شنبه, 10 آبان 1399 - 11:00

اگرچه شیوع ویروس کرونا صنعت خودروسازی را نیز با مشکلات جدی مواجه ساخته است، با این حال حتی این شرایط نیز باعث نشده تا تویوتا درست به مانند چند سال گذشته، عنوان نخست ارزشمندترین برند خودروسازی را به دست نیاورد. این امر در حالی است که برخی از سایت ‎ها، تسلا را در چند هفته گذشته در جایگاه نخست قرار دادند. با این حال نکته‎ ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که معیار قابل اعتماد صرفا میزان رشد یک برند نبوده و موارد دیگری نظیر عملکرد مالی و ارزش برند در بازار سهام نیز تاثیرگذار هستند. به همین خاطر آمار اینتر برند، به این خاطر که از معیارهای مختلفی استفاده می‎ کند، قابل اعتمادتر از سایرین محسوب می ‎شود.

تویوتا ارزشمندترین برند خودروسازی جهان سال 2020

در بیست و یکمین گزارش این موسسه، به ترتیب برندهای تویوتا با 51.59 میلیارد دلار ارزش برند، مرسدس بنز با 49.26، بی ام و با 39.75، هوندا با 21.69، هیوندای با 14.29 و تسلا با 12.78 میلیارد دلار به ترتیب عنوان ‎های یک تا شش را به دست آورده ‎اند. نکته جالب توجه این است که تمامی این برندها به غیر از تسلا و هیوندای، رشد منفی را تجربه کرده‎ اند. درواقع سرعت رشد فوق ‎العاده تسلا، باعث شده است تا بسیاری از تحلیلگران رتبه چهارم سال بعد را به برند ایلان ماسک نسبت دهند. حال باید دید که این آمار تا آن زمان چه تغییراتی را پیدا می ‎کند. نکته قابل توجه دیگر این است که آمار فوق، در بخش ‎های مختلف بوده و تنها به صنعت خودروسازی محدود نشده است. در این رابطه سه برند اپل، آمازون و مایکروسافت نیز عنوان ارزشمندترین برندهای جهان را به دست آوردند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید