیش رو برای ایجاد تغییرات مناسب را از دست بدهید، دیگر هیچ شانسی برای جلب نظر مشتریان در بازار نخواهید داشت. 

اگر کسب و کاری در بازار کنونی به فکر توسعه و رشد فعالیتش نباشد، بدون تردید از بازار کنار گذاشته خواهد شد. بنابراین برند شما باید به دنبال بهینه سازی نحوه فعالیتش در بازار باشد. بهترین زمان هم برای فراهم سازی بودجه لازم برای چنین کاری تعطیلات پیش رو خواهد بود. دلیل این امر کاملا روشن است؛ مردم در تعطیلات انگیزه بالاتری برای خرید خواهند داشت. 

فراهم سازی محصولات به اندازه کافی

در طول زمان های پرسفارشی مثل تعطیلات سال نو فقط کسب و کارهای خدمات محور خیال شان بابت رسیدگی به سفارشات مشتریان راحت است. سایر کسب و کارها باید به طور مداوم نگران از دست دادن مشتریان به دلیل ناتوانی در تامین سفارشات باشند، در غیر این صورت شاید واقعا چنین اتفاق بسیار ناگواری برای شان روی دهد. 

متاسفانه بسیاری از خرده فروشی ها در طول دوران کریسمس موجودی شان در انبار به سرعت تمام شده و برای پاسخگویی به سفارشات مشتریان با بحران مواجه می شوند. توصیه ما در این بخش آمادگی برای سفارشات اضافه و افزایش حجم انبار برند برای این بازه زمانی مهم است. شما با چنین کاری به بهترین شکل ممکن امکان تاثیرگذاری بر روی مشتریان و جلب نظرشان را خواهید داشت. 

بدون تردید شرایط اقتصادی در طول سال پیش رو به طور کامل متفاوت خواهد بود. بسیاری از اقتصادهای جهانی در آستانه بازگشت به شرایط عادی پیش از کرونا هستند. معنای این امر برای کسب و کار شما تمایل بیشتر مشتریان برای ثبت سفارش خواهد بود. بنابراین باید به بهترین شکل ممکن خودتان را برای این زمان مهم آماده نمایید، در غیر این صورت هیچ شانسی برای بهینه سازی وضعیت برندتان نخواهید داشت. 

طراحی برنامه بازاریابی

بازاریابی یکی از مهمترین نکات برای جلب نظر مشتریان و بهبود وضعیت برند در بازار است. بنابراین شما باید همیشه با برنامه ای دقیق و مشخص برای این کار آماده شوید، در غیر این صورت به سرعت بازی را به دیگر برندها و رقبای اصلی تان واگذار خواهید کرد. 

مهمترین بخش در برنامه ریزی برای بازاریابی مناسب شامل آمادگی برای تعامل با مشتریان است. پیش نیاز چنین امری شناخت دقیق مخاطب هدف خواهد بود. متاسفانه بسیاری از برندها بدون اینکه تعریفی از مخاطب هدف داشته باشند، اقدام به بازاریابی می کنند. این امر نه تنها نتیجه مناسبی برای چنین برندهایی به همراه نخواهد داشت، بلکه توانایی شان برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان را نیز به شدت کاهش می دهد. 

شما برای طراحی برنامه بازاریابی به غیر از مهارت های خودتان امکان توجه به تجربه دیگر برندها را نیز دارید. این امر شما را در مقایسه با دیگر کسب و کارها به شدت جلو می اندازد. نکته مهم در این میان انتخاب بهترین برندها برای الگوبرداری در زمینه طراحی برنامه بازاریابی است، در غیر این صورت نتیجه نهایی کارتان به هیچ وجه حرفه ای از آب درنمی آید. 

مطلب مرتبط: تعطیلات سال نو فرصتی طلایی برای کسب و کارها

ورود به دنیای فروش آنلاین

بسیاری از مردم در طول دوران کرونا به خرید آنلاین عادت کرده اند. این امر درباره وضعیت کسب و کارها در دوران پساکرونا نیز مصداق خواهد داشت. بنابراین شما باید به دنبال تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف با پاسخگویی به نیازشان برای خرید آنلاین باشید. چنین امری به شما فرصت بسیار خوبی به منظور تاثیرگذاری بر روی مشتریان خواهد داد. این امر شما را در مقایسه با دیگر برندها جلو انداخته و هزینه های مدیریت حضوری کسب و کار را نیز به طور چشمگیری کاهش می دهد. 

اگر شما به دنبال راه اندازی کسب و کار آنلاین برای برندتان هستید، باید هرچه زودتر نسبت به این امر اقدام نمایید، در غیر این صورت شاید خیلی زود فرصت طلایی تاثیرگذاری بر روی مشتریان را از دست دهید. به هر حال مشتریان پیش از خرید آنلاین از شما باید دست کم آشنایی اجمالی با برندتان پیدا کنند. 

منبع : bankrate
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/VdZOlBpG
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه