یکشنبه, 29 تیر 1399 - 10:00

ایلان ماسک را باید متفاوت ‎ترین کارآفرین حال حاضر جهان دانست. وی در شرایطی تسلا را به ارزشمندترین برند خودروسازی تبدیل کرده است که در زمینه تبلیغات اقدامی را انجام نداده و این امر موجب حیرت بسیاری شده است.

درواقع تمامی برندهای خودروسازی هزینه ‎های گزافی را صرف تبلیغ خود می‎ کنند تا موفقیت خوبی را در بازار پررقیب خود داشته باشند، با این حال تسلا ابدا این اقدام را انجام نداده و ایلان ماسک اعلام کرده است که یک استراتژی درست، شما را از این اقدام پرهزینه رها خواهد کرد.

برندسازی بدون تبلیغات هنر ایلان ماسک

درواقع سیاست این برند، انتخاب حوزه‎ ای است که در آن رقابت خاصی شکل نگرفته باشد. درواقع اگرچه تولید اتومبیل ‎های برقی و خود ران ایده ‎ای است که در چند سال اخیر مورد توجه جدی برندهای جهانی قرار گرفته است، با این حال این موضوع از ابتدا مورد توجه تسلا بود. همین امر نیز باعث شده است تا در جایگاهی بالاتر از سایر رقبا قرار گیرد. این امر درست اقدامی است که از آن تحت عنوان استراتژی اقیانوس آبی یاد می ‎شود.

درواقع این شرکت از سال 2003 شروع به فعالیت کرده و تا 7 سال قبل، چندان شناخته شده نبود. این امر به خوبی نشان می ‎دهد که رسیدن به موفقیت، ابدا امری یک شبه نبوده و دستاوردهای ارزشمند، به صرف زمان و تلاش زیادی نیاز دارد. ایده تسلا بسیار جالب است. درواقع به عقیده او به جای صرف هزینه برای تبلیغات بهتر است از آن برای بودجه اقدامات جدید و طرح‎های بیشتر استفاده کرد. این امر باعث خواهد شد تا به کیفیت بالاتری دست پیدا کنید. تحت این شرایط هر محصول، خود بهترین مبلغ شما خواهد بود. فراموش نکنید که تسلا می توانست با تولید خودروهایی همرده زمان خود، به سودآوری سریع ‎تری دست پیدا کند، با این حال چشم ‎انداز مدیر آن کاملا بلندمدت بوده و این امر باعث شد تا آینده آنها تضمین شود. درواقع اکثر تحلیلگران بر این باور هستند که غول اصلی خودروسازی در آینده، تسلا خواهد بود.

مطلب مرتبط: درمان بیماری ها طرح جدید ایلان ماسک

در نهایت این نکته را فراموش نکنید که حتی بهترین تبلیغات نیز تاثیر موقتی دارد. با این حال یک کیفیت عالی و عملکردی منحصر به فرد، هیچ‎ گاه از ذهن افراد خارج نخواهد شد. اگرچه ممکن است تصور کنید که این موارد تنها رازهای موفقیت عظیم ایلان ماسک محسوب می‎شود، با این حال واقعیت این است که موارد بیشتری را می‎توان نام برد .

در این رابطه نباید از نقش ریسک ‎پذیری وی غافل شویم . درواقع او هر ساله طرح ‎های جسورانه ‎ای را مورد استفاده قرار داده و این امر باعث شده است تا تسلا همواره حرف ‎های جدیدی داشته باشد. همچنین حضور رسانه ‎ای مناسب وی باعث شده است تا برند او بیشتر شناخته شود. این امر در حالی است که هیچ‎ یک از مدیران برندهای خودروسازی حتی نصف شهرت او را نیز ندارند. همین امر نیز باعث شده است تا بسیاری از خریدها، صرفا به خاطر اعتماد افراد به وی باشد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید