یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 12 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

اسکیت سواری روی لوگوی كوكا كولا

9 سال پیش ( 1393/11/5 )
پدیدآورنده : مرضیه فروتن  

برندهای بزرگ معمولا تمایل به استفاده از سازه‌های معمولی دارند. این سازه‌ها چندان آنها را از دیگر برندها متمایز نخواهد كرد و به‌عنوان مثال، فقط با شنیدن یك نوع موسیقی خاص می‌توان حدس زد كه آن برند چه می‌تواند باشد. این برندها همگی یك مسیر مرموز كلاسیك را دنبال می‌كنند. در این مسیر شما هیچ ایده‌ای درباره حوادث آینده ندارید تا اینكه ناگهان جهان با محصول یا نحوه بازاریابی یك برند متحول می‌شود. این اصول چه درباره آگهی تبلیغاتی كوكاكولا باشند یا یك تبلیغ خودرو، یكسان به نظر می‌رسند. تقریبا همه معتقدند كه فروش یك محصول، نشان از درستی رفتار شما دارد.

در میان استراتژی‌های متعدد بازاریابی، كوكاکولا به‌ظاهر استراتژی درست بازاریابی را پیدا كرده و به آن عمل می‌كند. شاید اقدامات كوكاكولا كمی كسل‌كننده و قابل پیش‌بینی به نظر برسند، اما به هر حال جواب خواهند داد. بنابراین در صورت كارآمد بودن این روش‌ها و افزایش فروش محصولات یك برند، همه چیز خوب خواهد بود. گاهی اوقات تبلیغات حتما نباید نوآورانه باشد. در همین حین برند‌های بزرگی نظیر كوكاكولا امتیاز استفاده از هرگونه ابزار بازاریابی را به دست می‌آورند.

آگهی‌های تبلیغاتی كوكاكولا هنوز كیفیت بالای خود را حفظ كرده و این روند را همچنان ادامه داده‌اند. موفقیت یك برند بستگی به تعداد مشتریان دارد اما وقتی جایگاه یك برند بزرگ برجسته می‌شود كه اعلام یك خبر یا نمایش لوگوی آن در جایی پر رفت‌و‌آمد، یك واكنش انسانی را در پی داشته باشد. درست همان‌طور كه شما احتمالا بیشتر از تماس شخصی آشنا و دوست داشتنی هیجان‌زده می‌شوید، مشابه همین اتفاق برای كوكا كولا نیز اتفاق می‌افتد. شما آگهی تبلیغاتی آنها را می‌بینید و به خرید نوشابه كوكا كولا بیش از هر محصول ناشناخته دیگری فكر خواهید كرد.

ورزش و نیاز به طراوت و شادابی

وقتی بحث نمایش واقعی یك رمپ اسكیت واقعی مطرح می‌شود، یك تم كلی درباره نوشابه‌ها و ورزش وجود دارد. شما بعد از ورزش خسته می‌شوید. این رمپ اسكیت خود از همیشه كلاسیك‌تر بوده و هنگام فراخواندن شما برای اسكیت یا دوچرخه‌سواری در مسیر لوگوی كوكاكولا هنوز فریبنده است.

همچنین این آگهی تبلیغاتی، نبوغ نوجوانان در زمینه‌های اسكیت و دوچرخه‌سواری را هدف قرار می‌دهد كه احتمالا بیشتر از بقیه تشنه هستند و برای جذب بیشتر آب حین انجام فعالیت‌های ورزشی در خیابان نوشابه می‌خرند. این بار كه از كنار یك زمین اسكیت گذشتید، توجه كنید كه همیشه افرادی شاهد انجام ترفند‌های اسكیت سواران هستند بنابراین این لوگوی كوكاكولا برای استفاده مثل یك رمپ واقعی است.

شناخت برند، اعتماد به برند

با دیدن لوگو مردم فقط به یاد كوكاكولا می‌افتند. هر چه بیشتر یك تصویر را ببینید، بیشتر به آن اعتماد می‌كنید و در نتیجه احتمال خرید محصول مرتبط با آن توسط شما افزایش خواهد یافت، انگار كه این تصویر یك ارتباط نسبتا دوستانه را با ذهن شما برقرار می‌كند. اعتدال مهم است، در غیر ‌این صورت احتمالا خلاف آن اتفاق می‌افتد: آگهی‌های تبلیغاتی همچنان شما را خسته می‌كنند و ممكن است منجر به انجام واكنشی بسیار منفی شوند. بینندگان آن را چندین بار می‌بینند (مثل داستان همكاری مسی و چیپس‌های Lays برای سال‌های طولانی) و در نتیجه این موضوع باعث مشاهده واكنش دیگری از سوی مخاطبان خواهد شد. مردم به این ترتیب روز به روز به كاهش خلاقیت برند‌ها پی می‌برند بنابراین همیشه افزایش جذابیت یك آگهی تبلیغاتی قبل از نمایش آن اهمیت دارد. به یاد بیاورید كه 10 سال پیش چگونه پپسی با كمك تعداد زیادی از چهره‌های مشهور و متنوع همیشه دیگران را تحریك می‌كرد. 

در این جا نیز كوكاكولا فقط به یك تصویر بسنده نكرده است. با وجود تشابه سازه این آگهی تبلیغاتی با نمونه‌های قبلی، تكنیك‌های تبلیغاتی همیشه با یكدیگر فرق داشته و اغلب اوقات مشخصه‌ای منحصر به فرد را هدف قرار داده‌اند. 

دست‌اندركاران:

آژانس تبلیغاتی: WMcCann، برزیل
مدیر ارشد خلاقیت: واشنگتن اولیوتو
معاون خلاقیت: گوییم دیویدسون
شركت فیلمسازی: Hardcuore 
كارگردانان فیلم: رافائل كیزس، برنو پینشی creativeguerrillamarketing.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/1t9hgp3N
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینتور استانبولآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه