یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 19 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

گاهی با دیدن هزاران آگهی تبلیغاتی با خود می‌گوییم آیا ایده‌پردازان تبلیغاتی از اینکه یک ایده تکراری را با شیو‌ه‌های مختلف به مخاطبان نشان می‌دهند، خسته‌ نشده‌اند. ایده‌های تکراری که دیگر تأثیری روی مخاطبان ندارند و آنها را ترغیب به خرید محصولات نمی‌کنند. ایده‌های تکراری یکی از اساسی‌ترین چالش‌های صنعت تبلیغات ایران است؛ چالشی که اگر درباره یافتن راه‌حلی برای آن از فعالان تبلیغات داخلی سوال کنید، هزار و یک راه به شما پیشنهاد خواهند داد.هزار و یک راهی که به قول خودشان قابل اجرا نیست و موانع مختلفی مانع حرکت آنها برای ایده‌پردازی خلاقانه می‌شود.

فعالان تبلیغات داخلی از موانع مختلفی مانند، سفارش‌دهندگان بدقلق، کمی بودجه، مناسب نبودن رسانه‌ها و... نام می‌برند و می‌گویند این موانع اجازه فعالیت نمی‌دهند و باعث می‌شوند که نتوانیم ایده‌های خلاقانه‌مان را اجرا کنیم به همین دلیل مجبور می‌شویم به سراغ ایده‌های تکراری برویم که قبلا توسط سفارش‌دهندگان تأیید و در قالب رسانه مورد نظر درآمده‌اند و دیگر موضوعی باعث اجرایی شدن آنها نمی‌شود.

موانعی که نام برده شد به واقع وجود دارند و فعالان نیز هر روز درگیر آنها هستند ولی شاید بتوان گاهی با ارائه یک ایده ساده و خلاقانه و از همه مهم‌تر کم‌هزینه‌، تمام موانع موجود بر سر راه صنعت تبلیغات کشور را دور زد و تأثیری به مراتب بیشتر از همه آگهی‌های تبلیغاتی حال حاضر روی مخاطبان گذاشت. شاید اگر یک پیشنهاد خوب به سفارش‌دهنده آگهی داده شود که هزینه ‌چندانی برایش نداشته باشد، دیگر او به خود اجازه دخالت در فرآیند ایده‌پردازی و اجرای کمپین تبلیغاتی را ندهد و به خاطر اینکه بودجه تبلیغاتی کمتری صرف کند، کمپین را از نیمه‌راه متوقف نکند.

دیگر به خود اجازه ندهد که به خاطر کاهش هزینه، زمان آگهی تلویزیونی را کوتاه کند و بدون در نظر گرفتن ریتم آگهی تلویزیونی فقط و فقط به خاطر کاهش هزینه چند پلان را حذف کند و باعث شود که آگهی از فرم اصلی خود خارج شده و تأثیر آگهی از بین برود. در این میان هستند کسب وکارهای کوچکی که ایده‌های ساده ولی خلاقانه‌ای را اجرا می‌کنند و با اجرای این ایده‌ها موانع گفته شده را دور می‌زنند.

سمپلینگ تبلیغاتی در محل کار مشتریان

معمولاً در محل کار افراد وقتی آبدارچی با یک جعبه شیرینی وارد و اتاق به اتاق مشغول توزیع و تعارف می‌شود، حس کنجکاوی همه تحریک خواهد شد. اکثر افراد، فورا درباره علت توزیع شیرینی می‌پرسند و می‌گویند که مال چه کسی و چرا این کار را کرده است. افراد بعد از یافتن علت به سراغ فرد مورد نظر می‌روند و تبریکات خود را ابلاغ می‌کنند.

پس توزیع شیرینی در محل کار یکی از بهترین شیوه‌ها برای جلب نظر افراد است؛ جلب نظری که بعد از آن می‌توان، پیام مورد نظر را به آنها منتقل کرد. در نتیجه شاید بتوان این شیوه را گاهی در سمپلینگ محصولات مختلف مورد استفاده قرار داد. برای مثال چندی پیش، یک کسب وکار کوچک خانگی این شیوه سمپلینگ را در محل کاری اجرا کرده است. کسب‌وکار خانگی مشغول تهیه شیرینی برای ایام عید است و برای یافتن مشتریان بیشتر سراغ این شیوه رفته است.

این کسب وکار با توزیع محصولات خود در محل کار افراد نظر آنها را جلب کرده است. اکثر افراد بعد از جست‌وجو متوجه شده‌اند که شیرینی متعلق به آن کسب وکار است و اگر آنها از طعم و مزه خوش‌شان آمده، می‌توانند سفارش دهند  و در همان محل کار خود محصول را دریافت کنند. همین موضوع باعث شده که افراد شروع به نظر دادن کرده‌اند، فردی گفته که شیرینی محصول زیاد است و دیگری از نوع ادویه آن تعریف کرده ‌است.

عده‌ای نیز در این میان از محصول خوش‌شان آمده و برای خلاصی از شلوغی شیرینی‌فروشی‌ها در شب عید، راحت و بی‌دغدغه محصول مورد نظر خود را سفارش داده و تهیه کرده‌اند، یعنی کسب وکار مورد نظر علاوه بر به‌دست‌آوردن مشتریان بیشتر، توانسته با این شیوه توزیع نظرات مختلف آنها را هم دریافت کند، نظراتی که در تولید محصولات می‌تواند نقش مهمی را بازی کند. مطمئناً مشتریان با قرار دادن شیرینی‌های این کسب وکار در سر سفره هفت سین خود، افراد دیگری را نیز جذب خواهند کرد.

چون یکی از بحث‌های شیرین ایام عید این است که مهمانان از محل خرید شیرینی و میوه، میزبان سوال می‌کنند. اگر شیرینی خوب باشد، با سوال مهمان، میزبان آدرس کسب وکار را خواهد داد و کسب وکار بدون هیچ هزینه‌ای یک چرخه دستیابی به مشتریان بیشتر را برای خود ترسیم خواهد کرد. این شیوه سمپلینگ به دلیل اینکه مستقیماً مشتریان را هدف قرار داده شاید به مراتب مؤثرتر از سمپلینگی باشد که برندهای بزرگ در فروشگاه‌های مختلف اجرا می‌کنند.

براین اساس، کسب‌وکار خانگی مورد نظر به شکل ساده‌ای توانسته ایده مؤثری را برای تبلیغات محصولات خود اجرایی کند؛ ایده‌ای که بسیاری از کسب وکارها در پی دستیابی به آن هزینه‌های زیادی را صرف می‌کنند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/7trDJaVZ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه