جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
بررسی بدترین نوع محتوای برندها در شبکه های اجتماعی

کدام محتواهای بازاریابی مخاطب را اذیت می کند؟

4 سال پیش ( 1398/3/2 )
پدیدآورنده : علی آل علی   پدیدآورنده : ناتان مندنهال  

همه بازاریاب ها محتوای تولیدی شان را به شدت دوست دارند. آنها همیشه در تلاش برای ترکیب شادی و هیجان به منظور تولید محتوای به یادماندنی و تاثیرگذار هستند. اگرچه هدف اصلی از راه اندازی کمپین های بازاریابی دستیابی به مخاطب بیشتر است، با این حال در صورت عدم توجه به برخی نکات اساسی نتیجه ای برعکس دریافت خواهیم کرد. چالش بسیاری از برندها به هنگام تولید محتوای بازاریابی گزارش اذیت و نارضایتی کاربران است. از آنجایی که اکنون موفقیت در بازاریابی و تبلیغات مبتنی بر شبکه های اجتماعی (در هر دو حالت طبیعی و پرداخت پول به پلتفرم های مورد نظر) بستگی به توانایی تولید محتوای باکیفیت دارد، برندها باید به خوبی با شرایط تولید محتوا جذاب برای مخاطب آشنا شوند. همچنین باید فهرستی جامع از آنچه مخاطب دوست ندارد هم به دست بیاوریم.

حتما ببینید: ارزش آفرینی با کلمات حرفه ما است.

خوشبختانه اخیرا شرکت Adobe مطالعه ای بزرگ را صورت داده است. این پژوهش با نظرخواهی از هزار مشتری آمریکایی در پی کشف موارد آزاردهنده برای کاربران در شبکه های اجتماعی بود. هدف اصلی من از نگارش مقاله کنونی پرداختن به بدترین نوع محتوای برندها برای کاربران شبکه های اجتماعی است. منبع اصلی بررسی من نیز مطالعه وسیع و کاربردی Adobe است.

تولید محتوا شبکه اجتماعی

39درصد کاربران نسبت به محتوای دارای نگارش بد احساس تنفر دارند

بدون تردید انسان در طول روز دچار خطاهای بسیاری می شود. یکی از حوزه های بروز خطاهای روزمره نگارش مطلب است. همه ما تجربه نگارش متن همراه با خطاهای دستوری و ظاهری بسیار زیاد را داریم. خوشبختانه استفاده از ابزاری نظیر فیس ورد به افراد اخطارهای سریعی در زمینه ایرادهای ظاهری نگارشی می دهد. با این حال در زمینه مشکلات دستور زبان همچنان باید روی پای خودمان بایستیم. نکته مهم در اینجا توجه به نفرت کاربران شبکه های اجتماعی از محتوای دارای متن بیش از اندازه و همراه با غلط های املایی و دستوری است. کاربران در صورت مشاهده چنین متنی به سرعت قید مطالعه بقیه اش را خواهند زد. در نتیجه محتوای بازاریابی برندمان با شکستی سخت مواجه خواهد شد.

محتوای برند شبکه های اجتماعی

استفاده از زبان در دنیای بازاریابی و تبلیغات باید روشن، صریح و بدون ابهام باشد. استفاده از برخی کارمندان شرکت به منظور بازخوانی متن های تیم بازاریابی بهترین گزینه برای پرهیز از اشتباه های سطحی و دستوری است. در بیشتر موارد اشتباه های نگارشی به دلیل عجله و فشار بیش از اندازه بر روی نویسنده به منظور تحویل سریع متن است. بازخوانی دوباره متن از سوی فردی دیگر به یافتن ایرادهای موجود کمک خواهد کرد. بدون تردید هدف گذاری بر روی نگارش یک متن عالی و بدون هرگونه خطا غیرممکن است. ما باید نگاهی واقع گرایانه داشته باشیم. هدف اصلی تهیه متنی جذاب و ساده برای مطالعه از سوی مخاطب هدف است.

28درصد کاربران از محتوای دارای طراحی گرافیکی ضعیف بیزارند

جلوه های دیداری بیشتری سهم از تاثیرگذاری در شبکه های اجتماعی را دارد. استفاده درست از طرح های گرافیکی در محتوای مان شانس جلب توجه مخاطب را به گونه ای معنادار افزایش می دهد.

محتوای برند شبکه های اجتماعی

اگر طراحی یک جلوه بصری یا گرافیکی خاص در حیطه توانایی های ما نیست، باید از متخصص های این حوزه کمک بخواهیم. البته راهکارهای ساده تری نیز مانند استفاده از تصاویر گرافیکی خام سایت کانوا وجود دارد. این سایت به طور تخصصی در زمینه توسعه تصاویر استاک برای اهداف مختلف فعالیت دارد. از نظر اقتصادی استفاده از اغلب تصاویر این سایت رایگان است.

در پایان یک روز کاری هدف اصلی بازاریاب ها تاثیرگذاری محتوای تولیدی شان بر روی کاربران شبکه های اجتماعی به منظور فروش محصولات مورد نظرشان است. اگر جلوه های بصری محتوای بازاریابی ما کیفیت لازم را نداشته باشد، دستیابی به هدف فوق در حد رویا باقی خواهد ماند.

اذیت های محتوای بیش از حد شخصی سازی شده و بی کیفیت

شخصی سازی یکی از فعالیت های بسیار تاثیرگذاری در عرصه کسب وکار است. با این حال تمرکز بیش از حد بر روی آن نتیجه نامناسبی به همراه خواهد داشت.

نکته کلیدی در عدم آزار مخاطب با شخصی سازی محتوا ایجاد ارتباط میان شرایط مخاطب مورد نظر و نوع شخصی سازی مان است. اشتباه بسیاری از برندها تلاش برای شناسایی دقیق شرایط هر مخاطب است. بدون تردید هر فردی با مشاهده اطلاع دقیق یک برند از وضعیتش دچار وحشت می شود. در هر صورت، برند مورد نظر چگونه این همه اطلاعات از ما جمع آوری کرده است؟ مشاهده شهرت نامناسب فیس بوک در زمینه درز اطلاعات کاربران و استفاده نامناسب از آنها در راستای کسب سود از تبلیغات تجاری بر هیچ کس پوشیده نیست. در صورت عدم رعایت نکات کلیدی از سوی برندمان نتیجه بهتری از فیس بوک به دست نخواهیم آورد. القای احساس جاسوسی از مخاطب یکی از بدترین انواع شهرت برندهاست. دلیل اصلی آن نیز حساسیت بیش از اندازه کاربران شبکه های اجتماعی بر روی اطلاعات شخصی و حریم خصوصی شان است.

بدون شک جمع آوری اطلاعات در مورد مخاطب هدف به هیچ وجه نامناسب نیست. نکته مهم ایجاد تمایزی روشن میان شناخت درست مخاطب و نقض حریم خصوصی اش است. با رعایت این نکته کمپین های بازاریابی ما علاوه بر تاثیرگذاری بر رو مخاطب در زمینه کسب اعتمادشان نیز موفق خواهد بود.

محتوای تکراری باعث نارضایتی 23درصد از کاربران

برندها در هر صنعت و زمینه کسب وکاری به طور مداوم در تلاش برای تولید محتوای تازه هستند. نکته جالب اینکه هدف همه آنها از تولید محتوا به یک صورت است: فروش هرچه بیشتر. رقابت شدید برندها بر سر جلب نظر مخاطب موجب اولویت «کیفیت محتوا» بر «تعداد خلق محتوا» شده است.

توجه به تولید محتوای جذاب و تازه برای مخاطب ضروری است. یک مخاطب هرچه مطلبی را بیشتر مشاهده کند، علاقه اش بدان کمتر خواهد شد. اشتباه بسیاری از برندها نمایش سه یا چهار باره محتوای بازاریابی شان به مخاطب در طول یک بازه زمانی کوتاه است.

خدمات نوین روزنامه  فرصت امروز در زمینه بازاریابی محتوایی را ببینید

همیشه پیش از نمایش محتوای برندمان به مخاطب باید خودمان را جای آنها بگذاریم. آیا به عنوان یک مخاطب از مشاهده چنین محتوایی لذت خواهیم برد؟ آیا محتوای تازه ما بیش از حد به محتواهای قبلی شبیه نیست؟ پاسخگویی به دو پرسش فوق تاثیر انکارناپذیری بر روی سرنوشت برندمان خواهد داشت.

کاربران محتوای شخصی سازی نشده را دوست ندارند

محتوای بازاریابی

این بخش در ارتباط کامل با نکته شماره سه است. اغلب کاربران شبکه های اجتماعی از مشاهده محتوا شخصی سازی شده براساس نیازهای شان لذت می برند. البته این امر تضادی با ترس و وحشت آنها از مشاهده شخصی سازی بیش از اندازه نخواهد داشت.

تولید محتوا با توجه به سلیقه و شرایط مخاطب هدف ضروری است. در غیر این صورت محتوای تولیدی فقط به مذاق خودمان خوش می آید. چالش اصلی در اینجا مواجهه با طیف وسیعی از مخاطب های هدف است، بنابراین باید هر دسته از مخاطب های هدف را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار داد. فقط در این صورت فرصت کافی برای تاثیرگذاری و جلب نظر مخاطب به منظور فروش هرچه بیشتر فراهم می شود.

21درصد کاربران از محتوای ناهماهنگ با دستگاه شان ناراضی هستند

فیس بوک تمرکز بر روی ساخت تبلیغات هماهنگ با گوشی های هوشمند را به عنوان توصیه ای اساسی به برندها عرضه می کند. این توصیه یکی از هوشمندانه ترین تکنیک های تبلیغات در شبکه های اجتماعی محسوب می شود. دلیل آن نیز مشاهده اغلب محتوای شبکه های اجتماعی به وسیله گوشی های هوشمند است. تا همین یک دهه پیش رایانه های شخصی حرف نخست را می زدند. با این حال اکنون همه چیز تغییر کرده است.

توجه به تغییر اندازه صفحه در دستگاه های هوشمند مختلف به منظور تولید محتوای باکیفیت اهمیت دارد. البته اکنون دستگاه های دارای سیستم عامل اندروید و IOS (به عنوان دو غول دنیای گوشی های هوشمند) به طور خودکار محتوا را در گوشی های مختلف هماهنگ می کنند. با این حال توجه به تفاوت های میان اندروید و IOS برای کسب نتیجه بهینه ضروری است.

17درصد کاربران از محتوای بدون تصویر یا ویدئو شاکی اند

اگرچه کاربران شبکه های اجتماعی همچنان مطالعه متن را دوست دارند، اما علاقه شان به محتوای بصری نیز به شدت افزایش یافته است. به همین خاطر برندها باید تولید فرمت های ویدئویی و تصویری را نیز در دستور کار قرار دهند.

امروزه تمام شبکه های اجتماعی سازگاری بالایی با نمایش فیلم و عکس دارند، بنابراین هیچ مانعی پیش روی برند ما در راستای تولید ویدئو و تصویر جذاب در کنار محتوای متنی وجود نخواهد داشت.

16درصد کاربران از مشاهده تبلیغات در مورد محصولات قبلا خریداری شده شکایت دارند

بدون تردید بسیاری از ما پس از مشاهده تبلیغات فراوان پیرامون محصولی خاص علاقه مند به خریدش می شویم. در حقیقت تبلیغات و کمپین های بازاریابی تاثیر انکارناپذیری بر روی تصمیم گیری ما دارد. با این حال مشاهده تبلیغی پیرامون محصولی خریداری شده به شدت اذیت کننده خواهد بود.

یک اقدام هوشمندانه در راستای تولید تبلیغات بهتر توجه به میزان فروش محصولات مان است. بالطبع محصولات پرفروش نیاز کمتری به تبلیغ وسیع دارند، چراکه اغلب مردم با آن آشنایی دارند. به این ترتیب هدف اصلی ما باید توسعه محصولات تازه و کمتر مشهور از طریق کانال های بازاریابی و تبلیغاتی باشد. خوشبختانه میزان کنترل برندها در این حوزه بسیار زیاد است، بنابراین پیشگیری از مشاهده تبلیغات دارای سوژه تکراری بسیار ساده خواهد بود. فعالیت تیم توسعه و تحقیقات نیز به درد بخش کنونی می خورد. این امر از طریق شناسایی خریدارهای برندمان و عدم ارائه محتوای بازاریابی مشابه به آنها صورت می گیرد. البته باید توجه داشت تکنیک اخیر بسیار وقت گیر خواهد بود.

بدون تردید پرهیز از اشتباه های مذکور در این مقاله ریسک های فرآیند بازاریابی و تبلیغات را کاهش خواهد داد. به عنوان یک بازاریاب یا برند اگر موفق به جلب نظر مخاطب به محتوای مان نشویم، در سایر بخش های کسب وکار نیز با چالش مواجه خواهیم شد.

اگر بدنبال تیم برای تولید محتوا هستید اینجا را کلیک کنید. تیم تخصصی روزنامه فرصت امروز در خدمت شماست. 

همه مطالب سایت درباره بازاریابی محتوا

منبع : socialmediatoday
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/fIy9AKDT
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه