شنبه, ۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

بازاریابی در لحظه چیست؟

3 سال پیش ( 1399/7/23 )
پدیدآورنده : ربکا ریزرباتو   پدیدآورنده : علی آل علی  

بازاریابی در دهه گذشته تحولات بسیار زیادی را پشت سر گذاشته است. بسیاری از برندهای بزرگ در این فرآیند نقش اساسی را بازی کرده اند. رونمایی از گوشی ‎های هوشمند و معرفی نسل تازه ‎ای از شبکه ‎های اجتماعی در به روزرسانی مداوم شیوه‎ های بازاریابی موثر بوده است. یکی از الگوهای بازاریابی مشهور در سطح جهان بازاریابی در لحظه است. براساس گزارش موسسه مونتیت در انگلستان استفاده از شیوه بازاریابی در لحظه موجب افزایش 26 درصدی توجه کاربران به برندها می‎ شود. امروزه بسیاری از برندها در تلاش برای استفاده از الگوی بازاریابی در لحظه هستند. نکته مهم در این میان عدم آگاهی بسیاری از بازاریاب‎ ها و کسب و کارها نسبت به ماهیت و چیستی این الگوی بازاریابی است. در ادامه الگوی موردنظر به صورت گذرا و کوتاه مورد بررسی و معرفی قرار خواهد گرفت.

بازاریابی در لحظه چیست؟

بازاریابی در لحظه چیست

بازاریابی در لحظه به معنای واکنش سریع کسب و کارها در قالب تولید محتوای بازاریابی به رویدادهای مختلف است. تلقی رویدادهای مختلف در این تعریف شامل هرگونه حادثه و اتفاق مهم برای کسب و کارها می ‎شود. برخی از برندها در طور سال به غیر از رویدادهای به نسبت مهم در حوزه کسب و کارشان به هیچ رویداد دیگری توجه ندارند. نکته مهم در این میان ضرورت واکنش به رویدادهای مهم غیرمرتبط به حوزه کاری برندهاست. این امر توجه قابل ملاحظه‎ ای از سوی مخاطب هدف جلب خواهد کرد.

امروزه کسب و کارها دارای هویت حقوقی قابل ملاحظه‎ ای هستند. واکنش‎ های آنها در بازار کسب و کار دارای اهمیت بالایی برای مخاطب هدف است بنابراین توجه به نحوه فعالیت آنها از سوی مخاطب هدف امری طبیعی محسوب می ‎شود. هدف اصلی از بازاریابی در لحظه بهبود ارتباط میان برند با مخاطب هدف است. بسیاری از برندها در تلاش برای افزایش دامنه مخاطب هدف ‎شان هستند. نکته مهم در این میان استفاده از الگوی بازاریابی در لحظه برای جلب نظر مخاطب هدف در حوزه‎ های مختلف است.

مطلب مرتبط: 15 مهارت ضروری برای بازاریابی

برخی از بازاریاب‎ ها برای طراحی محتوای جذاب نیاز به زمان بسیار طولانی دارند. این امر شاید در نگاه نخست ایراد چندانی نداشته باشد، اما وضعیت بازاریابی در لحظه را دشوار خواهد کرد. واکنش سریع از سوی کسب و کارها نیازمند توانایی تولید محتوا در کمترین زمان ممکن است. یکی از بهترین برندها در این زمینه نایک است. این برند به طور مداوم نسبت به رویدادهای مختلف و مهم اعلام موضع رسمی می ‎کند. محتوای بازاریابی نایک برای واکنش در قبال رویدادهای مختلف اغلب اوقات مورد توجه گسترده مخاطب هدف قرار می ‎گیرد. با این حساب مشاهده طرفدارهای میلیونی این برند در سراسر جهان امری طبیعی خواهد بود.

سازگاری با شرایط بازاریابی در لحظه نیازمند صبر و شکیبایی قبال توجهی است. این امر به طور ویژه در مورد تیم‎ های بازاریابی ناآشنا با این حوزه صحت دارد. برخی از بازاریاب ‎ها تجربه حضور در این عرصه را ندارند، بنابراین نیاز به افزایش آگاهی و مهارت‎ شان برای تولید محتوای جذاب در کوتاه ‎ترین زمان ممکن خواهند داشت.

منبع : blog.hubspot
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/sO9nFZS1
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه