دوشنبه, 25 شهریور 1398 - 10:36

تصور بسیاری از مدیران این است که فعالیت در شبکه های اجتماعی نظیر توییتر، تحت هیچ شرایطی اقدامی منفی محسوب نشده و تنها تفاوت سطح عملکردها وجود دارد. با این حال واقعیت این است که با توجه به حضور اکثر برندها و افزایش سطح توقع مخاطبان، در صورتی که سطحی حرفه ای را در اختیار نداشته باشید، حتی ممکن است با نتایجی کاملا متفاوت از انتظارات خود مواجه شوید. در همین راستا و در ادامه به بررسی شرایطی خواهیم پرداخت که استفاده از توییتر کاملا مضر است.

1-شما به ندرت توییت می کنید

فعالیت در توییتر

فعال بودن در شبکه های اجتماعی، به معنای زنده بودن برند شما خواهد بود. بدون شک اعتماد به برندی که از آخرین ارسال مطلب آن مدت ها گذشته است، کاملا سخت خواهد بود. درواقع این امر تصویر ذهنی بسیار بدی را در مخاطب به همراه دارد. بدون شک هیچ فردی نمی خواهد به مشتری برندی تبدیل شود که حتی در زمینه فعالیت در توییتر نیز کاملا ناکارآمد و بی حوصله رفتار می کند. به همین خاطر در صورتی که تمایلی برای فعالیت مداوم در این شبکه را ندارید، توصیه می شود ابدا به فکر ایجاد حساب رسمی برای برند خود نباشید. در این رابطه ضروری است تا حداقل روزی یک بار توییت کنید.

2-جامعه هدف صنعت شما طرفداران توییتر محسوب نمی شوند

بدون شک هدف اصلی از فعالیت در شبکه های اجتماعی، تحت تاثیر قرار دادن جامعه هدف است. تحت این شرایط در صورتی که مخاطبان مدنظر شما طرفداران توییتر نباشند بدون شک فعالیت شما در این شبکه با نتیجه لازم همراه نخواهد بود. تحت این شرایط توصیه می شود تا قبل از هرگونه فعالیتی، شبکه اجتماعی مورد علاقه جامعه هدف خود را پیدا کنید. بدون شک فعالیت در آن شانس موفقیت شما را به شدت افزایش خواهد داد. در نهایت توجه داشته باشید که حتی امکان دارد که هیچ یک از شبکه های اجتماعی، در منطقه موردنظر شما به محبوبیت همگانی دست پیدا نکرده باشد. تحت این شرایط لازم است تا روش های دیگری را برای جذب مخاطب انتخاب کنید.

مطلب مرتبط: 4 توصیه اساسی برای بازاریابی در توییتر

3-اخبار را پوشش نمی دهید

مزیت بزرگ توییتر در مقایسه با سایر شبکه های اجتماعی این است که امکان پیدا کردن مطالب به علت حجم کم آنها، با سهولت بالایی همراه است. به همین خاطر بسیاری از افراد برای پیگیری اخبار از این شبکه استفاده می کنند. تحت این شرایط در صورتی که شما در تلاش برای پوشش اخبار مرتبط با حوزه کاری خود نباشید، با بی توجهی بسیاری مواجه خواهید شد. به همین خاطر ضروری است تا در ابتدا تمامی اخبار مرتبط با حوزه کاری خود را پوشش داده و حتی در زمینه ترجمه نیز فعالیت داشته باشید. در نهایت پوشش اخبار بسیار مهم در حوزه های دیگر نیز می تواند کاملا سودمند باشد. به همین خاطر در صورتی که اخبار را پوشش نمی دهید، بهتر است تا در توییتر ثبت نام نکنید.

4-به نظرات پاسخ نمی دهید

این امر که مخاطب ارتباط خود را با شما یک طرفه تصور کند، بدون شک پس از مدتی منجر به بروز نارضایتی و جایگزین شدن شما خواهد شد. به همین خاطر لازم است تا یک تیم را مسئول رسیدگی به فعالیت های خود در این شبکه کنید تا در زمینه پاسخگویی نیز امکان فعالیت سریع و مناسب به وجود آید. درواقع توییتر ابزاری برای تعامل است و اگر شما این اصل را کنار بگذارید، بدون شک ماهیت توییتر را به خوبی درک نکرده و در نظر مخاطبان نیز برندی غیرحرفه ای که توجهی به مشتریان و جامعه هدف خود ندارد، خواهید شد. به همین خاطر در صورتی که برنامه ای برای پاسخدهی به تمامی نظرات مخاطبان خود ندارید، توصیه می شود تا فعالیت در این شبکه را فراموش کنید.

5-داده ها را مورد ارزیابی قرار نمی دهید

در توییتر به مانند هر شبکه اجتماعی دیگر، نمی توان بر طبق یک استراتژی رفتار کرد. درواقع اقدامات شما باید با توجه به تغییرات بازار و نیاز مخاطبان هماهنگ باشد. با این حال شما تنها زمانی متوجه این موارد خواهید شد که در تلاش برای ایجاد یک پایگاه داده مناسب برای خود باشید. این امر باعث خواهد شد تا تمامی اتفاقات ثبت شده و به مرجعی برای تصمیم گیری های آتی شما تبدیل شود، با این حال تنها جمع آوری داده-ها کافی نبوده و لازم است تا آنها را مورد ارزیابی قرار دهید. درواقع اکتفا به نتایج ظاهری اطلاعات، بزرگترین اشتباهی است که در این زمینه می توان مرتکب آن شد. در نهایت توییتر امکاناتی نظیر نمایش مطالب پربازدید را در اختیار عموم قرار می دهد که باعث خواهد شد تا بدانید در هر زمینه، به نوع محتواهایی با بیش ترین میزان استقبال همراه هستند. این امر راهنمای عمل بسیار خوبی برای بهبود عملکرد شما خواهد بود.

6-شما تنها به دنبال فروش هستید

هیچ کس تمایلی ندارد که بداند شما چه چیزی را می فروشید. درواقع اقدامات صرفا تجاری بهانه خوبی برای دنبال کردن شما محسوب نمی شود. به همین خاطر نیز توصیه می شود تا مطالب ارزشمند و آموزشی را جزو اولویت های خود قرار داده و تنها به دنبال تبلیغات غیرمستقیم باشید. با درج آدرس سایت شرکت در صفحه خود، بدون شک پس از علاقه مند شدن افراد به برند شما، آنها برای مشاهده محصولات و اقدام برای خرید به سایت و یا نمایندگی های فروش مراجعه خواهند کرد. به همین خاطر نباید در این زمینه بیش از حد عجولانه و تک بعدی رفتار کنید. این اقدام شما باعث خواهد شد تا با نتایج کاملا منفی و متضاد با تصورات خود مواجه شوید.

7-از لینک ها استفاده نمی کنید

هیچ دلیلی وجود ندارد مطالبی را که در سایت شرکت درج کرده اید، عینا در توییتر تکرار کنید. با توجه به محدودیت شدید کلمه در توییتر، این امر می تواند مشکلات بسیاری را به همراه داشته باشد. به همین خاطر توصیه می شود تا لینک مطالب را منتشر کنید تا افراد با یک کلیک، بتوانند به مطلب موردنظر دست پیدا کنند. خوشبختانه لینک ها جزو محدودیت کاراکتر توییتر محسوب نشده و این امر باعث می-شود تا فضای کافی برای درج اطلاعات موردنظر خود را داشته باشید. فراموش نکنید که این اقدام، منجر به افزایش بازدیدها از سایت شما نیز خواهد شد که خود در زمینه افزایش ترافیک سایت نیز موثر است. در نهایت درج لینک تنها برای مطالب نبوده و لازم است تا آدرس سایت را نیز در قسمت توضیحات صفحه خود اضافه کنید. فراموش نکنید که یک عملکرد تجاری ضعیف در شبکه های اجتماعی، با توجه به بازار به شدت رقابتی حال حاضر، در بهترین حالت هیچ تاثیر مثبتی را به همراه نخواهد داشت.

8-فعالیت محلی دارید

توییتر بستری فوق العاده برای ارتباطات بزرگ و جهانی محسوب می شود. به همین خاطر برای برندهای بین المللی، گزینه ای ایده آل محسوب می شود. به همین خاطر در صورتی که محدود فعالیت شما کوچک و کاملا محلی است، بهتر است تا شبکه های اجتماعی دیگری نظیر فیس بوک را امتحان کنید.

مطلب مرتبط: هر آنچه بازاریاب ها باید در مورد تایید اکانت در توییتر بدانند

9-به تفاوت های حساب کاربری شخصی با تجاری آگاه نیستید

این امر که در صفحه رسمی برند خود، اقدامات و مطالب شخصی را منتشر کنید، بدون شک یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که می توانید مرتکب آن شوید. در این رابطه توصیه می شود تا مدیران برای خود یک حساب شخصی جداگانه در توییتر داشته باشند. این امر باعث خواهد شد تا فضایی دیگر برای انجام اقدامات شخصی وجود داشته باشد. برای مثال ممکن است شما خواهان انتشار یک نظر سیاسی و یا مطلبی شخصی باشید. بدون شک این امر توسط صفحه برند نباید انجام شود.

10-نسبت به محیط کاربری و امکانات توییتر آگاهی ندارید

توییتر بزرگترین شبکه اجتماعی مبتنی بر میکرو وبلاگ محسوب می شود. به همین خاطر نوع فعالیت در آن با شبکه های اجتماعی دیگر نظیر فیس بوک و اینستاگرام کاملا متفاوت است. به همین خاطر ضروری است تا نسبت به اصول و امکانات آن کاملا آگاه باشید. همچنین بسیاری از راهکارها برای افزایش تاثیر اقدامات وجود دارد که می تواند اقدامات شما را کاملا دگرگون سازد. به همین خاطر در صورتی که علاقه-ای به کسب دانش و مطالعه مقالات در این زمینه را نداشته و یا از فردی حرفه ای برای مدیریت حساب رسمی برند خود استفاده نمی کنید توصیه می شود تا توییتر را انتخاب نکنید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید