پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

کارآفرینان مستقل اغلب اوقات به طور انفرادی در بازار مشغول به فعالیت هستند. همین امر موجب جهت گیری آنها به سوی مدیریت تمام بخش های کسب و کارشان به طور انفرادی می شود. وقتی خبری از همکاران نباشد، شما باید خودتان تمام کارها را ساماندهی کنید، در غیر این صورت شرایط برای شما به هیچ وجه خوب پیش نخواهد رفت. 

امروزه هنوز هم بسیاری از کارآفرینان مستقل در گوشه و کنار دنیا وجود دارد، اما ایده کار انفرادی دیگر محبوبیت چندانی ندارد. دامنه گسترده ای از کارآفرینان مستقل در طول سال های اخیر اقدام به استخدام کارمندان متعدد برای توسعه کسب و کارشان کرده اند. با این حساب کسب و کار شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نباید فقط بر روی خودتان اتکا داشته باشد. 

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از نکات مهم در زمینه استخدام نیروی کار برای اولین بار است. این امر به طور ویژه ای برای کارآفرینان مستقل مصداق دارد. اگر شما در این راستا عملکرد خوبی از خودتان نشان ندهید، شانسی برای تاثیرگذاری مناسب بر روی بازار پیدا نخواهید کرد. در ادامه برخی از اعضای اصلی انجمن کارآفرینان جوان به نکات مهم در راستای استخدام اولین کارمند از سوی کارآفرینان مستقل پاسخ خواهند داد. 

کمک گرفتن از کارمند موردنظر در حوزه های تخصصی

فیراس کیتان: موسسه Amerisleep Matters

یکی از اشتباهاتی که هر کارآفرینی به هنگام استخدام اولین نیروی کارش انجام می دهد، تلاش برای واگذاری بخش گسترده ای از مسئولیت های خود به طرف مقابل است. این امر یکی از ایده های جذاب برای هر کارآفرینی محسوب می شود. وقتی شما تمایل به استخدام نیروی کار و پرداخت هزینه برای همکاری با وی دارید، کاهش هرچه بیشتر بار کاری تان ایده جذابی خواهد بود. نکته مهم در این میان تلاش برای واقع گرایی در چنین شرایطی است. شما امکان واگذاری تمام مسئولیت های تان به کارمند تازه وارد را ندارید. این امر نه تنها حرفه ای نیست، بلکه با تخصص فرد موردنظر نیز هماهنگی ندارد. 

مطلب مرتبط: چالش استخدام کارمندان در کسب و کارهای نوپا

امروزه دنیای کسب و کار به طور قابل ملاحظه ای که تخصصی شده است. بنابراین واگذاری مسئولیت تمام کارهای اساسی شرکت به یک کارمند نتیجه ای به جز شکست همراه نخواهد داشت. توصیه اساسی من در این بخش تلاش برای به کارگیری کارمندی متخصص در یک حوزه کلیدی کسب و کارتان است. این امر امکان همکاری هرچه بهتر با فرد موردنظر را به همراه خواهد داشت. همچنین وضعیت کسب و کارتان نیز به طور قابل ملاحظه ای بهبود پیدا خواهد کرد. 

استخدام کارمند پیش از شروع دردسرهای کاری

مارک استالینگز: موسسه کیسلی

بسیاری از کارآفرینان مستقل وقتی موج سفارشات و پیشنهادات کاری روی سرشان خراب می شود، تازه اقدام به جست وجو برای استخدام اولین کارمندشان می کنند. شاید این امر در نگاه نخست طبیعی به نظر برسد، اما امکان فعالیت مناسب را از شما دریغ خواهد کرد. کسب و کار شما باید به طور قابل ملاحظه ای در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و عملکرد حرفه ای سرمایه گذاری نماید. یکی از مهمترین نکات در این میان استخدام اولین کارمند کسب و کار پیش از شروع موج دردسرهای کاری است، در غیر این صورت شما باید در آستانه یک بحران کاری و درست زمانی که سرتان حسابی شلوغ است، اقدام به استخدام نیروی کار نمایید. چنین امری به شما امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و توسعه کسب و کارتان را نمی دهد. 

توصیه اصلی در این بخش کاملا روشن است. شما باید پیش از افزایش حجم کاری تان اقدام به استخدام نیروی کار موردنظرتان کنید، در غیر این صورت با افزایش دردسرهای کاری در عمل دیگر زمانی برای شما باقی نخواهد ماند. بسیاری از برندها در چنین شرایطی به طور روزافزونی با مشکلات کسب و کار درگیر شده و در عمل استخدام کارمند را به طور اصولی پیش نمی برند. نتیجه این امر استخدام فردی غیرحرفه ای و از دست دادن گزینه های مناسب برای همکاری است. 

اطمینان از هماهنگی کارمندان با اهداف و ارزش های کسب و کار

مایلز جنینگز: موسسه Recruiter.com

استخدام کارمندان برای اولین بار امر ساده ای نیست. وقتی شما در کاری مهارت لازم را نداشته باشید و اولین بارتان باشد، احتمال بروز مشکل بسیار زیاد است. بنابراین باید با دقت هرچه بیشتر نسبت به فعالیت در این حوزه اقدام نمایید. یکی از نکات مهم برای استخدام نیروی کار مربوط به اطمینان از هماهنگی افراد موردنظر با اهداف و ارزش های برند است. 

امروزه هر برندی در بازار ارزش های خاص خودش را دارد. مشتریان بیشتر از اینکه بابت کیفیت محصولات تبدیل به مشتری وفادار یک برند شوند، به ارزش های آن توجه دارند. اگر در این میان کارمند موردنظر شما هماهنگی لازم با ارزش های موردنظر را نداشته باشد، شما امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان را از دست خواهید داد. 

ارزیابی میزان هماهنگی افراد با ارزش های برند کار دشواری نیست. مهمترین نکته در این میان تلاش برای برگزاری جلسه استخدامی و گفت وگو با فرد مورد نظر است. همچنین در صورت دسترسی به سابقه فعالیت کارمند موردنظر در دیگر برندها نیز امکان دسترسی به اطلاعات کاربردی وجود خواهد داشت. 

برخی از برندها در زمینه توجه به سابقه کاری یک فرد برای استخدام در شرکت شان وسواس زیادی به خرج نمی دهند. وقتی پای کسب و کار شما در این میان وسط باشد، شما باید تمام سختگیری های لازم را صورت دهید. فقط در این صورت امکان استخدام کارمندی درست و حسابی را خواهید داشت. 

توضیح ارزش ها و اهداف برند در همان دیدار نخست نکته مهمی برای سنجش میزان علاقه افراد موردنظر برای استخدام در برند نسبت به آنهاست. اگر شما این امر را مدنظر قرار دهید، بسیار ساده تر از هر زمان دیگری امکان مقایسه کارمندان مختلف و انتخاب یکی از میان گزینه های متعدد را خواهید داشت، در غیر این صورت شاید فرآیند استخدام کارمند از سوی شما ماه ها طول بکشد. 

توجه به مهارت های جانبی هر فرد

استفانی ولز: موسسه Formidable Forms

امروزه اغلب کارمندان دارای مهارت های اساسی برای کار در کسب و کارهای مختلف هستند. این امر برای کارآفرینانی که تازه وارد عرصه استخدام نیروی کار شده اند، بسیار ترسناک به نظر می رسد. وقتی تمام کارمندان حداقل مهارت های لازم برای فعالیت در یک شرکت را ندارند، تکلیف وضعیت نهایی چه خواهد شد؟

مطلب مرتبط: بهبود کیفیت استخدام شرکت در 11 گام

پاسخ به این سوال فقط در صورت توجه به مهارت های جانبی افراد امکان پذیر است. اگر شما در تلاش برای استخدام یک بازاریاب به عنوان اولین کارمند برندتان هستید، باید به مهارت های جانبی مثل طراحی گرافیک یا توانایی روابط عمومی بالا نیز توجه نمایید. چنین مهارت هایی شاید در زمینه بازاریابی به طور مستقیم تاثیرگذار نباشد، اما مزیت مناسبی برای به کارگیری فرد موردنظر در بخش هایی مثل طراحی محتوای بصری و روابط عمومی خواهد بود. به هر حال کسب و کارهای کوچک گاهی اوقات نیاز به مدیریت وضعیت شان به طور همه جانبه دارند. با این حساب استخدام فردی که دارای مهارت های جانبی بسیار زیادی است، ایده مناسبی برای برند شما خواهد بود. اینطوری دست کم تا حد زیادی مشکلی در زمینه پیگیری ترکیبی امور نخواهید داشت. 

اهمیت انعطاف پذیر در کار

اندرو شاراژ: موسسه مانبی کرشرز

استخدام کارمندانی که فقط به ساعت و برنامه کاری مشخصی عادت دارند، امر مناسبی برای برندهای بزرگ است، اما در مورد کارآفرین مستقلی که اولین تجربه اش در این حوزه را پشت سر می گذارد، ایده ای افتضاح خواهد بود. بسیاری از کارآفرینان مستقل که سال های سال به طور انفرادی کسب و کارشان را مدیریت کرده اند، برنامه کاری به شدت غیرمنظمی دارند. این امر در صورت تمایل برای همکاری با کارمندان تازه بدل به دردسری مهم خواهد شد. شما باید در زمینه همکاری با کارآفرینان بیش از هر نکته دیگری به توانایی گزینه موردنظرتان برای انعطاف پذیری در محیط کار توجه نمایید، در غیر این صورت هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی فرد موردنظرتان نخواهید داشت. بسیاری از برندها در زمینه کسب و کار همین مشکل اساسی را دارند. درست به همین خاطر بسیاری از کارمندان پس از چند ماه همکاری با کارآفرینان مستقل به دنبال کار دیگری می روند. 

اگر شما از همان ابتدا وضعیت ساعت های غیرمنظم کاری تان را به طرف مقابل بگویید، امکان پیدا کردن کارمندی با بهترین توانایی های ممکن را خواهید داشت. همچنین تاکید بر روی توانایی کار انعطاف پذیر نیز یکی دیگر از نکات مهم در این میان محسوب می شود. هرچه فرد موردنظر شما توانایی بیشتری در این راستا داشته باشد، شما تجربه بهتری از همکاری با وی خواهید داشت. بنابراین باید به بهترین شکل ممکن چنین امری را مدنظر قرار دهید. 

توجه به عنصر اعتماد

جان هال: موسسه کلندر

اعتماد به کارمندی که اولین استخدام برندتان محسوب می شود، بسیار مهم است. بسیاری از کارآفرینان بر روی اعتماد بی قید و شرط به کارمندان تاکید می کنند. نکته مهم در این میان ایجاد احساس اعتماد است. اگر شما احساس خوبی نسبت به کارمندتان نداشته باشید، خیلی سخت امکان اعتماد کردن به وی را پیدا می کنید. این امر مشکلات بسیار زیادی برای برندها به همراه خواهد داشت. 

کارآفرینان مستقل به دلیل سابقه طولانی در زمینه مدیریت کسب و کارشان به طور یک نفره اغلب اوقات واکنش خوبی نسبت به استخدام نیروی کار و همچنین اعتماد به وی نشان نمی دهند. این امر مشکلات بسیار زیادی برای برندها به همراه خواهد داشت. بنابراین شما باید نسبت به تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور قابل ملاحظه ای توجه نشان دهید. اگر شما در جلسات استخدامی فردی را پیدا کردید که علاوه بر مهارت های موردنیازتان دارای حس اعتماد خوبی هم هست، باید بدون درنگ وی را استخدام نمایید، در غیر این صورت شاید سال ها فعالیت تان در حوزه کسب و کار همراه با احساس بی اعتمادی شود. 

امروزه کارمندان در صورت مشاهده احساس اعتماد از سوی کارآفرینان انگیزه بسیار بیشتری برای کار نشان می دهند. همچنین کیفیت کاری آنها نیز به طور قابل ملاحظه ای بهبود پیدا می کند. برخی از کارآفرینان در تلاش برای استخدام کارمندان تازه همیشه با دیده تردید به کیفیت کاری شان نگاه می کنند. این امر از همان ابتدا نوعی عدم اعتماد را ایجاد می کند. بنابراین شما همیشه باید با دید خوب و مثبتی به کارمندتان نگاه کنید، در غیر این صورت هرگز امکان ایجاد اعتماد فراهم نخواهد شد. 

ساماندهی کارهای فوری برند

سید بلخی: موسسه WPBeginner

یکی از نکات مهم در زمینه استخدام نیروی کار مربوط به تلاش برای ساماندهی کارهای فوری برند است. هر کسب و کاری در بازار برخی از ماموریت ها و اهداف فوری دارد. اگر شما به این حوزه توجه لازم را نشان ندهید، به طور مداوم با کارمندان تان مشکل خواهید داشت. این امر وضعیت کسب و کارتان را به طور مداوم در خطر قرار خواهد داد. 

مطلب مرتبط: بررسی اولویت های استخدامی شرکت های بزرگ

اولین اقدام شما برای استخدام کارمند باید با هدف پوشش بخش های آسیب پذیر و ضعیف برندتان باشد. اگر شما مهارت خوبی در زمینه روابط عمومی دارید، نیازی به استخدام فردی حرفه ای در این حوزه نخواهید داشت. نکته مهم در این میان تلاش برای یافتن نقطه ضعف برندتان است. اگر در زمینه بازاریابی مشکلات کسب و کارتان بسیار زیاد است و از طرفی شما هم مهارت های کافی در این حوزه را ندارید، باید بدون معطلی به سراغ استخدام یک بازاریاب حرفه ای بروید. فقط در این صورت شما شانس تداوم حضور در بازار را خواهید یافت. 

برگزاری جلسات متعدد

جان براکت: موسسه اسمش بالون

برگزاری جلسات متعدد برای استخدام نیروی کار امری مهم محسوب می شود. شما نباید در این راستا عجله به خرج دهید. بسیاری از برندها پس از استخدام نیروی کار با عجله زیاد دوباره نیاز به استخدام فردی حرفه ای پیدا می کنند. این امر هزینه های برند شما را به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد. بنابراین باید یک بار و به طور استاندارد اقدام به استخدام کارمند موردنیازتان کنید. 

اغلب اوقات برگزاری یک جلسه استخدامی برای ارزیابی کیفیت کاری فرد مورد نظر کافی نیست. شما باید اطلاعات به دست آمده در جلسه اول را با معیارهای استخدامی تان ارزیابی کرده و در جلسه ای دیگر نسبت به گفت وگوی عمیق تر و همچنین تصمیم گیری نهایی اقدام نمایید. این امر امکان اعتماد به تصمیم گیری نهایی را به همراه خواهد داشت، در غیر این صورت شما به طور مداوم نسبت به تصمیم تان شک و تردید خواهید داشت. 

پیدا کردن فردی کارکشته

کریس کریستوف: موسسه مانستر اینسایت

استخدام یک نیروی کار حرفه ای همیشه در اولویت تمام برندها قرار دارد. البته شما در این راستا باید پیشنهاد مناسبی برای فرد موردنظرتان هم داشته باشید، در غیر این صورت شاید هرگز توانایی جلب نظر وی را پیدا نکنید. یکی از نکات مهم در زمینه استخدام نیروی کار توجه به تجربه وی به جای مدارک تحصیلی است. امروزه بسیاری از نیروی های متخصص در دنیای کسب و کار در طول زمان موفق به کسب مهارت شده اند. این امر نه در محیط های دانشگاهی، بلکه در دنیای کسب و کار روی داده است. بنابراین تصمیم گیری صرف براساس مدرک دانشگاهی شاید گزینه جذابی نباشد. 

مطلب مرتبط: چگونه بهترین استخدام را داشته باشیم

استخدام نیروی کار براساس میزان تخصص و مهارتش به طور تجربی دیگر نیاز به برگزاری دوره آموزشی برای کارمندان تازه کار را بی مورد خواهد کرد. معنای این امر صرفه جویی در هزینه های کسب و کارتان است. 

توجه به عشق و علاقه افراد

توماس گریفین: موسسه اوپتین مانستر

افرادی که در حوزه کاری شان با عشق و علاقه بسیار زیادی فعالیت دارند، به طور معمول موفقیت بیشتری کسب می کنند. این امر برای کارمندان نیز درست مانند کارآفرینان مصداق دارد. اگر شما با فردی مواجه هستید که عشق و علاقه زیادی به کارش ندارد، استخدام وی گزینه منطقی نخواهد بود. بنابراین شما اول از همه باید به سراغ عشق و علاقه فرد موردنظر در زمینه کسب و کار بروید. 

وقتی کارمند شما علاقه زیادی به حوزه کاری اش داشته باشد، به تدریج در آن پیشرفت چشمگیری خواهد کرد. این امر به کسب و کار شما برای انتخاب هرچه ساده تر مدیران میانی در آینده کمک خواهد کرد. با این حساب دیگر نیازی برای نگرانی نسبت به این موضوع نخواهد بود. 

توجه به محدودیت های کسب و کار

شو سایتو: موسسه All Filters

بدون تردید وسواس و سختگیری در زمینه استخدام نیروی کار امر بسیار مهمی محسوب می شود، اما اگر کسب و کار شما در این میان به محدودیت های خودش توجه نداشته باشد در آینده ای نزدیک با مشکل رو به رو خواهید شد. 

استخدام کارمندانی حرفه ای با سابقه کاری بسیار درخشان آرزوی هر کارآفرین مستقلی محسوب می شود، اما مسئله مهم در این میان توجه به محدودیت مالی برندتان است. شما به عنوان کارآفرین مستقل توانایی پرداخت حقوق ها بالا را ندارید. بنابراین گاهی اوقات باید با توجه به محدودیت مالی برندتان اقدام به استخدام افرادی با تجربه و مهارت متوسط نمایید. این امر شما را در مسیر توسعه کندتری قرار می دهد، اما چاره دیگری هم نیست. بار مالی سنگین بر روی دوش برندتان به سرعت شما را نسبت به تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف ناامید خواهد ساخت. همچنین شاید با بروز مشکلات مالی توانایی شما برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان هم به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا کند. 

اگر شما به دنبال استخدام اولین کارمندتان در دنیای کسب و کار هستید، نیازی نیست خیلی کار را سخت بگیرید. تنها نکته مهم اطمینان از توانایی پرداخت حقوق کارمند موردنظر و هماهنگی مهارت های وی با نیاز برندتان است. 

منبع : noobpreneur
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/nZEM3muW
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه